Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Električni BMW iNext će imati autonomiju od 700 km

 

bmw inext

 

BMW iNext će biti luksuzna bavarska limuzina s potpuno električnim pogonskim sklopom, na tržište stiže 2021. godine, a imaće autonomiju od impresivnih 700 km. O tehničkim detaljima još nema previše informacija, ali se očekuje da će za pogon koristiti četiri elektromotora, u svakom točku po jedan. Time se pojednostavljuje konstrukcija, jer diferencijal i menjač nisu potrebni, a ujedno i povoljno utiče na prostranost i masu automobila. Prva konceptna verzija bi trebalo da bude predstavljena na salonu automobila u Frankfurtu u septembru 2019. godine, a konačna produkcijska varijanta će premijeru imati na salonu automobila u Ženevi u martu 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro električni BMW iNext

 

200992-bmw-inext 02.jpg

 

BMW je Vision iNEXT u koncept izdanju predstavio još u septembru 2018. godine, dok će se serijski model pojaviti još tokom ovog meseca na posebnom BMW događaju nazvanim NextGen (najavljen za 11. novembar). Proizvodnja ovog modela će startovati početkom sledeće godine, i to u fabrici Dingolfing u Nemačkoj.

 

200991-bmw-inext 02.jpg

 

U svakom slučaju, stiže električni BMW-ov crossover, sa najnaprednijom opremom, pogonom na sva četiri točka i autonomijom od oko 600 km (po WLTP normama), ali više detalja nas tek očekuje.

 

200993-bmw-inext 01.jpg

 

Jedan od zanimljivih noviteta je i električni višeugaoni volan, pri čemu će vozaču biti omogućeno da lako promeni mod vožnje iz aktivnog u veoma automatizovani.

 

194686-bmw inext 01.jpg

 

Takođe, iNEXT će biti opremljen velikim zakrivljenim ekranom koji je okrenut prema vozaču. Očekuje se da će ovaj ekran preuzeti ulogu instrument table i centralnog ekrana, uz najavu da će ekran biti osetljiv na dodir i da će prikaz biti prilagodljiv. Takođe, iz BMW-a stiže najava da će 17. novembra biti održana i jedna Minijeva premijera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW iX

 

208655-bmw ix 010.jpg

 

Kompanija BMW ima novi flagship, a to je veliki, potpuno električni i povezani, poluautonomni SUV.

Do sada je BMW-ov električni SUV bio poznat kao iNext, ali produkcijski model nosi oznaku iX. Iako razvoj još uvek traje, električni SUV je ipak predstavljen te su otkrivene gotovo sve njegove tajne.

 

bmw ix 009.jpg

 

BMW iX je baziran na novoj platformi koju je bavarska kompanija specijalno razvila za električna vozila. Prednosti ima dosta, a u BMW-u su posebno ponosni na automatizovanu vožnju i digitalne tehnologije. Kompjuter može da obradi 20 puta više podataka u odnosu na prethodne modele.

 

bmw ix 008.jpg

 

Kada je reč o dimenzijama eksterijera, iX je veoma blizak BMW-ovim modelima s konvencionalnim pogonom. Dug je kao i X5, visok kao X6, a ima točkove iste veličine kao X7. Možda novi SUV ne izgleda posebno elegantno, ali je fokus ipak na minimalističkom dizajnu i "izražavanju futurističke forme uživanja u vožnji".

 

bmw ix 007.jpg

 

Velika prednja maska ne pomaže, ali je funkcionalna jer sadrži senzore, kameru i radare za naprednje pomoćne sisteme.

 

bmw ix 006.jpg

 

BMW iX je prvo produkcijsko vozilo s heksagonalnim upravljačem za koji proizvođač tvrdi da olakšava pristup i omogućava vozaču bolji pogled na instrument tablu

 

208657-bmw ix 005.jpg

 

U unutrašnjosti je i konzola s dugmadima za električna sedišta koja se nalazi na panelima vrata. Treba reći i da iX ima najveću staklenu površinu ikada ugrađenu na jedan BMW-ov model.

 

bmw ix 004.jpg bmw ix 003.jpg

 

Veliki SUV pokreće BMW-ova peta generacija potpuno električnog pogona, a radi se o dva električna motora kombinovane snage koja je nešto veća od 500KS. Zahvaljujući tome iX od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 5 sekundi.

