MiloshBg 1505 Posted December 3, 2022 Kod dobro poznatog servisera se mogu naci nove, tacnije fabricki remont (1.3 e5) koji je jedini nudjen i u garanciji svojevremeno za oko 160e po komadu uz uslov da ostavite svoju staru. Drugacija varijanta te nove dizne NE POSTOJI. Svi koji kazu drugacije nemaju pojma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ZELJKO OBRADOVIC 0 Posted December 5, 2022 (edited) Pozdrav! Vozim Fiat EVO 1.3mjet 84ks. U prethodnih mesec dana pri prvom paljenju pojavljuje se belo-sivi dim nekih 15ak sekundi, i posle toga sve je normalno. Medjutim, povećana je potrošnja goriva sa 4.8l na 6.5l(mereno više puta sipanjem do čepa i proračunom) a ulje motora koje je menjano pre 6000 je sa maksimuma na pola došlo. Turbina je u redu. Da li neko zna šta bi mozda moglo da bude? Postoji opcija da su gumice ventila(zbog dima i ulja), a da li zbog njih može i potrošnja da se poveća? Da li pri novoj promeni ulja sipati Seleniu gold(koja je bila) ili total 5w-30? Edited December 5, 2022 by Ivan Spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19942 Posted December 5, 2022 @ZELJKO OBRADOVIC Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom, pa mozes da procitas i dosadasnja iskustva. Euro 5 verzija 1.3 motora je poznata kao "svilenija" u odnosu na starije Euro 4, poznata problematika sa diznama, neravnomeran rad pri prvom paljenju, dim, itd. Takodje za 1.3 Euro 5 verzije, postoji posebna tema o povecanoj potrosnji ulja: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83049-fiat-grande-punto-evo-13-mjet-84ks-potrošnja-ulja/ 2 hours ago, ZELJKO OBRADOVIC said: Da li pri novoj promeni ulja sipati Seleniu gold (koja je bila) PS: Zar Selenia Gold nije neka matora polusintetika u vecoj gradaciji? U taj motor bi zbog DPF trebala da ide sintetika, minimum Fiatov 955535 S1 i ACEA C2? Tj. fabricka preporuka bese Selenia WR PE, 5-30? Deluje mi totalno pogresno ulje, za pocetak? 2 Old school and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted December 9, 2022 (edited) Kakva selenia gold u taj motor, to ulje je polusintetika 10w40 za motore iz 90ih godina, mozes bilo koje ulje 5w30 koja zadovojlava standarde ne mora selenija ali gold svakako ne, sad ako je auto presao dosta mozda bolje ici na 5w40 i ono je sintetika i ima za dpf varijante.....Ne smatram da ce zamena resiti potrosnju ulja tacnije moze se desiti i jos vise da ga trosi ako sipas 5w30 ali svakako gold nije ulje za taj motor....koliko km ima auto? Edited December 9, 2022 by OMP 1 Old school reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ZELJKO OBRADOVIC 0 Posted December 11, 2022 (edited) Pardone, nije Gold već selenia wr 5W40-tako je savetovao radnik u servisu..mahinalno sam napisao gold-stare navike. Ima 178230, ali verovatno ima mnogo više. Edited December 11, 2022 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted December 11, 2022 to vec moze Quote Share this post Link to post Share on other sites
krajo 14 Posted December 18, 2022 Da li je iko sipao kakav aditiv u gorivo pa da malo pokuša poboljšati rad dizni? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1505 Posted December 18, 2022 Dizne ako su lose, nikakav aditiv im nece pomoci. 3 Axic, darkman14 and krajo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted December 18, 2022 mozda moze malo da pomogne ali ne moze da napravi cudo, neki su se hvalili kako su wynsom popravili korekcije dizni i kako im auto bolje radio i sl. svakako ne moze da steti da se proba a da li ce biti nekih osetnih promena je ...??? 1 krajo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
krajo 14 Posted December 18, 2022 A sta je Wynsom? Dvije godine vozim konstantno punta.Pređeno nekih 40 hiljada. Radi nekada dobro(ne stresa se i ne puši bijeli dim), a nekada se stresa pa se smiri. Ne primijetim da slabo vuče ikada.Nema crnog dima kada dodam jači gas. Samo to stresanje.Nekada se više stresa, a nekada manje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 995 Posted December 18, 2022 @krajo Wynns aditiv za dizne. Ja sam ga svojevremeno sipao dok sam imao 1.3 mjet ali nisam primetio neku razliku. 1 krajo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted December 19, 2022 https://lavauto.rs/product/wynn-s-diesel-extreme-cleaner-diesel-clean-3-500ml/20370/ nece skoditi da probas a mozda nesto i pomogne, ja sam ga sipao svojevremeno par puta u benzince i sad planiram al nikako da kupim, cisto preventivno 1 krajo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 21598 Posted December 19, 2022 Definitivno taj 84ks u 1.3 mjet samo za izbegavanje. Sve češće čujem sa strane isti problem sa nemirnim radom na prvom paljenju i za dim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Darko_multijet 6 Posted August 17, 2023 Imam isti motor 1.3 e5 85 ks i od kad ga imam (skoro 2 godine) pokazuje te simptome. Vozim ga zadnjih 30 000 km. Sada ima 252 000. Napravljen je veliki servis prije 20 000. Ulje mijenjam svakih 10 000, ne troši ga uopće, kako nalijem tako ostane do zamjene. Ima funkcionalni egr i dpf. Regenerira svakih 300 km ugrubo. Auto sam kupio sa lošom diznom. Tj odmah kod isprobavanja sam primjetio nemiran ler kod svakog paljenja. Ubacio sam aditiv na 10 l nafte i nakon 10 minuta spustilo mi trenutnu potrošnju, a prosjek je nakon nekog vremena pao sa 6.5 litara na 4.9. Nakon toga nije bilo više nemirnog lera ljeti. Evo što sam zapazio: 1. nemiran rad kod hladnog starta ovisi o vanjskoj temperaturi - ako je vanjska temp iznad 20 c, upali mirno kao kada je zagrijan - ispod 12 c se javlja nemiran rad nekih 5-10 sekundi (okretaji skaču između 850 i 950) - zimi je baš jako nemiran kad je temp u minusu i trese se oko 20-30 sekundi - kada je hladnije od -8 lampica grijača ostaje duže svjetliti prije paljenja i onda puno mirnije radi i kraće trese - kada je temperatura motora 40 - 50 c za trznuti ponekad kod paljenja ( na 45 c se gase grijači) 2. kada mi se olabavio kontakt jednog grijača (javljalo je grešku) kod hladnog starta po toplom vremenu ponašao se kao kad je temperatura u minusu zimi 3. 4. dizna mi ima velike korekcije tokom vožnje ali većinom ispod +2, sve ostale dizne su u minusu ili malo u plus Moje sumnje su na dizni broj 4 ili oslabljeli grijač Quote Share this post Link to post Share on other sites
Darko_multijet 6 Posted September 3, 2023 (edited) Evo korekcije kod hladnog starta danas ujutro. Vanjska temperatura 17 c Jednom su skočili okretaji i nekoliko sekundi je nemino radio. Je li to zbog dizni? Probat ću ovaj tjedan ubaciti aditiv TEC2000 za čišćenje dizni. Edited September 3, 2023 by Darko_multijet Quote Share this post Link to post Share on other sites
Darko_multijet 6 Posted November 9, 2023 Samo da se javim, riješio sam problem na svom puntu. TEC 2000 je smanjio prosjek potrošnje za 0.2l i korekcije su se poboljšale ali ne dovoljno. Rješenje je bilo zamjena dizne 4. Kupio sam repariranu diznu za 180 eura sa novim kodom. Sad auto nakon paljenja na temperaturi oko 0 ne trza ni malo. Korekcije su se potpuno promjenile. Ova nova dizna je sada oko -1 ( stara je bila +1.5 - 2), dok su ostale malo u plusu. 1 1 MS PK and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bokili011 0 Posted October 13 Citam sve vreme temu misleci da je neko malo jace testirao problem... Imam 84ks Evo... Prilikom prvog paljenja ima taj gusti sivi dim i neravnomeran rad u zavisnosti od spoljne temperature kako je i napomenuo kolega iznad. Startovali smo sa remontom dizni, pa probali druge dizne i iskodirali. Zamenili filter goriva. Postavili nepovratni ventil i skinuli ga ako nema dovoljno goriva pri prvom paljenju. Na kompu nije izbacio ni jednu gresku tada, naknadno je prijavljivao dpf i egr koji smo odcepili, drugo zapusili i na kompu ugasili. Posle se povremeno pojavljivala greska za protokomer koji smo cistili pa ugasi gresku. Isli smo na temu struje da nema dovoljno do dizne pa probali drugi akumulator, regler, alternator. Proveravali dal negde vuce neki fals vazduh i nema promene. Jedina promena je kad se tako trese kad mu se u granu prsne brake cleaner, popravi mu smesu i odma radi kao zagrejan. Jel ima neko ideju koja ima smisla da se proba, ideja smo ostali bez? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8104 Posted October 15 Pa kada mu prsnes b.kliner zapali mu smesu momentalno i mora biti bolje svakako Gumice na ventilima? Kompresija motora? Uzubljenje?Sent from my SM-A346B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1505 Posted October 15 Kolega je imao slican problem i resio ga je zamenom dizni, tj ugradnjom ISPRAVNIH. I tu je kraj price. 1 Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3044 Posted October 15 Kod 90% ljudi koji su imali ovaj problem su bile dizne u pitanju 3 Zvezdo, MS PK and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Spinkless 0 Posted November 29 (edited) Pozdrav, da li je neko od vas imao fiat punto evo 1.3 multijet 62kw 2011 godina. Desava mi se da su mi majstori pokvarili 2 dizne tj. 3 i 4 diznu. Dizne sam kupio testirane za euro 5 motor kao sto je i receno. Desava mi se od kada se desio taj kvar da auto nije bitno da li je hladno ili zagrijano prilikom dodavanja gasa takodjer nije bitno da li su neki manji obrtaji ili veci bas kako mu se cefne pocne da trza i ako ne pustim gas upali se check engine lampica. Prilikom trzaja cuje se neki zvuk koji ne znam ni objasniti, isto kao da ventilator treba da okrene a ne moze pa krene da trza, ili se cuje neko strujanje zraka... Do sad je izbacivalo gresko P2563 kao variable geometry turbocharger position sensor deviation. Od tada sam radio remont vakum pumpe, ciscenje dpfa, repariranje turbine, mjenanje ponovno podloski dizne i cak se vise i ne sjecam sta se sve radilo. Ni jedan majstor gdje sam odvukao auto nije mogao da nadje kvar a nabacao sam se para. Da li se neko susretao sa slicnim problemom ? Edited November 29 by Ivan Spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19942 Posted November 29 @Spinkless Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o problemima u radu i sa diznama na Euro 5 verziji 1.3 MultiJet. Da ti ne stajem na muku - ali zasto odmah nije reklamirano na istom mestu gde je i nastao problem? Ovako si usao u seriju verovatno i nepotrebnih troskova ili prebacivanja odgovornosti sa jednih na druge...: 28 minutes ago, Spinkless said: Desava mi se da su mi majstori pokvarili 2 dizne tj. 3 i 4 diznu. Dizne sam kupio testirane za euro 5 motor kao sto je i receno. Ni jedan majstor gdje sam odvukao auto nije mogao da nadje kvar Quote Share this post Link to post Share on other sites
Spinkless 0 Posted November 29 4 minutes ago, Ivan said: @Spinkless Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o problemima u radu i sa diznama na Euro 5 verziji 1.3 MultiJet. Da ti ne stajem na muku - ali zasto odmah nije reklamirano na istom mestu gde je i nastao problem? Ovako si usao u seriju verovatno i nepotrebnih troskova ili prebacivanja odgovornosti sa jednih na druge...: Prvi put na forumu pa nisam znao. Napravio gresku s prvim majstorom i et jebi ga.. Uglavnom vec 2 mjeseca pokusavam da nadjem da mi neko popravi ali niko nema pojma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Alex84 1 Posted December 3 (edited) @Spinkless P2563 i P2348 su bile moja muka (naizmenično). Glavila geometrija zbog istrošenosti i auto "zafućka" secne i turbina prevrti na 3 bara a max je 2.3. Remont turbine u užicu i 300e manje, evo već godinu dana nema problema. Probaj da nađeš dijagnostiku i da voziš i uživo pratiš parametre pritiska u usisnoj grani i položaj geometrije. Elektroventil vakuma geometrije takođe ume da glavi i izaziva slične simptome. Pozdrav. Edited December 3 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites