Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

@Sedla

Meni je problem bio da nisam mogao da upalim klimu duže od 10 minuta pre nego što počne da diže kazaljku. Isto je dizao kazaljku ako idem uzbrdo po toplom vremenu. Kad sam izvadio "ćebe" i očistio hladnjak to je rešeno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat u čauri ima gas. Konstruktivno je napravljen tako da kad crkne, ostane otvoren. Nije to Yugo i Z 101, u čijim termosima su bimetali. Vernet za R4 i R5, prvi je potpuno otvoren na 87, drugi na 89°C, isti su kao sklop koji se ugrađuje s kućištem u FLA automobile, s tim što je ovo samo uložak termostata. Prostudirao, imao na nekoliko Fiata, sada na Alfi, nikada problem. Skazaljka stoji na 90°.
Naravno, ne ubeđujem nikoga, svako prema svom razmišljanju.
Kod kolege, na osnovu dizanja temp. sumnjam u vodenu pumpu.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izduvani su hladnjaci skroz. Izaslo je prasine ihajj.. Ja pocinjem da sumnjam i da nije neka masa u pitanju, tacnije da kazaljka laze i da vent pali kada treba ali da kazaljka to ne isprati. Veceras cu kada zavrsim sa poslom da ispratim i sta se tu desava. Uzeo sam i termostat od R4 na 86c da otvara za probu pa cu videti(ne znam da li cu stici veceras i to da uradim) Zanimljivo je da ne luduje prvih dva sata. Dodje i stoji zakucano na 90c tek posle par sati kako radi krecu da se desavaju izleti kao na slici. Tu kada dodje, upali prvu brzinu i vrati na 90c ono sto mi je jos neobicno, jako brzo vrati dole temp, recimo par sekundi. Sto je opet nelogicno, bar meni. 

IMG_20201224_142556.jpg

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedna stvar karakteristicna za Mareu/Brava/Bravo je da je ludovala ta kazaljka temperature koja se resetovala finim udarcem po tabli. Kazalka samo odjednom ode na gore, udarcem se vrati na pola.
Problem su pravili kontakti u tabli koji idu na taj motoric kazaljke. Izvadi se tabla i ociste se kontakti (ima 3 pina koja vire i ulaze u motoric kazaljke)

 

Za libru nisam cuo da se tako nesto manifestuje. Probaj tresnuti po tabli da vidis hoce li se vratiti odmah na 90. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima fora da pratiš temperaturu preko centrale klime, što je temperatura koju bi očitavao i preko dijagnostike i dolazi sa drugog senzora, odvojenog od senzora za pokazivač. Pritisneš zajedno dugme za recirkulaciju vazduha i strelicu na gore za povećanje brzine ventilatora čime ulaziš u meni za dijagnostiku. E sad kod mene opcija "-76" prikazuje temperaturu motora pri čemu koristi ona dva mala displeja. Ne znam da li su ove opcije standardne za sve tipove motora ali probaj, ako to nije temperatura onda je neka druga opcija. Izlazi se istom kombinacijom ili gašenjem kola. Čisto da utvrdiš da li stvarno imaš problem pre svega. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sada pritsnuo.. Na tabli zakucano 90c na klimi 99c bez oscilacija. 

Evo otisla na satu gore kao na prvoj slici i vratila se, a na klimi je jos uvek 99c

IMG_20201224_154105.jpg

IMG_20201224_154111.jpg

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, BGMilos said:

Pritisneš zajedno dugme za recirkulaciju vazduha i strelicu na gore za povećanje brzine ventilatora čime ulaziš u meni za dijagnostiku.

Koja fora :) moram probati na delti jel radi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je "-76", ali ako se ispostavi da nije probaj i "-85". Inače ako se ide u drugu stranu kodovi su bez minusa, što su potpuno drugi kodovi. Ako je dvocifrena temperatura prikazaće 0 na levom displeju i temperaturu na desnom, a ako je trocifrena prikazaće na levom 1 i ostale cifre na desnom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ga na minus 76 desna cifra ide do 11 i tada upali ventilator i vrati do 99.. Bice da je kazaljka ok. Videcu sta ce kasnije dijagnostika da kaze ali verovatno je to to. 

