Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Turska 2020

Recommended Posts

Zvanicno ime: Formula 1 DHL Turkish Grand Prix 2020

Lokacija: Intercity Istanbul Park, Akfirat, Istanbul, Turska

Datum: 13. novembar-15. novembar 2020.

 

Petak 13.11.2020.

Prvi trening: 09:00h – 10:30h

Drugi trening: 13:00h – 14:30h

Subota 14.11.2020.

Treći trening: 10:00h – 11:00h

Kvalifikacije: 13:00h – 14:00h

Nedelja 15.11.2020.

Trka: 11:10h

 

VN-Turske.png.597b72c2b52e1f08b8ea911b1315e5da.png

 

Broj krugova:     58
Dužina staze:     5.338 km
Dužina trke:       309.396 km
Prva trka:           2005.

 

Staza je locirana na 1h voznje od Istanbula, u Akfiratu. Stazu je projektovao Hermann Tilke, radovi su poceli 2003., a zavrseni 2005. godine.

Smatra jednom od najlepsih staza koju je projektovao, a neke delove porede sa legendarnim Spa Francorchamps ili Interlagosom. Ubedljivo najlepsi deo je krivina 8 - izuzetno brza leva, multi apex krivina, posle koje se silazi nizbrdo na pravac.

 

70501.thumb.jpg.183abd9117e6e1c7952e4668de2c2465.jpg Istanbul-Park-GPDestinations-1-1.thumb.jpg.5e8341d362973b4936565b982a6dbab6.jpg 10formula-1-1_16_9_1536183302.thumb.jpg.3f0890e48a0aca81c51a04d48d4b5eca.jpg

 

Staza ima dve DRS zone, jedna je neposredno ispred, a druga na samom startno-ciljnom pravcu.

 

 

image.png.2178b0caa270657f6351f9aa36f1527e.png

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inovativni Binoto, ne ide u Tursku i trku vodi od kuće

 

Matija-Binoto.jpg

 

Šef Ferarija Matija Binoto neće biti sa ekipom na Velikoj nagradi Turske u Istanbulu i umesto toga će trku voditi iz timske baze u Maranelu. Takođe je moguće da će istu praksu imati još koji put do kraja sezone. Ferariju baš i ne ide u aktuelnoj sezoni, daleko su od bilo kakve borbe za titulu, a na sve to vidljiv je užasan odnos ekipe prema odlazećem vozaču Sebastijanu Fetelu. Ferari sada povlači potez koji možda deluje nebitno, ali u Tursku će bez šefa Matije Binota.

 

''Matija je uvek prolazio svojoj ulozi na inovativan način, on ne razmišlja usko. Smislio je metod rada koji da je fleksibilnost u upravljanju prioritetima, a da to bude efikasno. To je već napravio dok je bio tehnički direktor i dodatno je razradio plan dok je bio šef tima'', rekao je sportski direktor Skuderije Loran Mekis. ''Možda deluje čudno da ne bude fizički na brifinzima ili na pit zidu, ali će koristiti sve komunikacione tehnologije i njegov glas će svi glasno i jasno čuti'', dodaje njegov saradnik.

Binoto nije prvi šef tima Formule 1 koji propušta neku trku. Prošle sezone je Toto Volf propustio Veliku nagradu Brazila, mada to i nije bio neki problem s obzirom na to koliku dominaciju ima Mercedes. On je tada najavio da bi u 2020. mogao da ponovi ovu praksu što se međutim nije desilo. Bio je na svakoj trci do sada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši F1 šampion Rozberg pojašnjava detalje prolaska kroz svaku od krivina, uključujući i jedan radijus kroz 4 vezane krivine po kojima je poznata ova staza:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda će posle ovih kvalifikacija konačno prestati da se priča kako Hamiltonu odgovara kiša, kako je on ''kišni čovek'' i slične gluposti tog tipa, kao npr. ovde, ovde ili ovde.

Nije se pojavio naslednik Senne po tom pitanju. Od aktuelnih vozača bolji od ostalih po kiši su Max, Kimi...čini mi se da je i Alonso bio dobar.

