Jump to content
FAS Goran
samo_da_pitam

Fiat Tipo Street 1.4 "Tipi"

Recommended Posts

@IvanNapisao sam u prvom postu:

Stigao sa letnjim Continental EcoContact 6 gumama

Pre nedelju dana stavljene GoodYear Vector 4 Seasons Gen-3

Obe dimenzije: 205/55 R16 94V XL

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, samo_da_pitam said:

Ubrzanja do 50, 60km/h jako lepo radi, ali po izlasku na auto put tuga.

Strpi se malo da se razradi motor, pa posle slobodno budi malo slobodniji u obrtajima pri ubrzavanju, ja nemam utisiak inferiornosti na autoputu osim na većim usponima, ostalo sve je sasvim korektno, malo vremena da ga osetiš kad mora niža.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, samo_da_pitam said:

Pre nedelju dana stavljene GoodYear Vector 4 Seasons Gen-3

Obe dimenzije: 205/55 R16 94V XL

Hvala, prevideo ;) . Kada se malo slegnu, pisi utiske za GY posto planiram da ih pazarim, zivo me zanima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provozao ovaj auto auto putem, kojih cca 600km. Sviđa mi se kako leži na putu i kako upija rupe. Na jednoj deonici (nizbrdo ;-)) došao do 150km/h. Vožnja u proseku od 120-140km/h. Ubrzanja preko 100km/h su užasna. Dakle u preticanja ili nizbrdo ili iz zaleta.
Nakon dva ipo sata vožnje kreće nelagodnost u ramenima i kukovima.
Sve u svemu, moja ocena: dobar gradski auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene, posle prvih 5000 km, taj motor 1.4 radi baš zanimljivo :) 

Malo mu se promenio zvuk, postao je "dublji", lepo se vozi između 1700 i 2500 rpm, za umerenu vožnju, vrlo pristojan motor. Moraš sačekati malo da se razradi, trebalo bi da bude bolje. Ja sam na 4000 km zamenio i ulje, tako da je sad potpuno spreman za 6000+ rpm :) 

Ono što je zaista dobro kod benzinskih motora jeste to da si gotovo siguran da kako god da ga voziš, radiće isto, 200 000 km :) a posle toga, može i generalni remot, za 500 evroVa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecina ljudi ovde je ili posedovala ili bar vozila neki od FIRE motora, pa znaju sta da ocekuju na tu tezinu vozila. Ako te zanima malo i teoretski - posto se polako pojavljuju podaci za novi GSE motor, bas sam juce izvlacio poredjenje izmedju stare i nove ulazne motorizacije za Tipo.

Tj. izmedju izbacenog 1.4 FIRE 95 atmosferca i novog 1.0 FireFly 100 turbaka trocilindrasa, a podaci su upravo za Tipo HB.

Imas Overtake parametre u razlicitim opsezima, sa i bez promene stepena prenosa, fabricke grafikone snage i torque, parametre ubrzanja, itd.:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73964-fiat-novi-tipo-mišljenje-iskustva-saveti/&do=findComment&comment=1578360

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za utehu, za gradsku vožnju je nekako tečnija vožnja ovog atmosferca nego novih malih turbo trocilindraša jer imaju turbo rupu ispod 2k obrtaja.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kod mene, posle prvih 5000 km, taj motor 1.4 radi baš zanimljivo  

Malo mu se promenio zvuk, postao je "dublji", lepo se vozi između 1700 i 2500 rpm, za umerenu vožnju, vrlo pristojan motor. Moraš sačekati malo da se razradi, trebalo bi da bude bolje. Ja sam na 4000 km zamenio i ulje, tako da je sad potpuno spreman za 6000+ rpm  

Ono što je zaista dobro kod benzinskih motora jeste to da si gotovo siguran da kako god da ga voziš, radiće isto, 200 000 km  a posle toga, može i generalni remot, za 500 evroVa dark_rolleyes.gif

Trebaće mi četiri života da ovaj auto doteram do 200000km ;-)

@ivan@Madra

Uopšte se ne žalim na auto, mesto mu je tu gde je.

Ali eto i da prenesem utiske. Za nekoga ko planira vožnju po auto putu, dominantno, ovaj auto nije. Bar ne sa ovim motorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Madra said:

za gradsku vožnju je nekako tečnija vožnja ovog atmosferca nego novih malih turbo trocilindraša jer imaju turbo rupu ispod 2k obrtaja

Konkretno za FireFly (a i generalno) - nicemu ne verujem, dok ne sednem da probam :) . Na papiru bi mali turbak trebalo da bude dominantan u odnosu na stari atmo upravo najvise "u bunaru" sa obrtajima. I sto se tice torque i elasticnosti. Dodatno sto je ovaj ulazni GSE 100 u Tipu u stvari "ustinuti" originalni T3 od 120 KS. Tacnije, max torque slabijeg motora je dostupan na 250 rpm manje (sa originalnih 1750 spusteno na 1500 rpm), kao i max snaga na cak 750 rpm manje (sa 5750 spusteno na 5000 rpm). Da li mozda "hardverski" sa manjom turbinom koja se brze zavrti ili softverski sa mapom - iskreno se nisam jos udubljivao. Svakako je taj motor na papiru ocigledno prilagodjeniji gradskoj voznji.

E sad, ostaje empirija i ono sto cemo videti u praksi - isto tako se tvrdilo i za tada nove Fiatove 1.6 i 2.0 dizelase, pa se vecina nas koji smo imali stariji 1.9 poprilicno razocarala. U praksi je na novim motorima kriva obrtnog pomerena prilicno udesno, slicno ovome sto navodis, a to se ocigledno pokazalo i na merenjima. Ostaje da vidimo, samo dok nam mali GSE padne saka :).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Ivan said:

Na papiru bi mali turbak trebalo da bude dominantan u odnosu na stari atmo

Prema onim dokumentima što si okačio, definitivno bi trebalo da bude mnogo bolji, još kada se uzme u obzir i da menjač dosta dužih prenosa, onda će to biti dosta zanimljiva sprava za vožnju.

Do 60 km/h i atmo radi vrlo dobro, osim što umara menjač, a to kod novog modela neće biti problem. 

To je više nego dovoljno za grad.

Magistrala, isto korekno, između 60 i 90, nije umarajuće u IV stepenu prenosa a tu će opet ovaj mali turbak biti u prednosti.

I ono što ostaje, ni jedan ni drugi nisu za vožnju preko 130 km/h

A najveća prednost je definitvno manja potrošnja (ako je tačno ono što piše u onim dokumentima). Koliko vidim, za atmo su bili dosta tačni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskustvo sa pneumaticima prebaceno je u odgovarajucu temu (bice korisnije, tj. dostupnije daleko vecem broju citalaca):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/28085-pneumaticiletnji-zimski-iskustva/&do=findComment&comment=1597083

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 meseci kasnije Tipo je na 2800km ;-)
Dakle prosek je kojih 300km mesečno! Za konkretnu namenu, bilo koji skuplji auto da sam uzeo bio bi preplaćen.
Imam problem sa start stop sistemom. Prestao je da se gasi auto sam kada je na semaforu. Čitao sam da je još neko na forumu imao isti problem ali ne mogu da nađem post i rešenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala.
Vozio sam duži put. Proradio je srart stop sistem nakon toga iako board komp pokazuje napunjenost baterije tačno na polovini, i dalje.
Popravio mi se utisak o autu, malo.
Ubrzanja od 80 do 120 je i dalje kriminalno loše, tj. Sporo. Boje je ubrzanje od 120 do 160km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, samo_da_pitam said:

Proradio je srart stop sistem nakon toga iako board komp pokazuje napunjenost baterije tačno na polovini, i dalje.

To nije napunjenost baterije, nego napon punjenja alternatora. Kod ispravnog alternatora, krece se u rasponu 13.8-14.3V. Dok je napon akumulatora cca 12V.

Ako mislis na ovaj parametar:

 

IMG_0287.jpg.984f927bd2a4646eb9f1749d5288fad7.thumb.jpg.2af1bd026f03e1b30095e5a03493f46d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...