Jump to content
FAS Goran
Nature

Fiat Panda 1.2 - kad se menja antifriz?

Recommended Posts

Kada je vreme da se potpuno promeni antifriz?

Verovatno je pitanje početničko, ali na internetu nisam pronašao kvalitetan odgovor. Bogami, ni u svetu van interneta, jer prijatelj koji vozi Punta desetak godina, a kupio je novog kada je postojala neka zamena staro za novo i doplata, prosto mi je rekao da ne mučim mozak time. Koleginica na poslu još jednostavnije, kada kazaljka ode na ključanje treba preduzeti nešto. Elem, antifriz koji sam zatekao u sistemu je kao na slici dole. Nivo tečnosti je dobar, bliži MAX. Plave boje, mada je ta plava dobila pastelno narandžaste detalje. Ono što me buni je očitavanje, između -22°i -29°C, da nominujemo neku vrednost -25°C. Očitavanje je veoma slično bilo da je tečnost hladna ili neposredno nakon gašenja motora (i desetak minuta da se malo ohladi).

 

Dva pitanja me muče: 

1. Da li je očitavanje od -25 °C prihvatljivo? (Tokom vožnje kazaljka je taman na pola bez indicija da ide u pregrevanje ili da gubi toplotu. Nisam još vozio autoputem, to je iskustvo iz gradske vožnje od par desetina km u cugu.)

2. FIAT u priručniku preporučuje PARAFLU UP 50% rastvor. Ovaj plavi rastvor verovatno nije pomenuti, ali da li je OK terati sa njim i dalje? (Obrni okreni, sve je to etilenglikol, ali razlikuju se aditivi protiv korozije i kvalitet destilovane vode, ide čak i do super čiste vode od 18 MOma)

 

Kao i obično hvala za svaki odgovor :) 

 

antifriz-test-oktobar-2020.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne putujes u Sibir ili na severni pol "sesir nakrivi i lakse zivi!"

Svake godine ga proveri ako imas sa cim i kada bude ispod -20 onda ga zameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina, malo tesko pronaci tu informaciju. 

 

Nesto najblize sto sam uspeo jeste da G12 (narodski zvan "rozi" mada ne mora da bude te boje), treba menjati na 5 godina, a G11 (narodski zvan "plavi" iako ne mora da bude te boje) treba menjati svake godine. Antifriz se menja, osim zbog svojih svojstava da ne smrzne, takodje i zbog toga da se u sistemu ne bi nakupilo kojekakvih govana, da se ne bi nagrizli delovi rashladnog sistema, itd... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! :) 

Video sam u nekom YouTube videu da čovek multimetrom proverava potencijal između rastovar antifriza i anode (+ elektrode). On je to radio na Dodge -u, skroz američki fazon :) , ali verujem da je univerzalno, elem, ako je veći napon od +3 V, onda postoje uslovi za koroziju, jer je antifriz sa dosta rastvorenih metalnih jona, verovatno u formi hidroksida i karbonata... Sa druge strane, njegov antifriz je bio kao blato, tako da i bez te provere verujem da je bio za zamenu. 

Ja još uvek upoznajem vozilo, tako da ispitujem delove onako deo po deo. :D Sa mehaničke strane već sam primetio par stvari, ali lako našao i odgovore u drugim postovima sa Foruma i interneta. Pozdrav i uživanje u još ovih par sati vikenda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat Hoću, samo je još nisam slikao k'o čovek. Najmim stan, pa mi je mesto gde je parkiram jako skučeno (ovo jako skučeno je bukvalno, jer kada ulazim u ulicu prava je umetnost doći do mesta), a nije mi palo na pamet da je uslikam negde u prirodi.

Kako ti se sviđa Panda? (offtopic, znam, izvinjavam se ostaku Foruma :) ) Verujem da su nam iste Pande, možda su malo menjali panel od 2005. do 2007. nadam se da imaš i obrtomer, meni nešto nije ležala ona koja ima samo brzinomer. Meni je OK, to mi je i prvo moje vozilo, mada sam davno položio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa u sustini, kod mene je bilo najbitnije da se mami svidi, jer ona vozi, ali cesto ce biti i u mojim rukama, a pogotovo sve vezano za odrzavanje.

 

S mnogo vise postovanja sam poceo da gledam u Pandu, kada sam se upustio u problematiku trazenja auta mami, jer je ona jako specificnih gabarita (niska, kratkih udova i sa velikim trbuhom), i zaista ne moze bas lako da se namesti u svaki auto, da i vidi i dohvati pedale, a da volan nije u stomaku. Pri tom kupovina auta je delom i zbog vozenja bake, koja seta sa stapom. Mama nikad lakse nije nasla odgovarajucu poziciju, ni u jednom autu, a baka nije mogla verovati da moze da sedne bez necije pomoci. Pri tom, okretnost po gradu mu je gotovo neverovatna, preglednost fantasticna. Onaj menjac pored volana, uspravna pozicija sedenja, impresivan unutrasnji prostor, spram duzine vozila.

 

To sve sto sam naveo mi je pokazatelj koliko je tu kreativnosti ulozeno, da to sve tako bude, a pri tom, uz najjeftiniju i najjednostavniju mogucu mehaniku, koja nikom ne predstavlja problem za odrzavanje. 

 

E sad, jbg, ja vozim skroz neki drugi tip automobila, ali stvarno veliki respect za Pandu kako je to sve osmisljeno i skrojeno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat I ja sam isto kupio vozilo iz jako specifičnih razloga. Mnogi planovi su se promenili sa ovom viruščinom, na mom poslu mi smo od januara u maskama po celi dan. Tako je ideja o posle doktorskim studijama u SAD-u sada definitivno on-hold, a neki stari-novi životni planovi reafirmisani u ovom novom svetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nature

 

Kao što već rekoše ljudi, kad se kupi polovnjak najbolje je promeniti antifriz. NIje velia stavka, a znaš na čemu si, obično se tada menja i pumpa vode. To ti dođe u sklopu servisa odmah nakon kupovine polovnjaka. Posle proveravaš do koliko drži, i nezavisno što npr. drži do minus 20 ili 25, opet ga menjaš ako je prošlo plafon 5 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct Hvala! Uradio sam mali servis, ulje motora i filteri i sredio prednje kočnice, na dan registracije, nakačio posle tablice i oterao. Majstor mi je rekao da su kaiš i vodena pumpa OK, kako je došao do tog zaključka nisam ga pitao, valjda je i pogledao, a ne samo onako. Ulje mi je stavio IGAT MOVE 10W-40, kaže za polovnjake te starosti dobro prati videćemo da li jede. Pratim redovno, za sada je isto, mada sam i ja prešao svega 300 i kusur km. Antifriz sam snimio skoro, kada sam čitao nešto o tome, pa je došlo na red da i to pročačkam. :) Videću da promenim, mada ću promeniti i majstora, ovaj prethodni nešto to otaljava, radi Francuze, pa su mu fiat sitna para. Gledao sam neke majstore koje ste diskutovali na Forumu, ovaj kraj Čukarica, pa ću se provozati pre nekog većeg minusa.

Edited by Nature

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Nature said:

Ulje mi je stavio IGAT MOVE 10W-40, kaže za polovnjake te starosti dobro prati videćemo da li jede.

''za polovnjake te starosti dobro'' = imam najbolju cenu za njega pa ga zato sipam mušterijama koje ne traže neko drugo ulje. :) 

Naleteo sam na post od pre 3 godine da je to ulje (u buretu od 60 litara) 2 evra po litri. Tebi je suštinski važno da to nije loše ulje, i koliko sam isto sad pogledao po internetu (Stalker blog) to ulje je ok. Nije wow, ali nije ni loše. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, neshaoct said:

''za polovnjake te starosti dobro'' = imam najbolju cenu za njega pa ga zato sipam mušterijama koje ne traže neko drugo ulje. :) 

Hahaha, stvarno si me nasmejao dobro :D Dao mi je i ostatak u plastičnom pakovanju da dolijem po potrebi, Fiat uputstvo kaže oko 400 g na 1000 km, naravno za novo vozilo i njihovo preporučeno ulje, videću za ovo moje kada dođem do te kilometraže, pa ću sračunati. Kao i svaki majstor ima neki dil sa prodavcem, pa fura tu priču, to je sigurno. To je svuda tako kod nas, ista priča je i kod servisiranja skupih laboratorijsih uređaja, navikao sam već. Nadam se da mi je stvarno proverio ostalo oko vodene pumpe i kaiša, kao što je tvrdio. Videću to već, da mi novi majstor to isproverava kada budem išao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I batali te majstorske fore da su kais i pumpa dobri "na oko". To nikako ne moze da se utvrdi. Ako neces da se kockas odradi lepo kompletan veliki servis i ne razmisljaj (sa zamenom antifriza, naravno).

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flex Pravo da ti kažem to sam mislio na proleće, tada veliki servis, nešto sam se već ispucao, kola, registracija (full sa saobraćajnom i tablicama), mali servis, kočnice, čtiri nove zimske gume i zamena, ... a tek mesec i malo jače otkad sam kupio auto :D Naravno da me razumete, auto u našem društvu pokazuje i kupovnu moć vlasnika. Majstor je rekao da može jedno 10K km da cepa do velikog bez problema. Sledeće što mi je preporučio je desni (ili beše levi) selen blok, a stvarno na pun levi pri veoma maloj brzini čuje se škrip, samo tada. Videću, sada polako sređujem, vidiš da sam došao do antifriza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...