Jump to content
FAS Goran
moron

Fiat 500L - naknadno oslabljen domet daljinca?

Recommended Posts

Čim sam kupio 500l primetio sam da njegov daljinac (onog ključa na preklop) ima slabiji domet nego daljinci nekih drugih brendova (pa da radi na možda najviše do 10 metara), kao i da još manji domet ima daljinac na privesku rezervnog ključa (koji poseban daljinac sam dobio pri naknadnoj ugradnji originalnog alarma u Fiat servisu) i da taj daljinac radi jedva i na do 5 metara.

Takodje, bilo mi je normalno da onaj daljnac na privesku, ako "ne prihvati" iz prvog pokušaja na do 5 metara, da ćeš u ponovnom pokušaju morati da pridješ i bliže. Mislio sam da je to "slabljenje" do daljinca na privesku rezervnog ključa. Za "prvi ključ" nisam primećivao da će da jednom "uhvati" sa 10 metara, a da sledeći put (ako probaš opet posle 1-2 sekunda) neće. On nije "slabio" ako se više puta zarednom klikne.

 

I prihvatio sam da je to tako. I tako je to radilo ovih prethodnih 5,5 godina (i samo 35 kkm). "Normalno".

 

Neki dan htedoh da zaključam kola "prvim ključem" sa 5 metara i "neće". Pridjem malo i "hoće". Pomislih:  "Oslabila baterija daljinca". Tek što tako zaključah, shvatih da sam nešto zaboravio u kolima. I da opet otključam daljincem - neće. Pridjem još bliže. Neće. Pridjem do vrata. Neće. Otključam ključem, otvorim (upali se alarm), uzmem šta treba iz kola, zatvorim, zaključam ključem.

 

Kod kuće zamenim bateriju u ključu ( CR 2032 ) i kada sam tad dan krenuo sledeći put ka kolima, opreza radi, ponesem i rezervni ključ.

 

Tek, videh da i sa novom baterijom "u prvom ključu" imam isti problem kao i pre zamene baterije u tom ključu. Domet je inicijalno umanjen ( do oko 5 metara), a ako par puta zaredom "klikćem" daljincem, za svaki naredni (uspešan) klik, moram da pridjem korak bliže kolima i tako na kraju završim maltene kod levog retrovizora (tu hvata najjače). Rezervni ključ radi kao i ranije (on je i ranije imao taj isti problem, da mu je inicijalni domet manji, a da kod uzastopnog kliktanja za svaki uspešan naredni klik moram da prilazim sve bliže).

 

Šta bi mogao da bude problem oko "prvog ključa" (ako je dobra ona nova baterija koju sam stavio kao zamenu)?

 

I, da li je uopšte do daljinca "prvog ključa" ili do "centrale" na kolima? Može li "centrala" da gubi domet, u smislu udaljenosti od nje ili za ponovljena "kliktanja" ?

 

Akumulator kola mi deluje ok u smislu napunjenosti (start-stop radi normalno, što znači da je akumulator napunjen). Takodje, napominjem da se sve to dešavalo ovih dana bez razlike gde mi se kola nalaze, na ulici, u garaži... (pa isključujem neki mogući spolji uticaj, neko jako "polje" ).

 

Ako neko ima ideju, hvala  :) Ako nema, i to je u redu  :)

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufalširali u fabrici...mora elektoničar da ti sve detaljno dijagnostikuj...tako bi bar ja uradio

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, totti said:

Da li ti uvek ima slabiji domet, nevezano od dela grada gde je parkiran? Ili samo na određenim mestima?

Probaću da još malo pratim taj segment mogućeg uzroka mog problema. Za sada ne primetih da ima razlike da li sam parkiran ispred zgrade ili u garaži. Ali, pratiću. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće da su neke lokacije problematične za daljince. Primetio sam to i sa Hondom. Ali, i daljinci nekih brendova su očito jači. Škodin daljinac je (u smislu dometa) jači bar dva puta od svih drugih koje sam do sada imao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam slican problem na Alfi, medjutim kod mene je bilo samo zakljucavanje problem (ili samo otkljucavanje, ne secam se sad vec, ali samo jedna operacija). Resio sam tako sto sam rastavio kljuc i prelemio sve kontakte. Bio je tzv. 'hladan lem', odnosno gubio je kontakt sa cipom na samom lemu na nozicama cipa.

 

Mislim, nije slican problem, ali sam isto tako tripovao jedno vreme, posto sam stiskao iz daljine, neuspesno, pa sam mislio da mi se domet smanjuje, medjutim ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par godina parkiram kod Čaira ( Niš ), bili smo u Klinički, vratim se i sa normalne daljine, da otključam kola, neće, prilazim i pokušavam, neće, dolazim skoro do kola, ono otvori. Ja se zabrinuh... probam kući, sve normalno radi... posle sam čuo da u blizini ima antena, i da ometa rad na nekim frekvencijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto još nisam bacio staru bateriju, a odložio sam je "kako treba", sa namerom da joj unimerom "posle" proverim napon ( i na to onda zaboravio), baš ću da vidim koji je napon u pitanju, jer nije isključeno da sam potuno bez veze menjao bateriju.

Nije mi do baterije, ali, moguće da je nova čak i gora od ove fabričke, a jeste mi bilo odmah čudno "da ode" baterija posle samo 35 kkm i 5,5 godina. Na pežou 308 mi "nije otišla" ni posle više od 10 godina i 185 kkm (ali, na 307 je jesam menjao posle oko 4 godine i oko 80 kkm).

Takodje, čudno mi je da daljinac fiata (nakon promene baterije) nije tražio bilo kakvu "inicijalizaciju" (PSA mi je to tražio), već je radio odmah (uz onu manu koju sam ovde opisao).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao bivši (radio) vezista( u vojsci),kontam,ili promeniti frekvenciju ili staviti bolju antenicu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre možda skoro dve decenije, imao sam sličan problem sa daljinskim kod suzuki vitare. Posle par godina domet je vremenom bio sve manjii manji, zamena baterija nije pomagala, a nije bilo razlike da li sa daljincem rukujem u šumi ili centru grada ... I majstor (za alarme) je uradio baš to što ti kažeš, malo je čačkao sa podešavanjem frekvencije centralne jedinice alarma  :) I sve je posle bilo ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Ne verujem da je problem sa slabljenjem signala.

 

Tu će najpre da bude problem sa kontaktima na prekidačima. 


Pokušaj da pronađeš odgovarajuće mikro prekidače i da ih zameniš, videćeš, radiće odmah normalno.

 

Svakako, kada se rasklopi, treba fino očistiti sve, jedan deo štampane pločice služi kao antena, tako da je verovatno malo oslabio, tj isprljao se.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bih ti rekao da sam, navikom sa bivsim puntom, jOpet ugradim alarm (imam problem da nadjem svoj auto, ali uvek) i to neka srednja klasa ekskalibura (iliti pakovani K9) da bih nekako auto nasao....skontam da je domet tezak problem. Izgleda zavisi gde su mu turili antenu-predajnik jerbo šta je onaj ko je ugrađivao - radio, ne znam niti se razumem. Ponekad uhvati i sa prozora, ponekad tek na 5m uhvati da otključa (bar to). Problem - nem pojma. Oba daljinca se isto ponašaju, baterije menjane, aku dobar i tako....

Što kaže neštru, vidi kontakte, antenu, frekfenciju, bateriju. Ne može to da bude neki veliki problem, inače bi generalno bilo teško otključati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo,

Učestanost na kojoj radi daljinsko otključavanje i zaključavanje je 433 MHz, tako da ja na bih razmišljao o bilo kakvoj spoljnoj interferenciji, a naročito zato što ti se isti izazov javlja u garaži.

