Jump to content
FAS Goran
Neomir

Fiat Stilo 1.9 JTD - lupkanje u motoru, dim i nema ulja

Recommended Posts

Pozdrav,

Dakle, krecem sa semafora i dajem malo jaci gas u prvoj brzini. Obrtaji odu do nekih 4-5 hiljada ako se dobro razumem (4-5 na satu) i nesto puca onako jacine petarde i ja nastavljam 2, 3 brzina. Posle 100 metara se cuje cudno lupkanje u motoru i bacam pogled na retrovizor, kad ono magla, nista zivo se ne vidi. Stajem sa strane i gasim auto. Izlazim i vidim da sam zadimio celu ulicu. Dal je bio beli ili plavi nemoj da me pitate, jer se ne razumem. Znam da nije bio crni. Cim sam ugasio auto prestalo je da dimi. Moja procena da je dim isao iz auspuha. Otvaram haubu i vidi se kao da se dimi iz jednog creva u donjem desnom uglu, ali vrlo mali dim kao kad je cigara upaljena i to traje nekih 10ak minuta mozda i posle i to prestaje. Dajem kontakt temperatura motoru na sredini. Ulja ni trunka, a i malo ga je bilo po mojoj proceni i koliko se ja razumem. Upalila se lapmica za ulje. Nisam smeo da ga upalim. Odgurao sam ga na parking.

E sad ide zezanje sa majstorima.

Jedan kaze da je turbina i da radim prvo turbinu, pa ce da je stavi i da upali auto da vidi sta je sjebano. Meni je to odma zvucalo kao nebuloza. Da ja radim turbinu da bi on video sta je u kvaru.

Drugi hoce da sipa ulje i da ga upali da vidi sta je u kvaru. Rekoh, nesto je puklo. Valjda treba da se digne hauba i da se otvori motor da se vidi sta je puklo, a ne da sipam ulje pa da palim auto pa ce on onda da zna sta je.

Treci kaze da je pukla karika.

Cetvrti kaze da je puklo perce na turbini.

I tako dalje i tako dalje.

Auto vozim tek nedelju dana i nov sam vozac.

Znaci da se razumemo, moje znanje o kolima ide u minus. Znaci dibidus :)

 

Kada sam ga gurao na parking, trebalo je da sidjem sa manjeg trotoara gde sam ga bio zaustavio sa strane i cuo sam da nesto drlja. Pitam drugara koji se "razume" u kola i kao ma nizak ti je auto i kacis trotoar.

To se desilo pre 5 dana i jos nisam uhvatio vremena od posla da okrenem neki krsteni servis.

Sasvim slucajno danas dosao do auta i reko daj da se sagnem da vidim sta sam ja to kacio i imam sta da vidim.

Cev nije otpala, ali mogu da je klatim ozbiljno.

Iz Beograda(Mirijevo) sam.

Neki savet za servis gde bih mogao popravku na rate da platim (cekovima po mogucstvu)?

Ili ako nije neki veliki kvar da idem kod nekog majstora...

 

IMG_20200919_172537.jpg IMG_20200919_172716.jpg IMG_20200919_172720.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

lupkanje u motoru, nema ulja i bije dim iz creva turbine...

meni deluje kao da je pukla karika ili klip pa nabija kompresiju... ja bih svakako skinuo glavu a i karter da pregledam lezajeve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visi ti jedno od creva za vazduh koje ide u turbinu. To plasticno ti je kuciste filtera za vazduh, koje je iz nekog razloga masno, sad, mozda je od uljnih para koje su izlazile kroz tu zakrpu na crevu ( koje ķosta 10-ak eur :D ) a mozda je turbina vec pustala ulje pa je vlazilo tu na spoju interkulera i creva.
Moj savet je da odes do tog ( ili nekog majstora po preporuci) , sipate ulja koliko fali i upalite auto da bi mogao odokativno da dijagnostifikuje kvar :) Ako bi isao na nacin da otvaras motor i trazite kvar, to bi mnogo skupo kostalo.
Misljenja sam da je taj zvuk "petarde" bilo verovatno izletanje creva od turbine prilikom jakog pritiska u sistemu a i losih creva. U tom slucaju bi se svakako javio dim uz zvuk šištanja i bio bi crne boje, pracen gubitkom snage. Ne valja u celoj situaciji to sto nemas ulja a i zvuk zveckanja u motoru koji mene navodi na to da je turbina bila losa i "vukla" ulje iz motora a da je u tom momentu koji opisujes mozda puklo peraje od nje i uletelo u motor. Ne moze nista vise od ovoga preko tastature da se uradi. Javi bas kako se odvija situacija na dalje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipao sam 2 litre ulja i upalio. Motor se cuo normalno. Nije lupao ili bilo koji cudan zvuk, ali je odma poceo da dimi na auspuh i odma sam ga ugasio. Odslepao sam ga kod majstora, pa cemo da vidimo sta je. Curelo mi je ulje kada sam ga upalio na onoj lepljenoj cevki ispod i to par kapi za jedno minut koliko sam ga drzao upaljenog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Neomir said:

Pukla turbina kaze majstor.

Sta je tacno problem, tj. sta je "puklo", jesi li trazio uvid? Od toga i zavisi sta dalje i koliko ce te kostati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlucio sam se za polovnu. Ceka me mali servis, zimske gume i registracija sad. Mnogo bi me izasla da remontujem... Neki savet sta bi trebalo da gledam kod polovne turbine, ako ista moze i da se vidi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa najbolje je majstor da ti pogleda

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo napokon majstor nasao vremena da mi namesti auto :)

Kupio sam polovnu turbinu i majstor je namestio. Zamenio mi je ulje i filter ulja. Kaze da i dalje dimi i da bi bilo pametno da izadjem sa njim malo na auto put da se procisti auspuh. E, sad, sta mene zanima, jel treba ja nesto da radim sada kada je zamenio turbinu? Naleteo sam ovde na forumu na jednoj temi da je covek predlozio: (poslije reparacije dobro ciscenje crijeva intercoolera i ispuha  i katalizatora i ostatka ispusnog sustava... ) a ja verujem da majstor nista od ovoga nije uradio... Pa me sada zanima, da li da ga vozim ili sta? Mislim moram da ga odvezem kuci svakako od majstora, ali sta dalje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbinu sam uzeo preko kupujem prodajem od clana Ljube iz Zemuna za 80e, a ruke mi je majstor naplatio 70e.

Kaze covek da turbina nema lufta i da je skinuta sa ispravnog Stila.

Sad naravno, ja se ne razumem i mogao je svasta da mi naprica, ali ja nisam bio u mogucnosti da odem da je vidim, niti sam nasao majstora koji bi otisao da to uradi, a auto mi je vec poprilicno stojao kod ovog majstora, pa sam morao neko resenje sto pre da nadjem i narucio sam je online bez vidjenja, pa sad kako bude :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebao je po pravilu nekom da ocisti usisnu granu, senzore, interkuler i creva od turbine. Auspuh takodje. Nova cev za dovod ulja do turbine i da se zamene ulje i filter ulja ali ako je sve ok ( nisi imao havariju sa turbinom, tipa da je polomila peraja i sl.) I ako je pregledao interkluler u sta sumnjam , nece nista da mu fali. To sto ima ulja u usisnoj grani ili u auspuhu izgorece vremenom, za to vreme ce i da dimi naravno.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kaze da je bio upaljen pola dana i da je dimio za sve pare, ali sada ne dimi uopste. Nego, malo mi se cudno cuje... mozda sam se i ja istripovao... Kao da nekako ima ostriji zvuk... Glasniji je, sta znam.

A, rekao mi je da vidim da operem motor, jer je umazan od ulja u fazonu ako ti ne smeta i ne moras. I rekao mi je jedno 100km da vozim do 2 hiljade obrtaja kako ne bi usao u iberturu... Ne razumem sto mi je to rekao osim ako negde nije ostalo ulje koje nije ocistio ili mozda gresim? Bas je ono minimalno odgovarao i kada sam ga pitao za predlog jer treba jos nesto da radim i sta, on je bio u fazonu, pa kao sta znam, dosta je on presao, motor se cuje, ja bih pre presao na nekog Nemca... Mislim, nikakav odgovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debil klasican.

A ovo za do 2000 obrtaja da ne udje u iberturu je posebna odvala.

Poterao bih ja to do nekog normalnog majstora da pregleda to sto je taj radio.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...