Jump to content
FAS Goran
Deyan

Fiat Punto mk.2 / Zastava 10 - prevelika potrošnja ulja/generalka motora?

Recommended Posts

Pozdrav svima.

 

U pitanju je Z10 ( 130 kkm, 1.2, 8v) a problem se tice povisene potrosnje ulja.

Mesecima unazad troskari ulje ( 0,8 - 1L na 1000km). Motor nije mastan, ispod auta nema fleka.

 

Secam se da je pri zameni svecica uvek jedna ( prva do akumulatora) bila cadjava i masna ( posebno vrh sa elektrodama).

Zvao sam danas dva ozbiljna servisa ali mi se ne svidja sta rekose - odmah otvaranje motora ( nista od laksih i jeftinijih metoda dijagnostike kvara) pa sta bude. Jedni daju procenu oko 400e a drugi oko 600e. 

 

Za auto ove kategorije i vrednosti to mi se nikako ne mili a moguce i da ne dolazi u obzir.

Pitanja su:

 

1) moze li nekako na nekom drugom mestu da se pouzdano utvrdi problem a da se ne otvara motor?

2) da li ima u Srbiji da se kupe vec reparirani motori ( u HR vidim da ima) ? Ranije je bilo u Rakovici za zastava/fiat motore i to po "smesnoj" ceni ( oko 200dem) ... da li to sad postoji ali za Fiat Fire 1.2 8v?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat servis Goran na Altini - Zemun- ako on ne moze, ne moze niko. Na forumu ovom a i sire vrlo cenjen servis i majstor, obrni telefon, ne kosta nista. 

 

Sto se tice kupovine repariranog motora - pitanje posle koliko novih sedih dlaka na glavi i novca ces uspeti da ti zavedu motor u saobracajnu, posto kod nas motor, kao deo auta, ne smatraju polovnim delom kao u vecini normalnih zemalja. Ovde je, mislim i dalje, auto vezan za sasiju i broj motora. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, ISV_01 said:

Fiat servis Goran na Altini - Zemun- ako on ne moze, ne moze niko. Na forumu ovom a i sire vrlo cenjen servis i majstor, obrni telefon, ne kosta nista. 

 

Sto se tice kupovine repariranog motora - pitanje posle koliko novih sedih dlaka na glavi i novca ces uspeti da ti zavedu motor u saobracajnu, posto kod nas motor, kao deo auta, ne smatraju polovnim delom kao u vecini normalnih zemalja. Ovde je, mislim i dalje, auto vezan za sasiju i broj motora. 

Necu kod njega  jer taj ne prima isplatu u bitkoinima.

Šalu na stranu, za Gorana znam jer sam i ranije išao u taj servis i lepo mu ide tako da njemu ne treba ''gerila marketing'', a ni meni ne treba popravka od 70 000+ dinara (tako procenila devojcica na telefonu na moje insistiranje) za kvar koji zapravo i nije hitan i to na skromnom Puntu koji ceo ne kosta mnogo vise. Zapravo, prvo sam i zvao G a tek onda jedan meni obliznji servis.

 

Kako god..u medjuvremenu sam se raspitivao i mnogi tvrde isto - otisla karika na klipu prvog cilindra. 

Na forumu se raspitujem zbog "alternativne medicine". Besmisleno je baciti skoro celu platu na jednu popravku i to jeftinog auta. Zbog toga trazim savete a za servis mi je lako naci.

 

Ideje su razne - npr ugradnja plina (neko mi rece da se i tad skida glava?) pa rek'o nek mi za 300e ugrade plin i castim jos 50 da mi jednu kariku promeni? (samo ideja)

Mozda uradi sam? Mozda pola sam-pola masinska radionica varijanta ( sam rasklopis, odneses masincu na obradu pa sam sklopis)?

 

Secam se da je bivsa firma ranije FIAT vozila sa poluoispravnim motorima (istim kao na Yugu) vozila u Rakovicu i tamo im izvade stari i ubace nov reparirani motor, vec spreman. Princip kao pivo i kaucija (ostavis staru flasu, nosis pivo). Sigurno ima neko resenje, pa ako znate i volji ste da savetujete - tu sam :)

 

Pre svega - kako uopste zasigurno utvrditi da li je do karike ili do gumice a bez skidanja glave?

Auspuh ne izbacuje ni plavo ni belo nego je normalan izduv. Gorivo ne trosi poviseno, vuce normalno "opusteno" ( Punto k'o Punto). Samo trosi ulje 0.8-1L na 1000km i jedna svecica je masna i crna. To je sve.

 

15 hours ago, simonen said:

Za 250 euro novcanica,dodjes u KG i sve zavrsis.
Zam.karika gumica i zaptivaca.

To bracala. Savet kakav se trazi :) 

A to je neki servis ili brat koji zna znanje?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sto nisi lepo rekao na pocetku da te zanima sto jeftinija stap i kanap varijanta da ti ne dajemo savete kako da sto kvalitetnije resis problem?
Najbolje je da to sam izmenjas, ustedeces dosta za ruke majstora. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo treba da se izmeri kompresija.

To sto je crna svecica ne mora da znaci da je pukla karika nego moze biti i da je izgoreo ventil.Da li motor pali i radi savrseno ili ima varijaciju u radu?

Meni je tako jedan benzinac imao rad na tri klipa  a svecica kao da sam je  zalio u plastelin i ispostavilo se da su dva ventila izgorela i komplet obradfa glave i promena 4 ventila je kostala sa sve rukama majstora 120€. 

Ne znam da li se klipovi mogu izvaditi odozdo pa da se ne skida glava jer kod nekih motora moze i tako pa se zamene karike.To vec fiatovi automehanicari znaju.

Svakako prvo na merenje kompresije a kao drugo koje ulje sipas u motor?

Nekad pomogne  promena ulja ali svakako ima nesto sto nije u redu dok je svecica  masna ali to bi trebalo da se vidi na radu motora u leru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Deyan said:
To bracala. Savet kakav se trazi  
A to je neki servis ili brat koji zna znanje?

Licno ja u sopstvenoj radionici, sa 25+ godina iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Flex said:

Pa sto nisi lepo rekao na pocetku da te zanima sto jeftinija stap i kanap varijanta da ti ne dajemo savete kako da sto kvalitetnije resis problem?
Najbolje je da to sam izmenjas, ustedeces dosta za ruke majstora. ;)

Eto izgleda da smo svi pogresili.

Ja zato sto nisam spomenuo kanap a ti jer mislis da samo jedan servis u drzavi moze da zameni karike :) Mislim, mozda ti je Goran je drugar ali takva gerila "reklama" samo izaziva otpor i bojkot

 

@Dule 021

Ma kakvi, nikakvih simptoma nema nego potrosnju ulja (ni dim, ni trzanje, treskanje....nista). Cak i ono za svecicu (prva do akumulatora bude masna, crna) je po secanju jer je tako bilo pre zamene svecica. Otkad sam stavio nove, nisam ni vadio da zagledam. Ulje propisane gradacije 10w40, isto mi i fabricka Selenia i drugi brendovi (jednako guta, ne pravi pitanje oko brendova).

 

@simonen

Postuje se iskustvo. Iskren da budem, nije mi ovo hitno ali ce definitivno doci na red. Pogotovo po ovako razumnoj ceni kao sto si ponudio (ostavi br /adresu u pp ili na forumu, kako god ). 

 

E sad, ima smisla i ono sto je Dule rekao - prvo utvrditi sta je u pitanju. Da ne bude da sam dosao kod tebe po karike a u stvari bude nesto potpuno drugo.

Gde da idem, sta da radim? Koji pregled da trazim ? Samo kompresija ili jos nesto?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da previse razbijas glavu oko problema koji je uobicajen.Merenjem kompresije ili ti pritiska u cilindrima ces tesko sta ustanoviti jer motori koji trose ule,zahvaljujuci tom ulju dizu lazno pritiske u cilindrima.

Leak down test,je u stvari propustljivost cilindra,i meri se pritisak ispod klipova,znaci u prostoru kartera.Ako je prevelik,karike su "kaput" sto bi rekli Nemci.

 

Ako se odlucis  za neki rad javi se na pp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, simonen je odgovorio kako se pravilno kaze na srpskom. 

 

Po meni, ovo je bolje jer pokaze tacno gde curi, da li na ventilima, i kojim, ili na karikama. Ako su ventili u pitanju, onda je mozda moguce cak i uraditi samo gumice, bez skidanja glave, cuo sam da za neke aute postoji poseban alat da se izvede to.

 

E sad, naravno, druga je stvar ako majstori vec iz prakse znaju tacno sta je, jer se desavalo na nekom uzorku... onda nema dileme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi najnormalnije.

Mozda je digao potrosnju goriva za 0,5 L  ali nisam 100% siguran, jer zbog promene posla i radnog vremena, sada mnogo cesce vozim po gradskoj guzvi.

Sada pokazuje 6.0L - 6.2  prosek a ranije je kompjuter tvrdio da je prosek 5.5-5.6

 

Videcu ovih dana za taj test gde moze da se odradi i za koje pare pa da vidimo za dalje.

Ako se neko seti jos neceg sto smatra da je bitno - samo napred.

Svi saveti i ideje su dobrodosli ( dok nisu pritajena reklama :) , na to smo alergicni ) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/13/2020 at 8:06 PM, Deyan said:

Radi najnormalnije.

Mozda je digao potrosnju goriva za 0,5 L  ali nisam 100% siguran, jer zbog promene posla i radnog vremena, sada mnogo cesce vozim po gradskoj guzvi.

Sada pokazuje 6.0L - 6.2  prosek a ranije je kompjuter tvrdio da je prosek 5.5-5.6

 

Videcu ovih dana za taj test gde moze da se odradi i za koje pare pa da vidimo za dalje.

Ako se neko seti jos neceg sto smatra da je bitno - samo napred.

Svi saveti i ideje su dobrodosli ( dok nisu pritajena reklama :) , na to smo alergicni ) 

@Deyan

Citam temu i ja pozdravljam ovakvo razmisljanje.
Konkretno ovo, da treba naci u cemu je problem, a ne nagadjati. - ovo govorim za majstore i odlazak kod majstora
A forum i jeste da se svi skupe pa da "uglas" svi kazu sta moze biti problem, sta je kod koga bio problem, da se daju savjeti i da se prevrne svaki kamen 3 puta.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...