Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ovako bi trebalo da izgleda serijska Dacia Spring

 

201682-dacia 02.jpg

 

Dacia je početkom ovog meseca predstavila 373 cm dugački Spring Electric concept, kao najavu svog budućeg električnog vozila. U međuvremenu, francuski mediji su objavili i rendere koji pokazuju najverovatniji izgled serijskog modela. Taj serijski model stiže na tržište u prvoj polovini 2021. godine, a kako se navodi to će biti pristupačno 100% električno vozilo. To znači da će Dacia Spring biti jeftiniji od električnih vozila iz VW Grupe (Volkswagen e-up!, Seat Mii Electric i Škoda Citigo e iV).

Očekivano, Dacia Spring je u stvari modifikovana varijanta električnog Renaulta K-ZE koji se već proizvodi i prodaje u Kini. Naravno, evropska verzija će biti značajno unapređena (pre svega što se tiče bezbednosti, kvaliteta, dužine autonomije...), samim tim i skuplja od kineske varijante ali i dalje cenovno pristupačnija u odnosu na druge električne automobile na evropskom tržištu.

 

201683-dacia 01.jpg

 

Francuski mediji navode da će Dacia Spring koštati oko 15.000 evra, odnosno oko 11.000 evra sa subvencijama na francuskom tržištu. Za sada se od konkretnih detalja navodi samo to da će autonomija sa jednim punjenjem baterija iznositi više od 200 km. U ranijem fabričkom saopštenju se kaže da Dacia ovime otvara novo poglavlje i započinje svoj prelazak na električni pogon, kao i da je preokret zasnovan na stručnosti Renault Grupe i njenom decenijskom iskustvu u oblasti električne mobilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljena električna Dacia Spring

 

dacia ev 03.jpg

 

Dacia je početkom marta predstavila 373 cm dugački Spring Electric concept, kao najavu svog budućeg električnog vozila. U međuvremenu, rumunski mediji su objavili slike serijskog modela, naravno još uvek pod maskom. Serijski model stiže na tržište tokom sledeće godine, a kako se navodi to će biti pristupačno 100% električno vozilo. 

 

204843-dacia ev 02.jpg

 

Očekivano, Dacia Spring je u stvari modifikovana varijanta električnog Renaulta City K-ZE koji se već proizvodi i prodaje u Kini.

 

204844-dacia ev 01.jpg

 

Naravno, evropska verzija će biti značajno unapređena (pre svega što se tiče bezbednosti, kvaliteta, dužine autonomije...), samim tim i skuplja od kineske varijante ali i dalje cenovno pristupačnija u odnosu na druge električne automobile na evropskom tržištu. Francuski mediji su ranije pisali da će Dacia Spring koštati oko 15.000 evra, s tim što je ta navedena suma bez uračunatih subvencija (koje zavise od zemlje do zemlje). Za sada se od konkretnih detalja navodi samo to da će autonomija sa jednim punjenjem baterija iznositi više od 200 km. U ranijem fabričkom saopštenju se kaže da Dacia ovime otvara novo poglavlje i započinje svoj prelazak na električni pogon, kao i da je preokret zasnovan na stručnosti Renault Grupe i njenom decenijskom iskustvu u oblasti električne mobilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže najjeftiniji električni automobil u Evropi?

 

dacia spring02.jpg

 

Najjeftiniji električni automobil u Evropi mogao bi da se pojavi već sledeće godine. Radi se o modelu Dacia Spring, za koju rumunski proizvođač navodi da će ''zadržati tri ključne vrednosti'' modela ove fabrike, ''jednostavnost, izdržljivost i pristupačnost''. Renault, kome Dacia pripada, objavio je najavne slike za dva nova električna modela, jedan pod brendom Nissan, a drugi kao proizvod rumunske fabrike.

 

Francuski proizvođač najavio je da dane od 15. do 26. oktobra posvećuje elektromobilnosti, pa su u skladu sa tim i najave za ova dva modela. I dok je novi Nissan Ariya deo standardne ponude elektromobila, ono što je evropskom, pa i našem tržištu najinteresantnije je niskobudžetni elektromobil Dacia Spring. Iako detalji ovog modela, osim kratke video najave, nisu poznati, specijalizovani auto-portali navode da će on verovatno biti zasnovan na Renoovom električnom automobilu K-ZE koji se prodaje u Kini, budući da je koncept električne Dacie predstavljene u martu gotovo identičan.

Električni model za kinesko tržište nalikuje Sanderu, odnosno Renaultu Kwid, modelu namenjenom za Aziju i ima autonomiju od oko 270 kilometara. Pokreće ga elektromotor od 33 kilovata, a maksimalna brzina mu je 105 km/h. Uz pomoć brzog punjača baterija se od 0 do 80% napuni za 50 minuta.

 

dacia spring 01.jpg

 

Cena ovog modela takođe nije poznata, ali ukoliko zaista bude najjeftiniji električni automobil na evropskom tržištu, kako najavljuju iz rumunske fabrike, moraće da košta manje od 19.235 evra, što je trenutna evropska najniža cena za jedan električni model - Škodu Citigo. Sa druge strane, rumunski mediji navode, pozivajući se na izvore u Daciji, da bi Spring mogao da košta između 15.000 i 20.000 evra, u zavisnosti od opreme. Inače, kineska verzija Renoovog električnog automobila K-ZE u toj zemlji se prodaje po ceni od 7.200 do 9.200 evra, ali su troškovi proizvodnje u najmnogoljudnijoj zemlji drastično niži nego u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Dacia Spring zvanično

 

Dacia-Spring 08.jpg

 

Dacia je početkom marta predstavila Spring Electric concept, kao najavu svog budućeg električnog vozila. Automobil je sada i zvanično prikazan u serijskom izdanju, i to na Renaultovom eWays događaju.

 

Dacia-Spring 07.jpg

 

Dacia Spring stiže na tržište u prvoj polovini sledeće godine, a kako se navodi to će biti najpristupačniji evropski električni automobil. Cena za sada nije saopštena, mada se ranije pominjalo da će iznositi od 15.000 do 20.000 evra (to je bez subvencija koje zavise od zemlje do zemlje, u Srbiji iznose 5.000 evra). 

 

Dacia-Spring 06.jpg

 

Očekivano, Dacia Spring je u stvari modifikovana varijanta električnog Renaulta City K-ZE koji se već proizvodi i prodaje u Kini.

 

Dacia-Spring 05.jpg

 

Naravno, evropska verzija je unapređena (pre svega što se tiče bezbednosti, kvaliteta, dužine autonomije...), samim tim i skuplja od kineske varijante.

 

Dacia-Spring 04.jpg

 

Dacia Spring ima elektromotor sa 45KS i 125 Nm, najveća brzina je ograničena na 125 km/h, dok autonomija sa jednim punjenjem baterija od 26.8 kWh iznosi 225 km (kombinovani ciklus WLTP-a), odnosno 295 km (gradski ciklus WLTP-a). Punjenje 100% baterija na 220V kućnoj utičnici će trajati manje od 14 sati, dok se uz pomoć Wallboxa od 7.4 kW to vreme skraćuje na manje od 5 sati. Takođe, za 80% kapaciteta baterija na DC punjaču od 30 kW biće potrebno manje od sat vremena.

 

Dacia-Spring 03.jpg

 

Vozaču će na raspolaganju stajati i Eco mod vožnje. Naime, pritiskom na Eco dugme domet se produžava za oko 10% budući da je snaga motora tada smanjena na 31KS i da je najveća brzina ograničena na 100 km/h.

 

Dacia-Spring 02.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Spring je dugačak 3.734 mm, širok 1.770 mm, visok 1.516 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.423 mm. Zapremina prtljažnika je 300 litara odnosno oko 600 litara sa oborenim zadnjim sedištima.

 

207927-dacia spring 01.jpg

 

Standardna oprema će uključivati el. servo volan, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizače svih stakala i 3.5-inčni digitalni displej na instrument tabli. Kao opcija će se nuditi manuelni klima uređaj, 7.0-inčni Media Nav multimedia sistem, el. podešavajući retrovizori, zadnji parking senzori, zadnja kamera i rezervni točak pune veličine. U ranijem fabričkom saopštenju se kaže da Dacia ovime otvara novo poglavlje i započinje svoj prelazak na električni pogon, kao i da je preokret zasnovan na stručnosti Renault Grupe i njenom decenijskom iskustvu u oblasti električne mobilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Spring u Mađarskoj od 10.925 evra (uz subvenciju)

 

Dacia-Spring 2021 02.jpg

 

Zastupnik rumunske marke u Mađarskoj je na zvaničnom sajtu objavio saopštenje da će Spring electric startovati cenom od 6,490.000 HUF, odnosno 17.770 evra i to za prvih 100 naručenih primeraka. Pritom treba računati i na državne subvencije, pa je konačna cena 3,990.000 HUF ili 10.925 evra. Sve što je potrebno napraviti je da obavite narudžbinu, uz uplatu 100.000 HUF, što je oko 275 evra.

 

Dacia-Spring 2021 01.jpg

 

Dacia Spring je mali crossover sa pet vrata koji se predstavlja kao najjeftiniji električni model u Evropi. Njegov elektromotor daje 44 KS, a u kombinaciji baterije od 26.8 kWh ima domet od 225 km. Model dolazi sa garancijom na tri godine, odnosno 100.000 km, a baterija sa garancijom na 8 godina, odnosno 120.000 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Dacia Spring na tržište dolazi 1. marta sledeće godine

 

dacia spring ev.jpg

 

Jedan od najvažnijih igrača na planu nulte emisije u Evropi je svakako Renault, koji pažljivo ulazi na teritoriju priuštivih električnih automobila uz pomoć svoje rumunske filijale. Dacia je sada na putu da lansira svoj prvi čisto električni model, Spring, koji na tržište treba da stupi u proleće. Zapravo, radi se o preimenovanom Renaultu City K-ZE, malom elektromobiu koji se od prošle godine nalazi na kineskom tržištu, podsećaju Vrele Gume.

 

Ovde nema iznenađenja. Najmnogoljudnija zemlja sveta je ujedno i najveće tržište električnih automobila, sa mnoštvom sopstvenih lokalnih brendova, a Renault, kao ekspert u oblasti proizvodnje električnih automobila, pridružio se ''žurci'' sa sopstvenim modelom, kreiranim da doprinese nultoj emisiji. Sasvim racionalna odluka je bila da Dacia iskoristi prednosti novajlije i iskoristi njegovu platformu za svoje potrebe. Još u oktobru, kada je Spring predstavljen, kompanija je naglasila da ovo vozilo neće biti sjajno samo za ličnu upotrebu, već i za usluge prevoza. Takođe, obećano je prisustvo na tržištu u skladu sa imenom (spring - proleće).

 

Iz tog razloga su francuski konglomerat i jedan od njegovih lokalnih partnera koji se bave uslugom prevoza, E.Leclerc, najavili da će ''ubrzati stvari'' uz pomoć Dacie. Da budemo precizniji, ove dve kompanije koje uživaju u dugoročnom partnerstvu koje datira od pre deset godina, ekskluzivno će u ponudu staviti električnu Daciu Spring kroz E.Leclercove 504 agencije za rentiranje, počev od 1. marta 2021.

 

''Drago mi je što možemo da podstaknemo naše kupce da se odluče za električni prevoz u ovako širokom obimu. Na ovaj način, mogu da isprobaju ovaj tip automobila bez bilo kakve zadrške, a zatim sa vremenom usvoje ovu vrstu prevoza. Upravo je to poenta svih naših napora za zaštitu životne sredine i unapređivanje kupovne moći. Zahvaljujući Renault grupi i njenom Dacia brendu, moći ćemo da pružimo posebno povoljne ponude'', objasnio je Mišel-Eduard Leklerk, predsednik Centres E.Leclercovog strateškog komiteta.

 

Po ovom ugovoru, E.Leclerc će priuštiti ni manje ni više nego 4.000 elektromobila, 3.000 Dacia Springa i još 1.000 primeraka Renault Zoe. Sa manjim paketom baterija (26.8 kWh) od Renaultovog kompakta, mali rumunski EV će moći da prevali 295 do kilometara (po WLTP-u). Nažalost, još uvek nema informacija vezanih za cenovnik, pa čak ni onaj vezan za iznajmljivanje u okviru E.Leclerc flote.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Dacia Spring u Francuskoj od 16.990 evra

 

Dacia-Spring 04.jpg

 

Dacia Spring uskoro stiže na tržište, a pojedini francuski mediji su već objavili cenu za ovaj, kako se navodi, najpristupačniji evropski električni automobil. 

 

Dacia-Spring 03.jpg

 

Spring sa Confort paketom opreme (između ostalog ima i manuelni klima uređaj) u Francuskoj košta 16.990 evra, odnosno 12.403 evra sa uračunatom subvencijom. Za poređenje, električni Renault Twingo tamo košta 21.350 evra, odnosno 15.586 evra sa subvencijom. U ponudi će se takođe naći i Spring Confort Plus sa 7.0-inčnim ekranom osetljivim na dodir i metalik bojom, po ceni od 18.490 evra, odnosno 13.498 evra uz subvenciju.

