Jump to content
FAS Goran
Bogdan Novaković

Fiat Nuova Tipo 1.4 95KS - Start&Stop / Shift indikator

Recommended Posts

Pozdrav ljudi,

 

Vozim Fiat Tipo kog sam kupio novog pre oko mesec dana (~1300km). Juče sam primetio da je Start&Stop prestao da se aktivira, iako je nominalno uključen, tj. auto se ne gasi kada stanem, dok se dešava da, kad rulam na leru, recimo kako se približavam crvenom svetlu na semaforu, na oko 15-10-5 km/h, kako kada, indikator za promenu brzine pokazuje da šaltam naniže, iako sam van brzine. Čitao sam da S&S obično prestaje da radi kada postoje problemi sa akumulatorom, ali sam jako vodio računa o gašenju svega kada je auto parkiran, pa me buni zašto bi akumulator imao problema. Kombinacija sa indikatorom za promenu brzine me dodatno tera da razmišljam. Auto ne prijavljuje nikakve probleme, niti se oseća neka razlika u vožnji. Neka iskustva, saveti?

 

 

Edited by neshaoct
precizirao

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koji je motor u pitanju? I na koliko je obrtaja na leru?

Kakve relacije vozis?

Pitam jer moguce da nikako da zavrsi regeneraciju dpfa pa se ne gasi zbog iste. Druga opcija je akumulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4, 95KS benzin. Oko 1000 obrtaja na leru recimo, malo više kad ga upalim ujutru kad je hladno, ali se vrati na 1000 do prvog ćoška/semafora, i tad S&S počne da radi, takav je princip bio do sada. Svaki dan kuća posao ~15km tamo, 15km nazad, malo grad, tj Novi Beograd, malo autoput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan Novaković

 

Jesi li menjao režim rada klime u poslednje vreme?

Sija li lampica da je Start&Stop ugašen, ili lampica koja pokazuje kvar na tom sistemu? (obe sijaju žuto, ali ona prva ima krug, a ona druga ima uzvičnik pored slova A)

 

Kada je ovaj sistem aktivan, motor se ne zaustavlja u sledećim slučajevima:

  • kada je motor još uvek hladan;
  • kada je spoljašnja temperatura izuzetno niska;
  • kada akumulator nije dovoljno pun;
  • regeneracija filtera za čestice (DPF) u toku (samo za dizel motore);
  • vrata sa strana vozača nisu zatvorena;
  • vozač nije vezao sigurnosni pojas;
  • menjač ubačen u rikverc (na primer radi parkiranja);
  • samo za verzije koje imaju automatski sistem klimatizacije, u slučaju kada se još nije dostigao adekvatan nivo toplote ili kada je aktivirana funkcija MAX-DEF;
  • prilikom prve upotrebe, za početni rad sistema.

Automatski klima uređaj reguliše sistem Stop&Start (motor je ugašen kada je brzina vozila 0 km/h) tako da obezbeđuje maksimalnu udobnost u unutrašnjosti vozila.
Kada je sistem Start/Stop aktivan (motor je ugašen i vozilo miruje) automatska regulacija cirkulacije se deaktivira i uvek se uzima vazduh spolja da bi se smanjila mogućnost zamagljivanja stakala (s obzirom da je kompresor ugašen).

 

U slučaju nepravilnog rada Start&Stop, sistem se deaktivira....ali se tada pali i odgovarajuća lampica.

Vlasničko uputstvo za Nuova Tipo

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad, ništa posebno neobično, klima je manuelna, poslednjih dana koristim samo odmagljivanje šoferke po potrebi ujutru. Ne sija ništa, ručno sam ugasio i upalio S&S ne bih li nešto kao postigao. Nema ničega vidljivog na oko, niti osetnog u vožnji.

 

Da prođem kroz stavke:

 

- kada je motor još uvek hladan - problem sam notirao juče na kraju puta od ~50km, dakle tek nakon što sam već ušao u grad pa je bilo više stani-kreni

- kada je spoljašnja temperatura izuzetno niska - ujutru se nije palio prvih par minuta/stajanja, ali to mi bilo logično, posle par minuta sve normalno uvek

- kada akumulator nije dovoljno pun - moguće, ne znam šta sam mogao da uradim da se akumulator isprazni, sve gasim redovno kad parkiram auto, jedino ako tokom vožnje nije opterećen, u jednom momentu sam ga vozio sa svetlima, maglenkama, klimom i telefonom u USB portu, to je jedino veće opterećenje, i opet, bilo je samo jednom.

- regeneracija filtera za čestice (DPF) u toku (samo za dizel motore) - benzinac

- vozač nije vezao sigurnosni pojas - vezan sam uvek, jedino ako u senzoru ima neka greška, mada ništa ne prijavljuje što se toga tiče

- menjač ubačen u rikverc (na primer radi parkiranja) - problem se javlja pri regularnoj vožnji

- samo za verzije koje imaju automatski sistem klimatizacije, u slučaju kada se još nije dostigao adekvatan nivo toplote ili kada je aktivirana funkcija MAX-DEF - moguće da nema dovoljno toplote, ali kao što kažem, prvi put sam notirao problem na kraju malo dužeg puta, ~50km, tako da bi trebalo da je to ok, manuelna klima u svakom slučaju

- prilikom prve upotrebe, za početni rad sistema - nije prva upotreba

 

I tako, ne znam da li nešto može da se zaključi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neschaoct je dao temeljan spisak šta sve utiče na rad start stop sistema.
Vezano za indikator promene brzine, moje je iskustvo da ga treba maksimalno ignorisati. Nevezano za rad start stop sistema, indikatori promene brzine su po meni potpuno nesvrsishodni. Isti motor imam, vozim 49/50 km/h traži mi promenu brzine na veću. Vozim 50/51 km/h traži mi promenu brzine na manju!?!
Po mom mišljenju, nema veze sa brzinom već brojem obrtaja. 2000 mu je magična granica kada traži promenu brzine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt, sta su ti ljudi i razlike... Ja sav srecan kada go*no od Stop&Start prestane da mi radi :lol: , da ne moram da ga gasim na dugme.

