Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Dragi prijatelji forumaši,

Tek danas sam otišao na pravi pregled auta kod majstora. Nisam imao adekvatnog majstora, pa sam na osnovu tekstova sa Foruma odabrao Lakija u Žarkovu, nije mi toliko daleko, a i nahvaljen je kao dobar. Osnovni problem je bia lampica serva koja se sporadično uključivala, a zatim je i volan sporadično bio tvrd, svega par puta, ali dovoljno da me to baš zabrine u sred vožnje. Laki je odmah rekao senzor volana, to ću sutra menjati, ode 130€ očas posla... :cry:

Druge stvari me sada brinu. Na pregledu je sve ostalo sa elektronikom bilo OK, ali kada je podigao auto konstatovao je sledeće stvari:

  • desni prednji točak, iscureo amortizer, a i malo blokira, verovatno zbog selena... ukratko, moraće da rasturi da vidi šta je, ali po njemu nije baš toliko kritično, kada budem imao para za to,
  • filter ulja, prošli majstor stavio neki veći, ima da otpadne i da iscuri, mora da mi stavi odgovarajući filter (prošli majstor uglavnom radi Francuze, sigurno je omašio za Fiata),
  • senzor volana (to sam već rekao)

 

Ovo oko desnog točka je selen mislim, jer je i prodavac nešto tako napomenuo, ali na tehničkom mi nisu to komentarisali. Brinu me amortizeri, jer iako je rekao da nije super strašno i da mogu da teram još neko vreme, ipak je konstatovao da su i obe čašice ispale, da amortizere obavezno menjam u paru i na kraju da je to BAŠ cifra da se sve promeni. Šta vi mislite koliko je opasno voziti sa iscurelim amortizerom neko vreme? Kako na tehničkom to nisu ni konstatovali, a u pitanju je bila prva registracija?

 

Kao i obično, hvala puno!

 

 

Edited by neshaoct
naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi sta je za nekoga opasno, a sta ne. Nemas odgovarajucu udobnost,lezanje na putu,adekvatno kocenje....itd...Sem toga mozes da teras tako dok ne sakupis novac za zamenu...Mene su prednji amortizeri,solje,odbojne gume i prasinjarke za Ideu kostale oko 18.000 din (Delovi bez racuna doduse i ruke majstoru cini mi se 2000-3000 din) ne znam sta je kome BAS cifra pa sam zato naveo cene.

Filter ulja zameni sto pre za adekvatni

Senzor pozicije hteo ili ne moras da menjas jer ce uskoro to sporadicno verovatno preci u stalno i volan ce postati uzasno tezak, a ne daj boze da krene sam da mota volan u toku voznje(Nije cesto ali moze da se desi,ovo sam doduse negde procitao pa uzmi sa rezervom oko samostalnog motanja volana)

Uglavnom potrosni materijal sem tog senzora.Bar ja filtere,amortizere,diskove,plocice itd racunam u potrosni materijal. Tako da je po meni ako je to sve sasvim korektno za polovni automobil tog godista.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, werp690 said:

Mene su prednji amortizeri,solje,odbojne gume i prasinjarke za Ideu kostale oko 18.000 din (Delovi bez racuna doduse i ruke majstoru cini mi se 2000-3000 din) ne znam sta je kome BAS cifra pa sam zato naveo cene.

@werp690 HVALA! Pa to nije koliko smo napamet sračunali, meni je čovek i rekao tako nešto, ali za jedan, ili sam ga pogrešno razumeo, pa sam u glavio pomnožio sa dva i došao do 40K dinara, što mi je otprilike trenutno mnogo... Ako je do 20K to ću do Nove zameniti, nadam se, svakako u narednih mesec dana neću, jer sam se istrošio sada, znaš i kola sam relativno nedavno kupio, nove gume, mali servis, i tako dalje, te se odjednom nakupilo, ali ideja mi jeste da sredim sve da bude OK, samo ću morati vremenski da razvučem/isprogramiram troškove :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okrenes par radnji koje prodaju delove.Kazes da ti trebaju amortizeri i solje za tvoj automobil, ako treba i odbojne gume i prasinjarke i lako ces doci do cene. Posle vidis sa majstorom za ruke i to je to