 

Stroll na pol-poziciji u Istanbulu

 

stroll turska2020.jpeg

 

Na početku sesije je ponovo padala lagana kiša i vozači su se ponovo mučili na stazi. Dobar deo je krenuo na gumama za promenjive uslove, ali se brzo ispostavilo da su vozači koji su izašli na kišnim gumama doneli ispravnu odluku. Ipak, sedam minuta pre kraja Q1, sudije su prekinule kvalifikacije u trenucima kada su se vremenski uslovi pogoršavali. Kiša je stala nakon dvadesetak minuta, a direkcija trke je nakon toga poslala na stazu kamione da očiste višak vode u nekim krivinama. Sesija je konačno nastavljena nakon skoro pedeset minuta pauze, ali kako je nastavljena, tako je i prekinuta nakon par minuta kada je Grosjean izleteo i zaglavio se u šljunku.

 

Ta pauza je trajala oko pet minuta, a po nastavku je nastao potpuni haos i viđena je velika borba za prolaz u Q2. Verstappen je na kraju imao najbolje vreme od 1m57.485s, ispred Albona i Raikkonena. Na začelju, Hamilton i Perez su jedva uspeli da prođu dalje, pošto su napravili greške u svojim krugovima, a na kraju su se od daljeg nastavka kvalifikacija oprostili Magnussen, Kvyat, Russel, Grosjean i Latifi. Verstappen je nastavio da diktira tempo i u Q2. On je sa 1m50.293s bio dve sekunde bolji od Albona i čak dve ipo od Hamiltona. Na začelju su potpuno razočarali McLaren, i Ferrari. Britanski tim se kockao sa gumama za promenjive uslove. Na kraju je Norris bio jedanaesti, a Sainz trinaesti. Ferrari sa druge strane uopšte nije imao tempo u kišnim uslovima i oni nisu ni mogli da se nadaju prolasku dalje pa je Vettel bio dvanaesti, a Leclerc četrnaesti. Petnaesti je bio Gasly, koji je takođe razočarao, ali je bio evidentno da ni njegov AlphaTauri nema tempo u uslovima kada je staza mokra.

 

Kao i u Q1, vozači imali različite odabire guma. Verstappen je u početku diktirao tempo na gumama za kišu, ali se borio sa Perezom, koji je imao komponentu za promenjive uslove. Verstappen je u svom poslednjem krugu na gumama za kišu imao ubedljivo najbolja vremena u prva dva sektora, ali je odlučio da ode u boks i pređe na gume za promenjive uslove. On se nakon toga vratio iza Raikkonena, koji ga je usporavao. Problem je bio to što nije mogao na vreme i da zagreje gume, i zbog toga mu je malo zafalilo da se domogne prve pozicije. U samom finišu je Stroll vozio fantastičan krug od 1m47.765s sa kojim je za sekundu ipo preuzeo prvo mesto, a Verstappen je zaostao svega dve desetinke. Perez je u svom poslednjem krugu napravio grešku, pa je ostao treći, dok je četvrti bio Albon u drugom Red Bullu. Ricciardo je bio peti ispred Hamiltona, Ocon je na sedmom mestu bio ispred Raikkonena u Alfa Romeu, dok su prvih deset kompletirali Bottas, i Giovinazzi.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Jedanaest vozača pod istragom, među njima i Stroll

 

Zbog nepoštovanja žutih zastava tokom kvalifikacija čak jedanaest vozača je pod istragom. U pitanju su Russell, Sainz, Ricciardo, Gasly, Stroll, Magnussen, Bottas, Perez, Norris, Hamilton i Ricciardo. Dok se ne donese odluka neće biti poznat tačan poredak na gridu sutra. Takođe je teško u ovom trenutku reći šta bi mogla da bude kazna za nepoštovanje žutih zastava. Ono što se zna je da je Strollu, Perezu, Norrisu i Sainzu naloženo da se jave sudijama.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel vam sad jasno zašto je "rain man". ’ladno je mogao da opet zameni gume ali je završio na "slick"-ovima.
Voleli ga ili ne, najbolji svih vremena !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako nije najbolji svih vremena, broj titula i pobeda ne govori o tome ko je najbolji vozac svih vremena, ima tu mnogo vise od toga. :)

Svaka cast za Carlsa, pa i Fetela, sjajna voznja, steta, na kraju su mogli da uzmu 2 i 3 mesto, mislim da bi bilo potpuno zasluzeno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vicent said:

Jel vam sad jasno zašto je "rain man".