Takođe, imaj na umu da je antena pasivan element sistema, te nikakva zaprljanost ne može uzrokovati problematiku koju ti imaš. 

Dodatno, u automobilu se nalazi prijemnik a u ključu predajnik, te ne bih rekao da je problem sa elementom u automobilu.

Da ne pametujem previše, mislim da je problem u snazi predajnika koji ti se nalazi u ključu (baterija ili neki pojačavački element).

Veliki pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam prilike uživo da gledam ispred moje firme .Nekoliko auta koji se guraju sa parkinga dok radi alarm 200-300 metara da bi alarm mogao da se dektivira.Problem pravila antena Orion telekoma ,kažu da je to sređeno.

Najzanimljivija je bila panika vlasnika nekog BMW 7 samo što nije umro čovek ,jedva ga ubediše da se auto odgura.

Edited by jevta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako, problem su CDMA antene za bežičnu fiksnu telefoniju
http://demo.paragraf.rs/demo/combined/Old/t/t2009_02/t02_0029.htm
 

2.1. Plan namene

Planom namene opsezi 410-420/420-430 MHz namenjeni su za fiksnu službu i analogne i digitalne kopnene mobilne sisteme u okviru mobilne službe.

2.2. Osnovne regulatorne postavke

1) CEPT regulativom predviđeno je usaglašeno korišćenje frekvencijskog opsega 410-420/420-430 MHz za uskopojasne i širokopojasne kopnene digitalne radio-sisteme. Utvrđivanjem usaglašenog spektra za ove radio sisteme izlazi se u susret zahtevima tržišta i obezbeđuje efikasna i efektivna upotreba frekvencijskog spektra;

2) Radio-frekvencijski opseg 410-420/420-430 MHz koristi se za CDMA PAMR i FWA, kao i PMR primene na teritoriji Republike Srbije;

3) Planiranje frekvencija i koordinacija kodova u pograničnoj oblasti zasnovani su na koordinaciji frekvencija i kodova između Administracija susednih država u saradnji sa operatorima. Koordinacija frekvencija za CDMA PAMR i FWA , kao i PMR radio sistem u pograničnoj oblasti vrši se na osnovu bilateralnih ili multilateralnih sporazuma nadležnih Administracija;

4) Ukoliko se na istom prostoru koriste isti RF opsezi za različite CDMA PAMR i FWA mreže potrebno je izvršiti koordinaciju CDMA kodova dodeljivanjem grupa kodova (tzv. indeksnih grupa) koje mogu da koriste koordinirane mreže;

5) U pograničnom području, operatori koriste preferentne kodove koje su koordinirale nadležne Administracije;

6) Nadležna Administracija treba da podstakne i omogući sklapanje sporazuma između operatora koji koriste iste frekvencije i preferentne kodove u Republici Srbiji i operatora u susednim državama u cilju efikasnijeg korišćenja spektra i pokrivanja u pograničnoj oblasti. Nivo elektromagnetskog polja na granici sa susednom državom treba da bude manji od relevantnog nivoa praga;

7) Raspoloživi broj radio-frekvencijskih kanala u frekvencijskom opsegu 410-420/420-430 MHz (FDD) daje mogućnost za rad više operatora.

 

Isto tako, ti CDMA predajnici rade sa većom snagom nego za mobilnu telefoniju kako bi pokrile veću površinu. Samim tim dolazi do interferencije. Na interferenciju utiču ovi bočni delovi oko kanala u spektru koji idu u beskonačnost levo i desno od centralne frekvencije samo nose daleko manje snage (energije) signala. 