 

Dacia Spring ima elektromotor sa 45KS i 125 Nm, najveća brzina je ograničena na 125 km/h, dok autonomija sa jednim punjenjem baterija od 26.8 kWh iznosi 225 km (kombinovani ciklus WLTP-a), odnosno 295 km (gradski ciklus WLTP-a).

 

Dacia-Spring 02.jpg

 

Punjenje 100% baterija na 220V kućnoj utičnici će trajati manje od 14 sati, dok se uz pomoć Wallboxa od 7.4 kW to vreme skraćuje na manje od 5 sati. Takođe, za 80% kapaciteta baterija na DC punjaču od 30 kW biće potrebno manje od sat vremena. Ovde i napomena da će vozaču na raspolaganju stajati i Eco mod vožnje. Naime, pritiskom na Eco dugme domet se produžava za oko 10% budući da je snaga motora tada smanjena na 31KS i da je najveća brzina ograničena na 100 km/h.

 

Što se dimenzija tiče, Spring je dugačak 3.734 mm, širok 1.770 mm, visok 1.516 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.423 mm. Zapremina prtljažnika je 300 litara odnosno oko 600 litara sa oborenim zadnjim sedištima. U ranijem fabričkom saopštenju se kaže da Dacia ovime otvara novo poglavlje i započinje svoj prelazak na električni pogon, kao i da je preokret zasnovan na stručnosti Renault Grupe i njenom decenijskom iskustvu u oblasti električne mobilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Spring u Nemačkoj od 10.920 evra

 

dacia spring ev.jpg

 

Kada je Dacia prvobitno najavila Spring Electric kao koncept u martu prošle godine, reklamiran je kao ''najeftiniji evropski električni automobil''.

Sada je došlo vreme da se to obećanje ispuni, jer bar u Nemačkoj, cene za serijsku verziju startuju od 10.920 evra. Prilično impresivno, rekli bismo. Naravno, tehnički, početna cena iznosi 20.490 evra za osnovni model u Comfort nivou opreme, ali nemačke vlasti obezbeđuju subvenciju od 9.570 evra, pišu Vrele Gume.

 

207927-dacia spring 01.jpg

 

Kao što je poznato, rumunski elektromobil kombinuje bateriju od 27.4 kWh, elektromotor od 45 konja, i autonomiju do 230 kilometara (po WLTP-u). Za čisto gradsku eksploataciju navedeni parametri se čine sasvim dovoljnim. Spring može da ''pojuri'' do 125 km/h, dok ''sprint'' do stotke obavlja za 19.1 sekundu. U Comfort trimu po osnovnoj ceni dobija se bela boja, Bluetooth radio i Mode 2 sistem punjenja putem kabla. Brži punjač od 30 kW je opcional, a tu je i Comfort Plus nivo koji uključuje sedmoinčni ekran info-zabavnog sistema, zadnje parking senzore i zadnju kameru. To kupci u Nemačkoj (nakon državnih subvencija) dobijaju za 12.220 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Dacia Spring - prva vožnja

 

Ovo je prvi električni automobil iz rumunske kompanije napravljen pod okriljem Renault grupacije, i ujedno najjeftiniji električni automobil koji se nudi na evropskom tržištu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Spring u Francuskoj dostupna za najam po ceni od 5 evra dnevno

 

dacia spring 5evra.jpg

 

Četiri meseca nakon saopštenja o saradnji između društva E.Leclerc, poznatom po lancu supermarketa, i Grupe Renault u svrhu ubrzanog proširenja upotrebe električnih vozila, prvi primerci Dacije Spring su dostupni za najam u 510 zastupništva agencije za najam vozila E.Leclerc.

 

Zvanični početak je obeležen u centru E.Leclerc u Orlyju u prisustvu Luce de Mea, glavnog direktora Grupe Renault i Michel-Edouarda Leclerca, predsednika strateškog odbora Centara E.Leclerc. Dacia Spring, dostupna za najam po ceni od 5 evra dnevno, sa uključenim troškovima osiguranja i održavanja i bez vremenskog ograničenja najma, omogućava francuskim vozačima pristup prednostima električne mobilnosti po zaista povoljnim cenama.

 

Do kraja proleća agenciji E.Leclerc biće isporučeni svi naručeni primerci Dacije Spring i Renaulta ZOE. Dostupnost ta dva modela po najpristupačnijim cenama na tržištu (Dacia Spring za samo 5 evra dnevno i Renaulta Zoe za 6 evra dnevno) ubrzaće primenu električnih vozila u Francuskoj. Klijenti agencije za najam vozila E.Leclerc biće prvi koji će moći da uživaju u vožnji najnovije Dacije za koju su prednarudžbine otvorene 20. marta, a prve isporuke privatnim kupcima su predviđene za jesen. E.Leclerc je 12. oktobra objavio da u sledeće dve godine namerava da proširi broj svojih stanica za punjenje za električna vozila na 5.000, a do 2025. godine na 10.000, što ne bi trebalo da bude veliki infrastrukturni problem jer na parkinzima svojih šoping centara ima mnogo prostora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Spring Electric na testu ''severnog jelena''

 

dacia spring los.jpg

 

Španski portal km77 već godinama sprovodi los testove, a ovaj put na red je došao mali Dacijin električni SUV Spring Electric. Nakon nekoliko pokušaja on je prošao test sa 77 km/h, što sigurno nije najbolji rezultat, ali je mnogo više od onoga što se očekuje od jednog diskontnog automobila. Od električnih konkurenata Honda e je prošla test sa sporijih 75 km/h, Tesla Model X sa 70 km/h, a Porsche Taycan Turbo S bio je brži za samo jedan km-78 km/h. Najbolji na los testu bio je Teslin Model X sa 83 km/h. Sa 45 konja Dacia Spring je daleko od sportskog automobila, ali čini se da je na putu sigurna.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spring Electric prva električna Dacia?

U Indiji Logan već godinama vozi na struju

 

mahindra verito 21.jpg

 

Dacia kreće u snažnu ekspanziju sa Spring Electricom. Mali crossover, kako mu i ime kaže, juri na struju, ali za čast prve električne Dacije mogao bi da se bori sa jednim drugim vozilom iz Indije. Tehnički gledano, Mahindra eVerito nije Dacia, ali taj auto je u gotovo svemu Logan. Električna verzija se prodaje u Indiji od 2016. godine.

 

Kada su 2010. godine grupe Renault i Mahindra raskinuli partnerstvo, postignut je dogovor da indijski div nastavi da proizvodi Logan za svoje domaće tržište pod drugim imenom. Tako je rođen Verito. Manje od dve godine kasnije Mahindra je najavila 100% električnu varijantu, nazvanu eVerito. Konačno na tržištu se električna verzija pojavila u leto 2016. godine i još je u katalogu proizvođača. Mahindru eVerito pokreće elektromotor koji razvija 42KS i 91 Nm. Njegova litijum-jonska baterija od 22.1 kWh daje domet od 181 km prema indijskoj homologaciji. Prazan je težak 1.265 kg ili oko 200 kg više od benzinskog Logana. Potrebmo su mu 11.2 sekunde do 60 km/h i najveća brzina iznosi 86 km/h. To su performanse koje nisu vredne zavisti, ali sve to košta samo 12.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startna cena Dacije Spring skočila za 1.000 evra na matičnom tržištu

 

Dacia-Spring 2 n.jpg

 

Marta 2021. Dacia Spring je stupila na rumunsko tržište sa cenovnom etiketom od 18.100 evra. To nije sve, jer od te brojke rumunska vlada skresala još 10.000 evra, da bi motivisala kupovinu električnih automobila. Ipak, sada je došlo do revidiranja cene. Sada se za Spring mora izdvojiti najmanje 19.100 evra, što je i dalje izuzetno povoljno. Poređenja radi, početne cene Renault Zoe i Nissan Leaf izose 30.260, odnosno 36.700 evra.

 

207927-dacia spring 01.jpg

 

Ono što je interesantno je da se cena odnosi na vrhunsku Comfort Plus verziju. Osnovnog Comfort paketa nema na sajtu rumunskog proizvođača, mada znamo da je njegova cena u martu 2021. iznosila 16.800 evra, pre zaračunate subvencije. Šta se dobija za taj novac? Pa, Spring Comfort Plus uključuje rezervni točak pune veličine, limiter brzine, zadnju kameru, električne podizače stakala, elektropokretane retrovizore, šest vazdušnih jastuka, info-zabavni sistem, manuelni klima uređaj i Type 2 kabl za punjenje.

 

Dacia-Spring 2021 01.jpg

 

Spring poseduje bateriju od 27.4 kWh litijum-jonskog tipa, koja nudi domet do 230 kilometara u kombinovanom WLTP ciklusu i do 305 kilometara u gradskoj vožnji. Ovaj mali hečbek je očigledno namenjen prevashodno za urbanu eksploataciju, kao i njegov elektromotor sa permanentnim magnetima. Nominalne snage 45KS/125 Nm, prednje pozicionirani motor može da maksimizuje domet ukoliko pritisnete ''ECO'' dugme. U tom slučaju snaga pada na 31KS, dok je maksimalna brzina redukovana sa 125 na 100 km/h.

 

Dacia-Spring 1.jpg

 

Najveći problem vezan za Spring je što se proizvodi u Kini, a ne Evropi. Oktobra 2020. francuski sindikati nisu bili zadovoljni ovom odlukom, jer evropska proizvodnja ne može biti konkurentna mnogo jeftinijoj kineskoj, kao i nižim troškovima materijala. BMW takođe iX3 proizvodi isključivo u najmnogoljudnijoj zemlji sveta, baš kao što je slučaj Polestara sa modelom Polestar 2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

40.000 narudžbina za električnu Daciju Spring u Evropi

 

Dacia-Spring p.jpg

 

Prvi električni Dacijin model Spring je naleteo na dobar prijem kod evropskih kupaca, što potvrđuje i informacija da je za prvih osam meseci prodaje na Starom kontinentu primljeno 40.000 narudžbina (od čega u Rumuniji 7.500 a u Nemačkoj više od 7.200). Rezervacije su počele u martu i već u prva tri meseca je primljeno više od 16.000 narudžbina. Spring inače sa jednim punjenjem baterija od 27.4 kWh nudi domet do 230 km, a pokreće ga elektromotor sa 44KS. Do 100 km/h ubrzava za 19.1 sekundu i može do maksimalnih 125 km/h. Uz uračunate subvencije, Dacia Spring u Nemačkoj može da se kupi već za 10.920 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EURONCAP: Dacia zaštita putnika lošija od svih vozila koja je testirao unazad nekoliko godina

 

Dacia-Spring 2 n.jpg

 

EuroNCAP je objavio godišnji izveštaj o odrađenim testovima, a podstaknut katastrofalnim rezultatima dva modela (Renault Zoe i Dacia Spring) posebno istakao srozavanje ugleda francuske marke na polju pasivne i aktivne bezbednosti.

 

Michiel van Ratingen, glavni sekretar EuroNCAP-a, rekao je:

''Renault je nekada bio sinonim bezbednosti. Laguna je još 2001. godine bila prvi auto koji je osvojio pet zvezdica. Ali, ovi najnoviji rezultati za Zoe i Spring pokazuju da je bezbednost kolateralna žrtva u tranziciji koncerna na električne automobile. Samo pre nekoliko meseci Dacia je izjavila da se brine za bezbednost putnika i da njeni automobili postaju sve bezbedniji. To očigledno nije slučaj: ne samo da njihovi automobili ne nude prihvatljivu aktivnu bezbednost kao standard, već je njihova zaštita putnika lošija od svih vozila koja smo testirali unazad nekoliko godina. Cinično je klijentu ponuditi povoljan zeleni auto, ali po ceni većeg rizika ozbiljnih povreda u slučaju nesreće. Drugi automobili, poput Fiata 500e sa pet zvezdica pri Green NCAP-u, pokazuju da bezbednost ne mora da bude žrtva zbog čistije okoline.''

 

Dacia Spring se reklamira kao novi auto, ali se zasniva na modelu Renault City K-ZE iz Kine, koji je derivat Renaulta Kwid.

Povoljna cena donosi veoma loše bezbednosne karakteristike, pa u ovom automobilu postoji veliki rizik od teških povreda opasnih po život u slučaju frontalnog i bočnog sudara. Sistemi asistencije su takođe veoma oskudni. Više o rezultatu za Daciju Spring na sajtu Euroncap klikom OVDE.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Dacia Spring

 

Najjeftiniji električni auto u Evropi, a na nekim tržištima je Spring i generalno najjeftiniji novi auto nezavisno od vrste pogona.

 

Naravno, postoje razlozi zašto je tako, počev od njene osnove (platforme). Naime, pre 10 godina Renault je osmislio Kwid - jeftini Renault pravljen isključivo za tržište Indije. Isti auto je onda poslužio i kao osnova za jeftin električni auto samo za Kinu (saradnja Renaulta i lokalne fabrike Dongfeng) pod imenom Renault City K-ZE. Taj auto je ustvari Dacia Spring. Ali...

 

Problem sa Kwidom, i njegovim kineskim bratom, je što su osmišljeni i pravljeni za azijska tržišta, što će reći da takvi nikako ne mogu da se prodaju u Evropi jer ne ispunjavaju bezbednosne kriterijume. Zato je Dacia morala da mu doda opreme, ojačanja platforme i karoserije...i kad je sve to urađeno na EuroNCAP je osvojena cela jedna zvezdica od mogućih pet. Ne, nije to samo zato što je auto siromašan sa aktivnim i pasivnim bezbednosnim sistemima, već je niske ocene Spring dobio u celom opsegu testiranja, uključujući i za zaštitu putnika i dece.

 

Pored konstrukcijskih ušteda tu je i električni motor sa samo 44KS/125Nm, ubrzanje do stotke od preko 19 sekundi i maksimalna brzina od 125 km/h. Ne treba da vas zavarava dizajn jer ovaj auto nema posebno veliki klirens. Napred je veći nego pozadi jer su na podu baterije i tu je samo 15cm, i to pre nego što ljudi sednu unutra i dodatno spuste klirens. Ako potražite baterije (kapaciteta 27.4 kWh) na patosu videćete i potpuno nezaštićene žice i konektore od baterije pozadi do električnog motora pod haubom. Gepek je veliki za ovaj segment, al' zato mesta pozadi nema, dok napred ima sasvim dovoljno prostora. Dacia kaže da je gradski domet 305 kilometara, kombinovano 230...ali u praksi (posebno po malo hladnijem vremenu) se dobija 160-180 kilometara dometa. 

 

Eto vam dela odgovora na pitanje kako je tako jeftina i zašto drugi proizvođači nemaju sličan auto...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dongfeng E1: kineski ''rođak'' Dacie Spring na Alibabi za 8.700 evra

 

dongfeng 2022 3.jpg

 

Kineska kompanija Dongfeng na domaćem tržištu nudi električni E1, koji nije ništa drugo nego ''brat blizanac'' modela Dacia Spring, ali koji se u poređenju sa vozilom sa značkom rumunskog proizvođača prodaje po znatno nižoj ceni.

Grupacija Dongfeng Motor Corporation drugi je najveći kineski proizvođač automobila, a poznata je širom sveta po tome što je uspostavila brojna partnerstva sa kompanijama kao što su Honda, Kia, Nissan, Infiniti, ali posebno sa tri francuska proizvođača (Peugeot, Citroen i Renault). Dongfeng se 2019. udružio sa kompanijom Renault kako bi proizveo mali gradski automobil koji je kasnije, uz manje izmene, u Evropi lansiran kao Dacia Spring.

 

dongfeng 2022 2.jpg

 

Spring se inače proizvodi u Kini u zajedničkoj fabrici kompanija Renault i Dongfeng, a kineski auto-gigant nudi na domaćem tržištu njegovog ''brata blizanca'', model E1. Ovaj automobil se od električne Dacie spolja jedva razlikuje po nekim detaljima, poput logotipa, kao i po nešto smirenijim linijama prednjeg dela. Bokovi i zadnji deo dva modela su praktično identični, kao i unutrašnjost vozila.

 

dongfeng 2022 1.jpg

 

Tehničke karakteristike su takođe slične - Dongfeng E1 ima elektromotor od 45 KS i 125 Nm, dok je brzina ograničena na 105 km/h (kod Dacie Spring oba je 125 km/h). Baterija je takođe kapaciteta 26.8 kWh i omogućava do 271 km autonomije, prema NEDC ciklusu. Zanimljivo je da se automobil prodaje i na kineskoj stranici za e-trgovinu, Alibabi, po ceni od oko 8.700 evra, uz količinske rabate. Ako ih naručite više od 50 onda možete staviti i sopstveni logotip.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

km77youtubelogo.jpg km77.com: Dacia Spring na testu ''severnog jelena''

 

Sa ENG prevodom (nakon klika na CC), ali u testu je samo slalom vožnja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dongfeng Nano Box je novi rođak Dacije Spring

 

df nano 03.jpg

 

Novi Dongfeng Nano Box je nova verzija Renaultovog električnog modela City K-ZE koji se u Evropi prodaje kao Dacia Spring. Nano Box je dobio drugačiji prednji deo u odnosu na svou braću, pre svega zahvaljujući novim plastičnim komponentama.

 

df nano 02.jpg

 

Dongfeng Nano Box može da primi četiri putnika, dugačak je 373 cm, širok 158 cm, visok 152 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 242 cm.

 

df nano 01.jpg

 

Vozilo koristi elektromotor sa 44KS i baterije od 26.8 kWh, pri čemu kompanija navodi da autonomija sa jednim punjenjem iznosi do 331 km (ali po kineskom test ciklusu). Cena u Kini sa subvencijama iznosi 66.000 juana, što je 9.765 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Spring Extreme 65

 

dacia spring 03.jpg

 

Od lansiranja na tržište 2021. godine, Dacia Spring ima više od 100.000 porudžbina, a od toga oko 18.500 jedinica je isporučeno na nemačko tržište. Da bi se zadržalo interesovanje, Dacia na sajmu automobila u Briselu prikazuje i jaču verziju nazvanu Spring Extreme 65. Uz novu boju, novu liniju opreme karakterišu i akcenti boje bakra na krovnim šinama, kućištima spoljašnjih retrovizora, točkovima, logotipu Dacia na vratima prtljažnika i ispod farova. Tu su i šare u stilu topografske karte na prednjim vratima i dekorativni elementi. Topografska šara se može naći i na donjim zaštitnim oblogama.

 

dacia spring 02.jpg

 

U unutrašnjosti, topografska šara se nastavlja na pragovima vrata i gumenim patosnicama. Šema boja je takođe usklađena sa dizajnom eksterijera sa elementima u boji bakra na panelima prednjih vrata, ventilacionim otvorima i okviru centralne konzole. Tu su i dekorativni šavovi u boji bakra na sedištima i novi Dacia logo utisnut na prednjim naslonima.

 

dacia spring 01.jpg

 

Ono što je ipak najznačajnije, to je više snage u odnosu na standardnu verziju. Dakle, umesto standardnih 45KS, ovaj Spring Extreme 65 ima novi električni motor sa 65KS. Baterije su od 27.4 kWh (bruto), a WLTP potrošnja se povećava zbog povećane snage sa 13.9 kWh/100 km na 14.5 kWh/100 km. Ovo smanjuje domet sa 230 na 220 km u istom mešovitom ciklusu. Dacia ne otkriva koliko je povećan obrtni moment, a nisu saopšteni detalji o ubrzanju i najvećoj brzini. U Nemačkoj, porudžbine za Spring Extreme 65 su aktuelne sa cenama od 24.550 evra. Slabiji Spring Essential Electric 45 je dostupan od 22.750 evra. Prve isporuke su planirane za leto ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Dacia Spring

 

Evo prvih utisaka najjeftinijeg automobila na struju na našem tržištu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Spring više neće biti subvencionisana u Francuskoj

 

dacia spring 03.jpg

 

Francuzi se nisu šalili kada su rekli da će ukinuti subvencije za uvozne električne automobile, a sumnjalo se da li će izuzetak biti ''domaći'' Dacia Spring. Međutim, budući francuski kupci Springa više neće imati koristi od subvencija koje dodeljuje njihova vlada. Tako će ovaj model od sledeće godine imati nabavnu cenu koja će premašiti 20.000 evra.

 

Počev od 2024. francuska vlada će početi da ukida subvencije za više električnih automobila proizvedenih u Kini. Dacia Spring je takođe na listi modela koji od sledeće godine više neće moći da koriste ovaj eko bonus. Ovu informaciju je potvrdio i Thierry Pieton, finansijski direktor Grupe Renault. Trenutno se na francuskom tržištu Dacia Spring može kupiti po ceni od 15.000 evra, zahvaljujući subvenciji države od 5.000 evra. Od iduće godine, međutim, električni model proizveden u Kini imaće nabavnu cenu od preko 20.000 evra. Francuska je ovaj potez najavila ranije kao deo paketa zaštite domaće ekonomije, ali se očekivalo da napravi izuzetak za ''domaći'' model Spring koji se takođe proizvodi u Kini.

 

Štaviše, zbog ove odluke Dacia Spring će biti skuplja čak i od konkurencije. Novi Citroen e-C3, predstavljen nedavno, imaće nabavnu cenu od oko 18.000 evra sa uračunatom subvencijom. Jedino rešenje za Daciju je smanjenje nabavne cene Springa, što je čak predložio i finansijski direktor francuske grupacije. Opcija dva bi bila proizvodnja u Evropi ili eventualno u Maroku uz ostale Dacia modele. U suprotnom, postoji rizik da će se ovaj električni gradski model smatrati preskupim za francuske kupce, s obzirom na njegovu veličinu i performanse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...