Dale 7213 Posted November 19, 2020 Posle brava, libre i pasata, prvi put predstavljam auto. Kola se u proseku kod mene zadrze oko 3godine, u pocetku zbog potrebe za sve vecim, sada prvi put iz cistog zadovoljstva. Odlucio sam da predstavim ovaj jer je malo redji kod nas i mozda ce moja iskustva da znace nekom ko takodje razmislja o TSI motorima iz te generacije. U opticaju je bila i oktavija 1.8tsi 4x4, ali je tiguan meni ipak drazi izbor pogotovo sto je blagi terenac/krosover/suv kako god da ih zovu. Imao sam veliku dilemu da li da uzimam TSI motor, a nesto sam se zainatio da sledeci bude turbo benzin. Probao sam ovaj model pre 15ak dana, odusevio se kako se lepo vozi i posle toga se dao u dosta informisanja i citanja oko modela i kubikaza. Ovaj konkretno ima motor koji mi najvise odgovara, a mogao sam i da proverim kilometrazu jer je dosao sa severa Italije. Majstor je pronasao neke mane i ulaganja, prodavac spustio cenu za toliko od prilike i pao je dogovor. U pitanju je 1.4 TSI 160KS 4motion. Oznaka motora CTHD sto je verzija sa vise poboljsanja, boljim karikama, klipovima, resenjima lanca itd. Oprema je srednja, ne znam naziv paketa, ali ima alkantara sedista, tempomat, senzore svetla i kise, parking senzore sa automatskim parkiranjem... Nema komande na volanu i radio je osnovni model, samo ima aux in od dodataka. Komfor je iznenadjujece dobar. Ja sam visok i imam problem da se smestim u dosta modela. Iz tog razloga sam morao da odustanem od 1.4 MA jer fiat grupacija nema vece automobile mladje od 10 god. U tiguanu nemam potrebe da pomeram sediste mnogo pozadi jer je pozicija sedenja takva da mi kolena idu vise na dole i ne smetaju volanu i komandama. Zadnja klupa se pomera napred nazad, nagib naslona zadnje klupe takodje. Iza mene klinci u sedistima sede bas komotno. Jedino nedostaje sirina na zadnjoj klupi kod pasata gde je mogla komotnije da sedi treca osoba nego ovde. Veliki prozori i retrovizori pomazu odlicnoj preglednosti. Gabariti nisu veliki, lako se parkira. Auto hold je super stvar takodje. Auto se mnogo lako vozi. Mnogo lepo ide na malim obrtajima i vuce odlicno cim se kazaljka pomeri od 1K obrtaja. U tome mu pomaze kompresor i turbina. Kompresor neutralise turbo rupu posto se prvo on pali. Sve te tehnologije imaju svoju cenu, a to je koplikovan i osetljiv sistem koji trazi pedantno odrzavanje i kvalitetno ulje i gorivo. Pumpa za vodu npr ima 2 remenice i idu na nju 2 pk kajsa. Izmedju remenica se nalazi magnetna lamela koja se elektronski ukljucuje i stavlja u pogon kompresor. Tu pumpu cu verovatno morati da menjam, a cena je oko 200e. plus verovatno i PK set. Jedan od primera skupljeg odrzavanja... Svaki savet i misljenje oko motora, odrzavanja, delova, servisa itd je dobro dosao, pogotovo od ljudi koji imaju licna iskustva. Meni je auto pregledao majstor koji je odrzavao i pasat i do kojeg sam dosao po preporuci. Odrzava dosta taxi vozila sa istim motorom i ugradjenim metanom i ima dobro misljenje o njima. Moj primerak je proizveden 30.08.2012, model za 2013. Uvezen je sa oko 110KKm, poslednja registracija u IT 27.102018 sa 91.669Km. Enterijer ocuvan odlicno, ceo auto izgleda lepo i zdravo. Mana je sto sam dobio 1 kljuc i sto parking senzori prijavljuju gresku. Ako imate preporuku ko bi mogao da pogleda/popravi senzore, dobro dosla je! Nisam stigao da lepo slikam auto, to ce verovatno da saceka lepse vreme. 15 dekirs, rkoma1986, igor0511 and 12 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19079 Posted November 19, 2020 36 minutes ago, Dale said: Moj primerak je proizveden 30.08.2012, model za 2013. Auto se mnogo lako vozi. Mnogo lepo ide na malim obrtajima i vuce odlicno cim se kazaljka pomeri od 1K obrtaja. Malo sam razmatrao 1.4 TSI, doduse novije EA211 verzije sa kaisem umesto lanca. U Mk3 Leonu je na 250 Njutna u verziji sa 150 KS, kod tebe upravo gledam po katalogu 240 Njutna, otprilike su snagom pandan trenutnom MultiAir koji imam. Dosta ljudi ne veruje kako ti mali benzinci lepo idu, odlicno povlace cak i iz nizih obrtaja - dok ih ne provozas ili dok sami ne sednu da probaju. Mozes i lepo da ih vrtis, a i da ih vozis bukvalno kao dizela, taksi voznjom na malim obrtajima kada si za kuliranje, pri cemu je i potrosnja odlicna za benzinca i tu snagu . Da te lepo sluzi, puno bezbednih kilometara! 1 gorank82 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 7213 Posted November 19, 2020 Hvala Ivane! Ovaj se lepse vozi nego pasat sa 2.0tdi od 140KS, a slicnih su tezina. Polazi se ma nizem broju obrtaja, cini mi se i ranije salta u vece brzine. Takodje bord kompjuter signalizira-savetuje bas rano saltanje u vise brzine. Za prvih 200Km prosecna potrosnja po bordu 10l, nadam se da ce to da se smanji Za vikend punim do cepa i idem do Uzica i nazad pa cu videti potrosnju pa auto putu i magistrali tj sta ce bord komp da kaze, a posle bar 500 Km punim ponovo do kraja pa proveravam prosek. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8394 Posted November 21, 2020 Što bi braća rekla "vid' kol'ki Golf" U zdravlju da vas služi. Sent from my 3310 using Tapatalk 2 1 MS PK, totti and Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8003 Posted November 21, 2020 Lep tiganj Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 2 Dale and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 1262 Posted November 21, 2020 (edited) Sve više nemaca na forumu! Neka je sa srećom. Neke neproverene informacije što imam u vezi parking senzora i automatskog parkiranja su da se nakon popravke moraju kalibrirati. Navodno da se to može samo u ovlašćenom servisu! Nadam se da nije tako ali videćeš. Edited November 21, 2020 by Zvezdo 1 Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13177 Posted November 21, 2020 A sinoć baš na YT gledam Autodoktoren i Tiguana benzinca Sent from my SM-G950F using Tapatalk 1 Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jug 229 Posted November 21, 2020 Malo sam razmatrao 1.4 TSI, doduse novije EA211 verzije sa kaisem umesto lanca. U Mk3 Leonu je na 250 Njutna u verziji sa 150 KS, kod tebe upravo gledam po katalogu 240 Njutna, otprilike su snagom pandan trenutnom MultiAir koji imam. Dosta ljudi ne veruje kako ti mali benzinci lepo idu, odlicno povlace cak i iz nizih obrtaja - dok ih ne provozas ili dok sami ne sednu da probaju. Mozes i lepo da ih vrtis, a i da ih vozis bukvalno kao dizela, taksi voznjom na malim obrtajima kada si za kuliranje, pri cemu je i potrosnja odlicna za benzinca i tu snagu . Da te lepo sluzi, puno bezbednih kilometara!Izvini Ivane, od koje godine u ove motore ide kais? Navodno su s tim izmenama pouzdaniji.Cestitke vlasniku Tiguana na kupovini Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka 1 Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19079 Posted November 21, 2020 1 hour ago, Jug said: Izvini Ivane, od koje godine u ove motore ide kais? Navodno su s tim izmenama pouzdaniji. Trebalo bi ... Nije problem da odgovorim iz svog skromnog saznanja, ali ima ovde mnogo kompetentnijih ljudi od mene za Vagene, pa ce ti sigurno reci detaljnije. Koliko sam se interesovao za pomenutog Mk3 FR Leona koji je krenuo 2013. - u njega su isli noviji 1.4 EA211 sa kaisem. A sam motor mislim od 2012., mada se stari EA211 pravio do 2015. Noviji EA211 prepoznaju se sto su cilindri pod uglom od 12 stepeni unazad i izduv je sa zadnje strane (unificirano zbog MQB platforme). Kod EA111 su bili pod 10 stepeni unapred. Koliko sam citao 122 KS verzija ima varijabilni samo usis, verzije 140+ varijabilni i usis i izduv. Aluminijumski blok i glava, IC hladjen vodom, naravno direktno ubrizgavanje kao i stariji EA111 sa lancem, kod jacih verzija postoji i iskljucivanje dva cilindra tokom voznje... I sto je najbitnije, trebalo bi da su pouzdaniji od starijih generacijama sa lancem, koje i nisu bile bas na nekom glasu, najblaze receno . 1 Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 7213 Posted November 22, 2020 Hvala svima i na cestitkama i na savetima! Stariji modeli, sa lancem, imaju celicne blokove i ima raznih verzija. Moja je sa nekoliko poboljsanja i trebalo bi da je pouzdanija od onih sa pocetka. Ima noviju verziju klipova, karika, lanca i jos nekih stvari. Noviji model sa kaisem ima aluminijumski blok, gasi 2 cilindra na laganoj voznji itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 7213 Posted November 22, 2020 11 hours ago, djomla said: Što bi braća rekla "vid' kol'ki Golf" U zdravlju da vas služi. Sent from my 3310 using Tapatalk Ja najvise mogu da poredim sa pasatom b6 koji sam vozio prethodne 3 i po godine. Uzi je unutra bar 10ak cm, kraci je spolja, uspem da se ubacim lakse na parking. Prostor unutra je slican, samo je visi i ima visi krov. Ima puno mesta za kolena pozadi, cak mogu i zadnju klupu da povucem napred i i dalje da sedimo svi komforno. Mnogo vise prostora ima nego u golfu 5 npr. Nisam se vozio u 6/7ici pa ne mogu da poredim, ali mi ne deluju bolje od 5ice. Mnogo vise prostora nego u oktaviji 2013+ model. Cvrst je u krivinama i odlicno podnosi lose puteve i lezece jer su tockovi veliki 235 55 17. Meni su zato i bili interesantni krosoveri, manje se nerviram oko losih puteva, lakse ih penjes po ivicnjacima i sl, pogon na 4 tocka, imas bolju preglednost, klinci mnogo vise vide okolinu sa zadnje klupe, bezbedniji su sudarima, nisu dosadni kao monovolumeni, a pruzaju slicno unutra. Danas sam probao senik 2013, manje mesta ima unutra nego u tiguanu. Grand senik je vec bolji i porediv, ali je dugacak i ruzniji... Zakljucak, jeste kao povecani golf u neku ruku, ali ima bas puno aduta! 3 MS PK, darkman14 and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 7213 Posted November 23, 2020 450Km BG-UE-BG prosecna potrosnja po bordu 8.2L. Auto put tempomat 130 sa probom pre naplatne rampe do 180 na kratko, magistrala koliko uslovi voznje dozvoljavali, normalna voznja. Gume sve 4 Miselin CC. Tek u odlasku sam provalio da greje samo leva strana, u sredini jedva mlako, desno hladno skroz Pretpostavljam da motorcic ili klapna neka. Setih se servisa AS Drasko u Zemun polju kao jadnog od najboljih u zemlji za dijagnostiku i elektroniku i zakazao tamo popravku grejanja i parking senzora. Kod njih sam popravio modul elektricne rucne na pasatu, cena je bila povoljnija nego sto sam cuo od ostalih da ce da kosta, a odradili su posao odlicno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13177 Posted December 2, 2020 Od 14:25 imaš šta sve ide u kompletu kad se menja lanac Nepunih 600€ + PDV košta materijal u Nemačkoj.Sent from my SM-G950F using Tapatalk Setih se servisa AS Drasko u Zemun polju kao jadnog od najboljih u zemlji za dijagnostiku i elektronikuDraška poznajem bezmalo 30 godina, još iz vremena kad je radio u Inex-u.Draško je bio mag za elektriku i elektroniku, a Drda za mehaniku Sent from my SM-G950F using Tapatalk 1 Dale reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 7213 Posted December 2, 2020 Hvala @totti ! Lanac je promenio prethodni vlasnik. Nema nikakvih zvukova ni kada je hladan ni kasnije. Drasko mi je zamenio radijatorcic kabine ili kako ga zovu mali hladnjak. Klapne i motorcici su svi ispravni, a on se zapusio i nije imao skoro nikakav protok. Cena je po meni bila prilicno visoka iako je original Denso, ali nisam hteo da odustajem i trazim na drugom mestu, racunam skida se tabla itd, medjutim videh posle da se u stvari prilazi lako, pored pedala, iza centralne konzole... Ne radi jedan parking senzor u prednjem braniku, moram njega da nabavim i nece biti potrebna kalibracija kasnije kako rece Drasko, samo da se zameni. Ako neko ima predlog koji i gde nabaviti, molim vas javite. Prosek potrosnje metodom cep-cep na 670Km je 9.1 l/100Km, a po bordu 8.8. Cini mi se da ne mogu mnogo da uticem na smanjenje potrosnje, vozio 120, 130 ili 140. Prilicno slicno, a i obrtaji od 2900 do 3100. Tempomat na auto putu 3K na 130Kmh. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13177 Posted December 2, 2020 Imaš na KP parking senzore, kineske kopije originala. Samo se bocnu na postojeću instalaciju, cene su od 20 do 30€/kom.Sent from my SM-G950F using Tapatalk 2 1 Dale, dekirs and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5801 Posted December 3, 2020 Kupi odma' tri i posle samo bockaš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 7213 Posted December 3, 2020 Nasao sam i na par mesta original polovne, cekam samo da mastori zavrse radove u kupatilu pa auto ide na servis i tada da zamenimo i senzor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 7213 Posted December 30, 2020 Mesec ipo i oko 3K Km. Uradjen mali servis, napravljen rezervni kljuc, zamenjen parking senzor, kupljen 18" original copavac ... Iskustva sa kljucarem: Preporuka za Auto kljucevi Petrovic u Pariske komune 29 na NBG. Decko je vrlo pedantan i korektan. Ja sam po preporuci otisao tamo i zadovoljan sam. Ima u ponudi vise kategorija i kvaliteta, a cene su ok. Parking senzor zamenjen jednostavno, samo je bilo potrebno da se skine sus pleh, otkaci stari, ubode drugi i sve radi. Isprobano automatsko parkiranje, radi, interesantan dozivljaj, ali meni nepotreban u praksi. Parking senzori su super i dovoljna stvar. Utisci u voznji su super. Napravili smo dosta Km na otvorenom putu i zaista ostavlja osecaj sigurnosti. Prethodni vikend smo islu do UE gde nas je docekao sneg vec posle CA. Iskoristio sam put u Vrelima koji se koristi za reli da isprobam ponasanje po snegu i dozivljaj je super. Vikend pre toga, od Vrela preko Bele Zemlje do Zlatibora po suvom takodje odlican dozivljaj. Put je pun krivina, a asfalt je lose profilisan, krpljen puno puta pa se tu oseca prednost vecih tockova i cvrstog trapa. Snaga motora je po meni sasvim dovoljna za te izazove. Visina sedenja daje bolju preglednost odozgo, manje smetaju svetla iz suprotnog smera, lakse se ulazi i izlazi iz auta... Percepcija ostalih ucesnika u saobracaju je drugacija kada vozim twingo i kada sa druge strane tiguan i to me nervira. Koliko gledaju da te izguraju sa puta i ne postuju prvenstvo kada vozis mali auto, toliko vise zaziru od "dzipa". Ja se stvarno trudim da budem vise nego korektan u voznji i da ispravljam i tudje greske. Jednostavno sa malim autom ima vise kocenja da ne bih udario nekog ko gresi ili je bezobrazan, nego sa vecim autom Prosecna potrosnja je izmedju 8 i 9 litra. I dalje ne mogu da progutam veliku potrosnju na auto putu. Na tempomatu na auto putu na 130 je 8.5-9. Grad oko 10 i to mi je ok, magistrala oko 6-6.5, isto ok. 6 darkman14, djunis82, Martin and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1799 Posted December 31, 2020 Ovo za percepciju je potpuno tacno i nikad to necu razumeti. Kad sednem u dedin Clio ili slicno niko ne j.ebe ni 2% (sviranje, nabijanje i slicno) dok sa Audijem niko nista. Da l' davio ili vozio agresivno isto, niko nista. Cudan smo narod majku mu. Sent from my SM-G975F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8003 Posted December 31, 2020 To ti se cini, cekaj da naidjes na mene,ima da te pregazim ko Fap žabu Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4638 Posted December 31, 2020 Ima toga definitivno, odavno sam to primetio, a ima i kontra efekat, da kad vozis malo veci i bolji auto, da ne kazem upadljiviji od proseka, kao eto daletov tiguan ili flexov audi, da te "pikira", da hoce da se trka sa tobom, da provocira u neku ruku itd. Nikome nije trip ako "odere" twinga, punta, clia, ali zato ako odere novijeg dzipa, neki namunjeni audi itd. eee o tome ima da se prica. Pa koliko puta se samo na forumu dalo procitati za neki stilo ili punto kako dere dzipove, audije i tako nesto slicno, a zvucno, a to sto su nekad recimo bazne/najsporije/najslabije verzije nekog modela/marke, to nije tako bitno za pricu Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13177 Posted December 31, 2020 I što vlasnike skupih automobila uglavnom boli qrac za potezanja Sent from my SM-G770F using Tapatalk 3 Woodoo, igor0511 and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1799 Posted December 31, 2020 I to je tacno, oce cesto da se jure. Ali se ne nabijaju, ne sviraju, ne glume ludilo. Mada reagujem samo na Mecke, Bmw i slicno. Sent from my SM-G975F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 7213 Posted January 1, 2021 21 hours ago, MS PK said: To ti se cini, cekaj da naidjes na mene,ima da te pregazim ko Fap žabu Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Kamionu su tek treca kategorija Cesto koriste to sto su ogromni, ali u glavnom su vrlo savestni vozaci po mom iskustvu. Zbog posla sam imao prilike da se upoznam sa problemima kamiondzija i poceo sam da pazim vise. Jednostavno treba postovati njihovu inertnost i ne treba raditi nista naglo oko njih, pogotovo ne ispred. 2 MS PK and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1799 Posted January 1, 2021 A znaju i da budu goveda samo takva. Sent from my SM-G975F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites