Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Turska 2020.

Recommended Posts

Kralj Loeb je opet na stazi, i opet je poleteo na vrh

 

sebastien-loeb elena.jpg

 

Pretpostavljamo da već nešto znate o Turskom reliju na planinskim putevima iznad Antalije. Taj reli je jedan od najsporijih po prosečnim i maksimalnim brzinama, ali i jedan od najtežih u seriji WRC šampionata jer se održava po veoma visokim temperaturama (često oko 35 stepeni i više), i po neobično gustoj prašini koja se baš zbog visokih temperatura duže zadržava u vazduhu stvarajući pravu zavesu i drastično smanjujući vidljivost. Zapravo je baš ta smanjena vidljivost bila najveći neprijatelj majstorima volana, koji su i pored dobro zapisanih suvozačkih beleški, bili prinuđeni na veću opreznost u situaciji kada ama baš ništa ispred sebe ne vide osim prašine.

 

U Turskoj će ovog vikenda biti održano 12 nezgodnih brzinaca. Teren u visinama je prepun oštrog kamenja i zaistra valja biti pravi mađioničar u izbegavanju oštrog kamenja. Proizvođač guma je svima isporučio specijalne i tvrđe pneumatike, a na prva dva brzinca se sjajno snašao i bukvalno leteo ''Kralj'', 9 puta šampion sveta, čovek iz francuskog Alzasa, veteran, 46. godišnji Sebastien Loeb. Loeb i njegov verni saputnik, desna ruka, suvozač Danijel Elena, posle dva brzinska ispita vode u generalnom poretku i imaju u svom Hyundaiju malu prednost (1.2 sekunde) u odnosu na timskog rivala, raspoloženog Belgijanca Tijeri Nojvila. Prosečna brzina na drugom ispitu je bila samo 79.3 km/h, a maksimalna jedva da je dostizala 160km/h jer zbog teških prilika i nezgodnih makadamskih krivina krcatih kamenjem jednostavno se nije moglo brže.

 

Ako je na nekom reliju nezahvalno prognozirati pobednika onda je to verovatno najteže u Turskoj...jer je gumi defekt potpuno očekivana i normalna pojava. Svi su se žalili na prašinu i velika je lutrija pred celim karavanom koji ovom prilikom sačinjavaju samo 23 posade. Reli se vozi iznad turističkog Marmarisa. Nema posetu navijača kakvu bi inače imao da nije korone, ali izazvao je kao i uvek veliko interesovanje u Turskoj. Turci inače obožavaju da voze brzo i van granica svojih mogućnosti,a kada vide elitu svetskog relija ne mogu da veruju sopstvenim očima. Pokušavali su turski sportski vozači da se predstave na reliju, međutim do sada nisu uspeli da dođu u vrh ni reli šampionata Evrope, a kamoli sveta.

 

Generalni poredak posle 2 brzinska ispita:

  1. Loeb - Hyundai
  2. Nojvil - Hyundai  +1.2 sekunde
  3. Ožie - Toyota  +1.3
  4. Evans - Toyota  +2.1
  5. Rovanpera - Toyota  +2.7
  6. Suninen - Ford  +4.2
  7. Tanak - Hyundai  +4.8
  8. Lapi - Ford  +6.6
  9. Grinsmit - Ford  +16.1
  10. Lube - Hyundai  +28.5

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanak polomio upravljanje, Ožie profitirao

 

206999-rally turska2020 02.jpg

 

Rano ujtru zagrmeli su iznad Egejskog mora najsnažniji reli automobili sveta i počela su dva subotnja kruga od po tri brzinska ispita (32 km - 9 km - 13 km). Dok se u obližnjim hotelima na obali služio doručak onim malobrojnim turistima, majstori relija su nastavili vrlo tešku borbu za što bolje plasmane.

 

Najbolje se snašao Francuz Sebastijen Ožie sa Toyotom, a sa malim zakašnjenjem je odmah iza Belgijanac Tijeri Nojvil sa Hyundaijem (+1.8 sekundi). Treći je bio odlični Britanac Elfin Evans (+8.8) sa Toyotom, dok je četvrto vreme posle totalno oštećene gume pripalo legendarnom Loebu u Hyundaiju (+18 sekundi). Veliki maler je doživeo zvanični svetski prvak Estonac Ot Tanak sa Hyundaijem, za kojeg je današnja vožnja po svemu sudeći okončana zbog polomljenog sistema za upravljanje, a skoro je sigurno da je došlo do nekog prejakog udarca u kamen.

Ispit broj 4 je opet dobio Ožie ispred Nojvila i Evansa. Rovanpera se ubrzao i završio na četvrtom mestu, dok je peti bio Loeb. Ožie je i dalje vodeći u generalnom plasmanu sa samo 3 sekunde prednosti nad Belgijancem Nojvilom. Organizator je zbog prašine koju na brzincima ostavljaju vozači i tako usporavaju one iza sebe, vreme razmaka starta izmedju takmičara sa 3 povećao na 4 minuta.

 

rally turska2020 01.jpg

 

Usledio je i poslednji ispit prvog kruga od 13.15 km. Bio je odličan za upornog Tijeri Nojvila koji je za 1.4 sekunde nadmašio vodećeg u generalnom, Ožiea. Treće mesto na tom brzinskom ispitu je pripalo Evansu, a četvrto Loebu. U generalnom je prvi Ožie, 2. Nojvil (+1.6 sekundi) 3. Evans (+12.3) 4. Loeb (+21.7) 5. Rovanpera (+25.4). 

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatni Loeb se probio na drugo mesto

 

turkey loeb2020.jpg

 

Prašnjavi karavan je završio i subotnje izazove. Bilo je više nego teško, a svima su pneumatici u lošem stanju. Naravno, kao što je svako mogao zaključiti, bilo je probušenih i isečenih guma i ulaska u cilj na felnama, sa fronclama od uništenih omotača. Počelo je veoma dobro za najiskusnijeg reli vozača sveta, Sebastiena Loeba, kada je bio drugi na prvom specijalu, a i završilo se takođe sjajno - pobedio je kompletnu elitu na poslednjem subotnjem ispitu brzincu broj 8, i probio se na drugo mesto u generalnom. Po mnogima to je fantastičan rezultat.

 

Pobediti sa 46 godina takve asove kao što su Ožie, Tanak, Nojvil, Evans, pa i mlade Lapija, Rovanperu, samo je još jedna potvrda o briljantnom kvalitetu čoveka iz Francuske koji se oprobao u bukvalno svim disciplinama auto sporta. Podsetimo da je pored WRC-a vozio, reli kros, Porsche Super kup, 24 časa Le Mana, FIA GT, Dakar reli, brdsku trku na Pajks Piku u Americi, svetski šampionat turing automobila na kružnim stazama (kada je vozio i naš Dušan Borković), a rivali su mu bili istinski velikani auto sporta. Bio je na 180 WRC skupova, devet puta je bio reli šampion sveta, ima 79 WRC trijumfa i fantastičnih 925 pobeda na brzinskim reli ispitima. Pitaju se mnogi odakle crpi snagu da i danas pobeđuje, odakle mu motiv koji ga tera napred...

 

Maler sa probušenom gumom imao je na 6. ispitu Sebastien Ožie i na tom ispitu je izgubio više od pola minuta, a dobru ujednačenost prikazuje popularni Nojvil koji je uoči finalnog dana u nedelju stekao 33 sekunde prednosti. Loeb i Ožie posle 8 ispita imaju identičan zaostatak za vodećim, +33.2 sekunde. Nedelja donosi dva kruga sa po dva ispita (38.15 km i 6.22 km). Ništa još nije gotovo i ništa se još ne zna, pa zato mnogima ostaje da komentarišu, procenjuju i čekaju ishod poslednjeg ispita ''powerstage''.

 

Generalni poredak posle 8 ispita (od ukupno 12):

  1. Nojvil - Hyundai
  2. Loeb - Hyundai  +33.2 sekunde
  3. Ožie - Toyota  +33.2
  4. Evans - Toyota  +1.00.8 min.
  5. Rovanpera - Toyota  +1.16.8
  6. Suninen - Ford  +1.35.0
  7. Lapi - Ford  +2.28.0
  8. Grinsmit - Ford  +3.15.4
  9. Lube - Hyundai  +4.20.4
  10. Tidemand (WRC 2) - Škoda  +7.05.6

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evansu i Martinu pobeda i prvo mesto u šampionatu

 

rally turska 2020 01.jpg

 

Posle napornog i dramatičnog relija u Turskoj, pobedio je 31. Britanac Elfin Evans, uz asistenciju svog suvozača Skota Martina, sa Toyotom Yaris WRC.

Bili su od Evansa brži i Ožie i Nojvil, pa i Loeb, ali u svakom sportu bez sreće nema uspeha. Evans je u minulim godinama bio par puta malerozan i to u trenucima kada je trebalo da pobedi, međutim, ovoga puta ga je pogledala boginja sreće. Elfin Evans je sin britanskog reli šampiona Gwyndafa Evansa, a od 2007. je stalni učesnik Svetskog reli šampionata. Ima tri WRC pobede, bio je na 90 relija, ima 11 podijuma i 59 trijumfa na brzinskim ispitima.

 

Nasuprot Britancu, Francuz Sebastien Ožie će ovaj reli u Turskoj pamtiti kao neuspešan. Imao je dobru brzinu, ali su ga užasno teška staza, oštećene gume i motor sprečili da stigne do cilja. Karakteristična je izjava pobednika u klasi RC 2, i šampiona Evrope, Poljaka Kajetanoviča: ''Bio je ovo jedan od najtežih relija u mojoj karijeri, neverovatan reli''. Turski reli je najupečatljiviji primer taktiziranja i kombinovanja sa pneumaticima, takođe i pokazatelj sigurne i brze vožnje po sredini puta, bez prevelikih zanošenja kada često stradaju gume. Zna se da promena pneumatika podrazumeva gubljenje bar jednog minuta ili više, a neretko se dešava da se na felni i oštećenoj gumi ulazi u cilj, samo da bi se sačuvale vredne sekunde.

 

Na ispitu ''power stage'' najbolji su bili Nojvil, Tanak, Evans, Rovanpera i Loeb. Elfin Evans je prvi u generalnom, posle 5 održanih relija i ima 19 bodova više od Ožiea. Do kraja ovog skraćenog reli šampionata sveta preostaju još takmičenja na Sardiniji (8.10.) i u Belgiji (19.11.).

 

Generalni i konačni poredak Relija Turska Marmaris 2020:

  1. Evans - Toyota
  2. Nojvil - Hyundai  +35.2 sekundi
  3. Loeb - Hyundai  +59.4
  4. Rovanpera - Toyota  +2.35.9 min.
  5. Grinsmit - Ford  +4.08.3
  6. Lapi - Ford  +5.36.2
  7. Kajetanovič (WRC 2) - Škoda  +12.35.5
  8. Todemand - Škoda  +12.59.7
  9. Furmo - Ford  +14.42.6
  10. Bulacia - Citroen  +14.46.4

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...