Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Cestitke na prinovi, da te lepo sluzi ! :thumbsup:

 

Razocarenje motorom nije iznenadjujuce kad pogledam u potpis i vidim da si presao iz Punta sa 1.3 jtd! Koji je, kakav takav, ali ipak turbo u laganom autu... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke kolega, baš je dobar crni, svaka čast. 

 

Na motor ćeš se verujem privići vremenom, malo da se prilagodiš stilom vožnje, i ja sam prešao iz jtd u tipa 1.4, nije to tako stašno, u nezahtevnoj vožnji (ubrzanje, uspon) ovaj motor sa ovim menjačem zaista može lepo da se vozi, da izvuče na malom gasu.. a za ubrzanje, uspon, niža brzina pa gas nema druge. Em je slabiji motor em ima više brzina.

 

I moj je steet, čudi me samo da je kod tebe stariji ''radio'' multimedija, u steet bi trebao biti sa 5'' ekranom, slično, al malo kao bolje, tač skreen na ekranu, veći ekran. Što se tiče brzinomera ja nisma primetio da mi nešto smeta, možda položaj volana je nisko pa zaklanja... Ablenderi su i meni nekad daleko, npr dešava se da kad dajem migavac gurnem ručicu u položaj dugih svetala, kako li je onima sa kraćim pristima.... Komande na volanu su meni ok, ove pozdai za radio skroz funcionalne, prebacivanje pesama levom rukom, sve je ok, ove napred aj manje više za neke paramamtre u vožnji, potrošnja... desno tempomat, mora biti pri ruci kad se koristi ko ga koristi... Za naslon za ruku sam se i ja preštao što ga nisam dodao kad sam uzimao da dodam na kredit jer je doplata bila 110 a ovako je oko 100eur onaj amster. Mislim da za 110eur i dalje možeš u ovlašćenom da dodaš...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je kupljen namenski za jako kratke relacije, pa me ne tangira što nije 2.0
Naslon za ruku mogu i u ovlašćenom da kupim samo mi je bitno da je moguće samo umetnuti ga u postojeću rupu bez ikakvih šrafljenja, lepljenja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, samo_da_pitam said:

samo mi je bitno da je moguće samo umetnuti ga u postojeću rupu bez ikakvih šrafljenja, lepljenja...

Pa u ovlašćenom će ga nemestiti verovanto isto onako kako bi i bio da je uzet kao dodatna oprema u startu, a verujem da se šrafi. 

Ali zato vozimo nešto što više neće moći da se kupi, pa će mu vrednost rasti, bićemo raritet :)

 

https://www.sicurauto.it/news/attualita-e-curiosita/fiat-produce-lultimo-fire-storia-di-un-motore-quasi-indistruttibile/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke na Tipisi :) Vidi, skidanje folije ima svoju cenu, iako cesto neopravdanu za ono sto nudi, ali isto tako osmeh na licu znajuci da si od 0 krenuo i da je autic nov je nezamenljivo :)

 

Puno bezbriznih kilometara zelim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke na autu.
Počeo sam da razmišljam o novom autu i to upravo o Tipu. Gledao po salonima i dosta je dobar. Mesta baš ima dosta, završna obrada ipak niiiije toliko loša....čak i klotara za 10500 evra ima odličnu opremu za te pare (ABS, servo, ESP!!!!!, podizači, klima, radio kao kod tebe....oprema kao kod tebe). 

Ali taj motor - kažu da je raga i može preći brdo kilometara, ali nije, baš nije za tu karoseriju. Opet, novo je novo. Ali fali snage opet, jbg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke za novi prevoz,ići će taj motor lepo,samo treba da se navikneš na šaltanje.A gde mu je treći naslon za glavu pozadi?Ja sam vozio 500L-a sa tim motorom i nisam bio nezadovoljan,mora da se vrti i sve ok.Još čekam t-jet,prošlo 60dana od 90!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, čestitke i da vremenom naučiš da živiš sa tim "manicama"! :thumbup:

Što reče kolega, na motor gledaj kao na plus, jer sledeći ne može da bude slabiji!

Drugo, ovo tvoje predstavljanje je jedan od razloga zašto sam idalje na ovom forumu! Navedene su pozitivne strane i nedostaci (objektivni i subjektivni)! To na forumima drugih proizvođača (barem onih koje sam vozio)  NE BIVA! Pa mene su na Toyota forumu ubeđivali da je 1.33 taman za Aurisa!

Slažem se i sa kolegom @Martin da Tipo primamljivom deluje za ljude koji su umorni od polovnjaka, sa "majke mi" originalnim kilometrima i knjižicama, a koji ne traže mnogo!

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, bane1321 said:

Slažem se i sa kolegom @Martin da Tipo primamljivom deluje za ljude koji su umorni od polovnjaka, sa "majke mi" originalnim kilometrima i knjižicama, a koji ne traže mnogo!

Nije bilo velikih problema sa Cromom, ali i pihtije idu sa godinama. :yes

 

@Drasko bgdto je "klotara" pa zato nema naslona i sredini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke na novom autu, da te lepo sluzi!

Slazem se sa mojim drugarom @bane1321 - svaka cast i na vrlo realnom opisu, a ovaj forum je upravo poznat po tome da nije sektaski.

U mnogim stvarim se slazem sa tobom, za te pare solidna kupovina, upotrebljiv auto sa jednim od najvecih gepeka u klasi - ali nikako ne mogu da se otrgnem utisku da je zaista prava steta sto se samo malo vise nisu potrudili oko tog enterijera. To je ono sto meni najvise bode oci, jos od kada sam pre par godina prvi put seo u njega i zasto mi ne bi bio izbor. Oko motora se sve zna, u gomili modela je u razlicitim oblicima vec vise decenija, verujem da nema Fiatiste koji ga nije vozio bar u nekoj iteraciji :) . I to je vec na izboru onoga ko kupuje, sa svim sto to nosi i sto jeste stvar kompromisa.

On 10/16/2020 at 12:40 PM, Tipo95 said:

Ali zato vozimo nešto što više neće moći da se kupi, pa će mu vrednost rasti, bićemo raritet :)

Legendarni FIRE je jos pre nekoliko meseci poslat u istoriju u Termoliju, u svojoj 4. deceniji. Prvi ga je poneo Autobianchi Y10 polovinom 80-ih. Takodje ubiVen brend, koji je grupaciji svojevremeno koristio upravo za razvoj i testiranje novih tehnologija.

Za Tipo MY21 predvidjeni su moderni GSE FireFly motori sa aluminijumskim blokom. Nazalost, kako je najavljeno samo T3 varijanta sa 120 KS i 190 Njutna (turbo trocilindras). Bile su neke najave da bi mogli i da idu i slabiji "brazilci" u N3 varijanti (atmo).

Inace, ti motori kao T4 (cetvorocilindrasi) vec su serijski nasvirani do 180 KS i 285 Njutna, mogli bi i za Tipo da omoguce neku slabiju 140/150 varijantu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada pricam o FIRE i gasenju proizvodnje, mislim na celu paletu motora od njenog starta (a i clanak koji je kolega citirao se odnosi upravo na to). A ne bukvalno samo na 1368 cmm varijaciju, 16v ili motor u Tipu koji je dogurao do Euro VI d Temp.

FIRE su bili evolucija za to vreme, razvijani i startovali polovinom 80-ih, u startu karburatorski i za svo ovo vreme konstantno nadogradjivani, naravno koliko je to bilo moguce. Kubikaze su se kretale od 769, 999, 1108 do nama danas najpoznatijih 1242 i 1368 ccm blokova.

Nad popularnim 1368ccm su kasnije stizale turbo varijacije, u vidu T-Jet polovinom prosle decenije, pa MultiAir 2010., MultiAir II 4-5 godina kasnije. Da bi ih na kraju zamenili novi GSE benzinci sa 3. generacijom MultiAir tehnologije, koji su vec neko vreme u prodaji.

Time se i zavrsava zivotni ciklus ovih izuzetno popularnih, jednostavnih i pouzdanih motora, ali koje je vreme odavno pregazilo (i sto se tice performansi i potrosnje). A krenuli su, kao sto rekoh 1985. u verziji 1.0 i 1.1 u Autobianchi Y10, nasledniku cuvenog malog A112. A posto je Autobianchi decenijama unazad bio Fiatov "poligon" za nove tehnologije, FIRE tek godinu dana kasnije krece u Unu i Pandi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Uno je te motore dobio iste godine, jula 1985. a Y10 je predstavljena na zenevskom salonu 4 meseca ranije :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako cika Google tako kaze, stvarno ne znam u kom tacno mesecu ;) , posto pisem iz glave.

Secam se da su FIRE prvo startovali u Autobianchi 1985., kao i mnogo inovativnih stvari u grupaciji pre toga.

I da tek iza toga te motore dobijaju Fiati, opet kao i mnogo stvari pre toga. Moguce da je Uno nesto ranije, a Panda pomenute 1986.

Za prestanak proizvodnje se vec secam tacno u mesec :D , jer sam u maju kacio vest o prestanku proizvodnje u Termoliju. Evo i fotke od tada, zadnji primerak je bio u verziji 8v i nosio broj 23.233.856 :) :

 

Untitled51.thumb.png.29caccc97cc01664599cb76318fac174.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako i ne bi, jedan od najpouzdanijih i najcuvenijih motora... Nazalost, vreme ga je polako pregazilo. Borio se sa eko normama i nekako, ali sa performansama i potrosnjom tesko.

Licno se grozim od modernih, napucanih downsized motora, trocilindrasa, tehnologije gasenja cilindara u voznji... Ali to nam je uz elektrifikaciju i buducnost. Polako se sa ovim sokocalom pripremam za sledeci "udar" :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako 1.4 sa 95 ks nosi Tipa, kao 1.2 sa 60 ks u Puntu Klasik - onda to i nije tako loše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Tipa je 12.6 kg/KS, a kod Puntica 14.75 kg/KS. Kao i 127 vs 102 Njutna.

S tim sto ne treba zaboraviti da je takav Puntic Subcompact prvenstveno namenjen za grad i nezahtevnu voznju.

Compact klasa je ipak stepenik vise i allrounder koja treba da zadovolji malo zahtevnije prohteve. Dovoljno je vec i sto ima 300 kg vecu nosivost.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2020 at 8:46 AM, Martin said:

Počeo sam da razmišljam o novom autu i to upravo o Tipu.

Vidim da voziš Cromu, pa ako imaš potrebe za karavanom možda i o tome razmišljati, možda i sa plinom fabričkim, izađe to malo skuplje nego osnovna verzija limuzine ili HB ali kad je već slab motor bar da se voziš jeftino :) ja malo žalim za tom opcijom ali opet nemam tolike neke potrebe, ne prelazim puno, malo mi se i svideo street sa felnama i crnom maskom i lajsnom, mada i to može da se doradi na karavanu, da se kupe neke felne, na karavnu bi tek pasovale neke veće, što je opet dodatni trošak, ako je karavan 12.000 sa čeličnim plus felne plus plin.. a opet karavan nije toliko veliki i karavanski, lep je, ko voli izgleda hedžbeka ne limuzine. Najbolji paketi za najmanje pare su za limuzine pa ko voli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na komentarima.

@Tipo95 @Martin @Drasko bgd
Meni šaltanje ne zadaje nikakav napor. Menjač lepo radi, ali bi bilo lepše da ima manji hod. Ubrzanja do 50, 60km/h jako lepo radi, ali po izlasku na auto put tuga. Još jednom City servo je sjajno odrađen. Takođe, primećujem kao da ima zaštitu serva od namotavanja. Kada okrenem pun volan, vozim, nakon par sekundi kao da dozvoli volanu da se još malo nategne.

@bane1321
Haha kapiram da ovog slabije ne može :) ali, kažem opet, za namenu za koju mi treba bilo šta drugo je overkill. Ovaj auto je kupljen da nije polovan i njjeftiniji koji sam mogao da nađem, ali odmah. Dakle čekanje na isporuku drugih automobila je presudilo u korist ovom. 
Za ovo što kažeš da je realno predstavljen, pa ja smatram da je to korektno. Iako volim Fiat, niti sam ga ja pravio, dizajnirao... pa da me išta pogađa. Ne robujem brendovima, a da je mogao neki drugi brand da mi ponudi jeftiniji auto sa bržom isporukom ne bih se bunio. Fiat tipo u odnosu na mini gradske automobile nudi malo više lima i prostora, a motor je baš takav, mali i gradski. 

@Ivan
Meni enterijer nije ružan niti loš, već prazan :) Potenciometri za ventilaciju i klimu iako izgledaju maksimalno ružno ostavljaju utisak da će nadživeti...

Stavljene su nove GoodYear allseason gume i primetno je bolji utisak u vožnji u Odnosu na Continental koje su došle uz auto. Što se potrošnje tiče zadovoljan sam! Zezam se naravno, još ni prvi rezervoar nije potrošen.

Edited by samo_da_pitam

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, samo_da_pitam said:

Stavljene su nove GoodYear allseason gume i primetno je bolji utisak u vožnji u Odnosu na Continental koje su došle uz auto.

Ako su Gen-3 u pitanju (tj. 3. generacija Vector4Season) - kada ih malo izvozas dopisi utiske u odgovarajucoj temi.

Planiram da ih uzmem u 225/45/17 dimenziji, bas smo danas kuckali:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/28085-pneumaticiletnji-zimski-iskustva/&do=findComment&comment=1575339

 

Pretpostavljam da su sa autom dosle najjeftinije Conti (EcoContact)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...