 

bmw ix 002.jpg

 

Sa motorom je uparene masivna baterija od 100 kWh, koja omogućava domet od 600 km po evropskom WLTP ciklusu.

 

bmw ix 01.jpg

 

DC brzo punjenje do 200 kW će napuniti bateriju do 70 posto kapaciteta za 40 minuta, a svega 10 minuta punjenja je dovoljno za domet od 120 km. Proizvodnja bi trebalo da počne u drugoj polovini 2021. godine u postrojenju Dingolfing, a prodaja krajem iste godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW iX M sa 500+ konja

 

bmw iX M.jpg

 

BMW iX M električno remek-delo tima M GmbH, prvi elektro M, sportska verzija najvažnijeg bavarskog noviteta, najavljuje i dizajnersku evoluciju ''velikih bubrega''. Forma je ponekad važnija od sadržaja, ali kada je u pitanju najavljeni BMW iX M, sportski električni SUV iz Minhena, važno je i jedno i drugo. U javnost je pušten render koji je napravio poznati X-Tomi Design baziran očigledno, na insajderskim informacijama.

 

Priprema se blaga evolucija prednje maske sa velikim bubrezima, a novi dizajnerski vetar će se očigledno uvesti najvažnijom serijom modela, za evropsko i američko tržište. Tehničkih informacija nema puno, ali se znaju najvažniji zahtevi - ukupna snaga dva elektromotora veća od 500 KS, ubrzanje do stotke za manje od 5 sekundi, domet 500 kilometara. Prezentacija se očekuje krajem 2021. a tim modelom Bavarci planiraju da zauzmu prve startne pozicije na lukrativnom tržištu električnih SUV modela. BMW iX je najvažniji bavarski novitet sledeće godine, a verzija BMW iX M će biti ''šlag na tortu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frank Stephenson analizira BMW iX

 

Frank Stephenson je ime koje u autoindustriji spada u najveću elitu. To je čovek koji je radio za BMW, Fiat i McLaren gde je ujedno bio i glavni dizajner. On je inače zaslužan za dizajn savremenog Mini Coopera i Fiata 500, kao i prve generacije BMW X5, a radio je i na dizajnu Maseratija GranSport i Ferrarija F430. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW iX - nova tehnologija bez ključa za korisnike iPhone

 

210531-bmw inext 01.jpg

 

Od brojnih tehnoloških inovacija kojim je opremljen BMW iX, jedna će postati dostupna svim kupcima sa iPhone uređajima. U pitanju je BMW Digital Key Plus, koji nudi izuzetno precizno lociranje uz maksimalnu sigurnost. Električni BMW-ov SUV je i prvi koji dolazi sa ovom opcijom. Sistem je baziran na Ultra Wideband (UWB) tehnologiji, a ona se nalazi i u Apple čipovima počev od modela iPhone 11. Nemački proizvođač na ovaj način dodatno podiže bezbednost novog modela, budući da su se sistemi bez ključa pokazali kao lake mete kradljivaca. Pored toga, BMW iX za 2022. godinu donosi i novu generaciju info-zabavnog sistema, koji će znatno olakšati povezivanje i omogućiti veću sigurnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objavljene cene za električni BMW iX xDrive40 i BMW iX xDrive50

 

bmw ix g5.jpg

 

U ponudi su dve verzije, i to BMW iX xDrive40 i BMW iX xDrive50, oba sa pogonom na sva četiri točka.

 

bmw ix g4.jpg

 

Snažniji BMW iX xDrive50 pokreću dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini, sa ukupno oko 500KS. Baterije imaju kapacitet veći od 100 kWh i omogućavaju autonomiju od 600 km (po WLTP-u). Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi manje od 5 sekundi.

 

bmw ix g3.jpg

 

Slabiji BMW iX xDrive40 ima ''više'' od 300KS, baterije od 70 kWh i autonomiju od 400 km. Do 100 km/h stiže za nešto više od 6 sekundi.

 

bmw ix g2.jpg

 

Na brzom punjaču je moguće napuniti do 80% kapaciteta baterija za 40 minuta.

 

bmw ix G1.jpg

 

Što se cena tiče, BMW iX xDrive40 u Nemačkoj košta 77.300 evra, dok BMW iX xDrive50 tamo košta 98.000 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW iX xDrive40 & BMW iX xDrive50

 

bmw ix 09.jpg

 

U ponudi su dve verzije, i to BMW iX xDrive40 i BMW iX xDrive50, oba sa pogonom na sva četiri točka.

 

bmw ix 08.jpg

 

Snažniji BMW iX xDrive50 pokreću dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini, sa ukupno 523KS i 765 Nm. Baterije imaju kapacitet od 105.2 kWh i omogućavaju autonomiju od 630 km (po WLTP-u). Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4.6 sekundi.

 

bmw ix 07.jpg bmw ix 06.jpg

 

Slabiji BMW iX xDrive40 ima 326KS i 630 Nm, baterije od 71 kWh i autonomiju od 425 km. Do 100 km/h stiže za 6.1 sekundu.

 

bmw ix 05.jpg

 

Na brzom punjaču je moguće napuniti do 80% kapaciteta baterija za 31, odnosno 35 minuta.

 

bmw ix 04.jpg

 

U unutrašnjosti se ističu iDrive 8 sistem i novi Curved displej.

 

214877-bmw ix 03.jpg

 

Što se cena tiče, BMW iX xDrive40 u Nemačkoj košta 77.300 evra, dok BMW iX xDrive50 tamo košta 98.000 evra.

 

214875-bmw ix 02.jpg 214876-bmw ix 01.jpg

 

BMW je takođe najavio i buduću top verziju u iX gami. Tačnije, potvrđeno je da stiže i BMW iX M60, dakle M Performance verijanta ovog električnog crossovera. BMW iX M60 će raspolagati sa više od 600KS, a njegova promocija se očekuje do kraja ove godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja BMW-a iX

 

215906-bmw ix 02.jpg

 

U BMW fabrici Dingolfing u Nemačkoj je počela serijska proizvodnja električnog crossovera iX. U ponudi su dve verzije, i to BMW iX xDrive40 i BMW iX xDrive50, oba sa pogonom na sva četiri točka.

 

215907-bmw ix 01.jpg

 

Snažniji BMW iX xDrive50 pokreću dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini, sa ukupno 523KS i 765 Nm. Baterije imaju kapacitet od 105.2 kWh i omogućavaju autonomiju od 630 km (po WLTP-u). Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4.6 sekundi. Slabiji BMW iX xDrive40 ima 326KS i 630 Nm, baterije od 71 kWh i autonomiju od 425 km. Do 100 km/h stiže za 6.1 sekundu. Na brzom punjaču je moguće napuniti do 80% kapaciteta baterija za 31, odnosno 35 minuta.

U unutrašnjosti se ističu iDrive 8 sistem i novi zakrivljeni displej. Što se cena tiče, BMW iX xDrive40 u Nemačkoj košta 77.300 evra, dok BMW iX xDrive50 tamo košta 98.000 evra. BMW je još ranije najavio i buduću top verziju u iX gami. Tačnije, potvrđeno je da stiže i BMW iX M60, dakle M Performance verijanta ovog električnog crossovera. BMW iX M60 će raspolagati sa više od 600KS, a njegova promocija se očekuje do kraja ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte kako se BMW iX sam vozi tražeći punjač i parking mesto

 

bmw self.jpg

 

Prema BMW-ovom najnovijem videu, budućnost je mesto gde tihi automobili samostalno krstare gradom ponašajući se na neki način poput ljudi. Time mislimo da će prvo tražiti nešto za pojesti, nakon čega će se istuširati i vratiti na svoje mesto. Međutim, možda to i nije tako, bar ne još neko izgledno vreme. Stvoriti autonomni automobil i testirati ga u kontrolisanim uslovima je jedno, dok je praksa u našem dinamičnom i neočekivanom svetu potpuno druga. Bilo kako bilo, novi BMW iX EV sigurno je trenutno pionir u ovom području, a ovim video zapisom to se želeo i pokazati.

 

Sve počinje uobičajenim putovanjem u trgovački centar, osim činjenice da vozač ne parkira automobil, već BMW to čini sam. On odlazi do automatizovanog punjača sa robotskom rukom. Nakon punjenja, BMW smatra da je vreme za pranje, nakon čega odlazi do obližnje autoperionice. Nakon što se ''vozač'' vraća do garaže, doziva automobil na određeno mesto. BMW iX se polako vraća, sada čistiji i napunjen do 64% kapaciteta. Međutim, kao što smo naveli, iX-ova mala avantura snimljena je u kontrolisanim uslovima, na posebnom mestu sa svim vrstama dodatnih senzora i opreme koji pomažu BMW-u. Najveća prepreka i dalje ostaje pred autonomnom tehnologijom - slučajnost.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Test BMW iX

 

BMW-ov prvi namenski, potpuno električni SUV!

