Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Bahrein 2020

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2020

Lokacija: Bahrain International Circuit, Sakir, Bahrein

Datum: 27.-29. Novembar 2020.

 

Petak 27.11.2020.

Prvi trening: 12:00h – 13.30h

Drugi trening: 16:00h – 17.30h

Subota 28.11.2020.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 29.11.2020.

Trka: 15:10h

 

VN-Bahreina-e1579431264589.png.e6abf03b40304e7174b4a7aad4de0316.png

 

Broj krugova:     57
Dužina staze:     5.412 km
Dužina trke:       308.238 km
Broj trka:           16
Prva trka:           2004.

 

Staza u Bahreinu izgradjena je 2004. godine. Inicijativu je pokrenuo Princ Salman bin Hamad Al Khalifa koji je ujedno i predsednik auto-moto federacije Bahreina. Projekat je poveren firmi TRL na čijem se čelu nalazi Patrick Brogan, a projektant staze bio je Nemac Herman Tilke.

Organizatori trke bili su zabrinuti da staza neće biti završena na vreme i zatražili su od Bernia Eclestona da se trka otkaže. Medjutim, šef F1 je odbio taj zahtev, a staza iako nije bila u potpunosti završena prva VN Bahreina je ipak održana. Na taj način Bahrein je ušao u istoriju F1 kao prva zemlja sa bliskog istoka koja je ugostila najbrži cirkus na svetu.

 

Bahrain_International_Circuit_back_straight-300x217.jpg.a883940c57692549909abb2ddb69ecbe.thumb.jpg.fb6c532439cefa4754f18099956e84c2.jpg Bahrain_Panorama_Trn2-3-300x217.jpg.a84d466633c7eb621a3e9914d4e581bb.thumb.jpg.2de3ae983fa5f0ccfb610117b3d7a6a5.jpg

 

Sa vremenom od 1.30.139 Michael Schumacher postao je vlasnik prve pol pozicije na novoj stazi, a dan posle toga i prvi pobednik. Staza u sred pustinje bila je briga velikog broja vozača jer su kritike išle na račun peska koji je mogao da padne na stazu i tako onamogući normalne uslove za vožnju. Medjutim, inžinjeri su napravili posebnu vrstu podloge koja se ponašala na pesku kao želatin i tako sprečavala pesak da dospe na stazu.

Originalan izled staze imao je dužinu od 5.406m i na toj stazi se vozilo sve do 2010. godine kada je odlučeno da se staza produži za dodatnih 893 m što je rezultiralo krajnjom dužinom od 6.299 m i dodatnih 9 krivina.

Staza u Bahreinu bila je 3. u kalendaru F1 sve do 2010. godine, kada je odlučeno da bude prva staz na otvaranju sezone. Fernando Alonso je tada na otvaranju sezone i svom debiju u za tim iz Maranela ostvario pobedu i najbrži krug u vremenu od 1.58.287 u Ferrariju F10.

 

image.png.214df1ade223f027b97a75f7ff0c4f87.png

 

 

Koriscen materijal sa: Bahrain19@FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

To drugo sedište u RB je ukleto otkad je Max u timu. Neće hteti niko da vozi posle Albona, svi koji su se tu provrteli su gore prošli nego u B timu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se bas slozio, Ricciardo ;) ? Jedino ako ne mislis iskljucivo na zadnje 2 sezone.

2016. i 2017. bolji od Maxa, 2018. zaostajao nekih 70-ak bodova. Licno mislim da je napravio veliku gresku prelaskom u Renault, iz koga odlazi na zavrsetku ove sezone a da nije napravio maltene nista. Prosla sezona ocajna, a ove tek sad pred kraj pomalo srecno iscupa dva 3. mesta. Pogotovo mi je zao sezone 2019., verujem da je u RB zajedno sam Maxom mogao puno. I za sebe i za tim, a verujem da bi uz pomoc klupskog kolege Max mogao i korak dalje.

