Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pretpostavljam da je isto kalibrisan pokazivač kao i na benzincima, tj. da laže da je na 90 stepeni u celom opsegu radne temperature što je negde (otprilike iz glave ) od 88 do 102 stepena. Kad krene da diže kazaljku onda je već počeo da se pregreva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako ne bi trebalo da je podize i ako je to vrlo malo iznad 90c po pokazivacu. Odmah je vent vrati na radnu ali svakako tu nesto nije kako treba. Trebalo bi da sam "bezbedan" do 110c ali svakako necu hodati po toj tankoj niti. Sutra cu odmah da vidim da odzracim sistem i promenim cep pa ako nije do toga da gledam dalje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prati temperaturu i to hladno- toplo duvanje. Moje iskustvo je vezano za vodenu pumpu, znala je da ne vrti radno kolo u nekim momentima a bila je na 30 hkm. Inače, vent. uključuju na 92°.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Sedla said:

Eee majke ti?!? A do sada niko od forumaša nije održavao svoje, samo su ih terali dok ne crknu? 

Nisam se dobro izrazio.U poslednje vreme retko je bas al bas retko videti dobro ocuvanu libru .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odzracio ga i nije bilo vazduha u sistemu. Promenio cep na posudi. (Skinuo sa Ideje posto su isti) izduvao hladnjak kompresorom i opet ima izlet na "gore" digne iznad 90c na pola do sledece crte ili tu negde, upali vent i vrati. Ne desava se stalno, uglavnom u guzvi ili kada je upaljen vise sati non stop. Videcu sledecih dana kako ce se odvijati stvari ali verovatno je termostat u pitanju( jtd :D) Creva normalno meka, antifriz na maks... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je na Marei čep zezao. Dok nisam uzeo po ePeru baš koji odgovara znala je da mi varira kazaljka za temperaturu. Razlika je bila u nekom delu bar-a, pošto je jedan bio za veći pritisak. Inače su svi identični.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto ti dune hladno na 23c moze da bude i da je postigao zadatu temp i iskljuci grejanje na kratko. Koji ti je radni opseg termostata?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic Pa na lybri je bio cep od 1.4 bara i zamenjen je cepom od 1.4 bara. Jedino ako po eperu ne ide neki drugi?

@MS PK Pravo da ti kazem nemam pojma koji je radni ospeg termostata. Pretpostavljam da bi trebao da se maksimalno otvara negde blizu 90c da ne lupam sada. 

 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste 1.4bar (46556737 broj dela). Ali mislim da je meni na autu bio od 1 bara (može se i on staviti).  Inače sve bilo uredno ozračeno, zamenjen antifriz, redovno servisi rađeni, termostat menjan (stavljen R4 varijanta i dan danas radi). 

 

Ne kažem da je to kod tebe problem, slično se i meni ponašao auto.

 

Za termostat bi mogao probati sa R4 varijantom, par dana probe radi. Da ne kupujes termostat od 40-50 eur, stavi ovaj u crevo pa prati. Uzmeš da otvara na 89°C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno i ja sam razmisljao da mu ubacim od renoa za probu pa da vidim ponasanje.

Tako sam i hteo da "otpisem" termostat. Jedino ne znam koliki je pain in the ass da se ugura i posle izvadi iz creva, a verujem da nije lagano ali kolika god da je "muka" bolje probati sa 600 din nego sa jednom nulom vise. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je za utehu kod mene vec godinu ipo radi taj od 600din u crevu na 1,4 tjet grandeu, nisam lud da dam 50e za glupost u kucistu koja radi isti posao kao ovaj od 600din

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lično nikad nisam bio pristalica tog termostata od Renoa 4. Zašto? Zato što je fabrički termostat za JTD tako dizajniran da kada crkne, uvek ostaje otvoren. Na taj način čuva motor od pregrevanja i daljih oštećenja. Bolje pothladjen nego pregrejan motor, zar ne? Nije se do sada desilo, bar ja nisam čuo za sve ove godine da je neki zaglavio u zatvorenom položaju. A termostat od R4 može da zaglavi zatvoren, i šta onda? 

U tvom slučaju bih isključio termostat kao problem, jer onda ne bi obarao temperaturu kada se upali ventilator. 

 

S'obzirom šta si sve napisao da si već uradio, ja pikiram na vodenu pumpu. :D Mož' i da bacimo neki dinar u opkladu. :lol:

Edited by Sedla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma nije muka, topla voda i neki lubrikant i guraj  
 

Vidi sa Micom oko lubrikanta, on ti je strucnjak u toj oblasti. :D

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sedla  Ja bi taj od R4 stavio samo kao probu da vidim da li je do njega. Svakako ne bi ostao tu trajno. 

Moguce je da termostat delimicno otvori kada treba da otvori skroz i eto zagrevanja?

 

Jeftinija vodena pumpa nego termostat :D nego sve se nesto nadam da nije do nje. Ne kazem da nije ali nema mi karakteristicnih simptoma pumpe. Nema zvukova, curenja, lufta, mirisa... 

 

 

 

 

19 minutes ago, Flex said:


Vidi sa Micom oko lubrikanta, on ti je strucnjak u toj oblasti. :D

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
 

Cista guscija mast :D

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa opet ne dobijaš ništa stavljanjem termostata od R4. Ako originalni termostat delimično otvara, kao što kažeš, on će opet delimično otvarati i kočiti protok tečnosti kroz sistem,iako je tu i R4 termostat. Ovaj otvori skroz, originalni ne otvori, i opet si na istom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis nisam razmisljao o tome..Morao bi fakticki da sj.. org termostat u otvorenom polozaju i da ispred njega stavim r4 i ako je do njega super, ako nije ode dobar termostat. (pod uslovom da org moze da se ostavi u otvorenom polozaju) 

Opet sa druge strane nemam klasicne simptome vodene pumpe pa je i to pitanje ili ti sistem eliminacije. 

Videcu da ga prikacim na dijagnostiku i ispratim tacno na kojoj on temp otvara i koliko je to "iznad" kada pali ventilator. 

Verovatno je jedna od te dve stvari jer ne vidim sta bi jos moglo da bude. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja lično nikad nisam bio pristalica tog termostata od Renoa 4. Zašto? Zato što je fabrički termostat za JTD tako dizajniran da kada crkne, uvek ostaje otvoren. Na taj način čuva motor od pregrevanja i daljih oštećenja. Bolje pothladjen nego pregrejan motor, zar ne? Nije se do sada desilo, bar ja nisam čuo za sve ove godine da je neki zaglavio u zatvorenom položaju. A termostat od R4 može da zaglavi zatvoren, i šta onda? 
U tvom slučaju bih isključio termostat kao problem, jer onda ne bi obarao temperaturu kada se upali ventilator. 
 
S'obzirom šta si sve napisao da si već uradio, ja pikiram na vodenu pumpu. Mož' i da bacimo neki dinar u opkladu.
Zaglavi i fabricki u zatvorenom polozaju, imas i po forumu ljudi koji su pisali, retko ali se desi, tako da nikako nije pravilo da ce fabricki da zaglavi u otvorenom polozaju, vec da najcesce ostane otvoren. Pravilo kod fabrickog je da ne traje dugo :D Ja imam od R4 punih 8god i radi kao prvog dana, tako da bih mogao da kazem da taj od 500din ne crkava uopste? :D Drugo , ja kada sam stavljao ovaj od R4 izvadio sam ulozak iz fabrickog tako da nemam dva termostata kao pojedini

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto vidiš, ja nisam znao za to da hoće fabrički da zaglavi u zatvorenom položaju. A, sa druge strane, ja nemam tako loše iskustvo sa originalnim termostatom. Kad sam kupio Lybru 2013 zamenio sam termostat. I evo, 250,000km i 7 godina kasnije, i dalje radi kako treba, i prodao sam je sa tim termostatom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su 2 crkla na marei za 8 godina kako je kod mene. Prvi je zamenjen odmah prve godine i stavljen Behr. Taj je crkao posle godinu dana. Posle stavljen Vernet koji je potrajao jedno 6-6.5 godina. Na kraju stavljen od R4 i tako otisao auto. Koliko znam jos uvek se vozi. 

 

Sto crkavaju tako, nemam pojma. A crkavaju i mislim da nema pravila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sumnjam da po ovom vremenu to može da bude problem ali proveri u kakvom stanju je hladnjak. Ja sam imao ćebe od prašine između hladnjaka motora i klime što sam video kad sam skinuo vezni lim. Pretpostavljam da su i na JTD hladnjaci "u sendviču". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...