Creva vrela, tako da nema sumnje. 

IMG_20201224_160101.jpg

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isprati temp preko dinagnostike.

Sad sto se tice ludovanja kazaljke nisam imao nikada problem za 9godina vlasnistva libre.Inace nemoj da te cudi sto brzo vrati na 90c,meni se desavalo 2 puta da ode malo preko 90c,al bilo je sa prikolicom ,upaljenom klimom na +40c uz Jelicu sam se peo.Vidi vodenu pumpu ili termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bi rekao da je prva brzina. Nisam vise siguran ni u sta.Evo jos jednog momenta sa pustenim grejanjem na 28c temp zakucana na 90c. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690

Nisam siguran... Svakako sve ono stoji što kolege kažu i za termostat i pumpu i ne bih da ti odmažem ali ti je možda najlakše da proveriš ventilator pre skidanja creva... Nije nemoguće da prva brzina nije ispravna i da tek druga spušta temperaturu, ne znam na koliko stepeni su podešeni ventilatori na JTD-u. Mislim da preko dijagnostike možeš da aktiviraš obe brzine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu obe brzine. Najlakse bi bilo da je prva brzina u pitanju. Onda je verovatno relej i to ti trebalo da resi stvar. Evo me kod graze od drugara,. Cekam ga da dodje pa da ga spajamo na dijagnostiku. 

Sada mi je ovo sa grejanjem isto nejasno. Ok izbacujem visak toplote ali da bas ni jednom ne podigne temp u kreni stani rezimu, guzva, a pre toga non stop dizao? Svakako moram da resim ovo... Ono bi jos i najbolje bilo da vent ne pali prvu brzinu. Mada poznavajuci mene i kako me hoce na kraju bi bilo da ga ecu ne pobudjuje. :D

 

Edit: Ono jeste stvarno nerealno da pali vent tek na preko 100c..Videcu

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazaljka nije kako treba iz nekog razloga. Kada kazaljka pokazuje da je debelo preko 90C i kada upali ventilator dijagnostika kaze 97.5 a na hladnjaku je je tada 92c i tada vent spusta. Ventovi rade u obe brzine,nije termostat onda, a nije ni pumpa.. Mase? 

IMG_20201224_183120.jpg

IMG_20201224_183219.jpg

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugu brzinu i pali nesto tako, lupam na 97c tek ili 102c bese

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem sta si napisao sada, kada je kazaljka preko 90c , dijagnostika ti ocitava 97c? Meni je to ok, mislim ok pokazuje. Neki problem ima cim tako po ovom vremenu dize tako temperaturu, mi svi sa tim motorima ne mozemo da postignemo radnu a tepi pici ventilator u sred zime non stop ko kada vozis punta 1.2 u sred letnjeg beogradskog špica :D Za ovih skoro 9god sa tim motorom ispod haube ja nisam cuo da je upalio ventilator nekada u mestu, u voznji a zimi tek smem da potpisem. Kada se upali klima normalno je da se pali i on. Takodje, ali ovo je stilo kod mene pa moze da se razlikuje zbog skale, stavio sam termostat koji otvara na 89c i bilo da je leto ili zima kazaljka je uvek zakucana na pola. Nikada milimetar nije presla preko. Hoce zimi kada radi grejanje u mestu da malo spusti radnu temperaturu sto ne bi smelo ali to je narav jtd-a :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvorio rucno org termostat u otvoreni polozaj(ne ja drugar) ubacili R4 na 86c u crevo. Upalili, ozracili, cekali da otvori. Otvara na 85c, upalio ventilator na 95c po dijagnostici. Kazaljka ni da mrdne tj zakucana na 90c. Videcu ali izgleda da je problem bio termostat. Za sada nema izleta na "gore"... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da promeniš termodavač na kućištu termostata. Možda on ne očitava dobro temp. Ventilator mora da uključi ma 92°.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...