Ima i tu dosta varijacija u ceni u zavisnosti od marke amortizera. Kayaba,Monroe,Bilstein da ne nabrajam...Odaberes sta ti lezi dzepu i na zamenu.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690 To je odličan predlog, nisam ranije imao iskustva generalno sa servisom, stari ćaletov auto je održavao njegov bivši učenik i kum, tako da se sve svodilo na oteraš auto i vratiš se po njega za nedelju dana, a i zaista druga vremena su to bila, kola motor i točkovi. Ja sam nešto kao mator, sa trideset i kusur, nedavno nabavio prvi auto, Fiat Pandu :D Hvala još jednom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se preterano oslanjao na pregled auta tokom tehnickog pregleda, jer je to sad vec postalo potpuno do volje radnika. Nekad (jos davno pre svih ovih novotarija), su meni na Unu i Puntu redovno pajserom pregledali trap, a sad kako je fokus na datumu prve pomoci, napuklom katadiopteru i slicno, verovatno mnogi ni ne trose vreme na te stvari, iako bi verovatno trebali.

 

Problem koji moze da se javi sa gotovim amortizerima, jeste da kad tocak upadne u rupu, nakon nje nastavi da 'skakuce' gore dole, nema amortizera da ga zaustavi, utisa. To moze da bude opasno, recimo ako je neko kocenje, ali ne mogu sad da kazem da ces Bog zna kako da stavljas glavu u torbu zbog toga, mozes naravno da se vozas neko vreme sa tim, samo pazljivije preko rupa, uvala i slicno. 

 

Na curinom Cliu smo menjali sva 4 amortizera, prednje 2 solje i sve zajedno, sa rukama majstora je izaslo oko 25.000 din, ako me secanje sluzi. Tako da eto, da ti to bude neka referenca, ne verujem da tebe prednja dva mogu da izadju vise od 20, al sto kazu kolege, okrenes par radnji, vidis. 

 

I jos jedna stvar. Posle bilo kakvog cackanja na prednjem trapu, obavezno na opticku reglazu trapa kasnije :)  

 

Srecno :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat E hvala za detaljno pojašnjenje oko amortizacije! Iskreno, i meni je bilo neverovatno skupo ono što sam u hodu sračunao, sutra svakako idem za senzor volana, pa ću ga pitati opet onako uzgred koliko to izađe tačno kod njega, a proveriću i po radnjama. Videću tada kada budemo čačkali taj deo da uradimo i reglažu trapa. Ovako kolca idu solidno, taj servo me isprepadao, jer se isključivao bez pravila, pa onda javlja grešku, pišti buzzer, ali najgore od svega je kada volan otvrdne, bar dupla sila je potrebna u odnosu na Yugića da se mota, k'o FAP kamion, negde pročitah to poređenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege kažu sa pravom, nije to "cifra u nebesa" ali da, menjaš amorte u paru i gledaj neku srednju marku - Monroe (ne Turski), KYB, Marelli, nešto u tvom budžetnom rangu. Obavezno VIN broj (šasija) pri ruci kada budeš zvao prodavnice za delove da, ako imaju bazu, preko njega traže. Dodatno preko ePer-a možeš videti broj dela pod kojim se vode amortizeri pa nije loše i njega imati jer isti mogu ići na više vozila (ne nužno). Znam da je bila akcija u Euroautu za amorte 3+1 (je, jedan pretplatiš) i gledaj gde imaš klubski popust....nije mnogo ali na veću sumu ipak se uštedi za ruke majstoru ili neki deo (imaš u delu članske pogodnosti). Nije loše i da majstor odabere amorte i on ti ih ugradi - ako bude problem, vijaš njega, a ne posle on skida pa juriš prodavnicu, a do tada si možda bez auta. 

