Jump to content
FAS Goran
shuxx

Kupovina benzinca B ili C klase?

Recommended Posts

Otvorio bih ovu temu za one malobrojne kojima odgovara benzinac. Za one koji ne prelaze veće kilometraže, a ko prelazi može da doda TNG instalaciju.

 

Trenutno razmatram o par automobila, pa bih voleo da saznam što više o njima, i njihovom održavanju.

 

1.4 benzinac, atmosferski motor, sa 80-95ks, i koliko sam primetio većina je sa pogonom na lanac, samim tim bez velikog servisa, ali i taj lanac dođe na zamenu...

 

Peugeot 207 1.4 / 95ks

Škoda fabija 1.4 / 86 ks

Kia Seed 1.4  / 90-110ks

Hyndai I30 1.4  / 90-110ks

Opel Astra H 1.4 / 90ks

 

Ako imate iskustva sa ovim automobilima, i ovim motorima, pišite, o njihovim karakteristikama... sve što je vezano za njih...

 

Generalno to su stariji modeli desetak godina starosti, ali ako se nađu sa manjom kilometražom i redovnim servisiranjem, mogu valjano da posluže vlasniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno i sam razmisljam o benzincima jer realno samo kod 20-25k + dizeli polovni su "bolja" opcija. Plus zagrevanje ujutru, plus podizanje radne temperature itd. Ali ako se trazi nesto do pet, sest godina starosti izbor je skucen i opet se hteli ne hteli vratimo na dizelase.

 

Kod tih pobrojanih automobila, nesto starijih gde ulaze i atmo beznsinjeri, taj opel 1.4 sam kratko vozio, trom je za neka preticanja, bas se mora paziti, ali je pouzdan.

 

Zenina sestra opet vozi kia ceed neko 2014 ili 2015. model sa tim 1.4 i pokazao se kao sipaj i vozi, ako se ne sili i trosi ok, i generalno je ok auto. Nikakvih problema sem redovnog servisa.

 

 

 

 

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina za Kiu, samo ni s njom bas nije neka sreca u preticanjima i uzbrdicama... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda Astra ili I30 za te novce.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, shuxx said:

Opel Astra H 1.4 / 90ks

Astra H je vrlo dobar automobil, bezbedan, dobro zvučno izolovan, stabilan, vozljiv, generalno, meni se baš dopada. Ja sam vozio dizel verziju i verujem da je razlika samo u motoru, da su ostale stvari manje više iste. Od opreme dosta zavisi kakav će model biti tj koliko će ti se svideti sam auto.

Moj je bio sa nekim zimskim paketom + prskalice farova, maglenke itd a nije bio čuveni "cosmo".  Menjači su im s.r.a..e a opet mislim da je kod benzinaca bio drugačiji, bolji, raspitaj se. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam dugo vozio 1.4 twinport Astru G i meni je bio taman... Grande Punto 1.4 8v je trom ali pouzdan,a 1.6v življi,Fiat se isplati zbog održavanja. Hyundai/Kia 1.4 je zaista sipaj i vozi ali nekako dosadan... kod Fiata uvek nešto krcne,šišne nikad nije dosadno...
Komša vozi taj motor iz Škode od 1.4 i 16v u VW i nije se oduševio sa dinamikom vožnje

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko iskustva sa Pezom 207 1.4 95 ks. Kazu da je radjen sa BMWom. Kao i 1.6 benzinac. I da znaju da budu problematicni

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih za te novce gledao mozda Megan 3 sa 1.6 16v atmo motorom. K4M oznaka, koliko znam, dosta se dobro pokazao :) Malo je zivlji od tih 1.4 koje spominjete, a nit nesto trosi vise, nit je skuplji za odrzavanje. 

 

Jos bolje je Megan 3 1.4 tce 130ks, ali to je vec malo igranka, oce da im ode dihtung glave i tako :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda glava, troskari ulje kao i svaki, lanac ( mada to se lako proveri ).. Itd.. Nisam ga vozio al to se secam vezano za njega ako pricamo o 1.4vti.

Mozda ti je sigurnija kupovina GP sa 1.4 motorom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najradije bih fiatove atmo motore, ali... Voleo bih ili karavan 207 ili fabija, ili neki iz C segmenta.



Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako sam misljenja da je C segment pretezak za 1.4 atmo.. Znam da npr Bravo sa tim motorom ide ko bicikla, ajd u GP je jos i podnosljivo jer je manji i laksi auto, tjst moze verovatno lepo da se vozi i manje da trosi od C segmenta sa istim motorom. 

