Jump to content
FAS Goran
duskogrbic0501

Fiat Grande Punto 1.4 8v - menjač sa 6 umesto sa 5 brzina?

Recommended Posts

Ja bih pitao nešto što me već izvesno vreme zaokuplja.Imam GP Evo 1.4 77 ks.Mogu reći da sam za ovih godinu i nešto zadovoljan autom,jednostavan je i nezahtevan.Za mene najveća mana,su dosta veliki obrtaji na auto putu,npr. 4000 o/minuti na 130 tako da ga uglavnom vozim 110,a i to je 3500 obrtaja.
Mogu li ubaciti 6stepeni menjač i šta bih dobio,vetovatno bi obrtaji pali u vangradskoj,ali kako bi se složilo prvih 5 steoeni?Ima li razlike u diferencijalima?
Investicija nebi bila velika,samo,više me interesuje šta gubim.Ako se neko ovim bavio,molio bih da podeli iskustvo.
Ili da nahranim kerove?

 


 

Edited by neshaoct
split topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@duskogrbic0501

 

Možda može samo 5. brzina od dizela, a ne da se prepakuju sve brzine? @Sem je na svom Grande Puntu 1.4 TJet uradio tako:

On 12/24/2019 at 9:16 AM, Sem said:

Do sada se motor na 120 km/h vrteo na oko 3400 obrtaja, sada je to oko 3000.

On 12/24/2019 at 9:16 AM, Sem said:

Promenio sam samo par zupčanika. Čak je i sinhron prsten ostao isti. Pošto je 5. par zupčanika u c510 menjaču na samom kraju snopa izvan kućišta samo je potrebno skinuti poklopac sa strane točka.

Najteže je ustvari bilo nabaviti povoljno samo zpčanike.

 

Jedino što je njegov 1.4 TJet, baci pogled klikom OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, duskogrbic0501 said:

Ja bih pitao nešto što me već izvesno vreme zaokuplja.Imam GP Evo 1.4 77 ks.Mogu reći da sam za ovih godinu i nešto zadovoljan autom,jednostavan je i nezahtevan.Za mene najveća mana,su dosta veliki obrtaji na auto putu,npr. 4000 o/minuti na 130 tako da ga uglavnom vozim 110,a i to je 3500 obrtaja.
Mogu li ubaciti 6stepeni menjač i šta bih dobio,vetovatno bi obrtaji pali u vangradskoj,ali kako bi se složilo prvih 5 steoeni?Ima li razlike u diferencijalima?
Investicija nebi bila velika,samo,više me interesuje šta gubim.Ako se neko ovim bavio,molio bih da podeli iskustvo.
Ili da nahranim kerove?

 

Kako raste brzina tako eksponencijalno raste otpor vazduha. Za veći otpor je potrebno više obrtnog momenta ili kraći prenos=multiplikacija postojećeg obrtnog momenta.

T-Jet ima "viška" NM pa nije problem kod 8v pitam se..

 

Dali si upoređivao nekada brzinu na satu sa realnom tipa GPS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što ide brže,precizniji mu je instrument.Sad koliko tačno ne znam,ali ako pokazuje 50 ide 48 i to malo po mali smanjuje,tako da oko 100km/h i preko što pokaže to je to.Nekad sam u Askonu koja je fabtički bila 4-stepeni ubacio 5 stepeni.U prve 4 je bila da kažem sporija(očito je bio duži prenos),ali zato je u 5-toj na otvorenom bila "Mercedes".H svetlu toga me interesuje odgovara li koja varijanta.I čovek koji to radi sam jaže da bi bilo ne pametnije,nego već poznato,ugradjivanje duže petd brzine.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti ubaci 5. od 1.3Mjt mislim da će funkcionisati ok, možda postane malo ostljiv na čeoni vetar i brda ali tu u Vojvodini to neće biti problem.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se da je to isti menjač kao ovaj:

 

Fiat Stilo 1.2 16 V 6 speed Active 3V

80 KS pri 5000 o/min

114 Nm pri 4000 o/min

prenosni odnosi........................brzina pri 4000.........................brzina pri 6000 o/min

1. 3.909:1..................................29.2 km/h.........................................43.8 km/h

2. 2.158:1..................................52.8 km/h.........................................79.3 km/h

3. 1.480:1..................................77.1 km/h.......................................115.7 km/h

4. 1.121:1................................101.9 km/h.......................................152.8 km/h

5. 0.897:1................................127.3 km/h.......................................191.0 km/h

6. 0.765:1................................149.3 km/h.......................................223.9 km/h

R 3.818:1..................................29.9 km/h.........................................44.8 km/h

Diferencijal 4.070:1

Gume

195/65 R15.......................................................................................O=1.937 m

120 km/h V/VI...........................................................................3769/3214 o/min

130 km/h V/VI...........................................................................4083/3482 o/min

150 km/h V/VI...........................................................................4712/4018 o/min

max 172 km/h V/VI......................................................................5403/4608 o/min

0-100 km/h................................................................................................13.4 s

0-160 km/h.................................................................................................60.8 s

norma.................................................................................................7.9/5.3/6.3

masa................................................................................................1090/1600 kg

 

Ako jeste 6. bi bila otprilike 3400-3500 rpm na 130km/h isto to bi bila peta iz 1.3Mjt.

Ako nisam nešto promašio menjač sa šest je bolja ali skuplja opcija.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru.Nadam se da će još neko da se javi(npr. Goran) sa svojim mišljenjem.
Lično i ja sam bliži 6-to stepenoj varijanti.Nežurim,dobro ću se raspitati,a ako uradim,naravno i podeliti iskustva.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kacio sam i ranije specifikaciju iz eLearn za GP, verujem da ce biti od pomoci.