 

Samo polako, ako je ovo neko bitno ulaganje, ti si na "biiip", umeju druga neprijatna iznenađenja da vrebaju pre/posle prvog pregleda kod majstora :D 

 

Polako, malo po malo središ i navozaš se fino :D Inače Panda je odličan terenac (posebno ako je II generacija, malo podignuta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 Hvala puno! Sve ove informacije zaita znače. Videću, da ih promenim sigurno, samo da isplaniram kada. E to sa Pandom da je mali terenac gotovo da sam osetio, jer u gradu kao mali gradski auto štima, ali posebno me obradovao kada siđem sa asfalta. (Čak i sa ovim lošim amortizerom, ispostaviće se :) ) Možda sa tako malim autom od 60 konja čovek i ne očekuje mnogo, pa se prijatno iznenadi kada savlada neki kameniti uspon bez muke i dovođenja motora do nekih granica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je Panda benzinjara, može biti malo "vruće" za neki zahtevniji off road. Na to mislim jer se mora malo više u turažu ići zbog obrtnog momenta, samim tim se greje brže a hladi sporije na zahtevnijem terenu. Dodatna opreznost je nemanje šuspleha kao vida zaštite kartera i donjih elemenata motora ali tako je to zbog hlađenja. Panda 4x4 često je u rangu sa Suzuki Jimmny i Ladom Nivom jer je uska, visoka i lagana. Tako da znaš, bez problema može i jači off road, samo dobre gume (ne mora kramponke) i obavezno sajla i lanci u gepeku..da se nađu. Kud sam ja sve sa niskim Bravom išao bez da strugne šuspleh, tu bi Panda preletela. 

 

Mahom većinu stvari za mali servis možeš uzeti u bilo kojoj radnji tebi blizu - AP Sport, BeoCar, KitKomerc (njih lično ne volim jer je razlika u ceni čak i za mali servis na mom autu oko 4-5 crvenih, na moju nevericu....ali su dobro snabdeveni), euroauto i dr. Sve zavisi kakav dogovor imaš sa majstorom - on izabere i ugradi ili ti doneseš i on ugradi. 

 

Tehnički, kako kaže horvat, to ni ne gleda. Nisu oni majstori da konstatuju nešto (premda šta im je to, 1-2 minuta da skrenu pažnju ali eto...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 Jeste benzinac, ona malo jača 1.2. Nemam ja te ambicije za neki offroad, ali prija kada može da se siđe na neki seoski drum ili krene kozjom stazom po velikoj uzbrdici, a da se motor ne muči mnogo, ne prelazi 3000 obrtaja u prvoj, drugoj, pa polako :D Za neki offroad, zna se 4×4 je mandatorno, a još koje šta. Nekom prilikom pre sada već dosta godina išao sam sa grupom studentarije da sakupljamo kojekakve uzorke na Divčibarama. Čovek koji nas je vozio imao je nekog starog džiponju, pojma nemam koji je, onako avanturističko - vojni fazon sa rez. točkom napred na haubi. Zaglavio mu se gadno zadnji točak i krenuo da tone, tako da je svaki dalji pokret izazivao dalje zaglibljivanje i u jednom momentu činilo se da ne ide dalje. Međutim, onda je izmenjao prenose na minimum dva menjača i izvukao ga očas posla. Posle sam viđao taj dizajn sa više menjača, odn. palica koje menjaju prenose i pretpostavljam vuču napred ili nazad, ali poenta ove priče je da je neophono da čovek dobro poznaje svoje vozilo i njegove sposobnosti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Nature said:

neki offroad, zna se 4×4

Nama je off road vozilo Stepway. Ne pitaj me gde sam je verao, Nive tuda idu. Samo zimske gume. 

 

Da, ta sporohodna je bitna stavka za ozbiljne terene, ali nije uvek bitno, zavisi od vozaca i sto ti kazes, poznavanja auta. 

 

Ta pandica je odlican zvrk, veoma pregledna i za grad je odlicna, taj mk2 se razmisljao kada sam uzimao punta (pre nekih 10g) ali je imala ubojitu cenu. Sam dokaz da je kvalitetno pravljen auto i nigde, osim lose odrzavanih teretnih, nisam vidjao rdju i neke probleme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...