MilosV7 35 Posted September 30, 2020 (edited) Dobar dan dobri ljudi. Poceo je da me zeza ujutru pri prvom paljenju. Do sada se to nije desavalo. Dakle primera radi, jutros u 5 sati (temperatura oko 8 stepeni) dajem kontakt i cekam da se sve pogasi, svetla su iskljucena. Auto vergla uobicajenim tempom, odlicno i u trenutku kada treba da upali i digne obrtaje na 1500, kao da se udavi i treba mu par sekundi. Desavalo se i da ne uspe iz prve, pa mu dodam malo gasa u drugom pokusaju. Nisam pokusavao da ga upalim iz prve sa gasom. Danas kada sam se vracao sa posla, posle 11 sati u mestu, na ravnom, kao da se opet malo namucio da upali. Akumulator je dobar. Napon ujutru 12.5V. Probacu sutra da ga paralelno vezem sa jos jednim i vidim ima li razlike. Ima li predpostavki i eventualnih stvari koje bih mogao sam da isproveravam, ocistim, zamenim, vratim i slicno? Nema greski na tabli Edited November 3, 2020 by neshaoct split Topic / update naslova teme Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted September 30, 2020 Ima li ugrađen TNG? Ako ne onda je verovatno problem do goriva. Dakle pumpa, dizne. Ja preventivno sipam, godinama, aditiv u rezervoar. Tako predupredim situaciju preventivno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 1, 2020 14 hours ago, Mijailović P. said: Ima li ugrađen TNG? Ako ne onda je verovatno problem do goriva. Dakle pumpa, dizne. Ja preventivno sipam, godinama, aditiv u rezervoar. Tako predupredim situaciju preventivno. Nema TNG. Auto pretezno vozen na otvorenom, sipano kvalitetno gorivo i nikad nije imao manje od pola rezervoara benzina. Barem od kad je kod mene, bas iz razloga prljavstine na dnu. Da li da probam nesto sam da uradim, tipa da zamenim svecice, ocistim “nesto” ili da odmah jurim nekoga ko se bavi usisom i ubrizgavanjem generalno? Da li je moguce da zeza zbog akumulatora. Recimo kad dam kontakt i hocu da spustim stakla, idu znatno sporije, nego kad ukljucim auto i ima punjenje. Mozda nema dovoljno struje da baci na pumpu... svecice.. lupam zestoko. Ujutru cu probati da skinem akumulator sa golfa i povezem ga kablovima paralelno sa fiatom pre prvog paljenja. Pa da vidim sta ce kazati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted October 1, 2020 Svakako da struja igra važnu ulogu u startovanju... Očistiti/zameniti svećice , map senzor i naravno akumulator. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted October 1, 2020 Probaj da otkačiš senzor temperature i MAP senzor pa da vidiš kako pali. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 1, 2020 5 hours ago, jevta said: Probaj da otkačiš senzor temperature i MAP senzor pa da vidiš kako pali. Moze li mala pomoć oko lokacije istih senzora? Elektroničar sam profesionalno, doduše ne Auto... ali snaći ću se. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted October 1, 2020 MAP senzor se nalazi iza mesta za sipanje ulja na strani suvozača ušrafljen u na usisnu granu. Senzor temperature je iznad menjača sa vozačeve strane ušrafljen u termostat. Evo nešto brzinski... Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneJ 300 Posted October 1, 2020 Mislim da je krivac akumulator (99%) Ako nije odavno menjan, probaj sa nekim novijim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted October 1, 2020 Moguće mada kada je aku uglavnom se pokaže i resetom table Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 3, 2020 On 10/1/2020 at 11:16 AM, jevta said: Probaj da otkačiš senzor temperature i MAP senzor pa da vidiš kako pali. Mali apdejt. Spremim za jutros, jedan provereno dobar akumulator star godinu dana i kablove da paralelno vezem sa mojim na Bravu, da ga pojačam. Kao za klinac jutros 18 stepeni, a cele sedmice po 7-8. Kresnem auto upali na keca i digne obrtaje na standardnih 1300-1400. MEDJUTIM. Nije to to. Imao sam utisak da mu je trebalo oko pet sekundi da složi rad, tj kao da se na jednom cilindu mučio imao par missfire-a i onda se sredio i radi kao singerica. Sto se tice map-a, nisam stigao da skidam jer jako rano ustajem pa sam mislio za vikend i tu foru da probam. ja lično više ne sumnjam na Aku, ali sumnjam na svećice/bobinu ili ako u opste ima neke grejace istih i sumnjam na regilacioniti senzor/ventil pritiska goriva na common railu ubrizgavanja. Citao sam po raznim forumima. Sluzi i kao nepovratni ventil da se benzin ne bi vratio natrag u rezervoar i kako bi odrzao pritisak od oko 3bar za sledece paljenje. Sumnjam da su dizne, jer auto i dalje vuče i ide baš baš odlično. Ili mogu i one da zezaju. Svi ljudi koji ih čiste zahtevaju da ih demontiram sa auta i takve ih odnesem. Da li postoje problemi oko skidanja dizni za t jet-a? izvinjavan se na duzoj poruci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted October 3, 2020 Dijagnostika i dijagnostika u radu može mnogo da pomogne. Videće se rad vrnice i svega. Treba poštovati vreme zamene svećica. Grejača nema. Sam sistem za napajanje gorivom treba i pored modernih aditiviranih goriva povremeno pročistiti nekim proverenim aditivom. Ja imam dobra iskustva sa STP, Wurth, K2... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 3, 2020 2 hours ago, Mijailović P. said: Dijagnostika i dijagnostika u radu može mnogo da pomogne. Videće se rad vrnice i svega. Treba poštovati vreme zamene svećica. Grejača nema. Sam sistem za napajanje gorivom treba i pored modernih aditiviranih goriva povremeno pročistiti nekim proverenim aditivom. Ja imam dobra iskustva sa STP, Wurth, K2... Kakvi uskustvo imas sa aditivima za prociscavanje? da li treba malo agresivnije voziti, koliko benzina trebam imati u rezervoaru it d. Posto sam iz Kragujevca mislim da cu zakazati pregled u Fiatovom ovlascenom servisu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted October 3, 2020 Sipam bar jednom godišnje a najbolje pred neku dužu relaciju. Godišnji odmor i slično. Dupliram dozu, odnosno smanjim preporučenu količinu goriva u rezervoaru. Naspem bočicu neposredno pre dosipanja goriva iiii ćerajjjjj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 12, 2020 On 10/10/2020 at 9:18 AM, jevta said: Šta bi Evo me da se javim sa novostima. Doduse nema nista novo. -Probano sa drugim akumulatorom-ništa. -Probano na kablove dok radi drugi auto, znaci 100% dobar napon i struja- ništa, isto -sipan aditiv za dizne liquimoly i 30 litra qmax benzina na petrolu i otisao na put u petak, 300km. Malo da ga procisti- nista dobio nisam -isao na “pregled” auta u ovlasceni servis Fiat grupacije u Kragujevcu- nasli su da je nosac auspuha za zamenu i letva volana ima lufta malo. -skidao map senzor, pa upalio hladno vozilo, onako traljavo ga upalio i nije drzao one standardne obrtaje oko 1400, vec samo 1000 -skidao senor temperature rashladne tecnosti, isto traljavo upalio i dok nije imao senzor ventilator na hladnjaku je radio nonstop. posle je drzao gresku check engine neko vreme, koja je sama nestala. On 10/3/2020 at 10:43 AM, Mijailović P. said: Sipam bar jednom godišnje a najbolje pred neku dužu relaciju. Godišnji odmor i slično. Dupliram dozu, odnosno smanjim preporučenu količinu goriva u rezervoaru. Naspem bočicu neposredno pre dosipanja goriva iiii ćerajjjjj. Takodje mi se pojavio novi problem ahahha. Vozim autoputem i preticem dva tri kamiona. Vozim oko 130, napunim mu gas do kraja i on ubrzava standardno dobro do 150 