8v ima nesto kracu prvu, dok su 2., 3., 4. i 5. identicnih prenosa. 

16v ima dodatu 6. sa prenosnim odnosom 0.77, identicno kao i pomenuti 1.3 MultiJet u 5. brzini.

 

Untitled.png.2f7f7bfb4c6b44adc66aefb1a022c1e5.thumb.png.4d161a355377fe5111d70650fc89c962.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem krace prve, u principu da, imas sve u tabeli.

A gledajuci istu, da zamenis zupcanike 5. brzine sa MultiJet - ovako teoretski mi deluje poprilican skok sa prenosa 1.12 u 4. brzini na 0.77 u petoj? S obzirom da je u pitanju atmo sa samo 115 Njutna i to tek na 3000 rpm? Turbak sa 120 KS i 206 Njutna na samo 1750 rpm moze to mnogo lakse da proguta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak tu odgovara šestak više.Prve 4 su skoro identične,a 5 i 6 kraća.Mislim da bih time eliminisao ono što me nervira,rasteretio motor(produžio mu vek).Zvona menjača su identična,tako da bi ubacivanje neke duže pete bilo komplikovanije,možda jeftinije.Voleo bih sam da se(slučakno) javi neoo ko je ubacio šestaka.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@duskogrbic0501

 

druže, ovo je baš interesantno, piši malo, šta, gde, kako, koliko $$$$   :thumbup:

 

meni lično prepravke menjača, su kao operacija na srcu, a možda i nije tako .....

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledajte,cela operacija,nije trajala ni sat vremena sa dizanjem i spuštanjem auta.Kad pogledate iza prednjeg levog točka na samom menjaču ima jedan poklopac.Kad se skine vide se dva zupčanika,jedan levo i pokriva malo i taj desni(tako da se oba moraju skinuti).Ali taj desni je upravo onaj koji koji se menja.

Uglavnom,kako sam već rekao zupčanik je Panda 1.3 multijet i to mislim ona kockica sa 70 ks. Za nijansu slabije povlači(kao da je i pre povlačio) ali nisam mogao verovati,kao da vozim dizela(po broju obrtaja) i motor se ne čuje.Više od 120 nisam probavao,neki radovi od Rume do S.Mitrovice i maltene stalno jednom trakom voziš.

 

Lik ima servis u S.Mitrovici,vozi upravo Pandu 1.3 ali joj je ubacio 6to stepeni menjač i ona mu je zakletva.

Ja mogu dati i njegov broj telefona(ako admin kaže pustiću ga javno).Inače,našao sam fa se oglašava na sajtu za polovna vozila i na sajtu gde možeš svašta da kupuješ i prodaješ.

Inače dok sam se vraćao,nešto me vuklo da cačkam po bordu,to malo autonomiju je povećao sa ostatkom goriva za skoro 200 km.

 

Zaboravio sam cifra je 50e ukupno.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm....1.9 mjet sa 6.takom...razmatrao ranije, a sada mi je sve više zanimljivije...

 

Zanimljiva operacija i deluje dosta jednostavnije samo zamena zubčanika. Ne treba nikakva posebna prepravka zubčanika ili držača (paše 1:1) ?

 

Pusti broj slobodno, nije to komercijalni oglas pa da Admini moraju da aminuju, to je dobra preporuka.

 

Da li si možda (ako imaš tempomat) morao da radiš "učenje" tempomata opet ili je bilo bez problema (tempomat prepoznao brzinu, nezavisno od promenjenog zubčanika) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

064/105-8800

Ovo je broj čoveka iz S.MITROVICE koji pravi prepravke na Fiat menjačima i ime mu je Dragan.

 

Nemam tempomat i nije zahtevao nikakvo "učenje"(ne znam ni šta bi ti bilo).Sama operacija je bila čista mehanika.

Paše sve 1:1

 

 

Edited by neshaoct
popravio broj telefona

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kakav je prelaz izmedju 4. i 5. brzine?

Tj da li mora da se “razvuce” u 4oj da se ne bi ugusio u 5.brzini?

 

Mene je to izludjivalo na Stilu, najvise zbog buke na 120-130, ali je resenje bilo kupovina Leona :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba ga "razvlačiti".Čak sam ga i u gradu(po staroj navici) ubacivao u 5tu na 50 na sat i vozio i do 70.Iskreno jedino ne znam kakvo bi bilo ubrzanje po potrebi,ali sa ovim motorom sam se već navikao da obilazim na zalet ili kao nekad kad smo vozili 45-55ks.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

0641058800 ,OVO je broj čoveka iz S.MITROVICE koji pravi prepravke na Fiat menjačima i ime mu je Dragan.Izvinjavam se kolegi(prepoznaće broj) što sam mu postavio broj i možda je bio pozivan.Inače je jedan od nas sa ovog foruma,ali nema veze sa konkretnom stvari.Moja greška i još jedno IZVINJENJE.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/17/2020 at 10:53 AM, duskogrbic0501 said:

i auto sada pliva na auto puti 120 km/h pri 3-3100 obrtaja u minuti,naspram predjašnjih 3800

 

On 12/17/2020 at 2:02 PM, duskogrbic0501 said:

ali nisam mogao verovati,kao da vozim dizela(po broju obrtaja) i motor se ne čuje

Sto samo dizela :) ? Pa i moderni benzinci se zbog sve veceg obrtnog vrte na daleko manjim obrtajima nego ranije.

Na tih 3000-3100 rpm su vec odmakli preko 140 km/h ;) , na cruising brzinama (nasim) autoputem su na 2500-2700 rpm.

PS: Hvala svakako za povratnu informaciju oko menjaca :thumbup: . To je u principu isti prenos 0.77, koji smo i pominjali iznad (na 1.4 16v i 1.3 MultiJet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...