Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Rusija 2020

Recommended Posts

Na redu nam je ulicna staza u Sociju, uz sve sto to nosi...

 

Zvanično ime: Formula 1 VTB Russian Grand Prix 2020

Lokacija: Soči, Ruska Federacija

Datum: 25.-27. septembar 2020.

 

Petak 25.09.2020.

Prvi trening: 10:00h – 11.30h

Drugi trening: 14:00h – 15.30h

Subota 26.09.2020.

Treći trening: 11:00h – 12.00h

Kvalifikacije: 14:00h – 15.00h

Nedelja 27.09.2020.

Trka: 13:10h

 

VN-Rusije-e1579431340918.png.0c11bfa133286ceb2687012f85115689.png

 

Broj krugova:     53
Dužina staze:     5.848 km
Dužina trke:       309.732 km
Prva trka:           2014.
 

Velika Nagrada Rusije je prvi put vožena 1913. i 1914. na stazi u Sankt Petersburgu. Pobednik prve trke je bio Rus Georgy Suvorin dok je godinu dana kasnije slavio Nemac Willy Scholl. Trka je prestala da se održava nakon početka Prvog svetskog rata i nije održavana čitavih 100 godina.

Ruski predsednik Vladimir Putin je 2001. godine pružio ličnu podršku za projekat „Pulkovskoe Ring“ nedaleko od aerodroma Pulkovo, ali se trka nikada nije održala. Novi pokušaj je usledio 2003. kada su gradske vlasti Moskve odobrile projekat za izgradnju staze na severu grada. Projekat je napušten zbog rasprave oko komercijalnog ugovora.

 

Circuit_Sochi-2015_T4-300x217.jpg.c4eea0555a11861c1208fbe4180983a3.thumb.jpg.b745131947152b1fbb2642d01a728cde.jpg F1_Grand_Prix_Russia_2014_start_lane-300x217.jpg.e275ef32c94769f7582209a7dd34e8f5.thumb.jpg.0959f745a638e68634215bd4c6647a25.jpg

 

U septembru 2008. godine, otkriveno da je počeo rad na stazi za Formulu 1 u gradu Fediukino koji se nalazi oko 77 kilometara daleko od centra Moskve. Autodrom je postao poznat kao Moscow Raceway, a projektovao ga je Herman Tilke sa ciljem da jednog dana bude domaćin Formula 1 i Moto GP trka. Plan za dovođenje Formule 1 na Moscow Raceway nikada nije realizovan, ali je ugostio rundu Formule Renault 3.5 i 2.0 kao i FIA GT1 World Championship i Superbike World Championship.

Planovi Rusije da dobije trku Formule 1 su dobili dodatni vetar u leđa debije Vitalyja Petrova u šampionatu 2010. Bernie Ecclestone je takođe izrazio želju da se Formula 1 vozi i u Rusiji bilo na autodromu blizu Moskve ili u letovalištu Soči.

Trka je konačno potvrđena u oktobru 2010. i najavljeno je da će prva Velika Nagrada biti održana u Sočiju 2014. i da ugovor traje do 2020. Staza koja se nalazi u okviru Olimpijskog parka izgrađenog za potrebe Zimske Olimpijade 2014. je duga 5.9 kilometara i spada u kategoriju uličnih staza.

Prva trka je održana 12. oktobra 2014, a pobednik je bio Lewis Hamilton u Mercedesu.

 

 

image.png.0379fd3734f3294704e2798a30ff962d.png

 

 

 

Koriscen materijal sa: RUS2019@FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glupo je da "mracim"unapred :) , ali upravo kao ljubitelj trka i pravih vozackih staza (kao sto su bile nedavne Spa Francorchamps ili Monza) - od Socija i slicnih ulicnih staza nikada ne ocekujem neku lepu trku. Svede se najcesce na pol poziciju, uspavljujuce vrtenje krugova i tek poneko uzbudjenje ako se na uskoj stazi i bez mesta za izletanje neko zezne pa izadje SC i napravi zurku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc je izjavio da su vremena i dalje losa, ali opet nesto bolja nego sto su ocekivali. Kao i da imaju veliki problem sa balansom izmedju onoga sto im treba za kvalifikacije i samu trku. Vremena na treninzima su im tu negde da udju u Q3, videcemo kvalifikacije od 14h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton se jedva spasao, pa osvojio pol u Sočiju

 

207270-hamilton sochi.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Luis Hamilton startovaće sa pol pozicije na Velikoj nagradi Rusije, 10. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Britanac je u Sočiju upisao osmu pol poziciju ove sezone, a 96. u karijeri, pošto je za više od pola sekunde bio brži od Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula. Treći na startu će biti Valteri Botas u drugom Mercedesu, koji je bio još desetinku dalje.

