neshaoct 9591 Posted June 13, 2021 Prva vožnja i utisci: Volkswagen ID.3 Priča o Volkswagenu ID.3 u Srbiji počinje na jedan simboličan način. Naime, prvu vožnju smo obavili na zelenom Zlatiboru, koji bi, da se istoimeno naselje ne pretvara u betonsku urbanističku vulgarnost, bio epitom ekološki podobnog, i to u najpozitivnijem mogućem smislu. Ukoliko se vratimo nešto dublje u prošlost, detektovaćemo tri ključne godine za Volkswagen. Naime, 1938. začet je Type 1, kod nas čuven po nadimku ''buba'', najprodavaniji jedinstveni model automobila u istoriji (preko 23 miliona prodatih jedinica), koji se proizvodio u suštinski neizmenjenoj formi do 2003. godine. Zatim sledi 1974. godina kada je svetlost dana ugledala još jedna legenda, VW Golf. Mada drugačije karoserijske konfiguracije, Golf je zamišljen kao moderna interpretacija ''bube'' kao njen duhovni naslednik. Trenutno egzistira u svojoj osmoj generaciji, a prodat je do sada u preko 35 miliona primeraka. Ispred njega, u istorijskom kontekstu, jedino su Ford F serije i Toyota Corolla pronašli više kupaca. Konačno, pristigla je i 2020. koju smo, kada smo bili klinci, zamišljali kao godinu u kojoj će se u najmanju ruku voziti ''leteći automobili''. Da se podsetimo, godina dešavanja u kultnom naučnofantastičnom filmu ''Blade Runner'' iz 1982. u kojem je na fascinantan način predstavljena zamišljena distopijska budućnost (uz naravno prisustvo letećih automobila), bila je 2019... Ipak, na scenu još uvek nisu stupila leteća vozila, ali jesu električna. Da li je ''dizelgejt'' bio svojevrstan ''efekat leptira'' za Volkswagen, nije sada ni toliko bitno, jer (automobilska) istorija je zauzela kurs i tu povratka jednostavno nema, a prekretnica, bar za kompaniju iz Volfsburga, zove se - ID.3! Putešestvije do Zlatibora smo započeli iz predstavništva Porsche SCG-a na Zrenjaninskom putu u Beogradu. Privikavanja na ovaj električni automobil jednostavno nije bilo. Naime, ID.3 je usavršenija verzija većine onoga što smo imali prilike da provozamo ranije, što znači da je vozaču posao jednostavno olakšan. Prva impresija? Ona se tiče podizanja stopala sa papučice gasa, jer nema kočenja karakterističnog za električne automobile. U ''D'' režimu ID.3 nastavlja da se kreće po inerciji, uglađeno poput konvencionalnog vozila, da bi tek nakon nekoliko sekundi počeo da vrši rekuperaciju, i to prilično nežno, bez osetnijeg usporavanja. Kada se vozi u ''B'' režimu usporavanje je osetnije i ide do 0.3 g, mada ni u jednom momentu nije agresivno. Takođe, dobre vesti su da u ID.3 nećete morati da se ''nadvikujete'' sa putnicima, niti ćete morati da ''odrapite'' muziku da biste je čuli. Zvučna izolacija je odlična, a šumovi koji dolaze iz podvozja su minimalni, ali o tome opširnije malo kasnije. Sasvim je razumljivo što proizvođači automobila ne rizikuju mnogo kada je reč o stajlingu električnih automobila. Definitivno su oprezni po tom pitanju, ispipavajući da li su kupci spremni na radikalne izmene. Većina trenutno rešava stvari tako što modifikuje postojeće konvencionalne platforme, ali ne i Volkswagen. ID.3 počiva na novoj MEB arhitekturi, koja pruža mogućnost implementacije različitih međuosovinskih rastojanja i širina traga točkova. To znači da brojni modeli mogu biti zasnovani na njoj. Ovo je druga namenska EV platforma VW grupe nakon J1 na kojoj ''leže'' Porsche Taycan i novopečeni Audi e-tron GT. Što se ''anfasa'' tiče, on je u potpunosti zaptiven, što i jeste