Nesa je lepo izvukao sta sve utice na njegov rad i kada se ne aktivira. Iz mog iskustva od skoro 3 godine, obicno se gasi posle duzeg perioda voznje po gradu (citaj ispraznjen akumulator). Cim isteram auto na otvoren put od par stotina km i akumulator se dopuni, S&S posle radi nedeljama. Jedino ako sumnjas na neki problem, moze da se otera i prikaci na dijagnostiku.

Po meni je to jos jedna u nizu modernih eko-gluposti. Za smesnu ustedu u gorivu konstantno se akaju svi sklopovi motora stalnim paljenjem i gasenjem. Moderni motori trose po 0.4-0.5 l/h u leru.

Takodje imam i taj (kako ga zovem) "savetodavac". I takodje zestoka glupost, cilj mu je samo da udavi auto na sto nizim obrtajima, apsolutno se slazem sa kolegom iznad. Gledao sam ga par puta po kupovini auta i naravno nastavio da vozim "na sluh", onako kako masini i odgovara. Ima i on ipak malo logike :) , recimo ako krenes da potapas gas iz bunara, trazi da shiftujes u nizi prenos. Moguce da je to uzrok pomenutog "klackanja" sa odlukom na 50 km/h. Video sam da je npr. razlika kod mene na 1.4 turbaku i na sluzbenom 500L 1.4 atmo - tamo se mnogo ranije buni, verovatno zbog malog obrtnog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, što kažeš, nije meni toliko do S&S, niti do "savetodavca", samo to toga da sve radi kako treba, pa da ja biram da li hoću ili neću. Putni računar pokazuje da je akumulator na 50%. Zaobišli su me problemi sa akumulatorima, nemam neko iskustvo, pa ne znam ni da li je to dovoljno, ili je zapravo u tome stvar. Šta mislite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

50% moguće da je malo za taj S&S sistem, jer bi konstantnim paljenjem i gašenjem došlo do bržeg pražnjenja. Baci ti njega na neki duži put da se lepo dopuni malo, hladno je vreme, treba više vremena i da se auto zagreje i da krene punjenje akumulatora. 15km vožnje imam i ja do posla (kad idem kolima) i pored toga što je dizelka pa mu treba više vremena da se zagreje, maltene ga gasiš kada postigne radnu (realnu, a ne po pokazivaču temperature). Ofc benzinci to lakše podnose od diZla, ali neminovno se i njima prazni akumulator na tako kratkim relacijama. 

Glupo je na novom autu proveravati punjenje akumulatora ili stanje fabričkog akumulatora no....ko će ga znati...fabrička greška u akumulatoru je uvek moguća.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li izlazio gde na malo duzi put, za ovih mesec dana i pomenutih 1300 km? Ni te relacije koje pominjes nisu cist lokal. Ali opet nije ni dovoljno da se lepo napuni, aka se non stop, krece hladnije vreme. Ko zna u kakvom je stanju akumulator stigao sa autom, koliko je bio ispraznjen...

Po meni najbolje proveri stanje posle neke malo duze ture (ili punjenja). Ako S&S krene da radi normalno (kao sto je slucaj kod mene), znas da je auto bio ubiVen duzom voznjom u lokalu. Ako i posle toga sumnjas da nesto nije u redu, najmanji je problem nakaciti auto na dijagnostiku i proveriti stanje.

10 hours ago, Bogdan Novaković said:

na oko 15-10-5 km/h, kako kada, indikator za promenu brzine pokazuje da šaltam naniže, iako sam van brzine

PS: Nemoj da se sekiras. Imas gomilu klipova sa visestruko skupljom Giuliom, koja u najvisem stepenu prenosa opet trazi Shift Up :lol: .

Nisu hendlovali izuzetke tokom programiranja :D, zabarska posla. Zato ih i volimo ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna da li se može pomoću dijagnostike staviti da START / STOP podrazumevano bude isključen? Ukoliko se postavi da podrazumevano bude isključen, da li će na tabli sijati lampica od S & S?

Svako gašenje auta, odnosno paljenje resetuje poslednje podešavanje - menja uvek na ON. Mene zanima da li se to može promeniti, odnosno da se uvek pali sa isključenim.

Edited by ivke.stojic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nekim automobilima su jednostavno 'zadenuli' parce papira dok je pritisnut SS sistem i... Problem resen. On uvek pritisnut kao ugasen i nije bilo problema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/21/2020 at 10:04 PM, ivke.stojic said:

Da li neko zna da li se može pomoću dijagnostike staviti da START / STOP podrazumevano bude isključen? Ukoliko se postavi da podrazumevano bude isključen, da li će na tabli sijati lampica od S & S?

Svako gašenje auta, odnosno paljenje resetuje poslednje podešavanje - menja uvek na ON. Mene zanima da li se to može promeniti, odnosno da se uvek pali sa isključenim.

I ja bih ga vrlo rado iskljucio, nervira me a i verujem da utice na zivotni vek alnasera/akumulatora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspeo sam da nađem temu.
Moj Tipo je takođe sam isključio start stop.
Jako se malo vozi auto i verovatno je do toga.
Moraću da probam da ga provozam malo duže i da vidim hoće li ponovo proraditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, ali ako neko želi da ga sam ugasi, recimo ne želi da mu to radi, da li ima neko dugme za to ili mora dijagnostika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...