 

Hamilton je do pol pozicije došao pošto se u poslednji čas spasao u drugom delu kvalifikacija. Zbog izletanja Sebastijana Fetela na stazi je istaknuta crvena zastava dva minuta pre kraja tog dela, a kada je akcija nastavljena šestostruki svetski šampion je najbrži krug započeo praktično sekundu pre isteka vremena. Kada je borba za pol poziciju došla na red, Britanac je bio nezaustavljiv, činilo se da će mu najbliži biti Botas, međutim, u poslednjim trenucima je Ferstapen uspeo da se umetne između njih dvojice. Malo pre toga, vozač Rejsing Pointa Serhio Peres je nadmašio Danijela Rikarda u Renou, a pošto je Ferstapen zablistao u finišu, oni su pomereni na četvrtu i petu poziciju. Peresov zaostatak u odnosu na Hamiltona bio je nešto više od sekunde, a njega i Rikarda je delilo pet sekundi. Najbolji među ostalima bio je Karlos Sains junior u Meklarenu, ispred drugog vozača Renoa Estebana Okona i timskog kolege Landa Norisa. Među prvih deset našli su se i vozač Alfa Taurija Pjer Gasli i Aleksander Albon iz Red Bula.

 

Pored Hamiltonove pol pozicije, kvalifikacije je obeležila i Fetelova greška, posle koje ni njegov timski kolega Šarl Lekler nije uspeo da prođe dalje, pošto je za dlaku izbegao kontakt sa njim. Mladi Monegašanin je bio prvi ispod crte, pa će u nedelju startovati sa 11. pozicije, četiri mesta ispred četvorostrukog svetskog šampiona. Između njih dvojice kvalifikacije su završili Danil Kvjat u bolidu Alfa Taurija, drugi vozač Racing Pointa Lens Strol i Džordž Rasel u Vilijamsu. U prvom delu kvalifikacija nije bilo iznenađenja, a tada su eliminisani vozači Hasa i Alfa Romea, kao i Nikolas Latifi u Vilijamsu. Roman Grožan je bio najbolji među njima i zauzeće 16. mesto na startu ispred Antonija Đovinacija, Kevina Magnusena, Latifija i Kimija Raikonena na samom začelju.

 

Trka za Veliku nagradu Rusije na programu je u nedelju od 13:10, uz direktan prenos na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bottas pobedio u Sočiju, Mercedesovi trkački inženjeri pobedili Hamiltona

 

1601209216.jpg.b173513e585e7c0ffd1eff47d94c8a23.jpg (630×400)

 

Finac je ostvario drugu pobedu u sezoni nakon što je Mercedes napravio glupost sa Hamiltonom pre trke. Britanac je zbog toga dobio dve kazne od po pet sekundi.
Start trke je bio prilično haotičan. Hamilton je dobro krenuo i zadržao prvo mesto do prve krivine, gde ga je pak kasnim kočenjem napao Bottas. Finac se na momenat našao ispred Hamiltona, ali nije uspeo da zadrži prvo mesto. Iza njih, Verstappen je morao da proširi putanju u krivini 2, ali se nekako vratio na treće mesto. Najbolji start je imao Ocon, koji se probio do četvrtog mesta ispred timskog kolege. Potom je viđen incident u kojem je Sainz udario u zid nakon što je i on presekao krivinu 2, a nedugo nakon toga je van staze završio i Stroll posle duela i kontakta sa Leclercom za osmo mesto. Zbog toga je na stazu moralo da izađe vozilo bezbednosti, a to su iskoristili Norris, Russel i Albon koji su otišli u boks.

 

Trka je nastavljena u šestom krugu, a Hamilton je iskoristio meke gume da u poslednjih nekoliko krivini pred restart pobegne od Bottasa i zadrži prvu poziciju. Ipak, Hamiltonu je ubrzo nakon restarta izrečena i kazna dva puta od po pet sekundi zato što je dva puta vežbao start na nedozvoljenom mestu na izlasku iz pit-lane-a pre početka trke. On je u tim trenucima držao prednost od oko dve sekunde u odnosu na Bottasa, a Verstappen se i pored žalbi da nema prijanjanje na zadnjem kraju, držao na oko sekundu ipo od Bottasa. Iza njih su se Ocon, Ricciardo i Perez držali blizu i Perez je u 15. krugu uspeo da obiđe Australijanca, koji je na kraju kruga otišao na promenu guma. Krug kasnije je i Hamilton otišao u boks i on je u cugu odradio obe kazne. Prešao je na tvrde gume, a na stazu se vratio na jedanaesto mesto iza Vettela.

 

Gume su u 19. krugu promenili Ocon i Gasly, koji su bili na mekoj komponenti, koja je počela da drastično gubi performanse. Perez je. IO sledeći u boksu u 21. krugu. On je ujedno bio i poslednji iz vodeće grupe koji je startovao na mekim gumama. Njemu je duži prvi stint i činjenica da je Ocon na novim gumama ostao zaglavljen iza Vettela, omogućila da kroz boks preskoči i drugog vozača Renaulta u plasmanu. Ocon nije mogao ništa da uradi protiv Vettela ni u narednim krugovima, pa je u 25. propustio Ricciarda da on pokuša da obiđe Nemca. U 26. krugu je Verstappen promenio gume i vratio se Bezbedno ispred Hamiltona, koji je kao i Ocon bio živ. Jedini problem za Verstappen a je bilo to što se vratio na stazu iza Kvyata, koji nije menjao gume, pa je jedan krug vozio iza vozača Alpha Taurija. Krug kasnije je i Bottas promenio pneumatike i njegova prednost u odnosu na Verstappena je bila preko deset sekundi.