DS.JPG?attachauth=ANoY7coKiYsC8GPWE1WAELiu2vFQ3VI7dFTez4Fvrh8FZ7V_Gxoi0OGKIlPj-JtYsX7KNtSUBTf9y7F57YDWUlkOnK9XH8Fy3FmMvH5WsAKplS_ml9T_5GOJtSCpQyJZnjrfJ7KI4MYIeEoMWtpCpQ9fymruFjcqGDQswGnoIWmXFZjJiVogAYN_n9KAZ3qXys1Vkt-ZMg6QcrD9qIWsfcw16D8l3nX7hrCHjstFCicWkgkkVHZtocU%3D&attredirects=0

 

Kod nas je nosioc poslednjeg kanala na 427,5 MHz, a širina opsega kanala od 426,875 MHz - 428,125 MHz. 

 

Naravno da to ne bi trebalo da utiče na rad daljinca čiji nosilac radi na 433,92 MHz.

 

Ali ako se uzme u obzir da CDMA bazna zrači snagom od nekoliko desetina W, a sam daljinac ne može da izvuče više od 0,6W snage ako ima 1 CR2032 bateriju (3V/0,19A maksimalna struja) lako može doći da pojedine interferirajuće komponente priguše signal daljinca jer koliko god da su oslabljene, na prijemu mogu biti veće od one što emituje daljinac. 

A evo i neki šturi tekst od pre 10tak godina
https://vesti.mojauto.rs/Aktuelne-vesti/196696/Bezicna-telefonija-ometa-frekvencije

 

*********************************************************

Ovo me je zainteresovalo kad na pojedinim mestima kod mene u kraju nisam mogao otključati kola sa razdaljine veće od metar, a npr kad sam bio u Bugarskoj, otključavao sam sa 30m razdaljine. Naravno, na tim mestima je postojala CDMA antena u neposrednoj blizini pa sam povezao brzo jer sam se mobilnom telefonijom bavio godinama. 

I nema veze da li je auto u garaži ili nije. Kako imamo signal za mobilni telefon u garaži imamo i za bežičnu fiksnu. Jedino da napravimo garažu kao Faradejev kavez pa da ne može da dopre nijedan spoljni signal unutra. 

 

*******************************************************

Evo kako izgleda antena kod mene u ex kraju. Za CDMA su duplo šire nego one za mobilnu telefoniju. Samim tim lako se primete, ko gleda gore. Baš tu kod autobuske kad se parkiram, morao sam prići kolima da otključam na daljinac.

image.thumb.png.18bf776a4b12f3ed98022a442142efb9.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad premerih napone baterija.

Baterija koju sam izvadio iz daljinca ima 3,03 V.

Nova baterija koju sam stavio 3,29V.

A neka (potrošena) baterija koju sam izvadio iz vage ima 2,80 V.

Ne znam šta je bilo uzrok problema, ali, znam da sam i nakon zamene baterije imao isti problem, a da je posle nekako sam nestao ... A crv sumnje (na sve i svašta) je ostao.

 

Hvala svima što smo razmenili mišljenja o ovoj univerzalnoj temi. Jer, mislim da nas ovaj problem sve pogodi, pre ili kasnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic

Sad kontam... Kod mene na susednoj zgradi imaju postavljen neki predajnik/prijemnik/mini avalski toranj sa necim, te zakljucujem da je sigurno do toga. Nisam toliko obracao paznju sta moze biti, vec do baterije i nesto u daljincu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Šajbi said:

Takođe, imaj na umu da je antena pasivan element sistema, te nikakva zaprljanost ne može uzrokovati problematiku koju ti imaš. 

 

Antena jeste pasivan element ali loši kontatki na samoj anteni mogu svakako da utiču na prijem - predaju signala.

 

On 11/7/2020 at 8:12 PM, moron said:

Ne verujem da to može da se desi na vozilu sa samo oko 1.000 radnih časova :)

 

Najčešće dođe do problema, ne zbog loše izrade, već kako se vremenom prazni baterija, tako ljudi instiktivno jače pritiskaju taster i po više puta, da bi uspostavili vezu ... 

 

Zato sam i rekao da to lako može da bude deo problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...