Počevši od spoljašnjeg dizajna ne može se poreći da je svakako upečatljiv. Naravno, ne trebaju mu ovako masivni bubrezi jer je auto na struju, ali ako ništa drugo jasno mu pomažu da se istakne na putu. Visokokvalitetni spoljašnji deo se nastavlja unutra gde ćete pronaći minimalistički dizajn u kombinaciji sa mnoštvom tehnologije. Ni performanse nisu loše - 500 konja i manje od 5 sekundi do stotke, kada je u pitanju najskuplja varijanta sa najvećim dometom (xDrive50), koja ima bateriju od 100 kWh. Ipak, takva varijante kreće sa cenom od oko 110.000 evra...

 

 

 

carwow.jpg CarWOW:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: BMW iX xDrive50

 

Ekskluzivna prilika da bavarski elektromobil provozamo po Bavarskim Alpima. Saznajte prve utiske:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: BMW iX xDrive40

 

Auto koji je istovremeno i primer najnovije tehnologije, ali i povratka u '80-te. Kako? Pogledajte video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro i BMW iX M60

 

214875-bmw ix 02.jpg

 

BMW je sa serijskom proizvodnjom svog električnog crossovera iX u fabrici Dingolfing počeo u julu ove godine, i to u dve verzije (BMW iX xDrive40 i BMW iX xDrive50, oba sa pogonom na sva četiri točka), dok će sledećeg meseca ponudu dopuniti i top varijanta BMW iX M60. Podsećanja radi, BMW iX xDrive50 pokreću dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini, sa ukupno 523KS i 765 Nm. Baterije imaju kapacitet od 105.2 kWh i omogućavaju autonomiju od 630 km (po WLTP-u). Slabiji BMW iX xDrive40 ima 326KS i 630 Nm, baterije od 71 kWh i autonomiju od 425 km. Na brzom punjaču je moguće napuniti do 80% kapaciteta baterija za 31 odnosno 35 minuta.

 

BMW je još ranije najavio i buduću top verziju u iX gami, a sada neki mediji navode da stiže i BMW iX M60, opisan i kao prvi potpuno električni Sports Activity Vehicle iz BMW M. BMW iX M60 će raspolagati sa više od 608KS (ubrzanje od 0 do 96 km/h će iznositi manje od 4.4 sekunde), uz nešto agresivniji eksterijer u odnosu na druge verzije ovog modela (što između ostalg znači sa M Sport opremom, crnim retrovizorima, novim točkovima, M Sport kočnicama...). Zvanična promocija bi trebalo da se održi početkom januara na CES sajmu u Las Vegasu, pa više detalja sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. BMW iX

 

BMW koji posle dugo vremena nema broj u imenu, a to je zato što ovim automobilom BMW želi da najavi svoju gamu potpuno električnih SUV modela:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolped.jpg PetrolPed: 2022. BMW iX xDrive M50

 

Pošteno je reći da BMW iX kDrive M50 ima kontroverzan izgled i visoku cenu od 115.000 evra plus opcije.

Stavljajući sve to na stranu, realno je ovo jedan od najboljih automobila koji BMW napravio u poslednje vreme. Ima oštar i moderan enterijer, prepun je revolucionarne tehnologije i vozi se zaista dobro. Mogu li pozitivne strane nadmašiti negativne? Koliko je brzo do stotke? Koji je domet? Koliko košta...stvarno?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: BMW iX

 

Dugo su glavni modeli iz BMW-a dolazili iz njegovog M odeljenja. Ti automobili su privlačili najviše pažnje, oni su kreirali celokupni imidž brenda.

Ali, stigli smo do doba kada to više nije tako jer je sada upravo iX, odnosno potpuno električni SUV, postao najbitniji za kreiranje novog, zelenog imidža brenda:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Bavarske s'ljubavlju

 

BMW-iX_xDrive50-2022-1600 85.jpg

 

Da li smo spremni? Bilo je osnovno pitanje koje smo postavili sebi u avionu na liniji Beograd-Minhen, putujući na međunarodnu prezentaciju najnovijeg BMW-a iX. Na stranu dizajn, pa čak i čisto električni pogon koji postaje neminovnost. Najnapredniji BMW svih vremena ima toliko inovacija da jednostavno nema gotovo ničeg zajedničkog sa aktuelnim modelima bavarskog proizvođača. Na njemu je sve drugačije, sa očiglednom željom da se konstruiše auto sa kojim niko u njemu i pored njega neće biti ravnodušan...

 

ix b01.jpg

 

Prvi susret u hotelskoj garaži naterao nas je da zaboravimo na sve ono što smo videli na fotografijama. Jednostavno, uživo izgleda daleko impozantnije, ulivajući ogromno strahopoštovanje prema dizajnerima i konstruktorima.

 

ix b02.jpg

 

Smelost je ključna reč, ne samo u pogledu estetike, već i tehničkih rešenja. Svaki detalj je ponovo osmišljen na nivou umetnosti ali i vrhunskog inženjeringa. Neobična su svetla, neobične su kvake...

 

ix b03.jpg

 

Pomislili smo da se izvlače, ali ne, unutar kućišta imaju mikroprekidač kao na vratima gepeka. Naravno, tu je meko zatvaranje, bez potrebe za treskanjem. Unutra nema ručice za otvaranje, već je tu taster koji je pozicioniran tačno pod palcem kada spustite šaku na rukohvat. Odmah nam je objašnjeno da za slučaj potrebe u vratima postoji skrivena klasična ručica sa sajlom, pa nema brige ako auto ostane bez struje.

 

ix b04.jpg

 

Unutrašnjost je podjednako avangardna kao i spoljašnji dizajn karoserije. U ponudi je veliki broj materijala i boja, počevši od mikrofibera, kombinacije sa štofom sličnim džinsu, pa do kože. Nas je sačekala upravo ova poslednja varijanta, sa luksuznim romboidnim štepom. Nismo sigurni šta privlači veću pažnju, da li brojni detalji od Svarovski kristala i drveta ili šestougaoni volan sa ogromnim displejima u pozadini dijagonale 12.3 i 14.9 inča.

 

ix b05.jpg

 

Možda najveći utisak ostavlja minimalizam i jednostavnost sa kojom auto izgleda kao remek delo vrhunskog skulptora. Jedino što nam je delovalo poznato u odnosu na ostale BMW modele je raspored ''tastera'' na drvenoj površini oko džojstika.

 

ix b06.jpg

 

I to samo donekle! Sve najvažnije komande su tu, ali im je raspored delimično izmenjen. Što je najbitnije, funkcionalnost nije trpela zbog dizajna.

 

ix b07.jpg

 

 

BMW je za iX u trenutku lansiranja obezbedio dve verzije - xDrive40 i xDrive50. Obe su sa pogonom na sva četiri točka, s tim što prva ima 258 KS, a druga 523 konjske snage i čak 765 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Za naše test vožnje predviđena je samo snažnija varijanta koja ima i bateriju većeg kapaciteta - 111.5 kW. Ona je dovoljna za autonomiju od 549 do 630 kilometara po WLTP ciklusu. Domaćini su odlučili da sve ovo testiramo do Tirola, jedne od omiljenih destinacija Bavaraca.

 

ix b08.jpg

 

Bilo da odlaze na vikend ili duži odmor, u suštini mogu da odu i da se vrate bez dopune baterije. Naravno, mreža punjača je sve bogatija, pa nisu problem ni usputne dopune, uključujući i hotele.

Za ovako veliku bateriju potrebno je svega 35 minuta da od 10% dostigne 80% kapaciteta na brzom DC punjaču snage 200 kW. Polako se navikavamo na potpuno novu grafiku instrumenata ali i na interfejs multimedije i ostalih podešavanja. Broj tastera na samoj tabli je maksimalno smanjen, pa je potrebno ući u meni za podešavanje klime. Zapravo, bila je to ''početnička greška''. Skoro sve komande možete da dobijete glasovnom komandom, kao i da obavite većinu podešavanja. Bilo je prohladno a mi smo polako počeli da otkrivamo neke od luksuznih detalja. Na primer, osim automatskog grejanja sedišta i volana, tu su i grejači bočno od putnika na prednjim sedištima; greje se tapacirung vrata ali i centralni naslon, kako bi oslonac za ruke bio što prijatniji. Naravno, aktivirali smo i masažu, kako bi vožnja bila maksimalno opuštena. Za tu opuštenost, u najvećoj meri je zaslužna najnovija generacija sistema poluautonomne vožnje.

 

ix b010.jpg

 

Prvi kilometri u nepoznatom haj-tek automobilu u okruženju gde ne svraćamo tako često mogu da budu vrlo stresni. Na svu sreću, iX možete odmah da vozite, bez ikakvog prilagođavanja. Koliko god da je auto kompleksan, sa milion podešavanja, dovoljno je da vežete pojas, kliknete start dugme i ubacite menjač u položaj ''D''. Sama ručica je takođe atipična, izrađena od Svarovski kristala.

 

is b011.jpg

 

Ako je kliknete još jednom unazad, iz ''D'' prelazite u ''B'' režim, sa kojim se auto vozi samo jednom pedalom. Takav način vožnje imaju BMW i3 i Мini Cooper SE. Čim pustite gas, aktivira se snažna rekuperacija. U većini slučajeva uopšte nismo imali potrebu da pritiskamo kočnicu. Isto tako, potpuno puštanje gasa u vožnji ne dolazi u obzir, jer će se odmah zaustaviti, uz obavezno aktiviranje stop svetala.

 

ix b012.jpg

 

Upravo to konstantno držanje gasa na otvorenom putu može da bude pomalo naporno, pa smo se vratili u standardni ''D'' režim, sa klasičnim načinom korišćenja, uključujući i kočnicu. Ka Tirolu smo se uputili magistralnim putevima. Idiličan jesenji ambijent koji nas je podsetio na pejzaže sa goblena, idealan je za maksimalno uživanje u vožnji. BMW iX nam je omogućio da se opustimo aktivacijom poluautonomne vožnje, koja je jedna od glavnih inovacija. Vrlo često smo koristili adaptivni tempomat na nebrojeno mnogo automobila, međutim, ovde je primenjen toliko inteligentan sistem, da se vozač tek u ponekim situacijama aktivnije uključuje. Za početak, vozač je i dalje odgovoran za vožnju, što znači da iz razloga bezbednosti ruke moraju da budu na volanu iako auto sam sve obavlja. Sve to nije nikakva velika novost, međutim ono što je usledilo jeste.

 

ix b013.jpg

 

Prvo smo se iznenadili što iX smanjuje brzinu u krivinama. Ako je ograničenje 100 km/h, logično je da ćete u krivini usporiti ako sami vozite. Međutim, to ne rade dosadašnji adaptivni tempomati, već samo ''gledaju'' da drže odstojanje od vozila ispred. BMW neće dovesti do situacije da izletite sa puta, već održava idealnu brzinu u zavisnosti od same krivine, baš onako kako bi to učinio iskusan vozač. I ne samo to. Pravo iznenađenje je usledilo kada smo se približili raskrsnici.

 

ix b014.jpg

 

Auto sam koči do potpunog zaustavljanja. Vaše je samo da date odgovarajući migavac kako bi nastavio dalje put. Za to je zaslužna najnovija generacija bezbednosnih sistema koji se sastoje, između ostalog, od pet kamera, pet radarskih i 12 ultra-zvučnih senzora.

 

ix b015.jpg

 

Parkiranje je takođe u potpunosti automatizovano, ali to ćemo isprobati kada iX stigne na duži test u našu redakciju. U svakom slučaju, auto pazi na nadolazeći saobraćaj prilikom skretanja levo, ali i na pešake i bicikliste prilikom skretanja desno.

 

ix b016.jpg

 

Pri svemu tome, uživali smo i u već neko vreme dostupnoj opciji prepoznavanja saobraćajnih znakova, pa u kombinaciji sa mapom navigacije BMW tačno zna koje je trenutno ograničenje brzine, što je ogromno rasterećenje za vozača, pogotovo kada je u nepoznatom području. Suština svega je da je auto uveliko spreman za autonomnu vožnju trećeg nivoa. Čeka se samo da bude odobrena od strane vlasi, a preko ažuriranja će ova funkcija trenutno biti otključana.

 

ix b017.jpg

 

Test primerak je bio opremljen opcionim upravljanjem na sva četiri točka za još efikasnije parkiranje ali i brže prolaske kroz oštre krivine. To se itekako oseti u vožnji, mada je još jači utisak ostavilo sjajno vazdušno ogibljenje, koje se takođe dobija uz doplatu.

 

ix b018.jpg

 

Čak i sa točkovima prečnika 22 inča auto je u vožnji kao leteći ćilim, sa maksimalnom izolovanošću od spoljašnje sredine. Bez obzira što nema dvostruka bočna stakla, buka koja dopire do putnika je minimalna a vibracije su gotovo u potpunosti eliminisane.

 

ix b019.jpg

 

Generalno, udobnost je na nivou vrhunske luksuzne limuzine, što iX i jeste. Čak nas je kompletan ugođaj naveo da pomislimo kako će sigurno poslužiti kao sjajna osnova za neki od budućih Rols-Rojs modela. A sada ono što najviše zanima ljubitelje vožnje. Za pogon je najvećim delom zaslužan zadnji elektro-motor sa 313 KS, dok se prednji od 258 KS aktivira po potrebi.

 

ix b020.jpg

 

Reakcija na patosiranje gasa je momentalna, uz fantastično zakucavanje za sedišta kakvo mogu da pruže samo vrhunski sportski automobili. Sve ovo se posebno oseti kada aktivirate ''sport'' mod, koji automatski pojačava bočnu podršku u sedištima. Ova transformacija je posebno interesantna na auto-putu.

 

ix b021.jpg

 

Povratak ka Minhenu omogućio nam je da sednemo za volan drugog primerka koji nema enterijer obložen kožom, već mikrofiberom. Ova kombinacija je možda još interesantnija, pre svega zbog zaista impozantne količine luksuzne tkanine kojom je presvučena unutrašnjost, uključujući i komandnu tablu.

 

ix b022.jpg

 

Na kraju test vožnje od Bavarske do Tirola i nazad stižemo na deo rute koji smo željno iščekivali - autoban! Pogađate, vrebamo deonice bez ograničenja brzine. Pun gas i svih 523 konjske snage se trenutno oslobađaju, omogućavajući fantastična međuubrzanja i preko 160 km/h!

 

ix b023.jpg

 

Tek pri tim brzinama u krivinama shvatamo da vozimo auto koji je težak preko 2.5 tone! Na svu sreću, nisko težište sa baterijama u podu i idealna raspodela mase obezbedili su optimalno upravljanje čak i u ovakvim uslovima. Ništa manje nas nisu fascinirale kočnice, koje sa lakoćom usporavaju ovoliki auto. I sve to uz minimalno naginjanje, a uz nesvakidašnji komfor i luksuz.

 

Primanje porudžbina za BMW iX uveliko je počelo i kod nas. Cena za iX xDrive40 počinje od 80.000 evra, dok za iX xDrive50 treba izdvojiti od 101.430 evra pa naviše. Među mnogim ultra-luksuznim elementima je i 4D Bowers & Wilkins Diamond ozvučenje sa zvučnicima ugrađenim prednja sedišta. Preciznije, u naslonima za glavu su visokotonci, dok su u donjem delu sabvuferi za bolji utisak basa. Baterija snažnije verzije xDrive50 omogućava autonomiju od 549 do 630 kilometara po WLTP ciklusu.

Na brzom DC punjaču snage 200 kW puni se za svega 35 minuta od 10% do 80% kapaciteta. Za svega deset minuta punjenja dobija se 150 kilometara autonomije. Punjenje preko trofaznog punjača naizmeničnom strujom omogućava maksimalnu snagu punjenja od 11 kW.

 

ix b024.jpg

 

BMW iX koristi petu generaciju BMW eDrive tehnologije koja uključuje i najnovije baterije visokog napona. Njihove ćelije imaju veću gustinu energije za 40% u odnosu na baterije u aktuelnom BMW-u i3.

 

is b025.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: BMW iX M60

 

Auto kojem hauba ne može da se otvori. Tečnost za brisače mu se sipa tako što se podigne (otvori) BMW znak na haubi. :D

Da, veoma čudna vremena stižu... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: BMW iX

 

Mladen Alvirović otkriva 9 stvari koje su mu se dopale na ovom automobilu, ali i šta je to što mu zamera.

Proverili smo ko je brži - BMW iX ili BMW M4?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

km77youtubelogo.jpg km77.com: BMW iX na testu ''severnog jelena''

 

Veliki električni SUV širok 2 metra i težak 2.5 tone - možda mu je lakše da pregazi jelena umesto da ga izbegava? :D 

Video je sa ENG prevodom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert: 2022. BMW iX

 

Izgleda odlično kad se na papiru gledaju specifikacije, ali kad se pogleda auto...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: BMW iX50

 

Sve istine i zablude o BMW iX50 - pogledajte najkompletniji, najdetaljniji i najnepristrasniji test revolucionarnog BMW-a iX50 u zemlji Srbiji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...