odlika električnih automobila budući da nema potrebe za maskama hladnjaka, ventilacionim otvorima i slično. Mada je ''osmeh'' na ''licu'' ID.3 primetan, možda je VW mogao da bude malo smeliji po pitanju dizajna, darujući svom velikoserijskom elektromobilu izraz koji više evocira na ''bubu'' recimo. Ovde su Nemci, rekli bismo, išli na sigurnu kartu kreiravši vozilo koje je suštinski čisto električni Golf. U prilog tome ide i činjenica da su dimenzije konvencionalnog i električnog modela gotovo identične. Hečbek profil takođe ide u prilog teze da je Volkswagen kreirao jedno tipično vozilo iz C segmenta, s tim što su točkovi vidno pomereni bliže samim uglovima karoserije, što značajno skraćuje prepuste. Ovakva postavka poslovično donosi izdašniji kabinski prostor, što je slučaj i sa ID.3. Baterija je smeštena u pod vozila i u srednjoj varijanti od 58 kWh (koju smo vozili) ima masu od 495 kilograma. Po WLTP-u pruža autonomiju do 420 kilometara, mada u praksi to može biti i više (ali i manje). Ni kod zadnjeg dela se nije previše rizikovalo, mada on izgleda moderno i sveže, sa atraktivnim LED signalnim grupama. Da li se opis spoljašnjosti vozila čini nekako ''poznatim''? To nije slučajno jer su ''geni'' konvencionalnog pretka zvanog Golf vidno prisutni. Ono što ovaj model fundamentalno razlikuje od konvencionalnog je to što je motor pozicioniran pozadi, a pogon je na zadnje točkove, što je postavka koja evocira na VW ''bubu''. Ovde posla imamo sa sinhronim AC elektromotorom smeštenim nešto iznad i ispred zadnje osovine, koji snagu na točkove šalje putem jednostepene transmisije i klasičnog diferencijala, potpomognutim Volkswagenovim XDS sistemom vektorisanja obrtnog momenta baziranog na kočenju. Izlazna snaga zavisi od specifikacija, a u našem slučaju se radi o 204KS i 310 Nm obrtnog momenta. Distribucija mase po osovinama iznosi idealnih 50:50, i dok je standardan ID.3 opremljen konvencionalnim amortizerima sa MacPherson ogibljenjem napred i multilinkom pozadi, Sport Plus paket dodaje adaptivne amortizere i progresivno upravljanje. Volkswagen po običaju pruža udobna sedišta. Doduše, ova u ID.3 naginju onoj tvrđoj struji, ali mojoj malenkosti, primera radi, takva orijentacija u potpunosti odgovara. Prilikom vizuelne inspekcije konstatovali smo da su standardi nešto drugačiji nego što je to slučaj sa Golfom. Naime, niži su. Plastične površine ne odišu ''mekoćom'', a ni vizuelni efekat nije onakav kakav smo možda očekivali. Ipak, sve je uklopljeno izuzetno kvalitetno, tako da nema parazitskih zvukova, škripanja i sličnih ''pojava''. Treba naglasiti da postoji čitav niz opcionala vezanih za kolorit, tako da se po želji kabina može ''obojiti'' kontrastnim bojama koje će je učiniti manje dosadnom. Ovakav pristup VW je negde i razumljiv, jer je trebalo kompenzovati visoku cenu baterija, da bi ovaj automobil bio dostupan što široj ciljnoj grupi kupaca. U kabinu se ulazi i iz nje izlazi prilično komotno i lako. Vozač i suvozač uživaju u prozračnom ambijentu, a sedišta napred su sasvim prihvatljivo podesiva, tako da će većina vozača moći da pronađe idealnu poziciju za volanom. VW kao da je akcenat stavio više na funkcionalnost nego vizuelni utisak, mada će se osvetljenje instrumentacije i info-zabavnog sistema (noću) sigurno svideti vozačima koji vole nove trendove. Ono što je takođe interesantno je da nema klasične ručice menjača. Na mestu gde bi ona trebalo da bude, nalaze se mesta za odlaganje mobilnih telefona, novčanika ili ključeva, držači za čaše... Birač menjača se nalazi s desne strane instrumentacije, što je rešenje slično onom kod BMW-a i3. Definitivno, jak adut ID.3 predstavlja prostranost kabinskog prostora. Prostor za noge putnika na zadnjoj klupi je impresivan za vozilo te veličine, tako da ukoliko ispred vas sedi osoba natprosečne visine, nećete imati nikakvih problema da se udobno smestite, pod uslovom da i sami niste dvometraš. Zapremina prtljažnika iznosi 385 litara, što je u ravni sa Golfom. Savet je da se pre nego započnete intenzivniju vožnju ID.3 temeljno upoznate sa funkcijama navigacionog i info-zabavnog sistema. Sve je to poznato iz drugih VW-ovih modela, rekao bi neko, međutim, te ''male'' razlike mogu da se izrode u nešto ''veći'' problem, pa aktiviranje klima uređaja zna da bude ''igranje šaha'' ukoliko primenite obrazac na koji ste navikli, primera radi u Caddyju. Info-zabavni sistem funkcioniše odlično, a grafika je za svaku pohvalu, ali kao što smo spomenuli, mnogo je bezbednije da neke stvari navežbate na parkingu nego da to praktikujete u vožnji. Apple CarPlay i Android Auto funkcije su standardne, a može im se pristupiti ili preko USB-a, ili putem Bluetooth veze. Do dva mobilna uređaja se mogu upariti simultano sa sistemom bežičnim putem. Performanse i vožnja Volkswagen nije nastupio pretenciozno sa ID.3, niti je to na kraju krajeva filozofija koju nemačka marka gaji. Filozofija kompanije je da postavlja standarde unutar onoga što je masovno prihvaćeno, a ne da prednjači u avangardnim rešenjima. Ova matrica se može primeniti i na samu vožnju ovog automobila, ali indikativno je da joj se ništa ne može ozbiljnije prigovoriti. Odziv na papučicu gasa je brz i oštar, ali ono što je moju malenkost pozitivno iznenadilo je što je u isto vreme prirodan i dovoljno uglađen da donese izvesno zadovoljstvo u vožnji. Osećaj na volanu je takođe veoma dobar, lak i precizan, što ovaj automobil čini okretnim i agilnim, a radijus okreta mu je na nivou ''minijaturnog'' Up!-a. Dakle, sjajni preduslovi za efikasnu ''antistres'' gradsku vožnju. U urbanim uslovima se ID.3 oseća kao riba u vodi, jer tada i troši najmanje energije. Na auto-putu, junak ove priče ne gaji prevelike ambicije. Doduše, ubrzanja su mu silovita, ali takva vožnja, kao i ona pri konstantno visokim brzinama, značajno skraćuje autonomiju. Sa druge strane, vožnja krivudavim brdskim putevima mu mnogo više prija jer pored istovremeno dostupnog maksimalnog obrtnog momenta i pogona na zadnje točkove koji savladavanje krivina čine pravom ''pesmom'', svaka nizbrdica može da se iskoristi za punjenje baterije. ''1st Edition'' primerak koji smo vozili iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za više nego solidne 7.3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 160 km/h. U ''Eco'' režimu, ona je elektronski ograničena na 130 km/h. Težina baterija se oseti samo pri oštrijim i bržim prolascima kroz krivine, ali je vozilo u svakom momentu predvidivo i neutralno. Naravno, od ID.3 ne treba očekivati da bude jedna Mazda MX-5 po pitanju voznih karakteristika. Kočnice su odlično dozirane, pružajući istančan osećaj, ali odlučne kada je to neophodno. Po pitanju voznih atributa, ID.3 ne odstupa mnogo od uobičajenih konvencionalnih hečbeka. Činjenica stoji da se radi o modelu sa zadnjim pogonom, ali VW očigledno nije imao ambicija da to pretvori u neku izrazitu prednost u dinamičkom