Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Abu Dabi 2020

Recommended Posts

Krajnje neobicna F1 sezona se privodi kraju. U uslovima pandemije, startovala je tek u julu u Austriji i nekako je uspelo da se "nakarika" 17 rundi (od planiranih rekornih 22 za ovu sezonu). Prilagodjavalo se trenutnoj situaciji - na nekim stazama vozen je dupli program (Red Bull Ring, Silverstone), neke su bile sa izmenjenom konfiguracijom (Bahrain II, tj. Sakhir GP). Silom prilika, pojedine piste smo neplanirano videli po prvi put u F1 kalendaru (Mugello). Legendarni Zandvoort koji je, na moju radost, po planu trebao da 2020. "ozivi" posle 35 godina F1 pauze - nazalost je morao da bude otkazan. S druge strane, aktivirane su cuvene lepotice kao sto je Imola, gde su i mladji ljubitelji F1 posle deceniju i po pauze, na jos jednom primeru, mogli da se podsete sta su prave old-school piste. I koliko je velika razlika u celom dozivljaju vikenda izmedju takvih istorijskih i ovih novih, modernih "generickih" staza. U takvim uslovima, jos jedna sezona ubedljive dominacije Mercedesa, trenutno su na 540 bodova - maltene duplo vise bodova od drugoplasiranog Red Bulla. Borba za trece mesto izmedju RP, McLarena i Renaulta jos uvek je otvorena. Ferrari je jos jednom ubedljivo najvece razocaranje sezone, u jednom trenutku im se smesilo cak i 7. mesto pod naletom AlphaTauri-ja. Dno karavana po obicaju rezervisano za Alfa Romeo, Haas i Williams, koji su svi zajedno uspeli da skrpe 11 bodova.

Sto se vozaca tice, Hamilton u dominatnom bolidu nastavlja da nize i obara rekorde po broju pol pozicija i pobeda, a stigao je i do 7. titule sa kojom se izjednacio sa Schumijem. Vrlo verovatno da ce apsolutna dominacija Mercedesa biti potvrdjena i drugom pozicijom Bottasa. Max ima teoretske sanse da se sa trenutnih -16 "umuva" izmedju dvojca Mercedesa, ali su one minimalne. Zbog Covida, par vozaca je pauziralo, videli smo i neka nova lica, interesante rotacije medju postojecim vozacima, od kojih je najvise kontraverze (za mene i ocekivano kako god da se zavrsilo) izazvala ova poslednja sa Russellom u Mercedesu. U takvoj situaciji, stizemo na poslednji vikend F1 sezone 2020. u Abu Dabiju. Na jos jednu od modernih staza sa potpisom Hermana Tilkea, sa najduzim pravcem u kalendaru, izgradjenu na vestackom ostrvu i koja prolazi kroz "Yas Marina" hotel.

 

FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2020

Lokacija: Yas Marina Circuit, Abu Dabi, Ujedinjeni Arapski Emirati

Datum: 11 - 13. decembar 2020.

 

Petak 11.12.2020.

Prvi trening: 10:00h – 11:30h

Drugi trening: 14:00h – 15:30h

Subota 12.12.2020.

Treći trening: 11:00h – 12:00h

Kvalifikacije: 14:00h – 15:00h

Nedelja 13.12.2020.

Trka: 14:10h

 

VN-Abu-e1579431215334.png.efa962cde101284a1ac230506728dc18.png

 

Broj krugova:     55
Dužina staze:     5.554 km
Dužina trke:       305.355 km
Prva trka:           2009.

 

Posle Bahreina, Abu Dhabi je druga staza na Bliskom Istoku koja je ugostila karavan F1. Kao i sve novije staze, celokupan projetak je poveren nemačkom arhitekti Hermanu Tilkeu i njegovoj moći da stvori stazu koja će zapanjiti i vozače F1 i Bernia Ecclestona, ali i najzahtevnije kritičare.

Šeici koji su omogućili da se staza napravi dali su odrešene ruke Nemcu, koji je pored staze bio zadužen i za sve prateće objekte na stazi. Staza u Abu Dhabiu je odgovor Bliskog Istoka na najglamurozniju stazu u Evropi – Monte Carlo.  Da bi ste prošli 21 krivinu koliko staza ima, vozićete po namenski izgradjenom ostrvu, ali i kroz Yas Marina hotel koji je jedan od najupečatljivijih mesta na stazi.