Teško je napisati rečenicu koja u sebi ima manje istine od ove. :D 

 

Hamilton kaže posle trke:

''Nisam mogao da obiđem Seba, video sam i kako Albon odlazi. Držao sam glavu dole, bio koncentrisan... Bio je momenat kad sam video i kako Seb odlazi od mene, nisam znao zašto se to dešava. Da li zato što su mi gume bile hladne ili prezagrejane...to je bio period kad sam se borio sa gumama. Onda je grip počeo da se vraća jer je staza postajala suva, a ja sam popravljao svoje linije i popravljao tempo. Kad je Seb otišao u boks znao sam da je to trenutak za mene''.

 

''Rain man'' koji kaže da je počeo da diže tempo i popravlja se nakon što se staza prosušila. :thumbup: 

A, to se vidi i po dešavanjima ovog vikenda:

 

- kvalifikacije - po kiši, Hamiltona nema nigde među vodećima. Al' on je zato ''rain man''.

- start trke - staza skrooooz mokra, kiša ne pada.

Hamilton u prvih par krugova ne može da se sastavi, izleće, pretiču ga redom svi i gubi pozicije. Nije ga pretekao samo onaj ko nije hteo. Al' on je zato ''rain man''.

- tok trke negde do 20. kruga - prosušuje se staza i prelazi se na intermedium gume, prelazi i Hamilton na njih. Staza je mnogo suvlja, ali još uvek daleko od suve barem idealne putanje. Zbog toga Hamiltona i dalje nema nigde. Npr. pokušava da pretekne Fetela i izleće, što koristi Albon i pretiče Hamiltona. Al' on je zato ''rain man''. Krug kasnije Albon pokazuje Hamiltonu kako se pretiče po vlažnoj stazi tako što on bez problema pretiče Fetela (što Hamilton samo krug ranije nije znao da uradi).

- tok trke negde od 30. kruga pa dalje - idealna putanja je već uglavnom prosušena. I baš zato onda nema šta dalje da se priča o ''kišnom čoveku'' jer idealna putanja njemu (i svima ostalima) nije bila mokra.

 

Toliko se prosušilo da Strol u 30. krugu kuka preko radija da oštećuje intermedium gume.

Toliko se prosušilo da Hamilton već od 30. kruga redovno silazi sa idealne putanje kako bi malo ohladio gume. Al' on mukica kuka preko radija da mu je i dalje klizavo ''svuda po stazi''.

Toliko se prosušilo da je i DRS dozvoljen.

Toliko se prosušilo da je Hamilton pretekao Fetela....doduše zato što je Fetel otišao u boks. Pre toga jedno 15-20 krugova vozi iza njega i ne može da ga pretekne.

Toliko se prosušilo da se Hamilton probio i ispred Albona odmah potom. Mada, Albon se ustvari sam okrenuo...al' nema veze.

Toliko se prosušilo da su gume na oba Racing Pointa bile za bacanje, ali su oni ipak vozili na njima i bili zato dosta sporiji od Hamiltona. Tek kad su videli šta će im se dogoditi u narednom krugu ili dva, idu na zamenu guma i to samo kod Strola. Mogućnost predviđanja/planiranja strategije kod njih je bila jednaka nuli. Pereza su ostavili da jedno vreme usporava sve iza sebe, tj. iza Hamiltona, al' tom jadnom vožnjom je sačuvao drugo mesto. Tom istom jadnom vožnjom je omogućio Hamiltonu da ode daleko ispred.

 

Lekler, Fetel, Max - pokazali kako se vozi.

Zbog onog izletanja Max-a iza Pereza (kad je bio po 1-2 sekunde brži od njega i stigao ga), Max će uvek biti više cenjen već sada jer time pokazuje da je pravi vozač, da hoće da se trka i hoće da pretekne bez obzira na sve. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštujem ja svako mišljenje ali ne moram i da se složim.
Mercedesi su bili podešeni sa manjim down force, zato su u prvom delu trke imali slabije prijanjanje. Upravo iz tog razloga su kasnije ubrzavali a evidentno su i manje trošili gume. Taktika pogođena (ne i kod Botasa, on je bio kao balerina).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako je veci ucinak Leklera npr, koji je nakon starta bio 14ti pa pao na 19to mesto, onda je opet posle zamene guma imao preko 22 sekunde zaostatka u odnosu na Sainza i stigao ga je, pa je posle zamene guma imao Pereza udaljenog preko 16 sekundi ako se ne varam. Mnoooogo nadoknadjenog vremena i u duelu sa drugim vozacima, definitivno je zasluzio prvo ili drugo mesto sa ovim bolidom i trenutnim stanjem u Ferrariju. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ne sporim, oba Ferarija su podsetila na stare dane a naročito mi je drago zbog Fetela. mislim da je nezasluženo u nemilosti ekipe.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

odlicni i Vetel i Leklerk,a cigan sigurnom i peciznom voznjom pre svega u drugom delu trke,prestigao Pereza sa lakocom.Samo mi nije jasno zbog cega su Strola zvali u boks,cak je i on sam pitao zašto,dal su mu bile istrosene gume toliko pa su morali da menjaju.

Al po  mokroj stazi cigan se bas i nije snalazio,akako je Albon sa lakocom skoro odjednom prestigao i cigana i Vetela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam radovao da će kiša padati i da će trka biti bez Mercedesa...ali nije ni ovo bilo loše

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton pokorio Tursku za sedmu titulu

 

hamilton aut2020.jpg

 

Luis Hamilton obezbedio je sedmu titulu šampiona sveta tri trke pre kraja ovogodišnjeg šampionata trijumfom na Velikoj nagradi Turske, 14. rundi sezone Formule 1. Na taj način, Hamilton se izjednačio po broju titula sa Mihaelom Šumaherom i njih dvojica su sada zajedno najuspešniji u istoriji Formule 1. Dve titule manje osvojio je Huan Manuel Fanđo, dok po četiri imaju Alan Prost i Sebastijan Fetel. Britanac je na stazi ''Istanbul park'' došao do 10. trijumfa ove sezone, a 94. u karijeri, dok je njegov glavni konkurent u borbi za titulu Valteri Botas bio daleko van bodova. Pred poslednje tri trke, Hamilton ima 110 bodova više od svog timskog kolege.

 

Hamiltonu je na kraju najbliži bio Serhio Peres iz Racing Pointa, koji je imao više od pola minuta zaostatka, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao vozač Ferarija Sebastijan Fetel. Nemac je u borbi za podijum u samom finišu pobedio svog timskog kolegu Šarla Leklera i tako ostvario najbolji rezultat ove godine. Velika nagrada Turske je bila izuzetno uzbudljiva, a vožena je u promenljivim uslovima, posle kiše koja je padala u Istanbulu. Hamilton nije briljirao, naprotiv, u prvoj polovini trke je napravio nekoliko grešaka, zbog kojih je bio tek šesti, ali je posle odlaska u boks po pneumatike za promenljive uslove uspeo da nađe odgovarajući ritam. Sada već sedmostruki svetski šampion je od tada vozio u svom stilu, što mu je uz različitu strategiju omogućilo da dođe do sigurnog trijumfa.

 

Tokom većeg dela trke na čelu se nalazio Lens Strol, koji je i startovao sa pol pozicije, a pratio ga je Peres. Na trećem mestu smenjivali su Maks Ferstapen i Aleksander Albon u bolidima Red Bula, kao i Fetel, a Strola i njegovog timskog kolegu pobedu je koštala strategija njihovog tima. Rejsing Point ih je pozvao po drugi put u boks kada su im se rivali uveliko približili, pošto je Strol imao i više od 10 sekundi prednosti, zbog čega je upao u gužvu po povratku na stazu. Takođe se Kanađanin okrenuo na stazi i posle toga više nije mogao da se izbavi i umeša barem u borbu za podijum. U jednom trenutku se činilo da bi Ferstapen najozbiljnije mogao da pripreti vozačima Racing Pointa, međutim, posle okretanja oko 20. kruga ispao je iz borbe za trijumf. Do tada je već izašao kao pobednik iz borbi sa Hamiltonom i Fetelom, koji je zablistao na startu, kada je za samo nekoliko krivina nadoknadio devet pozicija. Holanđanin je imao i sporo stajanje u boksu, prešao je preko linije, zbog čega ga potencijalno čeka i kazna, a u finišu se ponovo okrenuo na stazi, pa nije mogao bolje od šeste pozicije.