smislu. Dakle, ID.3 je lepo ukomponovan i predvidiv automobil. Dobro se ponaša u krivinama dajući otpor podupravljanju koliko je to moguće, tako da će za većinu vozača predstavljati pravu radost u vožnji. Tek kada počne da se približava svojim limitima, ogibljenje i karoserija počinju da osećaju težinu baterija. Kao što smo već konstatovali, upravljanje je lako i precizno, odlično kalibrisano za potrebe kvalitetne gradske vožnje. ID.3 je intuitivan automobil, koji pruža vrlo dobru pravolinijsku stabilnost pri visokim brzinama. Oni kojima je Golf u srcu i koji znaju da cene šta on može da ponudi, sigurno će zavoleti ID.3. Komfor Svako ko je u potrazi za električnim automobilom, sazrelim u dovoljnoj meri da zadovolji sve one potrebe koje mi vozači podrazumevamo kao prioritetne, uz posedovanje svih neophodnih atributa vezanih za eksploataciju, imaće ''na nišanu'' VW ID.3. Vožnja je ekstremo tiha, izolacija vrlo dobra, a ogibljenje više nego solidno upija i neutrališe prenos vibracija i udaraca u kabinski prostor. Dakle, u ID.3 se osećate zaštićeno i izolovano od spoljnog sveta. Čak i pri višim brzinama na otvorenom putu, šumovi su svedeni na minimum. Kao što smo već spomenuli, sedišta naginju tvrđim podeocima na skali mekoće, ali su bez dileme komforna, sa lateralnom podrškom koja će zadovoljiti vozače različitih gabarita. Autonomija i ''potrošnja'' O ovom aspektu ćemo detaljnije kada ID.3 bude pristigao na pravi test. Nominalni domet po WLTP ciklusu iznosi 420 kilometara (baterija od 58 kWh), ali bez dileme, ovaj automobil može da pređe i više od toga jednim punjenjem. Naravno, u nekim nepovoljnijim uslovima, kao što je hladno vreme, za očekivati je da se autonomija nešto skrati, ali tu u pomoć stiže opcional u vidu toplotne pumpe. Okvirno, sa nižom tarifom prilikom punjenja u kućnoj režiji, očekivana cena prelaska 100 kilometara je oko 100 dinara, dok će sa korišćenjem brzog punjača trošak biti veći. Rezime Prilikom povratka u Beograd, na ''kontu'' nam je ostao nešto veći broj kilometara, uprkos tome što smo vozili dinamičnije. Naravno, razlog je taj što smo se spuštali sa veće nadmorske visine ka nižoj. Šta ID.3 pre svega nudi? Reč je o veoma dobroj, rekli bismo tipično ''folksvagenovskoj'' kombinaciji solidne autonomije, solidnih performansi, veoma dobre praktičnosti i odlične efikasnosti u urbanim uslovima vožnje. Naravno, kada ustreba dodatne ''vatre'' na auto-putu, ID.3 će to bez problema isporučiti. Sa druge strane, i stajling je tipično VW, konzervativan i za ljubitelje italijanskih i francuskih automobila verovatno dosadan, s tim što ovom elektromobilu nedostaje onaj osećaj prestiža unutar kabine koji pružaju Golf ili Passat. Da se razumemo, ovde ne govorimo o lošim materijalima, već je prosto VW sam sebi nametnuo visoke standarde, a mi ih se samo pridržavamo. Nemačka marka je odradila veoma dobar posao sa svojim prvim ID električnim modelom na namenskoj platformi. Prognoziramo mu izuzetno dobru prodaju, jer za razliku od nekih drugih elektromobila, ovaj cilja na veoma široku grupu potencijalnih kupaca. Bez dileme, radi se o dostojnom nasledniku Golfa u eri koja je pred nama. Što se cene tiče, ona očekivana za ID.3 Pure Performance iznosi 27.490 evra sa uračunatom državnom subvencijom (5.000 evra), što je nešto više od Golfa 1.5 TSI DSG (23.490 evra) i Golfa 2.0 TDI DSG (25.990 evra). Međutim, kao što možete videti iz grafičkih prikaza ispod, već u prvoj (TDI), odnosno drugoj godini vlasništva (TSI), razlika u ceni je neutralisana u korist ID.3, dok je dalja ušteda još veća. Neko će možda imati prigovor da ne može da se uputi na more automobilom koji neće moći usput da napuni i slično. Međutim, u stvarnosti stvari stoje drugačije. Daleko od toga da je infrastruktura u potpunosti razvijena, ali uz promenu navika stečenih sa konvencionalnim vozilima i obraćanje pažnje na organizaciju, sve je vrlo lako rešivo. U tome nam pomaže i ''PlugShare'' aplikacija, koja nam asistira prilikom formiranja rute za odlazak na dalji put. Uglavnom, svaki skeptik kojem je ''dizel u srcu'', kada bude seo u vozilo kao što je ID.3, promeniće mišljenje o električnim automobilima, mada je vrlo verovatno da to neće odmah priznati. Tekst: Pavle Barta Fotografije: Stefan Stojković & VW preuzeto sa - vrelegume.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3684 Posted June 14, 2021 Koji je ovo agresivni marketing. Ovo je neverovatno 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted June 17, 2021 CarGurus: Volkswagen ID.4 Ovo bi trebalo da bude Tiguan koji ide na struju, ali komponente ne deli sa njim nego sa malo manjim ID.3: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted June 19, 2021 AlexOnAutos: 2021. Volkswagen ID.4 Iako dosta ljudi voli tako da okarakteriše ID.4, istina je da VW njega nije napravio da bi pobedio Teslu...jer VW sa ovim autom ima veću misiju od toga - on treba da ubedi ne samo nekoga da ne kupi Teslu, već i da kupce klasičnih (SUS ili SUS/hibrid) Toyote RAV4, Honde CR-V ili VW Tiguana ubedi da ipak pređu na potpuno eletrični auto. U tom cilju VW ga je i dizajnirao kao normalan (uobičajen) kompaktni krosover, sa dosta različitih varijanti snage/dometa/opreme: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted June 20, 2021 km77.com: ID.4 na testu ''severnog jelena'' Sa ENG prevodom: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted June 22, 2021 Autogefuhl: Volkswagen ID.4 GTX Sportska varijanta ID,4 - pogledajte koliko je ''sportskija'' od klasičnog ID.4: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted June 23, 2021 AutoservisEmisija: Volkswagen ID.4 Elektromotor je između zadnjih točkova, pogon je pozadi, a baterije su u patosu. Ovaj testni primerak nosi oznaku ''Pro'', što znači da ima najjaču kombinaciju elektromotora i baterije - zato raspolaže sa 204KS i ima bateriju kapaciteta 82 kWh (77 kWh neto). Pre nego što pomislite da ovaj auto leti na putu sa toliko konja, evo i podatka da ovaj auto ima 2.050 kilograma: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted June 30, 2021 ID.4 se u Kini prodaje slabije od očekivanog Volkswagenovo uvođenje električnih automobila u Kini napreduje sporije nego što se očekivalo. Nemačka kompanija je pripremila velike proizvodne kapacitete sa dva partnera iz zajedničkog ulaganja - FAW i SAIC, ali nakon prvih nekoliko meseci prodaja ID.4 u Kini iznosi jedva nešto iznad 1.000 primeraka mesečno. Mediji izveštavaju o ''zabrinjavajuće sporom početku'' sa samo 1.213 jedinica ID.4 prodatih u maju, što je ne samo mali broj, nego i za oko 200 primeraka manje nego u aprilu. Do sada je ukupan broj prodatih primeraka od februara ispod 5.000. Volkswagenovu ID.4 gamu električnih vozila tamo čine verzije ID.4 Crozz i ID.4 X, a kasnije ove godine ponuda će biti proširena i sa dve verzije modela ID.6 koji je premijeru imao u aprilu ove godine. Volkswagen navodi da predstavljanje ID.4 napreduje kako je predviđeno. Međutim, Rojtersovi izvori ukazuju da fabrike rade ispod 10% kapaciteta (što je do 300.000 jedinica godišnje) i da se očekivalo da će se svaka verzija ID.4 prodavati po 50.000-60.000 jedinica godišnje (ukupno 100.000-120.000). Sa druge strane, čini se da se Volkswagen ID.4 u Evropi prilično dobro prodaje. Poređenja radi, prodaja Teslinog Model Y je premašila 6.000 primeraka u prva dva meseca i iznosi preko 30.000 nakon pet meseci. U članku se ističe da bi među glavnim razlozima usporenog starta mogla da bude oštra konkurencija električnih automobila u Kini, nedostatak pametnih karakteristika u poređenju sa drugim električnim vozilima i prelazak na model agencijske prodaje. U ovom trenutku je teško reći da li Volksvagen zaista ima problema u Kini ili je to samo privremeni problem. Proizvođač namerava da proširi broj ID. prodavnica u Kini od 12 na više od 100 do kraja ove godine i broj ID. prodajnih agenta od 825 do više od 1.000. Ostaje nam da sačekamo i vidimo da li će to pomoći u povećanju obima prodaje. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 6, 2021 DW: Volkswagen ID.4 GTX ID.4 je prvi iz porodice ID modela koji je dobio GTX značku. GTX je potpuno nova oznaka kompanije VW, rezervisana je samo za potpuno električne modele i uprošćeno možete je smatrati kao potpuno električnom verzijom GTI-ja. ID.4 GTX dolazi sa baterijom od 77 kWh, sa dometom prema WLTP-u od 480 kilometara. VW kaže da brzo punjenje od 125 kW može dodati 300 kilometara dometa za otprilike pola sata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 26, 2021 VreleGume: Volkswagen ID. 3 Da li će ovaj model za generaciju električnih automobila učiniti isto što i legendarna Buba za sveopštu motorizaciju pre nekih 70 godina? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 29, 2021 Potpuno izgoreo Volkswagen ID.3 Snimak na kome se vidi VW ID.3 u plamenu, kao i intervencija vatrogasaca koji gase požar, nastao je ranije ovog meseca u Hroningenu, na severu Holandije. Incident se navodno dogodio samo nekoliko trenutaka nakon što je vlasnica električnog Volkswagena otkačila kabl za punjenje. Čim je primetila da iz vozila počinje da kulja dim, izvela je svoje dete iz automobila i zajedno sa njim udaljila se na bezbedno rastojanje, nakon čega je pozvala hitne službe. Mada su vatrogasci brzo stigli na mesto događaja, požar je zahvatio čitav automobil koji je u međuvremenu potpuno izgoreo, a oštećenje je pretrpeo i električni Nissan Leaf parkiran iza njega. Iako su nam iz sveta i ranije stizali prizori zapaljenih električlnih automobila, pa čak i autobusa, do sada nisu zabeleženi slučajevi požara na Volkswagenu ID.3 ili bilo kom drugom električno, modelu iz VW grupacije. Podsećamo, ID.3 je zasnovan na MEB mehaničkoj platformi, koja deli sa modelima na struju kao što su VW ID.4, Cupra Born i Škoda Eniaq iV. Zvaničan uzrok požara ovog ID.3 za sada nije poznat. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 18, 2021 Potvrđen serijski ID.3 GTX, nije isključen ni ID.3 Cabrio Prošle godine su pojedini mediji pisali da Volkswagen ima u planu da ponudi i sportsku verziju električnog hatchbacka ID.3. Zatim je u maju ove godine kao potvrda tih glasina prikazan sportski Volkswagen ID.X Concept (na slikama), dok je sada na sajmu u Minhenu i definitivno potvrđeno da stiže i serijska verzija pod nazivom ID.3 GTX. Ovde treba podsetiti da je ranije ove godine Volkswagen već predstavio veći ID.4 GTX kada je najavljeno da će kasnije GTX verzije biti dostupne i za druge elekrtrične modele ove marke. I budući ID.3 GTX će biti napravljen na MEB platformi, imaće dva elektromotora (najverovatnije sa 295KS), pogon na sva četiri točka, drugačije točkove, doterani eksterijer, kao i sportskiji enterijer sa novim sedištima. Serijski ID.3 GTX se očekuje već tokom sledeće godine, ali za sada nije poznato po kojoj ceni. Iz Volkswagena je ranije ove godine stigla informacija da u toj kompaniji razmatraju da tržištu ponude i Cabrio verziju električnog modela ID.3. Sada su na sajmu u Minhenu samo izjavili da konačna odluka o tom modelu još nije doneta, ali da će napraviti koncept. U Volkswagenu navode da bi ID.3 Cabrio mogao da ponudi potpuno nov, izuzetan osećaj slobode kao i da to predstavlja veoma izazovnu ideju. Ako dobije zeleno svetlo, ID.3 Cabrio bi mogao da se pojavi za nekoliko godina, u vreme restilizacije modela ID.3, što znači tokom 2023. godine. Naravno, ID.3 Cabrio bi bio napravljen na Volkswagenovoj MEB platformi za električna vozila, a u odnosu na standardni ID.3 imao bi par vrata manje. Na kraju, Volkswagen je i na sajmu u Minhenu izložio maskirani primerak budućeg modela ID.5, SUV-coupe automobila koji će imati i GTX verziju: Volkswagen ID.5 je u stvari sportska varijanta modela ID.4 i namenjen je kupcima kojima je važniji stil nego prostranost. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 27, 2021 AutoShopMagazin: Volkswagen ID.4 Ovo je električni Golf. Nije to zbog tehničke povezanosti sa Golfom 8. generacije jer takve veze uopšte nema. Ovo je električni Golf zbog pozicije među VW električnim modelima, po značaju koji ima za VW. Ovo je prvi ''narodni'' električni auto koji pravi VW: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 29, 2021 RedlineReviews: 2022. Volkswagen ID.4 U varijanti sa pogonom na svim točkovima jer ima još jedan motor za prednje točkove i oko 100 konja ukupno više, od varijante sa samo jednim motorom i pogonom pozadi: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 9, 2021 OSV: Volkswagen ID.4 Volkswagen pojačava napore u segmentu električnih vozila sa ID.4 - kompaktnim krosoverom, prvim njegovim potpuno električnim vozilom na globalnom tržištu. Cilj mu je pružiti više premium osećaja nego praviti jeftin i masovni električni automobil (taj posao VW za sada ostavlja drugima da rade). I pored toga, VW planira da do 2025. godine proda barem 1.5 miliona električnih automobila, a trećinu toga treba da donese ovaj auto. U skladu sa globalnim pretenzijama za ID.4, on se pravi ne samo u Nemačkoj (fabrika Zwickau), već i u fabrikama u Americi i Kini: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 31, 2021 ID.3 Volkswagenu donosi nove kupce Potpuno električni Volkswagen ID.3 je stigao u prodajne salone u leto 2020. i brzo je izazvao zanimanje kupaca. U avgustu 2021. ovaj kompaktni ''električar'' je bio najkupovaniji električni automobil u Evropi, a od njegovog lansiranja na tržište do kraja septembra ove godine, Volkswagen je već primio preko 144.000 narudžbina za ovaj model. Štaviše, pokazalo se da je gotovo polovina kupaca ID.3 do danas koristila druge marke automobila i nikada pre nisu vozili Volkswagen. Koncern iz Wolfsburga procenjuje da je zahvaljujući tome stekao gotovo 70.000 novih kupaca. Najvažniji faktor kupovine koji pominju kupci ID.3 je ekološka prihvatljivost. U istraživanju sprovedenom među nemačkim kupcima, ovaj kriterijum je odabralo 60% ljudi. Inovacija je bila druga, važna za 51% ispitanika, a treća je bila obimna mreža distributera. Prema strategiji ''Way to Zero'', do 2030. najmanje 70% Volkswagenove evropske prodaje bi trebalo da budu električni automobili. Proizvođač takođe želi da svake godine na tržište izbaci barem jedan novi model na električni pogon. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted November 4, 2021 KelleyBlueBook: Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 je potpuno električni kompaktni krosover dostupan u varijanti sa zadnjim motorom i pogonom na zadnje točkove (201KS/310Nm) sa dometom od 420 kilometara, ili sa pogonom na sve točkove sa prednjim i zadnjim motorima (295 KS), kada ima ukupan domet od 400 kilometara. Baterija od 82 kWh je postavljena nisko u podu auta, pomerena prema zadnjem delu, i treba joj 40 minuta da se napuni od 5% do 80%...ali, samo ako ste se povezali na punjač snage 125KW (obično su slabiji/sporiji): Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted November 8, 2021 PitStop: Volkswagen ID.4 GTX varijanta sa 300 konja i dva elektromotora (što znači i pogon na svim točkovima): Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted November 26, 2021 CarGurus: Volkswagen ID.4 vs Ford Mustang Mach-E Globalni narodni električni automobili? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 12, 2021 Wheels: 2022. Volkswagen ID.3 Električni auto veličine Golfa, koji realno treba da zameni Golfa...Volkswagen se nada da će posle Bube i Golfa ovo biti treći narodni auto iz njihovih fabrika: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 15, 2022 Fifth Gear: Volkswagen ID.3 Prvi auto u ID asortimanu vozila Volkswagena je kao normalan ''hečbek'', a ne SUV. Nije baš kao Golf jer je malo kraći i uži od njega...ali ga ipak treba zamisliti kao električni Golf. Golf je u prethodnim generacijama postavio standard za porodični hatch, pa da li će ID3 provući tog tradicionalnog kupca Golfa? Uparili smo ga zato sa najnovijim Golfom 8 da bismo saznali: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 20, 2022 VreleGume: Volkswagen ID.4 Električni automobili sve više izbijaju adute iz ruku svojih predaka sa SUS motorima. Fantastične performanse, sve bolja autonomija vožnja, brže punjenje baterija... Ima li skrivenih razloga za brigu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 26, 2022 Automotovision.hr: Volkswagen ID.4 ID.4 prvo je potpuno električno SUV vozilo marke VW, uvodi se na tržište u najvećem tržišnom segmentu na svetu - klasi kompaktnih SUV modela: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted February 11, 2022 Top Gear: Volkswagen ID.4 Volkswagen nema tendenciju da brzo realizuje nove modele, niti da nešto posebno eksperimentiše sa dizajnom automobila. Golf, Passat...jedva da su radikalni ikada bili u bilo čemu, zar ne? VW se oslanja naracio ljudi i optimalni kvalitet kako bi prodao svoje automobile, ali da li je to dovoljno kada je u pitanju hrabri novi svet električnih vozila? ID4 je VW-ov električni krosover, koji svoju osnovu deli sa modelom ID.3, ali i Audijem Q4 e-tron i Škodom Eniaq. Ipak, po ceni je otišao iznad tih modela jer može parirati Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E i Hyundai Ioniq 5. Dakle, da li je VW ID4 (i njegova dosadna kontrolna tabla) siguran izbor, ili najgluplji EV koji može da se nakači na kabl za punjenje? Quote Share this post Link to post Share on other sites