Sto se RB-Toro Rosso (AlphaTauri) siftovanja vozaca tice - realno ni Gasly ni Albon nisu ni blizu Maxovog nivoa. Za mene su Max i Leclerc trenutno jedini pravi F1 lavovi. Bljesne tu jos po neko i ugasi se brzo, Kimi i Hamilton polako se blize kraju karijera...

6 hours ago, nidza said:

Neće hteti niko da vozi posle Albona

Ne bih se slozio ni sa ovim ;) , ima ih koji bi du*e dali za to drugo RB sediste. Pominjali su se i Checo, Hulk... 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sada uporedite lepoticu od matore Imole, aktiviranu za F1 ove godine jedino zbog Corone. Sva desavanja na njoj pocevsi vec od prvih treninga - dinamika, emocije, istorija... Sa vecinom ovih smorova od modernih staza, namenjenih jedino za promociju i zaradu, sa istim takvim dogadjanjima na njima...

Jos uvek zalim za Zandvoort-om koji je po planu trebalo da "vaskrsne" za ovu F1 sezonu posle 35 godina. Mogu misliti koji bi to spektakl bio na onakvoj stazi, pa jos sa Maxom u transu pred svojim fanaticima.

O desavanjima na Imoli sam mogao da pisem 5 strana i to sam :D - iako sam gledao kvalifikacije u Bahreinu, ovde cisto preneses vest bez ikakvih emocija i potrebe da komentarises. Utisak za vecinu novijih staza mi je isti - sterilno:

 

Hamiltonu pol pozicija u Bahreinu

 

ham_bah_kval.jpg.2409baf611b74348bc00fcd2a59d36d9.jpg

 

Vozači Mercedesa zauzeli su prvi startni red na stazi Sakir.

Odmah po paljenju reflektora i temperatura je počela da pada u Bahreinu. Tako je temperatura staze bila pristojnih 28 stepeni a vazduha 26 dok vetra skoro nije ni bilo, odnosno duvao je brzinom od 0.5 m/s.

Prvi na stazu odmah po paljenju zelenih svetala bio je George Russell ali je on ubrzo odustao od svog brzog kruga. Sledeći je bio Max Verstappen koji je ipak završio svoj pokušaj i tako zabeležio vreme od 1m28.885s. Od tada sve više vozača bilo je u akciji ali je samo Lance Stroll bio na medijum komponenti dok su svi ostali uzelo meku gumu. Odmah zatim Hamilton se popeo na čelo tabele krugom od 1m28.343s a iza njega našao se Vallteri Bottas.

Već na 6 minuta do kraja Q1 u opsasnoj zoni našli su se Russell, Raikkonen, Grosjean, Magnussen i Latifi dok su takođe pred opasnom zonom bili vozači Ferrarija. U finalnim pokušajima vozači tima iz Maranela uspeli su da poprave svoj učinak i tako pobegnu iz opasne zone, dok to na kraju za rukom nije pošlo Giovinazziju, Raikkonenu, Magnussenu, Grosjeanu i Latfiju.

U drugi deo kvalifikacija većina vozača krenula je sa medijum gumama dok su samo vozači Alpha Taurija uzeli meku komponentu. Već posle nekoliko minuta izbačena je crvena zastava jer se na kraju prve krivine okrenuo Carlos Sainz. Posle par minuta sesija je ponovo nastavljena a prvi na stazu se se vratili Norris, Verstappen, Albon i Perez. Holanđanin u Red Bull bio je prvi koji je zabeležio vreme od 1m28.025s sa medijum pneumatikom a iza njega bili su Albon i Norris. Ipak, Hamilton je uspeo da za pola sekunde bio ispred Verstppena (1m27.586s) dok je Bottas uspeo da se probije do trećeg mesta. U finišu Q2 napravila se gužva na stazi pa su tako vozači Renaulta uspeli da se izvuku i odu u Q3 dok to nisu obezbedili Vettel, Leclerc, Stroll, Russell i Sainz.

Svi vozači odmah su izašli na stazu odmah po početku trećeg dela a prvi mereni krug zabeležio je Lando Norris od 1m29.029s. Odmah zatim na čelo je otišao Sergio Perez a ubrzo i Lewis Hamilton – 1m27.677s. Verstappen je po svom prolasku kroz cilj bio dovoljno dobar za drugu poziciju dok je Bottas bio odmah iza. U poslednjem pokušaju Hamilton je zabeležio novi brzi krug i rekord staze od 1m27.264s dok je Valtteri Bottas bio odmah iza. Verstappen nije mogao dalje od treće pozicije dok je Alexander Albon bio četvrti. Peta pozicija pripala je Sergiu Perezu, šesta Danielu Ricciardu, Esteban Ocon je sedmi a spisak prvih deset zaključili su još i Gasly, Norris i Kvyat.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezivo, 'leptie*em... Nema ni informacije o coveku, ni reprize.

U trenutku kada je u pozadini buknulo, setih se Bergera u Tamburellu, u Imoli 1989., jedva je izvukao zivu glavu.

Drzi se, Romain :( ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš strašan udes. 

Bolid ne sme da se zapali bez obzira na sve, nešto ovde nije ok bilo urađeno...ili je uticaj toga što je F1 sada hibrid suštinski, a to mnogo lakše plane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dobro je samo sto se izvukao Roman,hvala bogu,ovo je uzasno,ovaj udes ima dosta da se analizira,auto prepolovljen na pola

pa ovi dok srede ogradu i sve kako treba,ima a ih uhvati noc:D

samo neka je dobro Roman Grozan,ostalo ce se nadoknaditi

 

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno sam se zaledio kada sam video monocoque okrenut u kontra smeru, bukvalno stopljen sa ogradom u koju je zaglavljen.

Vidi se na slikama, monocoque je nakrenut na svoju desnu stranu, vidi se i oreol koji je uz strukturu samo od jedna stvari koja ga je spasla:

 

fcf65fecd8bd830cd7549179e6b0f06f.thumb.jpg.cfe0d30493caa0cdfe7fd4e9aa3b5db3.jpg 2946109-60478148-2560-1440.thumb.jpg.3815619e0d3cb0c6cdc6e1be26f4931b.jpg

 

To mi je najupecatljivije, ostalo je sve trunku manji horor:

 

201129143549-grosjean-car-flames-super-tease.thumb.jpg.efc377de77110cc05d9cec03ac822926.jpg 2020-11-29T142555Z_775359318_UP1EGBT1437MZ_RTRMADP_3_MOTOR-F1-BAHRAIN.thumb.jpg.dacda35c0f26e56464dd59a88908c2e1.jpg Screenshot-from-2020-11-30-01-51-07.thumb.png.89d6ca0612aec5ab49748049051eda0a.png Romain-Grosjean-crash-s.thumb.jpg.a06df27efa42954ef74bb0fefdf95cdd.jpg

 

Pored stravicne smrti Bianchija 2014. na Interlagosu - koliko pamtim i pratim F1, vizuelno najslicnija mi je u prvom trenutku delovala pomenuta tragedija Bergera, u zloglasnoj krivini Tamburello 1989. godine. S tim sto su njega jedva izvukli iz bolida i spasili od sigurne smrti.

 

EDIT: Lance Stoll okrenut "na krov" na restartu, izvlace ga iz bolida!!! Ovo me sve podseca na 1.5.1994., bolje da ovo otkazu i odloze...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad se i Lance Strol slupao, doduse mnogo manje, al zavrsio je naopacke ... Ludnica :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo potvrda koliko je bezbednost vozaca napredovala zadnjih 30 godina, bukvalno nebo i zemlja. Ali nazalost su i za to prvo najveci morali da daju glavu...

Drzim mu palceve, ali odavno pricam da Grosjeanu nesto ovako visi nad glavom odavno. U X situacija preagresivna (da ne kazem ludacka) voznja, greske, suluda branjenja pozicija... Mislio sam u prvom trenutku da je imao tehnicki kvar i da je bolid poleteo udesno - sve dok nisu prikazali kadar iz kokpita. Opet suludi manevar udesno, ocekujuci da ce naterati pilota pored da koci na pravcu, njegova greska 101%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

monocoque je nakrenut na svoju desnu stranu, vidi se i oreol koji je uz strukturu samo od jedna stvari koja ga je spasla

Nije ni cudo sto je, posle motora, monocoque najskuplja stvar na savremenom F1 bolidu. Zato mi je i neadekvatno kada TV komentatori kazu da je bolid prepolovljen - nije prepolovljen, samo su pootpadali delovi oko njega :rolleyes: ...

Iskljucivo zahvaljujuci monocoque i oreolu, Grosjean moze da zahvali sto je posle sopstvene ludosti, na svu srecu, jos uvek uopste ziv...

 

Formula-1-Car-Cost-Price.thumb.jpg.77930f9aa2309969154b7b9b18d6c03b.jpg ai10.thumb.jpg.254380b085af17993b2657801dee4c89.jpg Screenshot-from-2020-11-30-01-51-07.thumb.png.386a9133d8833e675b18e717723fe040.png 2946109-60478148-2560-1440.thumb.jpg.8deed1f8028667b64ded906285272ebc.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je fascinatnije sto je na sve to jos izasao sam... Samo bez jedne patike. Za sada sigurno pominju opekotine ekstremiteta, nagadja se i sa polomljenim rebrima, videcemo izvestaje. Sreca pa je uopste izvukao zivu glavu, kada se setim kako se ranije zavrsavalo - zaledio sam se cim sam video u samoj trci.

Zamisli ishod ovoga sa bolidima od pre 30 godina, gde su jos malo i ramena virela napolje.

Svakako ogroman korak napred na polju bezbednosti - recimo MP4/4 sa kraja 80-ih ili FW16 sa pocetka 90-ih, u poredjenju sa "belim medvedima" :) danas:

 

CcIkEkIUsAE3_cv.thumb.jpg.5c428168f09dcc9578531192dd594eeb.jpg 972259428_WilliamsFW16b.thumb.jpeg.bc4ebbce8f99ce5b72f7de7a43a9c687.jpeg Red-Bull-1.thumb.jpg.c99d4c26dadaaed25ed338f9db10c92f.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Monokok'' je odradio za sve pare, opravdao svaki evro svoje cene.

Al' čini mi se da moraju da pogledaju šta im je sa rezervoarima i sigurnosnim ventilima koji treba da spreče da gorivo izađe iz njega ako se monokok odvoji. Očigledno tu postoji prostor za napredak jer oni su faktički vreće koje su neprobojne, balistički materijal - tako se tvrdilo do danas. Kad ono...ipak se prosulo i eto požara.

 

Ima malo detaljnije o rezervoaru ovde, i ovde još detaljnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozlilo mi je kada sam video udes... Grozan danas slavi drugi rodjendan. Definitivno je bezbednost na vrhunskom nivou. Da je bio u bolidu iz 2017. ne bi preziveo. Oreol je, pored ostalih stvari, spasao glavu ovom coveku. E sad, da je ostao bez svesti sto je lako moglo da se desi, verovatno se ne bi izvukao. Obzirom da voli da kuva, savetujem mu da se time bavi ubuduce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada su Bergera bez svesti izvukli '89. iz one buktinje u Tamburellu, verujem da bi i njega sa onoliko redara i aparata za gasenje tik pored.

Bezbednost i cela organizacija je danas na neuporedivo visem nivou.

Secam se kao juce da je bilo, da je posle udara sa preko 300 km/h, skoro pola minuta sedeo bez svesti u plamenu. Sigurno par puta duze nego Grosjean danas, dok prvi redari nisu pritrcali da gase. Secam se i Alfi 75-ica koje prilecu.

Fascinantno je u kom je stanju danas bio monocoque, u kojoj poziciji i gde je zaglavljen i zapaljen. A da je on uspeo sam da istrci, ne smem ni da kazem sta bi bilo da dodatno ne postoji oreol, apsolutno se slazemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donekle slican pokusaj manevra kao danas - imate pravo da samo jednom pogadjate ko ulece udesno u Hamiltona na 0:33 :)?

Samo jedna iz serije njegovih cuvenih gluposti - Belgija 2012. je u pitanju. Ostao mi je u secanju ovaj karambol na startu, na mojoj omiljenoj stazi:

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...