Deyan 0 Posted November 11, 2020 (edited) Pozdrav svima. U pitanju je Z10 ( 130 kkm, 1.2, 8v) a problem se tice povisene potrosnje ulja. Mesecima unazad troskari ulje ( 0,8 - 1L na 1000km). Motor nije mastan, ispod auta nema fleka. Secam se da je pri zameni svecica uvek jedna ( prva do akumulatora) bila cadjava i masna ( posebno vrh sa elektrodama). Zvao sam danas dva ozbiljna servisa ali mi se ne svidja sta rekose - odmah otvaranje motora ( nista od laksih i jeftinijih metoda dijagnostike kvara) pa sta bude. Jedni daju procenu oko 400e a drugi oko 600e. Za auto ove kategorije i vrednosti to mi se nikako ne mili a moguce i da ne dolazi u obzir. Pitanja su: 1) moze li nekako na nekom drugom mestu da se pouzdano utvrdi problem a da se ne otvara motor? 2) da li ima u Srbiji da se kupe vec reparirani motori ( u HR vidim da ima) ? Ranije je bilo u Rakovici za zastava/fiat motore i to po "smesnoj" ceni ( oko 200dem) ... da li to sad postoji ali za Fiat Fire 1.2 8v? Edited November 12, 2020 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3997 Posted November 11, 2020 (edited) Fiat servis Goran na Altini - Zemun- ako on ne moze, ne moze niko. Na forumu ovom a i sire vrlo cenjen servis i majstor, obrni telefon, ne kosta nista. Sto se tice kupovine repariranog motora - pitanje posle koliko novih sedih dlaka na glavi i novca ces uspeti da ti zavedu motor u saobracajnu, posto kod nas motor, kao deo auta, ne smatraju polovnim delom kao u vecini normalnih zemalja. Ovde je, mislim i dalje, auto vezan za sasiju i broj motora. Edited November 11, 2020 by ISV_01 1 Flex reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted November 11, 2020 Za 250 euro novcanica,dodjes u KG i sve zavrsis. Zam.karika gumica i zaptivaca. 3 1 neshaoct, Deyan, Mijailović P. and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted November 11, 2020 Kao sto rece kolega, ja bih prvo pozvao Gorana i konsultovao se. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deyan 0 Posted November 12, 2020 (edited) 21 hours ago, ISV_01 said: Fiat servis Goran na Altini - Zemun- ako on ne moze, ne moze niko. Na forumu ovom a i sire vrlo cenjen servis i majstor, obrni telefon, ne kosta nista. Sto se tice kupovine repariranog motora - pitanje posle koliko novih sedih dlaka na glavi i novca ces uspeti da ti zavedu motor u saobracajnu, posto kod nas motor, kao deo auta, ne smatraju polovnim delom kao u vecini normalnih zemalja. Ovde je, mislim i dalje, auto vezan za sasiju i broj motora. Necu kod njega jer taj ne prima isplatu u bitkoinima. Šalu na stranu, za Gorana znam jer sam i ranije išao u taj servis i lepo mu ide tako da njemu ne treba ''gerila marketing'', a ni meni ne treba popravka od 70 000+ dinara (tako procenila devojcica na telefonu na moje insistiranje) za kvar koji zapravo i nije hitan i to na skromnom Puntu koji ceo ne kosta mnogo vise. Zapravo, prvo sam i zvao G a tek onda jedan meni obliznji servis. Kako god..u medjuvremenu sam se raspitivao i mnogi tvrde isto - otisla karika na klipu prvog cilindra. Na forumu se raspitujem zbog "alternativne medicine". Besmisleno je baciti skoro celu platu na jednu popravku i to jeftinog auta. Zbog toga trazim savete a za servis mi je lako naci. Ideje su razne - npr ugradnja plina (neko mi rece da se i tad skida glava?) pa rek'o nek mi za 300e ugrade plin i castim jos 50 da mi jednu kariku promeni? (samo ideja) Mozda uradi sam? Mozda pola sam-pola masinska radionica varijanta ( sam rasklopis, odneses masincu na obradu pa sam sklopis)? Secam se da je bivsa firma ranije FIAT vozila sa poluoispravnim motorima (istim kao na Yugu) vozila u Rakovicu i tamo im izvade stari i ubace nov reparirani motor, vec spreman. Princip kao pivo i kaucija (ostavis staru flasu, nosis pivo). Sigurno ima neko resenje, pa ako znate i volji ste da savetujete - tu sam Pre svega - kako uopste zasigurno utvrditi da li je do karike ili do gumice a bez skidanja glave? Auspuh ne izbacuje ni plavo ni belo nego je normalan izduv. Gorivo ne trosi poviseno, vuce normalno "opusteno" ( Punto k'o Punto). Samo trosi ulje 0.8-1L na 1000km i jedna svecica je masna i crna. To je sve. 15 hours ago, simonen said: Za 250 euro novcanica,dodjes u KG i sve zavrsis. Zam.karika gumica i zaptivaca. To bracala. Savet kakav se trazi A to je neki servis ili brat koji zna znanje? Edited November 12, 2020 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted November 12, 2020 Pa sto nisi lepo rekao na pocetku da te zanima sto jeftinija stap i kanap varijanta da ti ne dajemo savete kako da sto kvalitetnije resis problem? Najbolje je da to sam izmenjas, ustedeces dosta za ruke majstora. 2 Axic and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 656 Posted November 12, 2020 Kao prvo treba da se izmeri kompresija. To sto je crna svecica ne mora da znaci da je pukla karika nego moze biti i da je izgoreo ventil.Da li motor pali i radi savrseno ili ima varijaciju u radu? Meni je tako jedan benzinac imao rad na tri klipa a svecica kao da sam je zalio u plastelin i ispostavilo se da su dva ventila izgorela i komplet obradfa glave i promena 4 ventila je kostala sa sve rukama majstora 120€. Ne znam da li se klipovi mogu izvaditi odozdo pa da se ne skida glava jer kod nekih motora moze i tako pa se zamene karike.To vec fiatovi automehanicari znaju. Svakako prvo na merenje kompresije a kao drugo koje ulje sipas u motor? Nekad pomogne promena ulja ali svakako ima nesto sto nije u redu dok je svecica masna ali to bi trebalo da se vidi na radu motora u leru. 1 1 neshaoct and Deyan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted November 12, 2020 12 hours ago, Deyan said: To bracala. Savet kakav se trazi A to je neki servis ili brat koji zna znanje? Licno ja u sopstvenoj radionici, sa 25+ godina iskustva. 2 Reacher Gilt and Deyan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deyan 0 Posted November 12, 2020 (edited) 12 hours ago, Flex said: Pa sto nisi lepo rekao na pocetku da te zanima sto jeftinija stap i kanap varijanta da ti ne dajemo savete kako da sto kvalitetnije resis problem? Najbolje je da to sam izmenjas, ustedeces dosta za ruke majstora. Eto izgleda da smo svi pogresili. Ja zato sto nisam spomenuo kanap a ti jer mislis da samo jedan servis u drzavi moze da zameni karike Mislim, mozda ti je Goran je drugar ali takva gerila "reklama" samo izaziva otpor i bojkot @Dule 021 Ma kakvi, nikakvih simptoma nema nego potrosnju ulja (ni dim, ni trzanje, treskanje....nista). Cak i ono za svecicu (prva do akumulatora bude masna, crna) je po secanju jer je tako bilo pre zamene svecica. Otkad sam stavio nove, nisam ni vadio da zagledam. Ulje propisane gradacije 10w40, isto mi i fabricka Selenia i drugi brendovi (jednako guta, ne pravi pitanje oko brendova). @simonen Postuje se iskustvo. Iskren da budem, nije mi ovo hitno ali ce definitivno doci na red. Pogotovo po ovako razumnoj ceni kao sto si ponudio (ostavi br /adresu u pp ili na forumu, kako god ). E sad, ima smisla i ono sto je Dule rekao - prvo utvrditi sta je u pitanju. Da ne bude da sam dosao kod tebe po karike a u stvari bude nesto potpuno drugo. Gde da idem, sta da radim? Koji pregled da trazim ? Samo kompresija ili jos nesto? Edited November 12, 2020 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted November 12, 2020 Po meni, 'leak down' test treba da uradis: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deyan 0 Posted November 12, 2020 @horvat "Leak down" test (ni)je merenje kompresije ? Kako se to zove po naski da ne bih trazio mehanicara Engleza? Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted November 12, 2020 Mislim da previse razbijas glavu oko problema koji je uobicajen.Merenjem kompresije ili ti pritiska u cilindrima ces tesko sta ustanoviti jer motori koji trose ule,zahvaljujuci tom ulju dizu lazno pritiske u cilindrima. Leak down test,je u stvari propustljivost cilindra,i meri se pritisak ispod klipova,znaci u prostoru kartera.Ako je prevelik,karike su "kaput" sto bi rekli Nemci. Ako se odlucis za neki rad javi se na pp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted November 12, 2020 Eto, simonen je odgovorio kako se pravilno kaze na srpskom. Po meni, ovo je bolje jer pokaze tacno gde curi, da li na ventilima, i kojim, ili na karikama. Ako su ventili u pitanju, onda je mozda moguce cak i uraditi samo gumice, bez skidanja glave, cuo sam da za neke aute postoji poseban alat da se izvede to. E sad, naravno, druga je stvar ako majstori vec iz prakse znaju tacno sta je, jer se desavalo na nekom uzorku... onda nema dileme. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 656 Posted November 12, 2020 Ako normalno radi onda su ti otisli tefloni na ventilima. Nema sta drugo jer ne puca karika tek tako. 3 Reacher Gilt, ISV_01 and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deyan 0 Posted November 13, 2020 Radi najnormalnije. Mozda je digao potrosnju goriva za 0,5 L ali nisam 100% siguran, jer zbog promene posla i radnog vremena, sada mnogo cesce vozim po gradskoj guzvi. Sada pokazuje 6.0L - 6.2 prosek a ranije je kompjuter tvrdio da je prosek 5.5-5.6 Videcu ovih dana za taj test gde moze da se odradi i za koje pare pa da vidimo za dalje. Ako se neko seti jos neceg sto smatra da je bitno - samo napred. Svi saveti i ideje su dobrodosli ( dok nisu pritajena reklama , na to smo alergicni ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
bratpuntisha 5 Posted June 25, 2023 On 11/13/2020 at 8:06 PM, Deyan said: Radi najnormalnije. Mozda je digao potrosnju goriva za 0,5 L ali nisam 100% siguran, jer zbog promene posla i radnog vremena, sada mnogo cesce vozim po gradskoj guzvi. Sada pokazuje 6.0L - 6.2 prosek a ranije je kompjuter tvrdio da je prosek 5.5-5.6 Videcu ovih dana za taj test gde moze da se odradi i za koje pare pa da vidimo za dalje. Ako se neko seti jos neceg sto smatra da je bitno - samo napred. Svi saveti i ideje su dobrodosli ( dok nisu pritajena reklama , na to smo alergicni ) @Deyan Citam temu i ja pozdravljam ovakvo razmisljanje. Konkretno ovo, da treba naci u cemu je problem, a ne nagadjati. - ovo govorim za majstore i odlazak kod majstora A forum i jeste da se svi skupe pa da "uglas" svi kazu sta moze biti problem, sta je kod koga bio problem, da se daju savjeti i da se prevrne svaki kamen 3 puta. Quote Share this post Link to post Share on other sites