Ivan 17648 Posted October 29, 2020 (edited) Formula 1 Emirates Gran Premio Dell'Emilia Romagna 2020 Lokacija: Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola, Italija Datum: 31. oktobar-1. novembar 2020. Subota 31.10.2020. Trening: 10:00h – 11.30h Kvalifikacije: 14:00h – 15.00h Nedelja 01.11.2020. Trka: 13:10h Broj krugova: 63 Dužina staze: 4.909 km Dužina trke: 309.049 km Prva trka: 1980. Imola je od 1988. poznata i kao Autodrom "Enzo i Dino Ferrari", a izgradnja staze zapoceta je jos davne 1950., dok su trke na njoj pocele tri godine kasnije. Prva F1 trka na Imoli odrzana je tek 1980., jer je za VN Italije konkurent naravno bila cuvena Monza. Od iduce 1981. trke se odrzavaju na obe staze, s tim sto se Imola vodila kao VN San Marina. Pod tim imenom do 2006. ugostila je F1 karavan 27 puta. Staza je sticajem okolnosti (kao i obliznji Mugello) zbog Corone dodata u F1 kalendar za 2020. godinu. Brza, prava old-school staza, a vozi se levi krug. U pripremama za sezonu 2020., tim AlphaTauri je vozio upravo i na Imoli, a Pierre Gasly je nakon toga izjavio da mu je to jedno od najuzbudljivijih iskustava koje je imao u bolidima F1. Staza je legendarna po cuvenim krivinama kao sto su Acque Minerali ili recimo jedna od najpoznatijih krivina u F1 - po zlu cuvena Tamburello. Izuzetno brza krivina, za koju su piloti uvek imali respekt, govoreci da ta krivina uopste nije toliko tehnicki zahtevna - koliko je zadnje mesto gde biste zeleli da vam se dogodi neki tehnicki problem na bolidu. Cuvena po brojnim nesrecama, gde su neki jedva izvlacili zivu glavu (npr. 1987. Nelson Piquet u Williamsu, pa 1989. Berger spasen iz zapaljenog Ferrarija...) - sve do tragedije na VN San Marina 1.5.1994., kada je upravo tu svoj zivot zavrsio i veliki Senna. "Problem" je bio sto sa spoljne strane krivine nije bilo moguce napraviti prosirenje sa zonom usporenja. Iz prostog razloga jer je odmah iza suma i recica. Piloti su zbog toga konstantno imali primedbe, brinuci se za svoju bezbednost. Da stvar bude jos tragicnija, kobnog vikenda 1994., Senna je kao predstavnik vozaca, uz jos par nadleznih peske obilazio i komentarisao Tamburello u nadi da ce se pronaci resenje. Sudbina je htela da svoj zivot zavrsi upravo na tom mestu ubrzo nakon toga. Kako bi se povecala bezbednost, kasnije je Tamburello najjednostavnije moguce usporen sikanom, koja se moze videti na semi ispod (krivine 2,3 i 4). A ovom smrtnom slucaju na samoj trci za VN San Marina 1994., prethodile su jos 3 nesrece istog vikenda. Prvo je na treningu u petak Barrichelo u Jordanu imao tesko izletanje u krivini Variante Bassa i samo pukom srecom je prosao sa laksim povredama. Iza toga, na treningu u subotu, Roland Ratzenberger nastavlja da vozi sa polomljenim spojlerom, koji se na pravcu iza Tamburella otkida i u takodje ultra brzoj krivini Villeneuve, Ratzenberger gubi kontrolu i fatalno se zabija u zid. Iza ove pogibije ocekivao se prekid trkackog vikenda, sto se nazalost nije desilo. Zla sudbina je htela i da se sutradan na samom startu VN San Marina desi nesreca. Benetton Ford J.J Lehta se ugasio na startu i na njega iz pozadine nalece Pedro Lamy u Lotusu, koji nije uspeo da ga primeti i obidje. Od delova koji su leteli, povredjeno je 8 gledalaca na tribini na startno-ciljnom pravcu, kao i jedan policajac. Na stazu (opet kao novitet) izlazi Safety Car, u vidu ultra spore serijske Opel Vectre. Senna sa prve pozicije u svom Williams Renou besan vozi pored SC signalizirajuci im da ubrzaju zbog hladjenja guma i gubljenja pritiska u njima, hladjenja kocnica... Kada je konacno staza rasciscena i SC povucen u 6. krugu, trka ponovo krece i u iducem 7. krugu, u krivini Tamburello, F1 gubi jednog od najboljih (a za mene ubedljivo najboljeg) pilota u istoriji i trostrukog svetskog prvaka... Cisto malo osvrt na istoriju, posto mi je sve ovo ostalo do detalja urezano u pamcenju, a mozda nekome bude interesantno da procita. Tom Imolom 1994. zavrsava se celo jedno poglavlje F1, za mene takodje najbolji deo F1 koji pamtim - vreme velikih rivalstava, neizvesnih sampionata i pravog, muskog trkanja. Jedini pozitivan rezultat tog tragicnog vikenda 1994. je sto je rapidno pocelo da se brine o bezbednosti pilota, za koju se i sam Senna borio. Do danas je, 26 godina od tada zivot izgubio "samo" Jules Bianchi 2014. Edited October 30, 2020 by neshaoct update naslova teme 2 dach@ and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14831 Posted October 29, 2020 Obožavam ovu stazu,imao sam je kao klinac zalepljenu na radnom stolu (bile neke sličice f1 ranih osamdesetih).... 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 30, 2020 Lekler: Imola je uzbudljiva ; Fetel: Ona ne prašta Pred vozačima Formule 1 13. runda u ovogodišnjem šampionatu Formule 1. Biće to neobičan vikend u kom neće biti treninga u petak, a vozi se posle 14 godina ponovo u Imoli i to za Veliku nagradu Emilija Romanje. Vozači koji stazu ne znaju, a ima ih dosta s obzirom na to da se ona nije koristila u Formuli 1 od 2006. godine, će imati priliku da se sa njom upozaju samo u subotu ujutru. Trening od 90 minuta će biti jedini pre kvalifikacija koje su tradicionalno u subotu popodne. ''Trkao sam se ovde samo jednom u Formuli Reno. Staza je zaista uzbudljiva. Mnogo tehničkih momenata, posebno neke krivine koje ne dozvoljavaju greške. Vozači će zavoleti Imolu odmah'', kaže Šarl Lekler koji je kaže zainteresovan za format trkačkog vikenda od samo dva dana. ''Nešto slično sam iskusio pre nekoliko nedelja kada nismo mogli da izađemo iz boksa zbog kiše na Velikoj nagradi Ajfela. Biće zanimljivo''. Sebastijan Fetel odbrojava poslednje dane u Ferariju. Posle Imole mu ostaju još samo četiri trke u crvenom bolidu, a na Imoli on interesantno nikada nije vozio. ''Nikad nisam vozio ovde, ali svi znaju stazu jer je bila u kalendaru mnogo godina. Poslednji put kada se ovde trkalo u Formuli 1 ja sam bio test vozač u Sauberu. Nikada nisam ni prošetao stazom tako da mi je ovo apsolutni debi. Staza je divna, ali ne oprašta greške. Sećam se šikane pred ciljni pravac i delovala je izazovno, ali malo se izgled promenio od tada. Jedva čekam da vozim ovde'', rekao je Sebastijan Fetel. Akcija na stazi u Imoli počinje u subotu od 10 časova, a trening, kvalifikacije i trku gledajte na Sport Klubu 1. preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted October 30, 2020 (edited) Bila je još lepša dok nisu napravili one dve šikane posle pogibije Sene,zbog Racenbergera nebi ništa dirali sigurno. Ja sam mislio da je sejfti car bila Astra kad ono Vektra. Teško da će biti nekog preticanja jel nema gde. Na toj stazi vozi se WSBK i oni teško pretiču. U svakom slučaju čisto nek vrate neke uspomene na stazu Edited October 30, 2020 by dach@ Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14831 Posted October 30, 2020 Ovaj fazon... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted October 30, 2020 Ovo iznad je cisto promo-skica, konkretno ne deluje ni iz jednog perioda ... Evo cuvenog layouta iz 80-ih i sa pocetka 90-ih, koji bar ja pamtim iz najslavnijeg perioda staze. Lepo se vide najopasnija mesta - ultra brze krivine Tamburello (pomenute nesrece Piqueta, Bergera, pogibija Senne) i Villeneuve (pogibija Ratzenbergera). Zatim Acque Minerale i izuzetno opasna Variante Bassa (strahovit udes Barrichela): U poredjenju sa tadasnjom konfiguracijom, danasnja staza je daleko bezbednija. Tamburello i Villeneuve su usporene sikanama, ispravljena Acque Minerale i izbacena opasna, brza desno-leva promena u Variante Bassa. Evo ovde se lepo mogu videti razlike: I za mene najtuznije - svojevremeno je uporno insistirano da se prosiri zona usporenja u Tamburellu. Sto nikako nije bilo izvodljivo, jer je odmah iza Tamburella recica u pozadini (oznaceno strelicom). A bilo je potrebno da u toj krivini pogine mozda i najbolji svih vremena, da bi se jednostavno usporila najobicnijom sikanom: Jos tada mi je delovalo da su pojedini u vrhu F1 svesno drzali takvu konfiguraciju, s obzirom na to sta sve nosi. Tamburello je, iako se F1 na Imoli ne vozi skoro deceniju i po (a sigurno ne bi i dalje da nije Corone), jos uvek sigurno u 10 najpoznatijih F1 krivina. Sto kaze @dach@ , bar da se malo evociraju uspomene na prave F1 staze i pravo trkanje. Zao mi je sto zbog Corone nismo imali priliku da gledamo legendarni Zandvoort posle 35 godina pauze. Novije "staze" namenjene iskljucivo promociji F1 (pogotovo tipa Azerbejdzana, Socija, Singapura i sl.) ubijaju svaku lepotu ovog sporta. Za mene su prave staze bile i ostale trkacke poput Imole, Monze, Spa Francorchamps, Silverstone, Suzuke, Hermanos Rodriguez... 2 dach@ and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted October 30, 2020 (edited) 2 hours ago, dach@ said: Ja sam mislio da je sejfti car bila Astra kad ono Vektra. PS: Evo je, raspada se posle Sennine intervencije da ubrza jer im se hlade gume i kocnice. Obrati paznju na vozaca SC, cini mi se da je kadar bas u staroj krivini Acque Minerali: Edited October 30, 2020 by Ivan 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14831 Posted October 30, 2020 Imaš pravo,imao sam i sam taj utisak,da f1 namerno pušta.... U pravu si i za prave trkačke staze Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted October 30, 2020 Neki se nisu uzdrzavali da to otvoreno i priznaju kasnije. Secam se npr. izjave Ecclestonea da je Senina smrt bila dobra za F1 . Da tako nesto i pomislis - rekao bih to iskljucivo iz ugla da je njegova tragedija uticala na drasticno povecanje bezbednosti vozaca u decenijama koje dolaze, "samo" jedan smrtni slucaj za 26 godina od tada. Ali je Ecclestone mislio na popularnost i prihode od F1: https://www.vecernji.hr/sport/ecclestone-sennina-je-smrt-bila-dobra-za-formulu-1-36271 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted October 31, 2020 (edited) Ove nedelje samo jedan trening pred kvalifikacije. Gasli ima novu kacigu u bojama koje je koristilo Ajrton Sena Edited October 31, 2020 by dach@ 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted October 31, 2020 Ne secam se kada sam cak i bacio pogled na neki od 3 treninga F1 vikenda (osim rezultata). Jutros, u ovom novom testnom formatu, krece prvi i jedini trening u Imoli, a posle 14 godina pauze - morao sam da pogledam pocetak i ostajem zakucan za ekran kao dete , do samog kraja. Samo da se podsetis kakva lepotica od piste, old-school staza, ono spustanje nizbrdo do Acque Minerali pa pun gas uzbrdo... Gledajuci kadrove iz kokpita, kako prilaze Tamburellu i kad vidim onaj zid i sumu sa desne strane, jeza me prodje svaki put. Koliko sam samo puta ranije odgledao snimak iz Senninog kokpita, uz cuveno zuto dugme na volanu - predmet toliko analiza, dokumentaraca, teorija zavere... Pa onih nekoliko spratova na izlazu iz boksa, varnice ispod bolida na prilazu Tamburellu, Fernando Alonso u boksu Renaulta... Bio sam ubedjen da ce ih na pocetku novembra sacekati lose vreme - ali prelepo suncano jutro, za Imolu neuobicajene zivopisne jesenje boje oko staze, bankine u krivinama u boji italijanske trobojke... Gasly sa zuto-zelenim dizajnom kacige i natpisom "Honda" kao hommage Senni... Staza prepuna uspomena, odgledao sam trening sa uzivanjem. A vidim da su i komentatori Sport Kluba na isti nacin kao i ja iznad "obojili" prenos . Izgleda da je jednostavno nemoguce drugacije, za ljude koji pamte tu stazu jos sa kraja proslog veka. I kada uporedis to i danasnji trening - najbolje se vidi koliko je danasnja F1 realno mlaka voda, nije ni cudo sto joj je popularnost toliko pala. Nista interesantno, vozaci zasticeni kao beli medvedi (sto je pohvalno), najbrze i najopasnije Tamburello i Villeneuve krivine svedene na spore sikane... Gasly nosi pomenutu zutu kacigu koja se maltene i ne vidi koliko je ususkana sa svih strana i zasticena oreolom. Pa uporedite to sa starim snimcima, gde su vozacima maltene virela ramena iz kokpita... Ruku na srce, u ovom formatu imaju samo jedan trening iza koga su kvalifikacije - bukvalno nemaju pravo na gresku. Gasly odlican 4., Leclerc takodje 5, McLaren i RP za sada prilicno ispod ocekivanog. Videcemo sta ce se promeniti u kvalifikacijama. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 31, 2020 Bivši F1 šampion Rozberg pojašnjava detalje prolaska kroz svaku od krivina: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted October 31, 2020 (edited) Bottas diktirao tempo na kvalifikacijama u Imoli Finac je još jednom pobedio Hamiltona u kvalifikacijama, ali ga sutra čeka teži deo posla. Bottas je nakon nekoliko problematičnih krugova u Q1, u samom finišu ipak bio najbrži sa 1m14.221s. On je bio osam hiljaditinki ispred Hamiltona i osam desetinki ispred Verstappena i Leclerca. Na samom kraju se vodila velika bitka za prolaz dalje. U jednom trenutku su u opasnosti bili i vozači Renaulta i Racing Pointa. Na kraju su poslednjih pet pozicija zauzeli Grosjean, Magnussen, Raikkonen, kome je poslednji pokušaj poništen zbog nepoštovanja granica staze, Latifi i Giovinazzi. U Q2 se ništa bitno nije promenilo u vrhu. Bottas je bio najbrži sa 1m14.585s na srednje-tvrdim gumama, ispred Hamiltona i Gaslyja. Francuz je za razliku od Mercedesa bio na mekim gumama, ali je njegov zaostatak bio manji od desetinke. Na srednje-tvrdim gumama je dalje uspeo da prođe još samo Verstappen, koji je u početnom delu Q2 imao probleme sa snagom, ali su mehaničari Red Bulla na vreme otklonili kvar. Na kraju, ispod crte su ostali Perez, Ocon, Russel, Vettel i Stroll. Nakon prve runde krugova, Hamilton je sa krugom 1m13.781s držao prednost od svega tri stotinke u odnosu na Bottasa. Verstappen je po pravilu bio treći, sedam desetinki iza, a veoma blizu njega je bio Gasly u AlphaTauriju, koji je tokom celih kvalifikacija prikazivao dobru formu. U finalnom obračunu, Bottas je uspeo da sastavi skoro savršen krug i sa 1m13.609s dođe do pol-pozicije na Imoli, desetinku ispred Hamiltona i pola sekunde ispred Verstappena. Gasly je održao tempo i u finišu Q3 i ostao je četvrti ispred Ricciarda i Albona, koji su na samom kraju uspeli da voze dobre krugove. Prvih deset su kompletirali Leclerc, Kvyat, Norris i Sainz. Preuzeto sa: pole-position.rs Edited October 31, 2020 by Ivan 2 dach@ and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted October 31, 2020 Kvalifikacije 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted November 1, 2020 (edited) Sta znaci prava staza i zasto volim ove trkacke, old-school piste, koje sam iznad nabrojao. Pa sad uporedite sa novokomponovanim ili dosadnim ulicnim stazama i trkama, koje sluze samo za promociju i zaradu. Meni mozda i najlepsa trka ove godine i jedna od retkih koja mi je svo vreme drzala paznju. Zao mi je zbog Gaslyja, delovalo mi je da AlphaTauri moze puno danas, sto je dokazao i Kvyat zamalo podijumom. Sjajan start Gaslyja, uz Bottasa 0-200 km/h najbrzi, cini mi se 4.45 sec. Ali otkaz motora, tehnicki peh kao i Verstappenov (dok je bio na 2. mestu) - steta za interesantnost kompletne trke. Koliko god da unapred znam da je Bottas potrcko i vodonosa - toliko mi je sve ogavniji koliko je duze prisutan u F1. Mada, to je i znak da dobro obavlja svoj posao kvarenja tudjih taktika, ali nazalost i kompletnog sampionata. Hamiltona je po ko zna koji put pogledala sreca onim odustajanjem Ocona i "besplatnom" zamenom pneumatika. Delovalo je poprilicno realno da bi u suprotnom ostao na 3. mestu koje je drzao pre toga. Krajnje sumnjivo mi je i da su zute zastave trajale toliko kratko, koliko mu je trebalo da zameni gume . U svakom slucaju, kapa dole i cestitke Mercu na 7. uzastopnoj konstruktorskoj tituli - prvi su kojima je to poslo za rukom (Ferrari je imao 6), a sve to i uz jubilarni 500. podijum. Summa summarum - sjajan F1 vikend na legendarnoj Imoli, falilo je samo par kockica da bude i spektakularan. Edited November 1, 2020 by neshaoct formatiranje 5 neshaoct, Mijailović P., SalacUE and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted November 1, 2020 ciganstura ima srece,svaka cast mercedesu,najbolji su,al on mi je odvratan 4 1 Grafit, dach@, Mijailović P. and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted November 1, 2020 Hamilton pobedio u Imoli; Mercedesu sedma uzastopna titula Mercedes je novom dvostrukom pobedom osvojio sedmu uzastopnu konstruktorsku titulu, dok je treće mesto nakon velike drame u finišu pripalo Ricciardu. Bottas je za razliku od nekih prethodnih trka dobro startovao i zadržao prvo mesto, ali se zato Hamilton našao pod pritiskom Verstappena. Holanđanin je uspeo da zauzme unutrašnju stranu staze i prođe Hamiltona u prvoj krivini, a i iza njih je došlo do manjih promena, pošto je Ricciardo prošao Gaslyja, a Leclerc Albona. Vodeća trojica su se odmah odvojila od grupe iza sebe, ali razlike između njih nisu bile velike. Pozadi, Sainz je u šestom krugu obišao Norrisa za deveto mesto, a McLarenovi vozači su u tim trenucima zaostajali oko dve sekunde za Kvyatom. U devetom krugu je viđeno prvo odustajanje kada je Gasly parkirao bolid ispred garaže. On je do tog trenutka imao odličan tempo i jurio Ricciarda, ali se kod njega postepeno razvijao mehanički kvar, koji je mogao da prouzrokuje još veći problem, pa je iz predostrožnosti povučen sa staze. Leclerc je bio prvi iz top 10 koji je promenio gume. On je prešao na tvrde gume u 14. krugu, a pre odlaska u boks je sustigao četvrtoplasiranog Ricciarda. Krug kasnije su gume promenili i vozači, koji su bili iza njega, ali su po povratku na stazu pozicije ostale nepromenjene. Leclerc je pokušao da iskoristi zagrejane gume da izvrši odmah pritisak na Ricciarda, ali je napravio grešku u Tosi, nakon čega se stabilizovao iza Australijanca. Sainz je svoje gume promenio u 18. krugu i malo je falilo da profitira, pošto je na starim mekim gumama bio dosta brži od grupe koja je prva prešla na tvrde gume. Ipak, on je ostao iza njih, ali se vratio tik iza Kvyata. Verstappen je u 19. krugu prešao na tvrde gume, a krug kasnije je isti potez povukao i Bottas i odbranio poziciju. Hamilton je međutim nakon toga maksimalno koristio srednje-tvrde gume i beležio sjajna vremena. Istu strategiju je imao i Perez, koji nije menjao gume i vrteo je sjajne krugove na četvrtom mestu i pretio da se nakon promene guma možda ček i vrati ispred Ricciarda i Leclerca, koji su gubili mnogo vremena iza Magnussena. Meksikanac je promenio gume u 28. krugu, taman kada su Ricciardo i Leclerc prošli Magnussena i to mu je bilo taman dovoljno da se vrati na stazu ispred Renaulta i Ferrarija. U 29. krugu je viđeno i drugo odustajanje, kada je Ocon parkirao bolid pored staze. Zbog toga je na snazi bilo Virtualno vozilo bezbednosti. To je iskoristio Hamilton da promeni gume i to mu je omogućilo da se lako vrati na čelo, pet sekundi ispred Bottasa. U tim trenucima su na guma asa starta bili još samo Vettel, Raikkonen i Latifi, koji su tri pozicije zauzimali iza Verstappena. Na čelu, Hamilton je mirno nakon boksa gradio prednost, a Verstappen je u stopu pratio Bottasa, koji je prema rečima ekipe preko radija, imao aerodinamička oštećenja još sa početka trke, kada je pokupio ostatak nekog drugog bolida na stazi. Vettel je u 40. krugu otišao u boks, i sve dobro što je uradio je palo u vodu pošto su mehaničari imali velikih problema sa montiranjem točkova. On se zbog toga spustio na daleko četrnaesto mesto iza Giovinazzija. U vodećoj grupi, Bottas je nakon nekoliko uzastopnih grešaka na izlasku iz prve Rivace, otvorio priliku Verstappenu, koji je u 43. krugu obišao Bottasa na glavnom pravcu. Raikkonen je konačno u 49. krugu otišao u boks sa četvrtog mesta, montirao je meke gume i vratio se na 12. mesto ispred Vettela. U istom krugu je i Magnussen odustao, nakon što se požalio da dobija glavobolju od udaraca kacige u zadnji deo kokpita pri svakom prelasku u viši stepen prenosa. U 51. krugu je viđena drama kada je Verstappenu pukla zadnja desna guma i on je ostao u šljunku kod Vilneuve šikane. Gume su odmah promenili Bottas, Hamilton, Perez, Kvyat, Sainz i Norris. Oni su prešli na meke gume, dok su Ricciardo, Leclerc i Albon odlučili da ostanu na stazi. Dok je trajalo vozilo bezbednosti, došlo je do bizarnog incidenta Russella, koji je iza vozila bezbednosti izgubio kontrolu na spustu ka krivini Akva Minerali i udario u zaštitni zid. Period pod vozilom bezbednosti je zbog ovoga produžen, pa je trka nastavljena tek u 58. krugu. Najbolje na restartu je bio Kvyat, koji je obišao i Pereza i Albona. Malo nakon toga je i Perez pritisnuo Albona, nakon čega je Tajlanđanin izgubio kontrolu, izvrteo se i pao na začelje. Odmah nakon toga je i Kvyat izvršio pritisak na Leclerca i zahvaljujući novim mekim gumama obišao Monašanina. Do kraja trke je pitanje samo ostalo ko će pobediti u u borbi za podijum i da li će Perez obići Leclerca. Hamilton je na kraju pobedio pet sekundi ispred Bottasa, dok Kvyat nije imao dovoljno u finišu, pa je Ricciardo došao do drugog podijuma za Renault u sezoni. Leclerc je odbranio petu poziciju ispred Pereza, dok su prvih deset kompletirali Sainz, Norris, Raikkonen i Giovinazzi. Mercedes je ovom dvostrukom pobedom došao do sedme uzastopne titule u šampionatu konstruktora i tako postao prvi tim u istoriji kojem je to pošlo za rukom. Preuzeto sa: pole-position.rs 4 neshaoct, Mijailović P., neshtry and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted November 1, 2020 Nisam mogao danas da gledam,vidim da je bilo interesantno bar od trećeg mesta pa naviše. Rikardo sve bolji Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 1, 2020 Mnogi su bili drugi vozači u velikim timovima. Setimo se Mase ili Barikela svojevremeno, ili kad je Kultard jednom pustio Hakinena, ili kad se Pike ono slupao kako bi Alonso imao koristi od SC, ili kako je Hamilton osvojio prvi podijum u Mercedesu tako što ga je Rozberg pustio jer je tim naredio...ali ovakvo 'ovno kao Bottas nije postojalo u F1. Kad je naređeno Barikelu da pusti Šumahera (Austrija, Red Bull Ring 2002. godine): ...Barikelo je imao dovoljno one stvari da to uradi pred sam cilj tako da svi odmah nesumnjivo znaju o čemu je reč, da time uradi ono što tim od njega traži, ali da ih učini sramotnim pred celim svetom. Da bude sramota Ferrari, da bude sramota i Šumahera (barem javno) i da onda mora da izigrava ono ''davanje'' prvog mesta na podijumu Barikelu. Botas ne sme ni to da uradi...da ispuni ono što mora jer on vozi za tim koji ga plaća, ali da to uradi tako da ismeje Mercedes zbog toga što mu naređuju. 6 dach@, nidza, Woodoo and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17648 Posted November 1, 2020 (edited) Ma meni je jedino smesan sto godinama trabunja kako ce on ovo ili ono . OK, placen si za to sto jesi, cuti, pokrij se usima i radi to sto najbolje radis. Iz aviona se vidi da je realno klasa ispod, jer u trci ne moze da parira ni Maxu, koji se sam bori u slabijoj ekipi. Sve ja kapiram, timska taktika, ali mislim da Mercu uz ovako dominantan bolid to uopste ne treba. Samo steti popularnosti i zanimljivosti celog takmicenja. Evo danas, sve dok Bottas evidentno nije poceo da usporava Maxa dok je Hamilton bio na starim gumama, cela trka je bila ultra zanimljiva. Kako se sve ono izdesavalo i Hamilton polu-nezasluzeno, bez ikakve borbe preskoci sa 3. na 1. mesto, odjednom je splasla tenzija i sva car trkanja. OK, bilo je borbe za nize pozicije, ali opet podijum je podijum. Imao je i McLaren sa Hondom nadmocan bolid tamo krajem 80-ih, pa kad se samo setim kakvo je to bilo nadmetanje timskih kolega Senne i Prosta. Za mene ubedljivo najlepsi deo F1 koji pamtim, sampionati resavani bukvalno u zadnjim trkama. Nije postojao ni Eddie Irvine, ni Barrichello ni Bottas - nego ogroman rivalitet i musko trkanje, sa desnom nogom na patosu. Pa kom obojci, kom opanci. Kad vec pominjemo Imolu - secam se da je Senna vozeci za Williams Renault te 1994. iz kokpita konstatovao da mu fali Prost, koji se godinu dana ranije povukao. Velika rivalstva stvaraju nezaboravne sampionate i heroje - ono sto modernoj F1 odavno fali i zbog cega i gubi popularnost. Stvarno nisam zadrt navijac bilo koje ekipe, ali gledanje nekoga ko vrti krugove u tehnicki dominatnom bolidu i tako obara rekorde i nije nesto sto prizeljkujem da gledam... Pa jos ako eventualno i sevne tracak neke neizvesnosti ili cari trkanja - tu je potrcko da dodatno publiku ubije u pojam . Sta reci kada je umesto trenutno sestostrukog sampiona, po vise istrazivanja najpopularniji F1 vozac Kimi . Ali kapa dole Mercedesu na ovakvoj tehnickoj nadmoci, kao i Hamiltonu na konstantnosti i voznji sa minimumom gresaka. A verujem da ne bi bilo bas tako tecno, da nema takva "ledja" u vidu masinerije koja stoji iza. Edited November 1, 2020 by Ivan 6 silenci, Woodoo, Grafit and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13164 Posted November 1, 2020 Pa dobro sad... ni Dacia ne bi bila tako tečna i dominantnija u krivinama u odnosu na 159 da nije Renoova mašinerija iza nje Sent from my SM-G950F using Tapatalk 1 4 silenci, Woodoo, Ivan and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14831 Posted November 1, 2020 .....pitam se,da je Kimi u Mercedesu....Hipotetika...Sent from my motorola one macro using Tapatalk 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted November 2, 2020 19 hours ago, neshtry said: .....pitam se,da je Kimi u Mercedesu.... Hipotetika... Sent from my motorola one macro using Tapatalk jebao bi cigana 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14831 Posted November 2, 2020 Ajd njega,a zamisli šta bi radio ovim magarcima u timu Čitam Kimi najpopularniji f1 vozač sezone,zvanično....Sent from my motorola one macro using Tapatalk 3 dach@, Grafit and SalacUE reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites