Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

@vagenovac Ma motor ima svojih mana, to stoji, moze se reci da je "osetljiv" zbog nekih resenja, problem je to sto je ovde novo, jer nije dizel, nije raga koja prelazi pola miliona i gde zablindiras EGR i teras do smrti auto, jbg. U pocetku su bili problemi, od 2011te su resili dosta problema. Slazem se sa tobom, da je toliko biiip ne bi ga PSA ugradjivala u SVE moguce verzije, bukvalno kada sam krenuo da nabrajam sokirao sam se u koliko razlicitih modela ide.

Npr u 308 GTI je ta verzija 270 konja, doduse kovano je sve i drugacija glava i blok nego kod mene npr, ali princip je isti. 

Motor zahteva dobro ulje, da se prati redovno posto oce da srkne, da se ne gazi hladan i da se ohladi dobro posle jake voznje. Desavalo se da pukne klip, ali to me i ne cudi posto se ovaj motor toliko lepo vrti da verujem da ga svi teraju u blokadu. 

@horvat zna, za decka iz Indjije kome je pukao klip u Miniju, ali i sam kaze da ga nije stedeo nikada.

Savin vozi DS3R na Navaku vec nekih 70000km i tek sada mu je pukao klip itd itd... 

 

U principu ima mana, treba odrzavati redovno jer obicno jedna stvar vuce drugu, ali daleko od toga da je biiip ne znam kakvo..

Lanac je oko 300-350e sa zamenom - skoro ko veliki

Pumpa visokog pritiska je oko 40000 dinara, jeftinija nego npr na 2.0mjet kada sam bio u problematici sa Alfom

Turbo necu ni da racunam, to je boljka svih turbo benzinaca

Moze se desiti da mora motor da se radi - oko 500e ako ne moraju klipovi da se menjaju.. itd.

 

Ispade da branim THP, ne verujem ni da ce ostati kod mene mnogo, al mi je drago da se pokrene tema i prica o ovom motoru, jer je redak a jako zanimljiv za voznju, ko da igras igricu bukvalno. 

 

Sa druge strane imamo 1.4MA - Crkne MA - 500e, imamo 1.6 i 2.0 gde plasticna grana oko 70k dinara, 1.9 150 nosi zamajac od oko 100k, 2.0 takodje, kod Vagena BKD one gluposti, 2.0 sa dvadeset revizija glave, itd... Svi imaju neke mane koje nisu jeftine uopste.

Jedini motor koji sam zeleo pre ovog je 1.4 tjet, jer je definitivno pouzdaniji ali naci kvalitetan primerak je baaas tesko.. 

 

 

@Jug tacno tako.. guzve su ogromne, najmanje se ceka nedeju dana a negde i vise..

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek je taj strah od nepoznatog, eto i 1.4tjet, treba svecice da se menjaju na svakih 20k, odlazi isto i wastegate i turbo, a pritom to je najpouzdanija/najslabija/najzednija verzija tog motora, a toliko je dobar da se ne moze naci kvalitetan primerak :D 

 

1.9 jtd crkava sve zivo, pogledas samo kako su neki na forumu prosli, ali to nije problem jer ih ima mali milion, zna ih svaki majstor i polovni delovi su jeftini, cujem da su dizne za jtda, 15e komad.

1.9 16v je gutao klapne, pucali zupcasti kaisevi, ko ne veruje nek zgugla 1.9 mjet timing belt itd., a gde je tek zloglasni M32 menjac.

2.0 tdi sa abecednim glavama kako ih zovem, pa jos i famozne simensove dizne i uljna pumpa.

2.0 N47 bmw gde je najveci problem sto v.servis kosta 700-1000e i mahom ljudi nece da ga odrade cak i kad daju 26.000e za polovan bmw.

2.0 mjet sa problemom kartera, usisa, preskup zamajac.

Mercedes om651 2.1 blutec (cdi) gde isto mora motor napolje za zamenu lanca i sklon je pucanju radilice. 

 

Da ne nabrajam sad dalje razne motore i njihove poznate probleme, poenta je da nista od ovog nabrojanog nije problem ako crkne, jer zna "svaki" majstor da ih radi, ima delova, sto novih sto polovnih.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, vagenovac said:

2.0 N47 bmw gde je najveci problem sto v.servis kosta 700-1000e i mahom ljudi nece da ga odrade cak i kad daju 26.000e za polovan bmw.

Napadose me sinoc na temi, a covek daje 26000e i pita da li da uradi lanac :D Posle ja budala sto sam mu rekao da ima par somica u steku.. :D 

 

Elem, tacno tako, problem je samo sto je sve nekako prihvatljivo za dizele i probleme jer ih ima mnooogo vise nego turbo benzinaca, pa onda ispade da je sve to okej i crkava jer eto, polovno je, dok kada je nesto retko to je uzas, biiip, nemoj to da kupujes itd.. 

1.4 tfsi nismo spomenuli... :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još ako živiš u malom mestu kao je,gde su majstori tek pre neku godinu skočili sa golfa 2 na jtd i TDI...kuku!

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas se jtd popravlja i u Maksiju :D

Plocica na egr, termostat od Renoa 4, fiksni zamajac i pun gas bato, da vidis kako ide :D

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/24/2020 at 10:15 AM, dekirs said:

****Dugacak post, koga mrzi ne mora da cita :D 

 

Sredjen danas branik za 500 dinara. Inace je jaaako tanka plastika, neki pametnjakovici su izlomili kacenje na braniku, morao je da se vari branik tacnije ta mesta za kacenje. 

Nadjoh decka na Banjici po preporuci, radi limariju, plastiku, dosao sinoc da covek pogleda, otisao sa sredjenim branikom za 500 dinara. :D

 

Pre 15ak dana sam morao turbo da zamenim jer sam imao cuvenu P0299 Underboost gresku, tu sam se tek napatio jer niko nije hteo da radi auto.

Prica krece ovako..

Kupujem auto, sve kul, na prvoj voznji ide onako, okej, nema nekih zvukova u leru, ne cuje se lanac, mirno radi. Prva voznja posle registracije, reko aj da ga razvucem da vidim kako ide, na prvu mi nije delovalo kao da ide kako treba, al reko ajde mozda je to jer sam presao sa dizela i 380nm.. Prva, druga, treca pun gas i puf check engine.. Odmah mi prodje kroz glavu sve ono sto sam procitao za THP :D

Sutradan ga teram na mali servis kod cuvenog Blaze doktora za Citroena, koji je hvaljen na Citroen forumu i nadam se da je neka glupost..

Uradimo mali servis, zakljucimo da trebaju i dve spone da se zamene, ali posto je bila subota, odlozimo to za sledecu nedelju. Pogledamo gresku i vidimo P0299, obrisu oni i kao vozi pa da vidimo..

Naravno greska se vratila posle 2 kilometra.. Menjamo spone posle par dana i kazem im da pogledaju sta je, Blaza navodno govori da moze da bude svasta nesto, mislim se pa to znam i ja, zavrsava se na zameni spona i kontrolisanju creva, vakuma.. Navodno sve okej idi probaj.. 

Naravno opet upali gresku, nakon javljanja Blazi da je izbacio opet, on kaze "moram da se raspitam, da vidim sta bi moglo biti, javljam ti se".. Naravno nikada se nije javio, zvao sam ga posle 3 dana, kaze sutra cu videti sa kolegama zovem te - nije zvao, posle 2 dana ga zovem on se ne javlja i tu odustanem od njega, jer mi je pun qrac takvih ljudi koji ne mogu da odrze rec i obecanje, kao da oni meni placaju da srede auto.

 

Gledam, pitam, raspitujem se, vidim da moze da bude blow off ventil, koji je smesten na samom turbu i desava se od toplote da se pojede guma i istope plastike. Skinem ga, gledam, merim, deluje okej i da je citav, tjst da je neko vec menjao to u Svici jer je model noviji od prve ugradnje.

Na preporuku Tottija zakazem servis kod Jugoslava u Auto Expertu, odmah su se ogradili od motora i otvaranja, reko to nije ni potrebno, Jugoslav potvrdjuje i zakazujem termin za 8 dana. Dolazi taj famozni utorak ostavljam auto, oni me zovu na kraju dana da su narucili blow off i da je mozda do njega.. Okej, sutra stize pa ce probati, prolazi i sutrasnji dan ne zove me niko...

Zovem posle 2 dana, javlja se taj decko koji mi je radio auto, govori da nije blow off, da mora turbo da se skida, da to moze biti svasta nesto, da oni mogu tek krajem sledece nedelje da skinu turbo jer imaju mnogo zakazanih, da je to BMW motor, da je biiip, da prodam, ALO NE ZA NI MA ME TO. Bukvalno sam ispizdeo u tom trenutku, jer mi covek govori da imaju mnogo zakazanih i guzva je, a ja sam isto zakazao i cekao 8 dana na termin. Pa skini turbo sve mu biiip, to je sat vremena posla. 

Okej, vidim ja sta se desava, dodjem po auto castim 500 dinara i odem kuci. Ne sumnjam da je Jugoslav top strucnjak, ali... 

 

Zovem na putu do kuce servis Savin, nekada bili ovlasceni za PSA. Dobar dan, da li mogu da zakazem termin, sta je problem, ja objasnim sve, prvi slobodan je u sredu, reko super. Doteram auto i ostavim ga, ljudi me zovu posle par sati, kazu da je turbo problem, dijagnostika tako kaze, a posle saznajem da je punjenje bilo ~1bar a trazeno je 1.8..

Skidaju turbo, salju na test i remont, govore mi koliko sve to moze kostati i toeto. Proslo par dana, turbo remontovan, sve spakovano, usput zamenjeno i crevo za antifriz koje ide do turba, ulje Total Racing 10w50, sve spakovano probano - dodjite.

Dolazim, placam uzimam auto izlazim na AP da ga probam, prva, druga, treca, cetvrta - puf, check engine.. Meni mrak na oci :D Stajem, gledam preko Torque ista greska, ja se vracam u Savin i tamo me saceka Boki glavni majstor, kaze sad cemo da vidimo, isteruje covek dva automobila, jedan na dizalici jedan ispred, uteruje moj da pogledaju.. Sacekam malo, odem da se provozam sa jednim majstorom - opet isto izbaci.. 

Kazu mi ovako, Sale ( vlasnikov sin ) ima DS3R, radili su mu motor i uzimace delove sa njega pa ce probati, imaju neka dva ventila, creva itd.. Reko nije problem, kaze ne brini nista iskopacemo sta je. Zovu me posle 3 sata, kazu mi, Boki je nasao sta je, neka selna nije bila dobro namestena, crevo spadalo po malo kada se nabije pritisak.. 
Pitam ih da mozda nije to bio problem, kaze nije, potvrdili su u turbo servisu da je cesala kuciste, a kaze i pritisci su bili losi cak i u leru.. E sad.. dal je tako dal nije, auto ide puuuno bolje, al bukvalno drasticna razlika pre i posle, verujem da je turbo bio u problemu.

 

Nisam ovo pisao da bih pljuvao po nekome, doduse nemam lepo misljenje o prva dva servisa i samom stavu i odnosu prema problemu, vec cisto da pomognem nekome ko se nadje u slicnoj situaciji. Ako ce servisiranje automobila da preraste samo u menjanje ulja, plocica, spona i ostalih gluposti i uzimanje lake love onda to treba i reci odmah na pocetku, jer mi vlasnici vozila gubimo, zivce, pare i vreme na posecivanje servisa koji uopste i ne zele da se pozabave nekim malo "drugacijim" problemom. Ovaj problem koji sam ja imao se javlja i kod Vagena, PSA i kod svih ostalih, na 1.6THP se desava cesto, obicno je blow off tjst u 80% slucajeva, onaj ko zna 1.6THP motore to moze lako da sredi.

Eto moje neko iskustvo, inace motor je takav fabricki sa dosta nekih problemcica, nista sto se ne moze zameniti, svakako nema motora koji nema probleme, negde je plasticna grana od 70k, negde je zamajac od 1000e, MA jedinica od 500,600e, negde je ovo negde ono, u principu polovna roba koja se kvari, nista novo. 

 

Zamisljam brata @Flex-a na aparatima da mu se ovako nesto izdesava :D

P.S. samo nek je autic sredjen na kraju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt... speechles  :X   Ne zbog kvara i situacije, nego zbog toga što vi toliko znate o motorima i problemima.

E znate(mo) zato što su majstori ooooooodaaaavno zauzeli taj stav da samo šarafaju ulja, filtere, pločice i lamelice a da se u dijagnostiku i rešavanje problema ne mešaju. To su prepustili nama vlasnicima entuzijastima. Mislite da Milutin ode sa rukama u džepovima i slegne ramenima kad ima problem. Ne, sve sam pohvata i ode kod majstora i kaže "treba to i to, tako i tako, a ja ću ovo i ono".

I, pravo da vam kažem, stvarno razumem i drugu stranu. Da sam majstor vrvtn bi i ja tako. I 99% vas koji su nezadovoljni tim i takvim majstorima. Razmislite malo koliko je teško i naporno rešavati rebuse od kvarova svaki dan, i to još bez mogućnosti da se uredno naplati. 1% je takvih ljudi kojima je to izazov. Ja bi prvi voleo da nije tako pošto svesno kupujem i vozim dobrano polovna vozila, mada je i sa novim postalo vrlo slično. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez da ulazim u raspravu i da stajem na neciju stranu, razumem ih, ali onda se lepo kaze mi radimo to to to to, ne radimo defektazu kvarova, ne radimo isterivanje gremlina i sve super :D Sa druge strane ih ne razumem i smatram to bezobraznim, jer su do pre par godina svasta radili i jurili kvarove jer nije bilo toliko posla, a u prilog im ne ide sto i dalje ima postenih ljudi koji to rade, tjst koji su zapravo ono sto majstor treba da bude :D Jos jedna stvar, tooliko ima stranih klipova gde je objasnjen problem do detalja konkretno ovaj moj a i mnogi drugi, od vise stranih majstora. Kada Englezi mogu to da rade i uhvate se da traze problem, sto ne bi mogao Srbin ?! :D

 

Nije ovo kontra post, i donekle se slazem, mozda bih i sam tako, ali jednostavno kada gledam sa svoje tacke gledista apsolutno mi je odvratno imati takav stav :D 

To je kao kad bih dosao u Poncho i rekao daj mi gurmansku, gde bi oni rekli, eeee guzva mi brate, bas haos, aj uzmi parce pice malo zavaraj glad :D

 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima recimo dosta vulkanizera, koji osim svojih usluga pruzaju i tzv. "brzi servis", sto je zamena ulja i filtera, npr. topstop auto, meni je to skroz ok, ali na takvim mestima znas sta mozes da ocekujes, zamenu ulja i toeto, ni ne prave se da rade nesto vise od toga ili da su neki eksperti za neki brend.

 

Sa druge strane nije ok da renomirani servis specijalizovan za neki brend ne zna, ne moze ili nece da radi bilo sta osim "brzog servisa".

 

Fakticki njima "specijalizacija" sluzi da privuku vlasnike tog brenda da rade brze servise kod njih...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/25/2020 at 8:01 AM, PremieRacing said:
 Jbt... speechles  :X   Ne zbog kvara i situacije, nego zbog toga što vi toliko znate o motorima i problemima.
E znate(mo) zato što su majstori ooooooodaaaavno zauzeli taj stav da samo šarafaju ulja, filtere, pločice i lamelice a da se u dijagnostiku i rešavanje problema ne mešaju. To su prepustili nama vlasnicima entuzijastima. Mislite da Milutin ode sa rukama u džepovima i slegne ramenima kad ima problem. Ne, sve sam pohvata i ode kod majstora i kaže "treba to i to, tako i tako, a ja ću ovo i ono".
I, pravo da vam kažem, stvarno razumem i drugu stranu. Da sam majstor vrvtn bi i ja tako. I 99% vas koji su nezadovoljni tim i takvim majstorima. Razmislite malo koliko je teško i naporno rešavati rebuse od kvarova svaki dan, i to još bez mogućnosti da se uredno naplati. 1% je takvih ljudi kojima je to izazov. Ja bi prvi voleo da nije tako pošto svesno kupujem i vozim dobrano polovna vozila, mada je i sa novim postalo vrlo slično. 
 

Mogu oni da budu i trgovci i još nešto drugo,ne moraju da budu automehaničari...
Automehaničaru je u opisu posla da pronalazi i rešava probleme i kvarove
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ostao sam nedovoljno jasan i nedorečen u pokušaju da ne pišem nadugačko...

 

Tako je. I ja se slažem sa vama i tako mislim. Većina majstora su postali seronje. I u prethodnom i u ovom postu pričam o privatnim garažama. U velikom, ovlašćenom, specijalizovanom servisu ovo ne bi smelo da se dešava. Treba da im je imperativ da reše sve kvarove. Nažalost nije tako.

 

Suština je da smo svi prošli (neko manje, neko više) kroz onu agoniju 'isprobavanja' majstora kao Deki u dugačkom postu. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...