i tu staje. Gledaam u skalu na bordu za pritisak turba i nece dalje od cca dve trcine. Oduzmem gas, probam opet, opet isto. Sesta brzina, znaci oko 3500-4000 obrtaja. Nikakvi losi zvukovi nista. Stanem na obliznju pumpu. Pustim ga da odradi deset minuta. Ugasim ga na jos 15 dok oližem sladoled i posle toga je isao opet kako treba. Sumnjam da ovo ima ikakve veze za paljenjem, ali eto. Pre bih rekao da je neki sistem za zastitu. Mozda preveliki back pressure na izduvu ili tako nesto. sto se tice paljenja, nisam pametan sta da radim. Jutros mi je na 13 stepeni tesko upalio i necu smeti ovako da prezimim sa njim. ima li neko ideje??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 12, 2020 Ovo sa situacijom na autoputu, barem meni ovako laicki, deluje na neki problem sa ili oko turbine. Da li wastegate, da li boost controler, mozda cak i sama turbina. Desilo ti se nesto slicno kao meni kada mi je auto bio cipovan. Auto mi je bio u underboost-u duze od nekog vremena (definisanog u ECU, ne znam tacno koliko, tipa 20-30-40 sec), i tada je upao u safe mode, kada je drasticno redukovao pritisak (samim tim i snagu). Nakon gasenja i ponovnog paljenja, opet je radio normalno. E sad, meni je bilo zbog mape koja je upisana (trazila vise pritiska nego sto turbo uopste moze da isporuci), a kod tebe je mozda nesto drugo razlog... A mozda i uopste nije to, samo mi je eto delovalo relativno slicno, pa sam napisao, ako vec nisi do sada, mozda da pogledas i u tom smeru... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 12, 2020 4 hours ago, jevta said: Svećice? Eto, svecice jos uvek nisam probao. Planirao sam da ostavim auto kod elektricara da prenoci, pa ujutru da ga on prati pri paljenju na racunaru. Mozda primeti nestoo. Na sta da mu skrenem paznju od parametara i sl? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 13, 2020 Koje svećice uzeti? ngk ikr9j8? 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 13, 2020 Da, bas te Oni su valjda zamena za IKR9F8, ako slucajno nadjes te starije, mozes i njih slobodno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 13, 2020 (edited) 2 hours ago, horvat said: Da, bas te Oni su valjda zamena za IKR9F8, ako slucajno nadjes te starije, mozes i njih slobodno Gotovo, već sam poručio ove novije. Idem posle posla da ih pokupim i zamenim. Ima li nešto što treba da znam pre zamene ili su svećice odmah ispod zaštite. Plug and play? Javljam rezultate sutra ujutru. Edited October 13, 2020 by MilosV7 Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted October 13, 2020 Pazi na konektore za bobine, plastika je jako krhka od stalnog grejanja/hladjenja i oce veoma lako da pukne... Nista specijalno ne treba znati, osim klasike, pazi da ne pretegnes i menjati na hladan motor 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 13, 2020 (edited) Svećice zamenjene i mašina radi! Stavljene su Ngk iridium laser ikr 9j8. Cena po komadu je za mene bila 1200 dinara. konektori na bobini UŽASNO krhki i lomljovi. ujutru ću se prekrstit i probati hladan start, pa javljam ovde. Nadam se da ce ovo resiti problem! Edited October 13, 2020 by MilosV7 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosV7 35 Posted October 13, 2020 (edited) Ima li neko nešto da prokomentariše u vezi izgleda starih svećica? Inače na njima piše NGK ftp: 55249868 što me brine da nikada na motoru nisu ni menjane.. ili grešim? Edited October 13, 2020 by MilosV7 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted October 13, 2020 Ova druga je malo garava Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 2 ISV_01, Djuk85 and Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites