Jump to content
FAS Goran
neshaoct

VW ID.3 / ID.4

Recommended Posts

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija: VW ID.3 1st Edition Plus

 

Volkswagen kaže da je ovo ''novo normalno'' kad su automobili u pitanju - trenutno je i najprodavaniji električni auto u Evropi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ID.4 vs Tiguan - petogodišnji troškovi posedovanja

 

id4 2021 02.jpg

 

Kako polako ulazimo u 2021. na tržištu se pojavljuju neki uzbudljivi i konkurentni električni automobili, a da ne nose Teslin bedž. Jedan od tih modela je Volkswagen ID.4. Jedna od najinteresantnijih stvari u vezi sa ID.4 je da nudi dobar balans balans između veličine, cene, autonomije, tehnologije i praktičnosti. ID.4  startuje sa cenom od 49.950 evra, dok je u Americi ulazna brojka na etiketi znatno niža - 39.995 dolara, koja pada na 32.495 dolara nakon poreskih povlastica.

 

Reč je o kompaktnom SUV/krosoveru. Budući da je novajlija, interesantno je uvideti kako se on među konkurencijom kotira u smislu troškova posedovanja, a u suštini najbolje ga je uporediti as konvencionalnim rođakom, Tiguanom. Dva su razloga; prvi je što je i Tiguan Volkswagenov model, a drugi što je među najprodavanijim u svom segmentu. Postoji nekoliko pretpostavki koje se moraju uzeti u obzir vezano za analizu petogodišnjeg posedovanja, a tu su i važni uslovi koji moraju biti uzeti u razmatranje. S obzirom na to da informacije preuzimamo od sajta cleantechnica.com, barataćemo američkim brojkama. Dakle, tu je procenjen trošak posedovanja ID.4 Pro, najjeftinijeg modela u ponudi, a on je upoređen sa četiri različita trima Volkswagen Tiguana.

 

Evo i nekoliko paralela mimo finansijskih: ID.4 ima centralni displej osetljiv na dodir od 10 inča, dok Tiguan opciono poseduje osmoinčnu jedinicu. ID.4 Pro poseduje grejanje obruča volana i grejanje prednjih sedišta, dok samo SEL i SEL Premium R-Line verzije Tiguana u ponudi imaju ove sisteme (SE i SE R-Line Black varijante nude grejanje prednjih sedišta, ali ne i grejanje volana). ID.4 Pro ima stakleni krov, dok Tiguani nemaju, a samo SE R-Line Black može da se pohvali panoramskim krovom. Tu su i neke druge razlike koje treba razmotriti, u slučaju da su od značaja kupcu, ali je važno naglasiti da ID.4 Pro u poređenju sa Tiguanima poseduje vrhunski nivo opreme. ID.4 takođe raspolaže instantnim obrtnim momentom, dok konvencionalni modeli naravno ne mogu to imati. Uz to, poseduje i dobar sistem regenerativnog kočenja.

 

Kao što možete videti, bazirano na manje-više prosečnim procenama za ključne pretpostavke, ID.4 Pro na kraju košta manje od svih verzija Tiguana, uprkos višoj startnoj ceni. Zapravo, on košta nekoliko hiljada dolara manje od Tiguana sa bogatijom opremom sa kojim je više uporediv. Ipak, ne treba zaboraviti na par značajnih napomena.

 

Iako to može biti jedna od najvećih razlika u okviru vezanih troškova, ovde nije uključena procena vrednosti ovih automobila kao polovnjaka.

Postoje ubedljivi argumenti da se po ovom pitanju krene u jednom ili drugom smeru, pa to ostavljamo vama da procenite preprodajnu vrednost vozila u godini u kojoj nameravate da ga prodate, procenite vrednost konkurentskog vozila i oduzmite je od ukupnih troškova. Evo nekih stvari koje treba uzeti u obzir: Pre nego što poreske povlastice nestanu za kupce Volkswagenovih električnih automobila, njihova vrednost kao polovnjaka bi trebalo da padne više nego u slučaju konvencionalnih pandana, jer kupac novog automobila može odmah dobiti popust od 7.500 dolara od savezne vlade. Međutim, za pet godina prelazak na EV može biti toliko intenzivan da će vrednost polovnih, neefikasnih, zastarelih benzinskih vozila naglo opasti. Da li će to tako biti, ostaje nam da vidimo.

Još jedna stvar je održavanje. Još uvek nemamo jasnu procenu koliki će biti precizni troškovi održavanja ID.4. Što se tiče Tiguana, iskorišćene su brojke Edmunds-a.

 

Na kraju, ali ne manje važno, postoji nekoliko pretpostavki u koje su uvršćene prosečne brojke, ali razlike u načinu života, regionu i lokalnim opcijama za punjenje, mogu značajno promeniti rezultate. Uopšteno govoreći, što više vozite više štedite prelaskom na električnu energiju. Takođe, možete uštedeti mnogo više ako imate besplatno punjenje na poslu ili lokalnom odredištu. Uštedu donose i solarni paneli na krovu ukoliko ih neko poseduje, dok sa druge strane, oni koji koriste superbrzo punjenje platiće nešto više. U smislu povlastice u vrednosti 7.500 dolara, treba reći da se ona ne može proširiti na više godina, tako da dok traje treba je maksimalno iskoristiti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja omiljena testerka :) klik OVDE

 

Dobar je i ovaj test, 1.000 km po auto putu Nemačke ( "punjač do punjača" ) sa ID.3, bilo je potrebno 7 punjenja baterije (ukupno vreme punjenja 135 minuta), efektivna prosečna brzija 120 km/h (uz vreme punjenja baterije 94 km/h), a "prosek potrošnje" je bio oko 24 kWh.

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW objašnjava zašto zimski period ne predstavlja problem za ID.4

 

id4 2021 03.jpg

 

VW ID.4 ima adute za vožnju zimi - predzagrevanje, grejanje sedišta, volana i vetrobrana, kao i pogon na sve točkove. Ujedno, nemačka marka nam objašnjava zašto zimski uslovi ne predstavljaju problem za moderna električna vozila kao što je ID.4.

 

id4 2021 13.jpg

 

Kako prenose Vrele Gume, tu su dve glavne stvari u pitanju - na prvom mestu hladnoća utiče na sve vrste vozila, dok na drugom, elektromobili mogu da se izbore sa zimom prilično dobro kroz kombinaciju tehničkih faktora i malu pripremu. ''Niske temperature mogu uticati na efikasnost svih vozila, ne samo na baterije električnih automobila. Grejanje je ono koje zahteva više energije. U vozilu pogonjenom fosilnim gorivima oko trećine energije se kroz toplotu izbacuje iz izduva, od čega se deo koristi za grejanje kabine. U električnom vozilu, gde motor može dostići efikasnost do 95%, nema viška neiskorišćene energije za potrebe grejanja. Napajanje grejača će svakako smanjiti autonomiju u umerenoj meri, posebno kada su temperature ispod nule.''

 

U vozilima sa motorima SUS, tu su problemi poput ''hladnog paljenja'' i povišene potrošnje goriva tokom zimskog perioda. Kod električnih automobila potrošnja se povećava jer grejanje troši relativno mnogo energije u poređenju sa vožnjom, posebno u poređenju sa sporom vožnjom po snegu. Volkswagen predlaže ograničavanje potrošnje energije predzagrevanjem (uz pomoć Volkswagen Car-Net aplikacije), tako da će putovanje započeti pri željenoj temperaturi, uz korišćenje električne energije iz mreže (pretpostavka je da je baterija puna). Zatim, poželjno je koristiti grejanje prednjih sedišta i volana (standardne stavke u ID.4) što više, jer je efikasnije/direktnije od konvencionalnog grejanja.

 

''Pored ovih karakteristika, ID.4 takođe poseduje grejač na električni otpor kao deo kontrolnog sistema Climatronic automatskog klima uređaja, koji je dizajniran tako da prima temperaturu brže od tradicionalnih grejača u benzinski pogonjenim automobilima, koji duvaju hladan vazduh pre nego što se motor zagreje.'' Konvencionalno grejanje može da se unapredi ukoliko je automobil opremljen toplotnom pumpom, koja troši 2-3 puta manje energije od grejača na električni otpor. ID.4 za evropsko tržište u ponudi ima ovaj sistem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Volkswagen ID3

 

Ovaj auto nikako nije prvi električni serijski auto na svetu, nije ni sa najimpresivnijim performansama...

Ali, Volkswagen kaže da je ovo prvi električni serijski auto za ''običan svet'' - ovo im je Golf 21. veka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Evo onda malo sadržaja koji nije reklama za ID3 :D

Koliko iznosi realna autonomija ID.3 pri niskim temperaturama?

 

210703-volkswagen id3.jpg

 

Autonomija je goruća tema kada je reč o električnim automobilima, posebno zimi.

U novom videu, Bjorn Niland je testirao novi Volkswagen ID.3, da bi ustanovio kako se ovaj električni hečbek ponaša pri hladnom vremenu. Zabrinutost u vezi sa dometom se i dalje smatra glavnom preprekom ka masovnom usvajanju električnih automobila. Međutim, mnogi novi elektromobili nude sasvim solidnu autonomiju, a veću brigu predstavlja odsustvo javnih stanica za punjenje u nekim oblastima, kao i vreme neophodno da se baterija napuni. Ipak, možda je najvažnije znati kako niske temperature utiču na autonomiju vozila.

 

Nevezano za to da li su benzinski ili električni, automobili se suočavaju sa izvesnim teškoćama pri niskim temperaturama. U prevodu, gubitak dometa je izvestan. Sa električnim automobilima ovo predstavlja veći problem jer oni između ostalog generalno raspolažu kraćom autonomijom u odnosu na SUS pandane, a punjenje baterija iziskuje izvesno vreme. Naš iskusni kolega iz Norveške, Niland, testirao je brojne električne automobile, fokusirajući se poslovično na praktične aspekte, ne toliko na ubrzanje do stotke, ''gedžete'' i slično. Tu naravno mislimo pre svega na autonomiju, punjenje i prostor za putnike i prtljag.

 

Po oficijelnim testiranjima, VW ID.3 raspolaže autonomijom do 550 kilometara. Međutim, treba imati u vidu da postoji nekoliko varijanti ovog modela. Ona sa najmanjom baterijom, koju je Niland testirao, ima maksimalni domet od 330 kilometara. Spoljna temperatura je bila -8 stepeni Celzijusa, dok je brzina kretanja prilikom testa na otvorenom putu iznosila 120 km/h. Uspeo je maksimalno da prevali 205 kilometara.

 

Što se tiče ostalih važnih detalja - pogledajte video:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja ID.3 počela i u pogonu u Drezdenu

 

vw id3 dresden.jpg

 

Fabrika Transparent u Drezdenu je početkom februara pokrenula serijsku proizvodnju potpuno električnog ID.3. Fabrika u Drezdenu tako postaje drugo proizvodno mesto za ID.3 i već četvrto mesto na svetu koje proizvode Volkswagenove modele bazirane na Modular Electrick Toolkit (MEB) platformi. Istovremeno, Volkswagen otvara novo poglavlje u glavnom gradu Saksonije. Tokom sledećih godina, bivši ''Centar buduće mobilnosti'' neprestano će se pretvarati u ''ID dom''.

 

Dodatni fokus strateškog prestrojavanja je razvoj mesta za istraživanje i inovacije koje pokreće inovativne projekte na pilot nivou za kasniju upotrebu na lokacijama velikog kapaciteta u Volkswagenu. Thomas Ulbrich, član Uprave za električnu mobilnost Volkswagena, kaže: ''Volkswagen nastavlja sa električnom ofanzivom. Uz nove električne modele, to uključuje i transformaciju globalne proizvodne mreže. U Drezdenu se sve okreće prema novoj ID. porodici i MEB platformi. Istovremeno pojačavamo količinu proizvodnje u pogonu električnih automobila Cvikau i u naša dva kineska MEB pogona iz nedelje u nedelju. Time potvrđujemo svoje ambicije da preuzmemo ulogu globalnih lidera u električnoj mobilnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen želi da proda preko 100.000 primeraka ID.4 u 2021.

 

vw id4 transport.jpg

 

Prvi kontigent krosovera ID.4 krenuo je na put do svojih budućih vlasnika u Evropi, Kini i Americi.

Volkswagen ID.4 je drugi serijski model nove generacije električnih vozila proizvođača iz Volfsburga, nakon ID.3 koji je prošle godine probio led. Oba automobila su bazirana na MEB mehaničkoj platformi koju je VW razvio specijalno za vozila na električni pogon. Iz nemačkog proizvođača stižu optimistične prognoze da bi samo tokom ove godine trebalo da isporuče kupcima preko 100.000 primeraka krosovera ID.4, mada su do sada primili tek oko 17.000 narudžbina. VW ID.4 se trenutno proizvodi u pogonu Cvikau u Nemačkoj, kao i u Kini, a uskoro će početi da se pravi i u Emdenu (Nemačka), i naredne godine u fabrici Čatanuga (SAD).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen lansirao jeftiniji ID.3

 

211324-vw id3.jpg

 

Volkswagen je oficijelno najavio lansiranje nove verzije ID.3. Pro, a po press materijalu, kao i cenovniku (bar onom iz Velike Britanije) novajlija će spustiti startnu cenu, mada će autonomija ostati nepromenjena. ID.3 Pro će doduše raspolagati sa manje snage u odnosu na Pro Performance i biće mu potrebno nešto više vremena za sprint iz stanja mirovanja do 100 km/h. Međutim, Volkswagen naglašava da obrtni moment Pro modela nadmašuje maksimalnu vrednost 1.5 TSI agregata sa 150 konja. I

 

D.3 Pro inače poseduje bateriju neto kapaciteta 58 kWh. Električni pogonski sklop ID.3 Pro raspolaže sa 145 KS i 270 Nm, što mu obezbeđuje sprint do stotke za 9.6 sekundi. U međuvremenu, Pro Performance raspolaže istim obrtnim momentom, ali i konjicom od 204 grla, a do 100 km/h ubrzava za 7.3 sekunde. Bez dileme, najinteresantnija informacija koju je VW obezbedio u vezi sa ID.3 Pro je da kupci neće morati da se odreknu dometa biranjem jeftinijeg modela. I ID.3 Pro i Pro Performance nude od 418 do 423 kilometra autonomije po WLTP-u. Nominalna potrošnja energije je 6.8 kilometara po kWh nevezano za model. Brzina punjenja je takođe ista, tako da se 80% baterije može napuniti za 35 minuta sa CCS punjačem.

Kada je reč o cenama (u Velikoj Britaniji), ID.3 Pro startuje sa 28.670 funti (32.750 evra), dok se Pro Performance može dobiti za 29.990 funti (34.250 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Volkswagen ID.3

 

Volkswagen neobičnog imena - ID.3 - koje više podseća na neki koncept ili projekat, stiže na mnoga tržišta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

edmunds.jpg Edmunds: 2021. Volkswagen ID.4

 

Prvi pravi električni auto od VW-a. Iako je bilo realno za očekivati da VW prednjači u njihovom razvoju, to nije slučaj jer VW ustvari blago kasni. Da, imali su oni eGolf, ali...to je bilo prerađivanje već postojećg auta koji nije ni imao veliki domet (jedva 200 kilometara). Zato je porodica ID.3/ID.4 modela prvi pravi električni auto od Volkswagena:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ID.4 nije mnogo iza Tesla Modela Y po pitanju autonomije i potrošnje

 

vw id4 2021 1.jpg

 

Car and Driver je nedavno došao u ''posed'' ID.4 1st Edition i naravno stavio ga na ''realan test od 120 km/h na autoputu''. Dobijeni rezultati su upoređeni sa onima Tesla Modela Y, mada treba imati u vidu da je testiranje obavljeno pri različitim temperaturama.

 

Kako prenose Vrele Gume, ID.4 za 2021. je uspeo da pređe 305 kilometara. Nominalna vrednost po EPA-i, što se autonomije tiče, iznosi 402 kilometra u kombinovanom ciklusu (grad i auto-put). To je otprilike 25% manje, što nije loše s obzirom na to da je ovaj ispit obavljen isključivo na auto-putu. Američka publikacija je takođe izmerila potrošnju ekvivalentnu standardnim vozilima od 2.9 litara, što je malo više od EPA-ine vrednosti - 2.65 l/100 km.

 

ID.4 koji je testiran je model sa pogonom na zadnje točkove sa 204KS (baterija od 82 kWh - upotrebljivih 77 kWh). Tesla Model Y Long Range, koji je testirao Car and Driver, u istom testu je prevalio 354 kilometra, uz prosečnu ekvivalentnu ''potrošnju'' od 2.5 l/100 km, što je vrlo dobro, s obzirom na integralni pogon i bateriju od 80.5 kWh, koji nose dodatnu masu. Međutim, ovde je veći raspon u odnosu na podatke EPA-e, koji nalažu domet od 525 kilometara i ''potrošnju'' od 2.0 l/100 km, tako da će neka pitanja verovatno biti postavljena. Takođe, važno je znati da je ID.4 testiran pri temperaturi od 4.5 stepeni Celzijusa, dok je u slučaju Modela Y temperatura bila 24 stepena, što znači da bi se ID.4 sigurno pokazao bolje po toplijem vremenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne daj Bože da su ga pri testu auto putem vozili samo malo brže, a ne tih 120 km/h. Tada razlika dometa u odnosu na deklaraciju ne bi bila samo trećinu (  305 / 402 km ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda i Volkswagen ID.3 Cabrio

 

211754-vw cabrio02.jpg

 

Iz Volkswagena je stigla informacija da u toj kompaniji razmatraju da tržištu ponude i Cabrio verziju električnog modela ID.3. U Volkswagenu navode da bi ID.3 Cabrio mogao da ponudi potpuno nov, izuzetan osećaj slobode kao i da to predstavlja veoma izazovnu ideju. Takođe, Nemci su objavili i nekoliko crteža eventualnog ID.3 Cabria, kao nagoveštaj šta možemo očekivati.

 

211755-vw cabrio01.jpg

 

Ako dobije zeleno svetlo, ID.3 Cabrio bi mogao da se pojavi za nekoliko godina, u vreme restilizacije modela ID.3, što znači tokom 2023. godine. Naravno, ID.3 Cabrio bi bio napravljen na Volkswagenovoj MEB platformi za električna vozila, a u odnosu na standardni ID.3 imao bi par vrata manje. U gami bi verovatno trebalo da se nađu verzije sa 150KS i 204KS. Ostaje pitanje baterija i autonomije za ID.3 Cabrio pa ovde podsećanje da standardni ID.3 može da se dobije sa baterijama od 45 kWh i 330 km autonomije, 58 kWh sa 420 km autonomije kao i 77 kWh sa 550 km autonomije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2021. Volkswagen ID.4

 

Ko ga gleda sa boka nikada ne bi pomislio da je ovo Volkswagen - dizajn je zato jedna od stavki na koju se računa kod ID.4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews: 2021. Volkswagen ID.4

 

Volkswagen ne želi da ovaj auto bude konkurencija samo drugim potpuno električnim automobilima, već auto koji će i kupce tradicionalnih automobila (benzinci ili dizeli) ''prevesti'' u elektro vode:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

alexonautos.jpg AlexOnAutos: 2021. Volkswagen ID.4

 

Prvo su se pravili potpuno električni automobili puni luksuza sa cenom od barem par stotina hiljada evra za ono malo kupaca koji mogu toliko da plate,

Onda su na red došli potpuno električni automobili izrazito sportskih performansi, sa takođe uglavnom velikom cenom. Faktički, sportski automobili obučeni u zeleno (ekološko) odelo.

A, sad nam tek pristužu narodni električni automobili, gde VW smatra da je njihov ID.4 tipičan primer jednog takvog:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Test Volkswagen ID.4

 

Kada se dizajn modela ID.3 razvuče, tj. uradi mu se resize da bude veći auto...to nikako ne znači da će automatski biti jednako dopadljivo - upravo ID.4 je dokaz da nije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer: 2021. Volkswagen ID.3

 

VW porodični hatchback...na električni način, što utiče i na njegov dizajn:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland: Test Volkswagen ID.3

 

Ovaj auto nije prvi VW na struju jer smo već imali eGolf...ali to je bila prerada običnog Golfa. ID.3 je prvi VW auto komplet na struju koji je od starta tako zamišljen:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW ID.3: Penzioneri očekivali da putuju desetak časova, ali je trajalo 26 sati

 

Par penzionera iz okoline nemačkog grada Frajburga se nadao divnom odmoru na jugu Francuske, ali se odlazak, odnosno putovanje ka Azurnoj obali pretvrilo u noćnu, ili možda bolje reći više nego celodnevnu moru. Razlog neočivanim problemima se krije u nespremnosti Evrope za tranziciju ka elektromobilnosti. Nakon ovog iskustva, par starijih Nemaca je pisao odeljku Evropske unije koje se bavi pitanjima transporta, kao i nemačkom ministru saobraćaja Anreasu Šejeru.

 

Njihova muka se rastegla na celih 26 sati, koliko im je bilo potrebno da Volkswagenom ID.3 prevale 790 kilometara. Na putovanje su krenuli oko 10 časova, a sa sobom su poneli, između ostalog i karticu za dopunu strujom “VW We Charge”, piše nemački list Focus. Zahvaljujući toj kartici je omogućen pristup najvećoj mreži punjača u Evropi, kako obećava pružalac usluge. Pored toga, putnici su se oslanjali i na aplikaciju “WeConnect ID”, koja praktično predstavlja operativni sistem baterijsko heča. Na usluzi je bila i digitalna mapa “Chargemap”, koja je nudila pregled dostupnih stanica za dopunu duž izabrane rute.


Ništa od toga nije bilo dovoljno za prijatno putovanje. Volkswagen je obećao domet od 550 kilometara za konkretnu verziju kompakta na struju, ali je baterija postala kritično prazna već posle 178 kilometara, pa su penzioneri bili prinuđeni da se zaustave na jednoj stanici iz mreže “Aire Ecot”. Nasuprot podacima koje je servirala “sveznajuća” aplikacija, punjač nije radio, a struje u bateriji nije bilo dovoljno za vožnju do naredne stanice. Zato su ljudi bili prinuđeni da posete Volkswagenov salon u blizini gde su nakon dva sata dopune na punjaču snage 22 kilovata dobacili do 40% dopunjene baterije, kako bi opet shvatili da u novoobezbeđenom dometu nema brzih punjača.

 

To ih je prisililo da posete, maločas nedostižan, Bezanson gde su od 14 do 17 časova ponovo bili na punjaču od 22 kW. Da su ostali još 90 minuta, imali bi punu bateriju.

Nemački list prenosi da su nesrećni putnici dočekali da vide slobodan (zaista brzi) punjač od 50 kW tek na stanici “Air de Glanon”, a pride su tu mogli i da plate svojom karticom za dopunu struje. Međutim, ona nije bila prihvaćena na sledećem zaustavljanju u blizini Liona, barem ne na punjaču te snage, već su opet morali na jedinicu od 22 kW. Tako im je proletelo prvih jedanaest časova vožnje, a “već” su prevalili polovinu planirane rute.

 

Pošto sobe u hotelima navodno nije bilo, par je noć proveo u automobilu, iz straha, pa i saznanja da se uskoro neće sresti s novom stanicom za dopunu, a struje u bateriji nije bilo. Tek su izjutra mogli ponovo da posete najbliži salon marke VW gde su relativno brzo dopunili bateriju na punjaču od 50 kW. U svoj apartman u Monpeljeu su stigli nakon 26 časova živopisnog iskustva.

Možda bi i intenzivnije saosećali s ljudima da su se oni i sami više potresli, ali nisu. Novinarima su izneli da je ID.3 “divno vozilo koje nudi savršeni komfor”, a da je elektromobilnost budućnost čovečanstva. Međutim, njihovo iskustvo nedvosmisleno potvrđuje da Evropa nije spremna da se odrekne konvencionalnih automobila.

 

Auto Republika

 

 

 

Edited by neshaoct
format by horvat / prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantura kao Beograd-Bar vozom :D .

I dalje sam ubedjenja da je elektrifikacija zestoka demagogija moderne auto industrije (pocev od same baze i koncepta stvaranja energije), a narocito na ovako niskom stepenu implementacije. Da ne upotrebim pravi izraz. Uostalom, kao i gomila drugih stvari koja se potura savremenom, lakovernom kupcu, a sve uz masnu zaradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...