 

I dok je Ferstapen nizao greške, Ferari je imao jednu od najboljih trka ove sezone. Italijanski tim je Leklera prilikom obe zamene pneumatika prvog zvao u boks, što je dovelo do njegovog napretka do treće pozicije u samom finišu, preticanjem timskog kolege. Mladi Monegašanin je u poslednjem krugu čak stigao do druge pozicije, pobedivši Peresa, ali je napravio grešku, koja je omogućila Meksikancu da mu uzvrati, a i Fetelu da ga pretekne. Lekler je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred Karlosa Sainsa juniora u Meklarenu, Ferstapena i Albona. Drugi vozač Meklarena Lando Noris bio je osmi, ispred Strola, dok je poslednji bod pripao Danijelu Rikardu u Renou. Botas je kroz cilj prošao kao 14, krug iza Hamiltona.

 

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Abu Dabija 29. novembra.

 

Hamilton: Sećam se kad sam gledao Šumija... Sanjajte!

 

Hamilton je do novog naslova prvaka stigao pobedom na Velikoj nagradi Turske. ''Definitivno sam ostao bez reči. Mislim da bih morao prvo da uputim ogromnu zahvalnicu svima koji su radili sa mnom i pružili mi šansu da dođem do ovog uspeha. Bilo je ovo jedno monumentalno putovanje koje ne bih mogao da zamislim ni u najluđim snovima'', izjavio je Luis Hamilton, sedmostruki prvak Formule 1. ''Svi ovi uspesi su mi delovali toliko daleko. Sećam se kada sam gledao Mihaela kako osvaja titule i mislio sam da bi osvojiti jednu, dve ili tri titule bilo toliko teško. Sedam je nezamislivo, nema kraja onome što možemo da ostvarimo ovaj tim i ja. To je poruka za sve mlade - sanjajte ono nemoguće'', izjavio je Britanac, koji je potom govorio i o upravo završenoj trci.

 

''U jednom trenutku Seb je počeo da se odvaja i nisam znao šta je tome bio razlog. Onda je prijanjanje počelo da se vraća i staza se sušila na nekim mestima. Počeo sam da budem brži, Seb je otišao u pit i znao sam da to nije bio pravi izbor. Srednje gume su držale temperaturu. Da sam ja otišao na novim, ne bih uspeo. To je bila najbolja odluka'', rekao je vozač Mercedesa. Nekadašnji reprezentativac Engleske u fudbalu Rio Ferdinand bio je oduševljen Hamiltonovim uspehom i nazvao ga je najvećim sportistom u istoriji Velike Britanije. Hamiltonu je prvi čestitao četvorostruki svetski prvak Sebastijan Fetel.

 

Hamilton: Neću prestati da se borim za promene!

 

Sedmostruki šampion Formule 1 Luis Hamilton izjavio je da neće odustati od borbe za jednakost u svetu. Posle velikog slavlja ponovo je pričao o borbi za jednakost u svetu, u kojoj učestvje godinama, a posebno je u 2020. bio glasan u kampanji ''Black lives matter''.

 

''U susret današnjem danu, čak i kada sam prešao ciljnu liniju, razmišljao sam o tome šta mi je najvažnije. Ova godina je bila nepredvidiva. Zbog pandemije je sezona pomerena za nekoliko dana, imao sam slobodnog vremena više nego ikad u životu. Mogao sam da razmislim o tome šta je suština. Sedam titula svetskog šampiona mi znače sve, ni ne mogu da opišem koliko, ali treba da dobijemo još jednu trku. Ove godine me na stazi nije pokretala samo moja želja da pobedim, već i da pomognem našem sportu i našem svetu da prihvati razlike i da bude inkluzivan. Obećavam da neću prestati da se borim za promene. Pred nama je dug put, ali boriću se za jednakost, za bolji svet. Izjednačavanje rekorda Mihaela Šumahera me je stavilo 'pod reflektor' i znam da neće biti tako zauvek. Dok sam ovde, želim da zamolim sve da daju svoj doprinos, da pomognu da bude jednakosti u ovom svetu. Hajde da prihvatamo druge, da budemo bolji jedni prema drugima. Hajde da šanse drugih ne zavise od boje kože.

Ništa nije nemoguće. Pokretačka snaga za mene ove godine je bila želja da postanem primer novim generacijama, da ne odustaju od svojih snova. Rekli su mi mnogo puta da se moje snovi neće ostvariti, ali evo me. Želim da znate da i vi možete isto. Ne odustajte, nastavite da se borite'', poručio je Luis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...