Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Italija 2020 - Monca

Recommended Posts

Na programu odmah vec ovog vikenda. Pa da najavimo i cuvenu "La pista Magica", sa svojom "Parabolicom" - Monza, staza sa najduzom F1 tradicijom...

 

Zvanično ime: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D’ITALIA 2020

Lokacija: Autodromo Nazionale Monza, Monca, Italija

Datum: 04.-06. Septembar 2020.

 

Petak 04.09.2020.

Prvi trening: 11:00h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.30h

Subota 05.09.2020.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 06.09.2020.

Trka: 15:10h

 

VN-Italije-e1579431296233.png.430d2d47d1688d76f93b67a539ea0930.png

 

Broj krugova:     53
Dužina staze:     5.793 km
Dužina trke:       306.720 km
Broj trka:            67
Prva trka:           1950.

 

Monza je legendarna staza, koja ima najdužu tradiciju u Formuli 1. Nalazi se u Lombardiji, nedaleko od Milana, naselje Monza danas ima oko 120.000 stanovnika.

Monza se vozila svake sezone od početka Formula 1 šampionata 1950. Njen prvi pratilac je Monako 1953. Ona je najbrža staza u šampionatu, preko 70% dužine staze se vozi pod punim gasom. Sam autodrom se nalazi u Kraljevskom parku, odakle se mogu videti prelepi Alpi. „La pista magica“ ili „Magična staza“ kako je još zovu Italijani, je treća staza izgradjena u svetu.

U Monzi se vozi VN Italije, izuzetak je 1980. kada je to bila Imola, na njoj je bilo nebrojeno mnogo uzbudljivih trka, tragičnih momenata, ona je otkrivala talente, ona je san svakoga pilota F1.

 

ITA-1-300x217.jpg.adb78a2ad43589276628978ee86d5c87.thumb.jpg.a0ed9e34d83fc1d9c74705f79c267ce2.jpg ITA-2-300x217.jpg.f2b97a8907092d6465eec1eae7075a33.thumb.jpg.f9a5f2c12f9f46a1483032732feebe5c.jpg

 

Sama staza se nije mnogo promenila od svog postanka. U prvim godinama trkanja u Monzi veliki problem je bio što je staza prebrza, a to je izazvalo mnogo nesreća često sa smrtnim ishodima. Projektanti su postavljanjem šikana neznatno usporili stazu. 1955. poginuo je Alberto Ascari iz nepoznatih razloga i tada Monza dobija svoju najpoznatiju krivinu Parabolicu, 1961. godine skraćena je za oko pola kilometra,posle udesa u kome je poginulo 13 gledalaca.

Jedna od najčuvenijih trka vozila se 1971. godine kada su se na liderskoj poziciji promenila čak osmorica vozača, tada je pobedio Gethin samo 0,01 sekundu prednosti u odnosu na drugoplasiranog. 1978. godine trka je započeta pre nego što su piloti stigli na startne pozicije u toj gužvi koja je nastala poginuo je Roni Peterson.

2000. godine prilikom masovnog sudara na startu trke odleteli točak je usmrtio sudiju, to je bila poslednja pogibija u Monzi, iste godine M. Shumacher je izjednačio broj pobeda sa Senom.

 

 

image.png.53771c9aac691d41b0807c18af234ac5.png

 

 

 

Koriscen materijal sa: ITA2019@FLCS

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se samog vrha tice, ako se ne desi nesto nepredvidjeno - na stazama ovakog tipa, vrlo tesko. Videli smo uostalom i na Spa Francorchamps. Jedino mozda bude bila interesantna borba za nize pozicije, fabricki Renault je dobro gurao na prosloj trci koja je takodje bila brza i zahtevna, P4 i P5, a Ricciardo je u samom finisu bio poprilicno blizu P3.

Mada se "carobnjak", koliko vidim, zbog ukidanja kvalifikacionog moda nada drugacijem razvoju situacije :) ...:

 

Binotto: Ukidanje kvalifikacionih modova možda promeni odnos snaga u Monci

 

binotto_o_modovima.jpg.2c7da69759f9b056b45cb5ed62acfe44.jpg

 

Šef Ferrarija nada se u VN Italiji može da se promeni odnos stanja na stazi.

Kao deo napora FIA-e da smanji uticaj timova oko sive zone u tumčenju pravila, od sledeće trke u Monci uvedeno je pravilo da vozači moraju da koriste samo jedan mod motora na trci i kvalifikacijama. To znači da vozači neće moći da koriste dodatnu snagu u agregatu koja dolazi zbog drugačijeg podešavanja rada pogosnke jedinice.

Pojedini analitičari ne veruju da će ova promena napraviti određenu razliku, sa druge strane Ferrari ne veruje da će to baš biti slučaj, pa tako Mattija Binotto misli da će ova zabrana malo uzdrmati odnos snaga na stazi.

“Biće teško. To je staza gde je snaga motora važna a jasno je da mi nismo u dobrom stanju. Tamo nas čeka nova tehnička direktiva od kvalifikacija, pa tako to bi moglo da utiče na neke timove. Biće zanimljivo videti koji su to timovi u pitanju i koliko će se sve to na kraju odraziti. To će biti veoma interesantno.” kazao je Švajcarac.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

VN Italije se takodje vozi bez prisustva publike. Organizatori su jedino obezbedili ulaz za 250 lekara, u znak postovanja prema njihovoj borbi sa Covid 19.

Glavna novina je da su od ovog vikenda ukinuti kvalifikacioni modovi, pa cemo videti da li ce i koliko to iole uticati na startni poredak. Na prvom treningu koji je u toku, temperatura u Monzi je 23C, a temepratura staze je 31C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonu pol i rekord svih vremena na Monci

 

hamilton belgija 2020.jpg

 

Luis Hamilton osvojio je pol poziciju pred Veliku nagradu Italije, osmu trku ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Šestostruki svetski šampion je na legendarnoj Monci osvojio 94. pol poziciju u karijeri i ujedno postavio najbrži krug u istoriji u vremenu od 1:18.887 minuta. Britanac je imao 69 hiljaditinki prednosti u odnosu na timskog kolegu Valterija Botasa, a najbolji među ostalima bio je Karlos Sains junior u Meklarenu, čiji je zaostatak u odnosu na Hamiltona bio osam desetinki.

 

Od početka kvalifikacija bilo je jasno da će se borba za pol poziciju svoditi na dva imena - Hamiltona i Botasa. Finac je prvi vozio krug ispod minuta i 19 sekundi, i to u drugom delu kvalifikacija, a potom je isto ponovio u trećem, da bi ga timski kolega pomerio sa čelne pozicije. Ostali vozači nisu mogli da pariraju dvojcu Mercedesa, a iako su razlike između onih koji su sledili iza Sainsa bile minimalne. Špancu će se u drugom startnom redu pridružiti Serhio Peres iz Rejsing Pointa, koji je bio samo 24 hiljadita dela sekunde iza vozača Meklarena. Maks Ferstapen je u bolidu Red Bula morao da se zadovolji petom pozicijom, ispred drugog vozača Meklarena Landa Norisa i Danijela Rikarda u Renou, kojima se završava lista onih čiji zaostatak u odnosu na Hamiltona je bio manji od sekunde. Najbolju desetoricu kompletirali su drugi vozač Rejsing Pointa Lens Strol, Aleksander Albon u Red Bulu i Pjer Gasli, koji brani boje Alfa Taurija.

 

Pored dominacije Mercedesa, kvalifikacije u Monci obeležio je i debakl Ferarija, čiji vozači se prvi put još od 1984. godine neće naći među prvih 10 na startu na domaćem terenu. To je bilo za očekivati već posle eliminacije Sebastijana Fetela u prvom delu kvalifikacija, pošto je imao tek 17. vreme, a loš dan je upotpunio Šarl Lekler koji nije mogao bolje od 13. pozicije. Drugih iznenađenja u kvalifikacijama nije bilo, a ispred mladog Monegašanina u drugom delu našli su se vozač Alfa Taurija Danil Kvjat i Esteban Okon u Renou. Sledili su ga Kimi Raikonen u bolidu Alfa Romea i vozač Hasa Kevin Magnusen, kojem će se u osmom redu pridružiti timski kolega Roman Grožan. Fetel je bio 17. ispred drugog vozača Alfa Romea Antonija Đovinacija, dok je samo začelje rezervisano za dvojac Vilijamsa Džordža Rasela i Nikolasa Latifija.

 

Velika nagrada Italije na programu je u nedelju od 15:10, uz direktan prenos na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno da se malo izmesaju karte, definitivno najludja trka, ne samo ove sezone. Podsetila me na onaj cirkus u Nemackoj i jurcanje po boksovima pre neku godinu. I sto je najbitnije - konacno lepa za gledanje, drzala me je na mestu od pocetka do kraja. Posle duze vremena sam se najezio gledajuci sam finis trke i proslavu - bilo ko da je na kraju od ove trojice momaka po prvi put pobedio u svojoj karijeri. Krajnji rezultati su, naravno, dobrim delom splet svih nepredvidjenih okolnosti.

Radovanje bivse ekipe Minardi na "domacem" terenu, uz zabarsku himnu, sa sve onom P1 tablom - neprocenjivo :D .

