Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

carsguide.jpg CarsGuide: 2022. BMW iX

 

Mišljenja su ozbiljno podeljena o dizajnu novog BMW iX, ali jedno je sigurno - ističe se:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer: BMW iX

 

Prvi velikoserijski BMW koji neće biti nuđen ni kao benzinac, ni kao dizel, ni kao hibrid - već samo kao potpuno električni:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. BMW iX

 

Dva električna motora mu daju 516KS/765Nm, a napaju se iz baterije kapaciteta 105 kWh:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

harry.jpg Harry'sGarage: BMW iX xDrive50

 

Oznaka ''50'' znači da je u pitanju iX verzija sa većom baterijom i dometom - BMW kaže da može da pređe do 580 kilometara. Ima pogon na svim točkovima, bateriju od 105kWh:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg ThrottleHouse: 2022. BMW iX

 

BMW iX xDrive 50 je potpuno novo električno vozilo koje može da pređe do 521 kilometar sa jednim punjenjem baterije. Da bi se postigao taj rezultat, napravljen je sa efikasnošću kao prioritetom. To uključuje kombinaciju niske potrošnje energije i niskog koeficijenta otpora vazduhu koji se približava čak i moćnom Lucid Air-u.

Može ima i audio sistem sa 30 zvučnika koji potpisuje Bowers & Wilkins, pružajući vozaču i svim putnicima neverovatno audio iskustvo. Ali, kako se novi BMV iX xDrive50 ponaša kao svakodnevni auto? I da li je vredan svoje visoke cene kada se uporedi sa konkurencijom?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2022. BMW iX xDrive 50 Sport

 

Prvi BMW posle ko zna koliko decenija bez ijednog broja u svom imenu. I time je BMW hteo da naglasi različitost ovog modela i prelazak u novu (električnu) eru. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: BMW iX

 

BMW-ova linija potpuno električnih modela, koju je godinama nosio isključivo mali i3, sada dobija nove konture. Tu je i4 sportska limuzina i iX3 SUV srednje veličine. A pored toga, tu je i ovaj automobil - iX - veliki luksuzni SUV za koji se proizvođač iz Minhena nada da će pomeriti igru sa standarda već postavljenih u ovom segmentu od strane direktnih rivala kao što su Audi e-tron i Mercedes EQC. Kompanija tvrdi da iX predstavlja vrhunac njene strategije elektrifikacije. To je svakako prvi potpuno električni model BMW-a sa pogonom na svim točkovima, koristi petu generaciju e-motora i tehnologije baterija bavarskog proizvođača, a struktura je bogata karbonskim vlaknima i inovativnija od bilo čega što smo videli od BMW-a do sada. Ali, još uvek ima dosta konvencionalnog dizajna, nema ni traga od napredne infrastrukture za brzo punjenje od 800V koju ćete naći na vrhunskim električnim vozilima VW grupe.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: 2022. BMW iX

 

516KS/764Nm, domet do 521 kilometra, pogon na svim točkovima i sprint do stotke za 4.6 sekundi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: BMW iX M60

 

Detaljno, sa pominjanjem svih opcija:

 

 

 

carmagazinerozeyoutube.jpg CarMagazine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro na puteve stiže električni BMW iX sa više od 900 km dometa

 

bmw ix o01.jpg

 

Sveti gral električne mobilnosti je domet (tome možemo dodati i brzinu punjenja baterija). Onaj ko pronikne u tajnu autonomije veće od 800, 900 km taj će postati multimilijarder. Ako je suditi po prvim najavama, možda i nismo toliko daleko važnom iskoraku.

Pre šest meseci start-ap za razvoj baterija Our Next Energy je ugradio u Teslin Model S baterije vlastitog dizajna. S novim baterijama Model S je prešao 1225 kilometara, mnogo više od 650 km koliko je deklarisano sa fabričkim baterijama. Sledeći cilj je BMW-ov električni SUV iX. Our Next Energy planira da u veliki SUV ugradi svoje baterije i omogući iX-u autonomiju od 930 kilometara. BMW je jedan od ulagača u Our Next Energy ili ONE pa je ova saradnja razumljiva.

 

bmw one o02.jpg

 

Novu tehnologiju, odnosno Gemini bateriju, ONE objašnjava terminom dual-hemijska baterija proširenog dometa. ONE objašnjava da baterija koristi dve odvojene hemijske formule, obe bazirane na litijum-jonskim baterijama. Svaka je optimizovana za drugačiji slučaj upotrebe, kako bi skladištila više energije od ostalih tehnologija baterija. Ovaj energatski proizvod koristi manje litijuma, kobalta, nikla i grafita od konkurenata. Krajem godine će iX sa novom baterijom biti na putu, a zatim će u ONE-u moći da potvrde ili opovrgnu svoje brojke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: BMW iX M60

 

619KS/1.100Nm, baterija 111.5 kWh. Do stotke mu trebaju 3.8 sekundi i može sve do ograničenih 250 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: BMW iX M60 na Autobanu

 

Kompletan test najbrže verzije BMW iX - M40 i M50 mogu do 200 km/h, dok M60 može sve do 250 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: BMW iX vs BMW X5 M50i

 

Može li tradicionalni X5 sa V8 motorom protiv potpuno električnog iX?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg Motorweek: 2023. BMW iX M60

 

Za 2023. godinu iX M60 je najnoviji BMW-ov pokušaj da svoj kultni ''M'' unese u električnu budućnost:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: BMW iX M60

 

Pogledajte kako je napravljen, koje su mu inženjerske prednosti i nedostaci, i zašto je ovaj automobil ustvari BMW izlog kroz koji vidimo stvari koje će nam dolaziti iz Minhena:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg Motorweek: 2022. BMW iX

 

BMW već duže vreme pravi električne automobile, ali se sa i3 nije proslavio na tržištu. I električni BMW mora i dalje da bude BMW, a to i3 nije bio onako mali, slab i spor.

Zato je sad tu ovaj veliki SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites


Imao sam prilike da provozam osnovnu verziju motorizacije (326 ks), AWD, sa osnovnom baterijom (bruto 76,6 kWh, neto 71 kWh) i sa relativno svedenom opcionim opremom (tačnije, nije ona uopšte skromna, naprotiv, ali, može to kod BMW-a i da “kipi i preliva” od opreme, a što ovde ipak nije bio slučaj ).
Za moje razumevanje automobila (pa i moje vidjenja onih ove forme, klase i vrste pogona), zaista fantastičan električni automobil. Po svim parametrima. Prava ladja, za istinsko porodično uživanje.
Samo, uz ovu bateriju, fabrika deklariše domet potrošnju sa sa "327-425 km", a potrošnju kao "22.5-19.4 kWh/100 km" za mešoviti ciklus.
Meni se čini da realan domet (od 100% do 0% napunjenosti baterije) iznosi oko 360-370 km (onako kako sam ga ja vozio: magistralno možda oko 50%, auto put oko 35% i grad oko 15%), tako da ga najkasnije posle oko 300 km treba napuniti. 
A ostvario sam prosečnu potrošnju od oko 20,4 kWh/100 km na oko 500 km mešovite vožnje. 
Trenutna potrošnja na auto putu je dosta oscilovala, jer je bilo dosta vetrovito, pa pri 130 km/h pokazuje uglavnom 25-26 (uz ekscese i na gore i na dole). 

Mislim da će nekome daleko bolje rešenje biti verzija sa većom baterijom ( 111,5 kWh / 105,2 kWh ), ali to podrazumeva jaču verziju ( sa 523 ks, tj. iX xDrive 50, a ne iX xDrive40 ), koja i košta više. Taj bi svakako imao veću autonomiju, otprilike za 1/3 više od onog koga sam ja vozio.

Jedan drugar (koji je zaista veliki fan BMW-a) se složio da se iX vozi fantastično, da je u tehničkom smislu očito prava perfekcija, što svaki BMW i treba da bude, kao i da u unutrašnjosti nudi ogroman prostor, ali, otprilike, da njemu iX liči na neku savremenu “Multiplu” i da on ne razume kako su na nešto takvo mogli da stave značku BMW-a.
Na to sam se samo nasmajao. Sa jedne strane ga razumem, jer se forma ovog modela ne uklapa u tradiciju BMW-a, ali, ne vidim ništa loše u formi koju ima iX, a što se tiče ponude prostora, u iX svakako ima više mesta nego li u BMX X5. Što i ne treba da čudi, jer je iX uradjen na platformi za električni automobile, pa uz Wb od 3.000 mm ima ogroman kabinski prostor. Koju SUS vozila mogu samo da sanjaju, posebno kada imaju uzdužno smešten motor.


 

viber_image_2023-11-20_10-45-33-577.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...