Za Fabiju nemam pojma nista a ni za Astru H.. Mozda neko drugi moze da pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo jedino od 1.4 T-Jet 120, koji je dobar, nece ti praviti puno muke, samo ti auti su sad vec u tako losim stanjima, trebace ti za svakog barem ~1000e da ga dovedes u OK stanje. Servisi, gume, poluosovine, nosaci, kocnice, kvacilo... na svakom ima nesto :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U dva komentara su koreanci pozitivno ocenjeni...

Jesu li toliko dobri, kia i hyunai...

Vise me brine odrzavanje, kako cena takoni dostupnost delova.

Ali zaista dajem prednost dosadnom i monotonom autu, koji se ne kvari. Neko nekom strastvenom i napucanom koji mi pravi muke

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je onda GP.. Npr on ima solidno mesta i pozadi mogu ti reci ko Djulijeta i to bez preterivanja, mozda cak i nesto vise. Gepek mu je tu i tamo, ali verujem da ces dobiti lep izgled, odrzavanje, pouzdanost, ne verujem ni da nesto preterano mnogo trosi itd.. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Yaris 1.33

Vozio sam Pežo 207 1.4 benzin, na 90 hiljada probio dihtung glave, pomešao ulje i antifriz. Problemi sa elektronikom, torzijom ...

Vozio Fabiju 1.4 benzin, poznat motor po potrošnji ulja. Non stop mi gorela chek engine lampica ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

iskren da ti budem pokretacu teme ako trazis jeftinije ta astra sa tim 1.4 ti je najsigurnija a ako trazis tu oko sest sedam onda kia ceed neko 2013+

Turbo benzinci mu dodju lookalike dizeli sem tog tjet 1.4 ide u fiate opele koji ako nije razoran se pokazao kao ok.



Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, T-Jet ne ide u Opel, ali i Opel ima veoma slicnog, 1.4 sa 120 i 140 ks, na lanac, multipoint ubrizgavanje (do nekog godista), celik blok, koliko sam citao po netu samo mu je malo PCV problematican ostalo nista. Kasnije su uveli onaj moderniji, alu blok, direkt ubrizgavanje, 125 i 150 ks, ti su vec cirkus motori :D 

 

edit: miiiiislim da im je oznaka neto A14NET... tim sto su kao ok :) A onaj noviji je nesto SIDI, al to ovako bez guglanja pisem, mozda sam omasio nesto :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti Subcompact vrsi posao zbog velicine - i po meni Punto. Za te pare mladji (i lepsi, sa modernijim enterijerom) Evo, a ne stariji Grande.

Iznenadjujuci je unutra sa prostorom, poredeci cak i sa za klasu vecim Bravom (ili Giuliettom, sto rece Deki). Medjuosovinsko mu je 2.51 cm, 9 cm manje nego Bravo. Ono gde se oseti niza klasa je primetno manja sirina auta, kao i zapremina gepeka (275 vs 400l). Inace sasvim lepo sklopljen i zahvalan autic, kao i dobar deo Fiata tih generacija. Jeftin za odrzavanje, majstori ga znaju u sraf, delova kakvih hoces u razlicitim nivoima kvaliteta, ima ih i po otpadima za kobasice za ne daj Boze...

I estetski jos uvek ima smek, za razliku od pomenute Fabie, Cee'd, i30 starijih generacija, koji su mi plastikaneri bez trunke emocije i "operisani" od bilo kakve lepote dizajna, iskljucivo prevozna sredstva od A do B.

Posto trazis iskljucivo atmo, kod Eva bi jedino u 1.4 varijanti bio "osudjen" na 8 ventila (77KS). Jaci 1.4 16v FIRE je posle GP izbacen i umesto njega je krenuo 1.4 MultiAir ali bez turba, sa 105 KS i 130 Njutna. Sto potencijalno moze poprilicno da zakomplikuje pricu :) , u odnosu na tvoje postavljene zahteve .

Znatno tezi Compacti su vec vrlo lenji sa tim 1.4 atmo motorima (weight/power ratio im opusteno ide i preko 14kg/KS), bas tanak obrtni, poprilicni su potrosaci za danasnja merila modernih benzinaca... Jedina prednost im je jeftino odrzavanje i registracija.

Posto su u iole novijim Compactima takvi atmosferci bili samo ulazna ponuda (uglavnom nista jace, a i oni se polako ali sigurno izbacuju), daleko primerenija motorizacija za vozila te tezine su turbaci.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivan

Bas zbog sirine, a i naj jaci atmo od 1.4L sam hteo peugeot 207 SW

Bitno je siri unutra skoro 100mm od npr Fabije

A i veoma lepo izgleda

Ali ti motori 1.4Vti i 1.6Vti imaju povremene probleme...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...