 

5446452_1723_gasly_vince_gpmonza.thumb.jpg.9055252cf0cf40428f3b1da6de9018ff.jpg 9cgx5ffar73r_wd1280.thumb.jpg.f6d01cee1a11afa51445a1381af7a504.jpg

 

Raduje me i povratak McLarena/Renoa u zadje vreme (i ovde su bili 2. i 4.), a bas mi je zao sto Latifi nije "cvaknuo" taj prvi bod za ekipu ove godine (za zilet, 11. mesto), na oprostaju porodice Williams posle 43 godine vlasnistva. Za mene ce uvek ostati velika ekipa iz 80-ih i 90-ih. A koliko su veliki, pokazuje podatak da su osvojili 21.4% konstruktorskih bodova (9 titula) i 16.7% vozackih bodova (7 titula) za to vreme. I za mene su jedina prava F1 ekipa, uz Ferrari i McLaren - svi ostali odlaze i dolaze u ovom ili onom obliku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što rekoste:

 

Luda trka u Monci, prvi trijumf u karijeri za Pjera Gaslija

 

206607-gasli.jpg

 

Vozač Alfa Taurija Pjer Gasli pobedio je na osmoj trci u sezoni formule 1, na italijanskoj Monci. Gasli je došao do prve pobede u formuli 1 u karijeri, a iza sebe je ostavio Karlosa Sainsa iz Meklarena. Gasli je prvi Francuz koji je pobedio u trci formule 1 još od davne 1996. godine, kada je Olivije Pani trijumfovao u Monte Karlu. Na trećoj poziciji trku u Monci završio je vozač Racing Pointa Lens Strol. Vodeći u generalnom plasmanu Luis Hamilton napravio je veliku grešku pošto je ušao u boks na zamenu pneumatika dok je na snazi bila zabrana ulaska u pit-lejn, zbog čega je dobio 10 sekundi ''stani-kreni'' kazne. Britanac je trku završio na sedmom mestu, dok je njegov klupski kolega Valteri Botas bio peti. Sebastijan Fetel i Šarl Lekler nisu završili trku u bolidima Ferarija, kao ni trećeplasirani u generalnom plasmanu Maks Ferštapen.

Trku je obeležio i prekid zbog izletanja vozača Ferarija Šarla Leklera, ali je Francuz srećom iz trke izašao nepovređen. Hamilton je i dalje prvi u generalnom plasmanu sa 164 osvojena boda, ispred Valterija Botasa sa 117 i Maksa Ferštapena sa 110. Slede Strol, Noris, Albon, Lekler, Gasli, Sains.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobednik Gasli: Nisam svestan šta se desilo

 

gasli monza 2020.jpg

 

Vozač Alfa Taurija Pjer Gasli nije skrivao oduševljenje zbog prvog trijumfa u Formula 1 karijeri. Francuz je trijumfovao u Monci na Velikoj nagradi Italije i postao 109. pobednik u istoriji takmičenja.

 

''Ovo je neverovatno! Bila je to luda trka, a mi smo profitirali od crvene zastave. Ali i bolid je bio brz na stazi, ostavili smo iza sebe neke veoma dobre bolide'', rekao je Gasli i dodao: ''Prošao sam mnogo toga u razmaku od 18 meseci. Prošle godine sam prvi put bio na postolju i to je bilo sjajno, a sad je došla i pobeda u Monci. Još mi je teško da shvatim šta se tačno desilo''. Gasli je u Monci postao prvi Francuz koji je slavio u trci Formule 1 posle 24 godine i Olivijea Panija. ''Predugo se čekalo da Francuz pobedi. Uvek sam govorio da to treba promeniti, ali nisam očekivao da će se to dogoditi nama u Alfa Tauriju. Ipak, radili smo vredno, napredovali korak po korak i evo nas. Jako sam srećan'', zaključio je 24-godišnji vozač. Pored njega, na postolju su se našli Karlos Sains i Lens Strol.

 

Hamilton priznaje grešku: Nisam video...

 

Luis Hamilton preuzeo je odgovornost zbog velike greške na trci za Veliku nagradu Italije, koja ga je ostavila bez pobede. Aktuelni šampion je držao vođstvo od starta trke u Monci, da bi u 20. krugu na stazu izašlo bezbednosno vozilo jer se Kevin Magnusen u Hasu zaustavio pored ulaska u boks. Zbog toga je bio zatvoren ulazak u pitlejn, ali je Hamilton otišao na zamenu pneumatika i to mu je donelo kaznu ''stani-kreni'' od 10 sekundi. Celu situaciju iskoristio je Pjer Gasli za prvi trijumf u karijeri.

 

''Velike čestitke Pjeru, to je fantastičan rezultat za njega i videti ga kako se oporavlja i raste. Danas mi nije bilo suđeno, ali ono što te ne ubije, ojača te. Uživao sam u borbi, nakon što sam krenuo sa začelja. Nismo uradili dobar posao sa tim odlaskom u boks i preuzimam odgovornost jer nisam video oznake na tablama. Zadovoljan sam što sam osvojio bodove posle svega'', naveo je Hamilton. Britanac je na kraju trku završio na sedmoj poziciji, ali je i dalje lider u generalnom plasmanu sa 164 poena. Šampionat Formule 1 nastavlja se naredne nedelje trkom za Veliku nagradu Toskane na stazi Muđelo, uz direktne prenose na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...