 

Ricciardo je u 28. krugu uspeo da obiđe Vettela, ali se našao i pod istragom sudija zbog nepropisnog širenja putanje u krivini 2 prilikom obilaženja timskog kolege par krugova ranije.

Njemu je zbog toga izrečena i kazna od pet sekundi koje bi bile dodate na njegovo konačno vreme na kraju trke. Leclerc je u 29. krugu promenio gume i na stazu se sa tvrdim gumama vratio iza Ricciarda na sedmo mesto. Poslednji koji su menjali gume na kojima su startovali su bili Kvyat i Vettel. Rus  je sa trećeg mesta pao na deseto, dok je Vettel pao tek na šesnaesto. Nakon toga je trka ušla u mirniju fazu. Jedni koji je bio u problemima je bio Ocon, od koji je dosta istrošio gume u duelu sa Vettelom, pa se oko četrdesetog kruga našao pod pritiskom od strane Kvyata. Desetak krugova pre kraja je na kratko ja snazi bilo do period virtualnog vozila bezbednosti, a jedini koji je odlučio da promeni gume je bio Gasly, koji je po povratku na stazu pao na jedanaesto mesto. Njegov jedini problem je bio to što se našao u DRS voziću u kojem su bili Norris i Albon. Na kraju je Tajlanđanin bio taj koji je napravio grešku nakon jednog duela sa Norrisom, što je omogućilo Gaslyju da preuzme deseto mesto. On je u 48. krugu obišao i Norrisa, koji je imao znatno starije gume, a Britanac je nedugo nakon toga napravio i grešku, pa je izgubio mesto i od Albona. Norris je nakon toga otišao i na promenu guma kada je postalo jasno da će teško moći da osvoji bodove.

 

Do kraja nije bilo uzbuđenja. Samo je viđena borba za najbrži krug koja je pripala Pobedniku Bottasu. Verstappen je završio osam sekundi iza, dok je Hamilton bio još dvanaest sekundi iza Holanđanina. Perez je ostao četvrti ispred Ricciarda, koji je imao dovoljnu prednost ispred Leclerca, da zadrži poziciju nakon kazne. Iza Leclerca je nakon velikog pritiska od strane Kvyata završio Ocon, a poslednje bodove su osvojili Gasly i Albon.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masi objasnio zbog čega je FIA promenila odluku u vezi sa Hamiltonovom kaznom

 

masi_o_ham_kazna.jpg.511847ab6c9fdeb89bfba159e04bc0b9.jpg

 

Pred početak trke u Rusiji vozač Mercedesa kažnjen je zbog nepropisne vežbe starta.

Pre sam izlazak na grid Lewis Hamilton uradio je probu starta van obeleženog mesta, pa je tako u trci kažnjen dodavanjem 10 sekundi a on je ovaj penal odlužio prilikom odlaksa na servis. Kasnije, FIA je dodala još dva kaznena poena na njegovu super licencu, koja su posle trke skinuta.

Naime, Hamilton je dobio po jedan kazneni poen za oba loša odrađena starta, ali kasnije ova oduka je povučena pa je tako Mercedes kažnjen sa 25 hiljada evra, kada su sudije saslušale vozača i predstavnike tima.

“Sudije su po prvobitnoj odluci kazne Hamiltona zbog nepropisne vežbe starta van obeleženog mesta, jer su smatrale da je to urađeno na naprikladan način, ali su posle saslušanja rešile da kazne tim sa 25 hiljada evra jer su vozaču dali loše instrukcije.” kazao je Masi.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Botas objasnio psovke: Ne razumem ljude koji kritikuju

 

bottas red bull ring 2020.jpg

 

Valteri Botas je u radio komunikaciji posle pobede na Velikoj nagradi Rusije, poručio kritičarima ''da se j*bu''. Posle trke je objasnio svoje psovke koje su se čule u direktnom prenosu, naravno cenzurisane

Valteri Botas je dobio drugu trku u ovogodišnjem šampionatu Formule 1, dobrim delom zbog kazni koje je zaradio Luis Hamilton na početku trke. Valteri je posle trke rešio da odgovori kritičarima koji smatraju da Finac nije materijal za svetskog šampiona i da će uvek biti Hamiltonova senka i pomagač u njegovim pohodima ka titulama.

 

''Iskreno ne razumem ljude koji imaju potrebu da kritikuju druge. Ima ljudi koji mi kažu kako ne bi trebalo da se trudim, da treba da odustanem ali ja sam takav da to nikad neću uraditi. Samo sam hteo da im pošaljem pozdrave i to je izašlo iz mene'', rekao je Valteri Botas posle pobede. ''Glavna stvar je da imam samopouzdanje svakog vikenda i verujem da mogu da pobedim i tako će uvek biti. Drago mi je da nisam odustajao, da sam gledao na pozitivne stvari i da će biti prilika. Sve mi se vratilo u nedelju. Nadam se da ću ohrabriti ljude da ne odustaju jer je to najveća greška u životu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...