 

800px-Abu_dabi_by_night-300x217.jpg.554016739e93a642f139ac2a45f465f4.thumb.jpg.934102c8b3db1fd6adfaebe2c78812b2.jpg Ferrari_World_Abu_Dhabi-300x217.jpg.d23b9f950040ff0682e7c2ba22c0ec7e.thumb.jpg.3b304ae73122c2332a432bbd9b2279db.jpg

 

Iako je staza napravljena na veštačkom ostrvu to nije sprečilo dizajnere da na stazi naprave uspone i padove,  kao i da naprave najduži pravac u kalendaru F1. Prema rečima šeika, cena od preko 1 milijarde dolara je mala u odosu na ono što je Dubai i ceo Bliski Istok dobio. Arhitektonsko čudo, kako su ga nazvali čelnici FIA-e bilo je sve što jedna staza treba da ima. Dugačak pravac i kombinacija sporih i brzih krivina trebalo bi obezbediti vozačima zanimljivu trku sa dosta preticanja.

Prvi osvajač pol pozicije u Abu Dhabiju je Lewis Hamilton sa vremenom 1.40.948, dok je prvi pobednik VN Abu Dhabija Sebastian Vettel.

 

image.png.c46d5418d415832c651bb9b8d825a1ab.png

 

Koriscen materijal sa: AbuDhabi19@FLCS

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton se vraća u Mercedes u Abu Dabiju, Russell se seli u Williams

 

ham_povratak_ad.jpg.f963a59b0b8dd8722726eebf62973172.jpg

 

Vozač Meredesa vratiće se u trkački ritam ovog vikenda na Jas Marini.

Zbog pozitivnog rezultata posle VN Bahreina, Lewis Hamilton bio je prinuđen da propusti drugu trku na stazi Sakir, ali posle 10 dana izolacije on je ovoga puta dobio negativan test na korona virus.

Lewis je već stgao u Abu Dabi u skladu sa zdravstevnim propisima ove zemlje i sada je podvrgnut drugom testu od strane FIA-e kako bi mogao da uđe u padok. To znači da će se Geroge Russell morati da se vrati u Williams dok je Jack Aitken obavljati dužnosti test vozača tima.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predveče pozitivan,uveče negativan. Kod svih trajalo 2 nedelje kod njega 10 dana. Ko zna šta je bilo,možda su hteli da probaju Rasela. Realno Hamiltonu najviše odgovara Botas kao drugi vozač

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kako se Luis pojavio u Abu Dabiju.

Tako ti je kad ti mravi iz fabrike naprave perfektan bolid a tvoja jedina obaveza je da sedneš i pobediš jer je toliko perfetkan da ne moraš da ulažeš dodatni trud za feedback i podešavanja pa možeš da metneš pirsing u nos, oblačiš fensi odeću i hraniš kera veganskom ishranom. Jbt baš sam nešto popizdeo na Luisa xD

Screenshot_2020-12-11-10-51-29-663_com.facebook.katana.thumb.jpg.e0b841d27358e074af4444aad17bd111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To me posebno raduje obzirom da sam bio veliki fan Mihaela i nisam navijao ni za jednog vozaca od 2012 godine. Poceo sam Bjankija opasno da gotovim, imam i njegov autogram ali eto, nastrada covek...

Prvi put posle mnogo godina se radujem novoj sezoni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treći trening. Max ima najbrži krug u sva 3 treninga.Da li su našli nešto videćemo u kvalifikacijama do sada Mercedes neprikosnoven na ovoj stazi. Pogotovo treći sektor

EpCEz9VXUAAUkfG.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije. Perez je menjao dosta komponenti pa startuje sa kraja,zato je vozio samo prvi deo kvalifikacija. Lekler ima plus 3 pozicije na ove iz kvalifikacije,kazna iz prošle trke. Max odličan,Noris takodje 

EpCwZbDXYAEmehv.jpeg

EpCtpycXEAE89qO.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen iznenadio Mercedes i osvojio pol-poziciju u Abu Dabiju

 

1607773920.jpg.bcd3256b46660adc2d769a980d03627e.jpg

 

Holanđanin je možda i neočekivano došao do pol- pozicije na poslednjoj trci sezone.


Najbolje vreme u Q1 je imao Hamilton od 1m35.528s. On je to ostvario u drugom izlasku na stazu, pošto je u prvom napravio grešku i imao je tek osmo vreme. Bottas je bio drugi desetinku ipo iza, dok je Leclerc, isto nakon drugog pokušaja ostvario treće vreme. Za razliku od Mercedesa i Ferrarija, vozači Red Bulla nisu ni izlazili na stazu u finišu i tako su sačuvali jedan set mekih guma za nastavak kvalifikacija.

Što se tiče donjeg doma, borbu za prolaz u Q2 sa faktički međusobno vodili samo vozači Alfa Romea. Na kraju je Giovinazzi

 

zi posle samo jednog izlaska na stazu i to u samom finišu sesije prošao dalje, dok je Raikkonen ispao zajedno sa Magnussenom, Russelom, Fittipaldijem i Latifijem.

Na početku Q2 su viđeni različite strategije oko odabira guma. Na kraju su Mercedesovi vozači prošli u Q3 na srednje-tvrdoj komponenti nakon samo jednog pokušaja. Hamilton je ponovo bio najbrži, a njegov krug od 1m35.466s je bio svega šest stotinki brži od Bottasovog.

Treći je bio Norris na mekim, a pored Mercedesa su na srednje-tvrdim u Q3 uspeli da prođu samo još Verstappen, Leclerc i Sainz.

Ispod crte je prvi ostao Ocon, Ricciardo je bio dvanaesti, Vettel tek trinaesti, Giovinazzi četrnaesti, dok Perez zbog kazne koja ga čeka sutra nije ni vozio.

Nakon prve runde krugova u Q3, Bottas je imao prednost sa vremenom 1m35.415s. Desetinku iza njega je bio Verstappen, Hamilton je bio još malo iza Holanđanina, dok je priključak držao i Albon, koji je zaostajao svega dve stotinke za svetskim šampionom.

U drugom izlasku na stazu je Hamilton pravio odlična vremena po sektorima, ali je onda izgubio malo u trećem, što je bilo dovoljno Bottasu da nakon svog kruga vrati prvo mesto. Međutim, na odličnom krugu je bio i Verstappen i on je zahvaljujući drugom i trećem sektoru vozio 1m35.246s 0.025 ispred Bottasa i 0.086 ispred Hamiltona.

Sjajan rezultat je ostvario Norris koji je u svom poslednjem pokušaju izbio ispred Albona, koji je morao da se zadovolji petim mestom.

Šestu poziciju je zauzeo Sainz, Kvyat je još jednom bio odličan na sedmom mestu, do k su iza njega ostali Stroll, Leclerc i Gasly.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije vezano direktno za sampionat, ali (sto bi mladji rekli) - interesantan "event" na ovom F1 vikendu.

O cemu se radi - Renault je zajedno sa svojom fabrikom motora iz Vir Satijona i kompanijom Rennwerk uspeo da sastavi sampionski Alonsov R25 bolid iz 2005. Sto je jos bolje, ovog vikenda ga je na Yas Marina pisti u Abu Dabiju provozao - upravo Alonso :thumbup: .

Kada sam cuo zvuk, momentalno sam se najezio i vratio deceniju i po unazad. A ne kao ove danasnje hibridne elektricne kosacice :sick: , V6 i zapremine maltene litar i po...

U konkretno ovaj R25 bolid ugradivan je V10 motor od 3 litra, 950 KS@19000rpm... Ne zna se da li je lepsi zvuk u turazi ili kada na kocenju Alonso krene da ga "lomi" :) i spusta iz brzine u brzinu.

Odmah iza ove sezone 2005., krenulo je ogranicenje na 2.4l i V8 motore, od 2009. krece KERS, a od 2014. ova poslednja hibridna era 1.6 + V6 kosacica.

Mada, koliko licno pratim formulu, za moj ukus ubedljivo najbolji zvuk imao je Ferrari 643 - V12 sa 3500 ccm, koga su "terali" Prost, Alesi i Morbidelli u sezoni 1991. Zvuk koji se nije merio decibelima, nego Rihterevom skalom :) .

Odvrnite do daske i uzivajte u jednom od poslednjih pravih F1 bolida - Alonso@R25, Yas Marina 2020. :

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam priliku uzivo da slusam v10, v8 i na veliku zalost hibridne v6. Od v10 i v8 krvare usi, ko nije nosio cepice za usi sigurno je malo ostetio sluh. Hibridi su prilicno tihi a interesantno je da je 2017. godine Williamsov bolid bio najglasniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen ubedljiv na zatvaranju naporne i neobične sezone

 

1607868259.jpg.5111c35feda81ce8e22443ffd2728b3b.jpg

 

Holanđanin je kontrolisao situaciju od početka do kraja, pa su Bottas i Hamilton morali da se zadovolje sa drugim i trećim mestom.


Start trke je bio veoma miran. Vodeći su dobro startovali i nije bilo šanse da Vidimo neke napade, pogotovo kada se uzme u obzir i dužina glavnog pravca. Verstappen je tako poveo trku ispred Bottasa i Hamiltona, a jedine primene u pozicijama su viđene nazad, gde je Ocon napredovao ispred Gaslyja na deveto mesto, dok je Vettel iskoristio gužvu na startu i probio se ispred Leclerca na dvanaesto mesto.

U drugom krugu se poredak prvih deset vratio na onaj koji je vio na startu, pošto je Gasly obišao Ocona na prvom od dva duga pravca na zadnjoj strani staze.

Od trećeg kruga je omogućen DRS pa su se na nekoliko mesta u poretku formirale kolone u kojima su vozači pratili jedni druge, ali nisu mogli da obilaze zbog izjednačene brzine na pravcima.

Verstappen je uspeo da izgradi prednost od preko dve sekunde u odnosu na Bottasa do petog kruga, a trojica vodećih su se odvojila od Norrisa, koji se našao pod pritiskom od strane Albona.

Tajlanđanin je višak tempa iskoristio u šestom krugu kada je obišao Norrisa, dok je iza njih Ocon propustio Ricciarda na deseto mesto, pošto je Australijanac bio brži.

U osmom mestu je Stroll obišao Kvyata za sedmo mesto, što je bilo veoma važno za Racing Point, s obzirom na trku sa McLarenom za treće mesto u šampionatu konstruktora.

Međutim, u 10. krugu je otkazao bolid Pereza, koji je sasvim dobro napredovao u početnoj fazi trke i tako se znatno zakomplikovala borba Racing Pointa za treće mesto.

Zbog ulja na stazi je na snazi bio period virtualnog vozila bezbednosti, a vodeći su to iskoristili da zamene gume i pređu na tvrdu komponentu. Međutim, nisu svi išli do boksa, pa je tako po povratku na stazu Ricciardo bio peti ispred Norrisa, dok su Vettel i Leclerc razdvojili vozače McLarena.

Svi koji su bili u boksu su montirali tvrde gume, ali se Hamilton preko radija žalio jer je smatrao da to nije bila dobra strategija.

Nakon svih promena guma je na stazu ipak moralo i vozilo bezbednosti dok se uklanjao Perezov bolid, a trka je nastavljena u 14. krugu.

Sainz je odmah na restartu iskoristio sveže gume i obišao Leclerca za osmo mesto, dok se na čelu ništa nije menjalo, a Verstappen je nastavio da diktira tempo.

Sainz je nastavio svoj napredak u 17. krugu kada je obišao i Vettela, ali se u isto vreme našao i pod istragom sudija zbog navodno presporo vožnje u pit-lane-u.

Leclerc je nastavio da pada u poretku na starim srednje-tvrdim gumama, pošto ga je u 20. krugu obišao Stroll, a krug kasnije nije imao odgovor ni na Gaslyjev napad, pa se ponovo našao van prvih deset.

Na čelu je Verstappen otvorio prednost od četiri sekunde do 22. kruga, dok si Bottas i Hamilton imali ujednačen tempo sa dve sekunde razmaka među sobom.

Leclerc je otišao u boks u 23. krugu i vratio se na začelje sa tvrdim gumama. On je ujedno bio i prvi koji je povukao potez iz grupe vozača koja nije bila u boksu tokom perioda pod virtualnim vozilom bezbednosti.

Za razliku od njega, Ricciardo i Vettel koji su startovali na tvrdim gumama su odlično držali tempo na petom i osmom mestu i uspešno su se branili od rivala iza sebe.

Stroll je pokušavao da obiđe Vettela u nekoliko navrata, ali prosto nije bio dovoljno dobar i to je iskoristio Gasly, koji je iznenadio Kanađanina jednim kasnim kočenjem i obišao ga je za deveto mesto na kraju druge polovine zadnjeg pravca.

Na čelu, Mercedesovi vozači su sve više i više gubili priključak za Verstappenom, koji je u 30. krugu imao preko sedam sekundi prednosti.

Dva kruga kasnije je Gasly uspeo da obiđe i Vettela, a Nemac je konačno bio na promeni guma u 37. krugu, nakon čega je sa devetog pao na petnaesto mesto.

Ricciardo je bio poslednji vozač koji je promeni gume na kojima je startovao i to teku 40 krugu. On nije hteo ništa da rizikuje i vratio se na srednje-tvrdoj komponenti na sedmo mesto iza dva McLarena.

Nakon toga je usledio miran period trke. Većih pomeranja nije bilo, a gume su bez problema izdržale i pored nedoumica koje su imali neki vozači.

Verstappen je izuzetno konstantnom vožnjom na kraju ostvario ubedljivu pobedu od preko deset sekundi ispred Bottasa, ali mu to nije bilo dovoljno da se domogne druge pozicije u konkurenciji vozača. Hamilton je trku završio tri sekunde iza Bottasa, dok je Albon imao usamljenu, ali i dobru trku, pošto je kroz cilj prošao četiri sekunde nakon svetskog šampiona.

Norris i Sainz su petim i šestim mestom doneli McLarenu treću poziciju u konkurenciji timova, dok je Ricciardo uz najbrži krug trke morao da se zadovolji sedmim mestom, nakon što je imao problema da zagreje nove gume. Gasly je do kraja zadržao osmo mesto ispred Ocona i neubedljivog Strolla, koji je u poslednjem krugu izgubio duel od Francuza u Renaultu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimi je jos jednom najbolji od korisnika Ferrarijevih agregata :) i jos jednom je objasnio kako se brani pozicija i u losijem bolidu.

Jbg, jos jedna u nizu ekstra-dosadnih trka. Najzanimljivije sto se desilo je odustajanje Pereza, uz par lepih preticanja. Steta sto nije bio jos neki krug, Albon je u finisu sustigao Hamiltona, moglo je potencijalno i tu da bude malo vatre.

Max je odvozao perfektan vikend i potukao Merc na stazi na kojoj dominiraju u hibridnoj eri, svaka cast.

 

image.jpg.bd005e4f9adc27e2bcdae17220d80b67.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Kimiju ne treba trositi reci. Kada bih imao priliku da popijem kafu sa nekim od vozaca, to bi bio Kimi, jos ga ne bih nista ni smarao nego bih kafu popio u tisini jer znam koliko je pricljiv.

 

Trka je bila zivi smor, bilo bi mnogo zanimljivije da je Rasel vozio umesto manekena koji je opet zakerao zbog taktike...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rajko je naše gore list,tvrde dobro obavešteni krugovi... u stvari je Rajković... jer...

Njegova prababa....

Dosadno...Drago mi je za Maxa i Raikonen je

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudna staza,ni Mercedesi nisu mogli da pridju Maxu.Jedan brzi krug u kvalifikacijama ok ali tempo za celu trku i stalno je  napredovao Max. Dosad nije mogao da im pridje.Valjda će se bolje spremite za sledeću sezonu Ferari,Red Bull. I da vidimo opet Mercedes u Meklarenu sa Rikardom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne sto je imao bolje vreme - nego bolje za skoro pola sekunde i od Ricciarda i od Ocona. I to od njihovih najboljih vremena u kvalifikacijama :lol: . I to Alonso sa sve svojim godinama (koje neki navode kao debeli minus).

Covek im je cisto onako usput objasnio neke stvari :) ... A ja lepo par postova iznad rekoh (kao da sam znao, kada sam pominjao Alonsov sampionski R25 iz 2005.) - da je, bar za mene, prava F1 ostala jedno deceniju i po iza nas. Ukljucujuci i bolide i vozace.

Neizmerno mi je drago da Alonsa ponovo gledamo u najbrzem cirkusu i iduce godine. Uz (nadam se) vaskrslog Vettela u RP, Sainza i Leclerca koji grizu u (nadam se) brzem Ferrariju, pa (nadam se) Checo uz Maxa u RB :D , i uz konstantne sa rezultatima Luisa i Vodonosu - mozda i dobijemo malo neizvesniju sezonu.

Za kraj, "tatko na mafiju" u akciji, u bolidu No14 na Yas Marini:

 

alonso_test_m_v.jpg.27612095c250fa9783f35b53fb48dc36.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo mi zao Okona, plasim se da ce ga Alonso izmrviti potpuno, kao sto je onog Vandoorn-a :dizzy:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...