sim 2 Posted November 22, 2020 (edited) Pozdrav drugari, imam dobla sa malo vecim mukama. Pa da pocnem. Fiat doblo 1.4 t-jet 88KW 2013 godiste. Auto je sa fabrickim metanom. Na satu 165.000km Pre 4 meseca se u toku voznje odjednom pojavila check engine. Pre te greske nije imao nikakav problem u radu. Vozilo kod majstora i situacuja sledeca izgoreo 1. klip rupa na njemu kao da je izgoren brenerom. Zamenjen klip (polovan), sve karike nove, hilzovana stublina, novi lezajevi na radilici i semerinzi. Za svaki slucaj zamenjena glava jer je imala mikro pukotine, ali nije pustala. Auto upaljen i radi sasvim normalno na oba goriva. Dizne benzinske proverene i kaze da su dobre. Posle ravno 3 meseca problem sa prvim paljenjem ne sastavlja rad kako treba. Tako je bilo 2 dana, treceg dana nije hteo ni da upali. Rastavljen motor i ponovo je izgoreo isti klip. Majstor je sada ponovo zamenio klip, auto radi normalno, ali ja ga vise ne vozim jer ocigledno postoji neki problem zasto gori klip. Predpostavlja se da je problem sa metanom ili kompjuterom, ali ko to moze da pogleda. Nemamo pouzdanog majstora ko to moze da premeri i nadje gresku. Da li neko ovde ima iskustva kako proveriti dizne za metan da li su ispravne. Edited November 22, 2020 by neshaoct formatiranje 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 22, 2020 Posto je fabricki metan, jeste se raspitali mozda u nekom ovlascenom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
sim 2 Posted November 22, 2020 (edited) Jesam, telefonom sam se cuo sa serviserom iz Čačka. Prema njihovim recima problem je najverovatnije do klipa. Kaze da je mozda stavljen klip od benzinca i da oni nisu isti. Tj fizicki su potpuno isti, ali ipak nisu isti. Posto je generalnu radio neki drugi servis a ne oni (nije ovlasceni), ne zele da se upustaju u problematiku i u resavanje problema. Prvi put kada je majstor zvao rekli su da nemaju licencu da popravljaju vozila sa metanom. Ja sam se pozalio u Fiat centrali i nakon toga su me zvali i rekli ovo gore sto sam napisao. Oreostaje mi jedino da zovem sve redom servise pa da pitam jednog po jednog. Zvao sam centralu fiata i pitao ko popravlja njihova vozila sa ugrađenim metanom medjutim nisu imali odgovor. Edited November 22, 2020 by sim Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted November 22, 2020 Pa koji klip ide na benzinca ako ne od benzinca? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 22, 2020 Mozda su mislili da je stavio od atmosferskog benzinca, u turbo. Jedino mi to pada na pamet... 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 22, 2020 Moguće je da, u okviru izmena koje ima benzinac koji ide na metan i onaj koji ide samo na benzin, klip nije isti tj. njegovo čelo. Iste sve dimenzije, ali drugačiji materijal. Zna se da dizne nisu iste, zna se da kompresija nije ista, tj. benzinci koji idu na metan imaju veću kompresiju. Ali, nešto ne verujem da je to ovde slučaj jer zašto onda uvek isti klip strada... @sim Pogledaj ova oštećenja, naročito sliku broj 4 i pobrojane razloge za takvo oštećenje čela klipa: Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 22, 2020 (edited) Hm, vidis, kao jedan od razloga se navodi "nedovoljno hladjenje klipa". Koliko znam, T-Jet bi trebao da ima uljne prskalice sa donje strane, bas za tu namenu. Da nije mozda to u problemu? Takodje, neispravan MAP senzor, moze da utice na pomeranje ugla paljenja, sto dalje takodje moze da prouzrokuje ovakvu neku stetu. Edited November 22, 2020 by horvat 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 22, 2020 Da, može da bude jer je navedeno, mada je ipak kao prvi razlog stavljena dizna. Nek' stavi diznu sa prvog na drugi cilindar, pa krene da vozi auto i ako opet strada klip, ali sada drugi po redu...onda je do dizne. Šalim se naravno, skup je takav ''test''...al' eto nek' pogleda obe stvari. Usput, znam da na dizelima strada klip kad je dizna neko duže vreme loša...a benzinci su još osetljiviji na taj problem. 2 MS PK and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted November 22, 2020 Bas sam to hteo da napisem jos juce, da je dizel meni ko laiku bi se cinilo da je dizna losa Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 22, 2020 Mozda neki od specijalizovanih servisa za naknadnu ugradnju metana, mogu da utvrde barem da li je sve ok sa ubrizgavanjem ? Nisam siguran. Na Alfa forumu je pisao jedan decko sto je imao fabricki LPG u Mitu na 1.4 T-Jet i on je u ovlascenom morao da menja dizne kada su se pokvarile zbog prevelike kolicine onog blata, il sta li vec... Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 22, 2020 Ali koliko loša dizna mora biti da bi upropastila još jedan klip za samo 3 meseca, a da to neko ne provali? 2 alfini0507 and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sim 2 Posted November 22, 2020 Ne bezim ja od toga da ako treba da se zameni dizna, bice zamenjena. Problem je u tome da treba neko da ispita i kaze ovo nije dobro mora novo, stavice se novo. Mastor koji je radio generalnu sumnja da dizna propusta previse goriva tj da "propiski" i da to izgori klip. Medjutim culi smo se sa servisom mence kraljevo koji ugradjuje metan oni kazu da dizna pusta premalo goriva i dolazi do pregrejavanja klipa i pucanja. Takodje i treca prica kaze da je moguce da signal iz kompjutera nije dobar (prekratak ili predugacak) te i to moze da napravi ovakvu stetu. To sa prebacanjem dizne na drugi klip, pa da nedajboze i on izgori......bilo bi previse. Za sada nam fali strucno lice koje moze da sve to proveri i dijagnostikuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 23, 2020 @sim To sa prebacivanjem dizne PIŠE gore da je šala. To što želiš da ti neko prethodno utvrdi šta je, pa da onda sređuješ to što je utvrđeno najverovatnije nećeš moći u praksi da uradiš, već ćeš morati da menjaš - pa šta bude. Evo zašto je tako: On 2/27/2013 at 10:01 PM, Testera said: Fabrički metan je u startu elegantnija varijanta, ali samo dok radi, kada stane nema popravke, niko u Srbiji ne može da ga popravi, nemaju softver ni delove, ne pipaju. On 4/17/2013 at 12:46 PM, BrankoR said: Imam Multiplu sa fabrickim metanom...Pitao sam koga god sam sreo sa Multiplom gde odrzavaju auta i zvao te majstore i servise ali nigde nemaju dijagnostiku za metan koji ide na isti racunar sa benzinom tj. fabricki. On 4/27/2018 at 10:15 AM, chiki said: Pitanje vezano za odrzavanja fabricke instalacije. Koliko su dostupni rezervni delovi: dizne, isparivac, senzori, elektro ventil, eventualno upravljacka jedinica ? Jel se to kupuje iskljucivo preko Fiat-a ili ima i drugih opcija? On 4/27/2018 at 2:48 PM, Goran Zemun said: Delovi su dostupmi preko mreze ovlascenih servisa, ali su jako skupi. Veliki broj delova gotovo nikada ne pravi problem. Senzore, dizne,ventile uglavnom ljudi kupuju polovne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sim 2 Posted November 23, 2020 Nemoj da shvatis pogresno, nisam ni mislio da mi neko pregleda auto i da kaze fali to i to, pa da ga ja posle popravljam. Mogu i ja sam napamet da zamenim tu jednu diznu, ali i dalje necu znati da li sam resio problem. Samo sam pitao ako neko ima preporuku za majstora koji ima alata znanja i iskustva da to pregleda, popravi i svoj rad naplati. Na koji nacin se mogu ispitati dizne za metan? Da li ima neko uredjaj ili aparaturu za to? Quote Share this post Link to post Share on other sites