Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Portugal 2020

Recommended Posts

Zvanično ime: Formula 1 Heineken Grande Prémio De Portugal 2020

Lokacija: Autódromo Internacional do Algarve, Portugal

Datum: 23.-25. oktobar 2020.

 

Petak 23.10.2020.

Prvi trening: 12:00h – 13.30h

Drugi trening: 16:00h – 17.30h

Subota 24.10.2020.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 25.10.2020.

Trka: 14:10h

 

VN-Portugala.png.4785134cd08ca01a7b323a9e15c7f3cc.png

 

Broj krugova:     66
Dužina staze:     4.653 km
Dužina trke:       306.826 km
Prva trka:           2020.

 

Slicno kao i Mugello - zbog situacije sa Corona virusom ove godine, staza Portimao po prvi put ce ugostiti F1 karavan. Staza je koriscena za predsezonska testiranja pre nekih 10-ak godina, a od aktuelnih F1 pilota na njoj su u mladjim kategorijama priliku da voze imali Leclerc, Ricciardo i Bottas.

Sto se konfiguracije tice, Portimao se moze uporediti sa stazom u Austinu. Moderna staza koju je dizajnirao Ricardo Pena, prati teren sa prilicno promena nadmorske visine. Krug je duzine 4.6 km.

 

461a030cf5576cd7eaf688c2139cae9a.thumb.jpg.89e19545fdad53a0b5d39f079d44514a.jpg Portimao_1594404842-e1594405098216.thumb.jpeg.817c91057156495f333f01b513d7b72c.jpeg L8WepwLfPj2BK9d126U9PME.thumb.jpg.cc94cfa5d3e3b00fc7d458a20b1fb4a4.jpg

 

VN Portugala se vraca po prvi put u kalendar jos od 1996. godine (doduse ovoga puta na stazi Portimao). Da se malo vratimo u istoriju i mom omiljenom pilotu - 1985. Senna je upravo na VN Portugala (tada u Estorilu) zabelezio svoju prvu pobedu vozeci za Lotus, a u svojoj drugoj F1 sezoni.

Poznata je i po tome sto je 1989. Mansell dobio crnu zastavu, zbog nelegalnog manevra unazad prilikom pit-stopa. Tvrdeci da nije video crnu zastavu, Mansell je nastavio sa trkom i u direktnom duelu izbacuje Sennu u jednoj od krivina. Senna ga je kasnije prozvao kao glavnog krivca sto te 1989. nije dosao do svoje druge uzastopne titule vozeci za McLaren, u jos jednoj legendarnoj, tesnoj borbi sa Prostom.

image.png.434ff95556394ca297e41aaec9ea93b7.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije. Leklerk odličan. Prvi put od početka sezone Ferari konkurentan u kvalifikacijama. Rikardo izleteo u q2 oštetio malo zadnje krilo,nisu uspeli da osposobe bolid za q3 

 

ElGhBsDWAAA2g1K.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton srušio Bottasa u kvalifikacijama

 

portugal 2020.jpg

 

Početak kvalifikacija je bio odložen pola sata zbog problema sa poklopcem šahta koji je nastao na samom kraju trećeg treninga.

Kada su kvalifikacije konačno krenule, Hamilton je bio taj koji je tokom Q1 imao najbolje vreme. Njegov krug od 1m16.828s je bio svega pola desetinke brži od Verstappenovog, dok je Bottas još toliko zaostajao za Holanđaninom. U finišu su vozači iz donjeg doma imali dosta problema da zagreju gume u svojim poslednjim pokušajima i u takvim uslovima su Raikkonen, Giovinazzi, Grosjean, Magnussen i Latifi morali da završe kvalifikacije, dok je Russell ponovo uspeo da prođe dalje.

 

U Q2 su viđene veoma zanimljive strategije. Mercedesovi vozači su očekivano krenuli da se kvalifikuju sa srednje-tvrdim gumama, a pored njih su jedini još Ferrarijevi vozači imali isti plan. Bottas je bio najbrži sa 1m16.466s, tri desetinke ispred Hamiltona i pola sekunde ispred Verstappena. Što se Ferrarijevih vozača tiče, oni su i u drugi pokušaj u Q2 ušli sa srednje-tvrdom gumom i Leclerc je uspeo da izbori plasman među prvih deset, dok je Vettel ostao tek na petnaestom mestu, nakon što nije uspeo dovoljno dobro da pripremi gume za svoj finalni pokušaj. Pored njega, ispod crte su ostali još Ocon, Stroll, Kvyat i Russell.

 

Nakon prve runde krugova u Q3, Bottas je imao prednost sa krugom 1m16.986s, pola desetinke ispred Hamiltona, dok je Verstappen bio nešto više od desetinke sporiji od Bottasa. Ono što je bilo interesantno da su se Mercedesovi vozači odlučili da u drugom pokušaju voze na srednje-tvrdim gumama, s obzirom da su vremena u Q3 na mekim bila sporija. U takvim uslovima je Hamilton osvojio pol poziciju sa vremenom 1m16.652s, ali valja istaći i da je imao krug više od Bottasa u poslednjem izlasku na stazu. Finac je ostao desetinku iza timskog kolege, dok je Verstappen bio treći sa dve desetinke sporijim vremenom. Leclerc je bio desetinku iz aVerstappena na četvrtom mestu, Perez je bio peti, Albon šesti, Sanz sedmi, Norris osmi, Gasly deveti, a Ricciardo deseti.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton oborio rekord po broju pobeda

 

1603636424.jpg.a3f8453c5da9064515adfa1423e1600a.jpg

 

Britanac je sjajnom i ubedljivom vožnjom došao do rekordne 92. pobede ispred Bottasa i Verstappena, a Portimao je priredio neverovatno trkanje ovog popodneva.
Na startu je viđena potpuna ludnica. Verstappen je inicijalno odlično krenuo, prošao na drugo mesto, ali je Bottas ubrzo povratio poziciju. Pritisak na Verstappena je onda izvršio Perez koji je obišao Leclerca, ali je došlo do kontakta, nakon kojeg je Meksikanac okrenuo, Verstappen nastavio dalje na petom mestu. Njega su nakon tog incidenta prošli Sainz i Norris, a u tim trenucima je počela i blaga kiša i to je dodatno učinilo stazu klizavom.

Takve uslove je najbolje iskoristio Sainz koji se u drugom krugu probio ispred dva Mercedesa na prvo mesto, a i Bottas je uspeo da obiđe Hamiltona, koji se dosta mučio.

Iza njih se sjajno snalazio i Raikkonen, koji je prošao na šesto mesto iza Verstappena, dok je Leclerc pao i iza Ricciarda na osmo mesto.

Verstappen je u petom krugu konačno uspeo da obiđe Norrisa za peto mesto. Srednje-meke gume su na Mercedesovim bolidima počele da funkcionišu u šestom krugu kada je Bottas prošao Sainza za prvo mesto, a napredovao je i Leclerc koji je prošao Ricciarda.

Krug kasnije je Sainz izgubio mesto i od Hamiltona, a potom i od Verstappena. Leclerc je u narednim krugovima nastavio da napreduje i u osmom i devetom je prošao Raikkonena, a potom i Norrisa.

Raikkonen je nakon odličnog starta počeo da pada u plasmanu čim se staza prosušila i do 12. kruga je već bio van prvih deset.

Srednje-tvrde gume su nakon desetog kruga počele da pokazuju svoju snagu u odnosu na meke, pa su se Mercedesovi vozači odvojili od Verstappena, dok je Leclerc prošao i Sainza i počeo da sustiže Verstappena.

Ricciardo je prvi iz grupe iz sredine promenio gume i vratio se na pretposlednje mesto ispred Raikkonena, koji je nešto ranije bio u boksu.

Odličan proboj prema vrhu je u početnoj fazi trke imao i Gasly. On se malo po malo borio sa rivalima, obilazio ih i do 21. kruga je prošao Sainza za peto mesto.

Pre toga, 18. krugu je viđen incident između Strolla i Norrisa, koji je bio skori identičan onome koji je Kanađanin imao u petak. U ovo situaciji je Stroll napadao i ponovo je zauzeo spoljnu liniju, ali je incident bio identičan i oboje su ostali bez prednjih krila. Ipak, ovoga puta su sudije dale kaznu Strollu od pet sekundi.

Dva kruga kasnije je Hamilton potpuno sustigao Bottasa, koji je izgubio ritam u prethodnih par krugova i lako ga obišao na pravcu u DRS zoni.

Vozači su u tim trenucima ponovo počeli da prijavljuju kapi kiše, ali nije bilo ozbiljnijih problema.

Verstappen je u 24. krugu morao da ode na promenu guma i vratio se na šesto mesto ispred Ocona.

Sainz je otišao u boks u 27.krugu i vratio se ispred Albona na četrnaesto mesto, dok je Vettel sa sedmog mesta u narednom krugu pao na petnaesto nakon svoje promene guma. On je za razliku od ostalih prešao na tvrde i to je bio jasan znak da ne namerava da ponovo ide u boks.

Hamilton je na čelu ubedljivo vozio stvorio je prednost od preko sedam sekundi u odnosu na Bottasa, dok je Leclerc održavao prednost u odnosu na Verstappena na preko dvadeset sekundi i pored toga što je Holanđanin imao znatno svežije gume.

Stroll je sredinom trke, nakon nekoliko upozorenja, dobio još jednu kaznu od pet sekundi zbog nepoštovanja granica staze i tako dodatno upropastio sebi trku, koju je mogao da završi u bodovima.

Leclerc je bio prvi od vozača koji su startovali na srednje-tvrdim gumama i on je u 36. krugu prešao na tvrde gume. On se vratio na četvrto mesto, devet sekundi iz Verstappena sa nadom da bi u finišu trke mogao da sustigne Holanđanina.

Hamilton je konačno otišao na promenu guma u 41. krugu i prešao na tvrde gume, a Bottas je u narednom krugu napravio identičan potez.

Nakon što se situacija stabilizovala, Perez se našao na petom mestu nakon rane promene guma posle incidenta sa Verstappenom. Iza njega su se ispred Sainza probila oba Renaulta i Gasly.

Verstappen je dvadesetak krugova pre kraja počeo polako da smanjuje zaostatak za Bottasom, dok je Gasly u istom periodu nakon nekoliko pokušaja, obišao Ricciarda za sedmo mesto.

Perez je u 46. morao na promenu guma. Prešao je na meke gume i vratio se čak na šesto mesto i otvorila mu se sjajna prilika da se bori za peto mesto.

Nakon toga je usledio mirniji period trke, vredno isticanja je samo odustajanje Strolla u 54. krugu. Ekipa ga je vratila u garažu, što je i bilo logično pošto je vio zakucan na poslednjem mestu nakon svih incidenata i kazni.

U istom krugu je i Ocon tek prvi put promenio gume i vratio se na osmo mesto ispred timskog kolege.

Iza njih, Vettel je uspeo da se probije ispred Raikkonena na deseto mesto i vršio je pritisak na Ricciarda, dok Ocon nije uspevao, ili nije želeo da se odvoji na više od sekunde od timskog kolege kako bi mu pomogao da se odbrani.

Ispred njih, veliki problem na mekim gumama je imao Perez kome se Gasly potpuno približio dva kruga pre kraja i nakon jednog neuspelog pokušaja je uspeo da obiđe Meksikanca. Blizu je bio i Sainz, i on je na početku poslednjeg kruga uspeo da obiđe Pereza i domogne se šestog mesta.

Hamilton je na čelu ubedljivo došao do 92. pobede i novog rekorda po broju pobeda. Bottas je zaostao čak 25 sekundi, dok je Verstappen bio treći. Leclerc na kraju na tvrdim gumama nije imao tempo da se bori za treće mesto, Gasly je bio peti, dok su prvih deset kompletirali još Sainz, Perez, Ocon, Ricciardo i Vettel.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasly je isto bio dosta dobar, Renault, posle prethodne trke, ocekivao sam malo jace. Lando mi se isto nesto umusio, ne znam sta mu bi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Landa menjaju, pa verovatno zbog toga. Gasli je odlično odvozao. Ima dosta brzih krivina i tu šasija dolazi do izražaja zato je Reno podbacio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, dach@ said:

Landa menjaju, pa verovatno zbog toga. Gasli je odlično odvozao. Ima dosta brzih krivina i tu šasija dolazi do izražaja zato je Reno podbacio.

Greška mislio sam na Albona. A Lando će često biti musav kad dodje Rikardo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...