Jump to content
FAS Goran
debelizmaj

Fiat 500L Cross - komplet rezervnog točka

Recommended Posts

9 minutes ago, Nebek said:

A šta ću... moraš da se pripremiš.... rezervni točak ne dobijam pa dok ga nađem, pa da li ćopa ili fulić, pa dizalica da li žaba ili navijača, pa ključ, pa sigurnosni šrafovi...

Mislim da komplikuješ sebi život previše oko ove stvari. :D

Doplata je 100 evra za 500L Cross koji fabrički dolazi sa ćopavcem.

 

oprema cross.jpg

 

Tu dobijaš onda i dizalicu, i ključ. Uključio si tu doplatu ili nisi?

Ako je već imperativ postojanje dizalice, ključa i rezervnog točka, onda je štikliranje te opcije neminovnost. Dosta ljudi ti je već napisalo da je ćopavac skroz ok, nema potrebe za rezervnim točkom punog profila koji je nepotrebna masa. Navika da se mora imati rezervni točak punog profila je samo navika i ništa više osim toga.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Nebek said:

- CB: 58,1 (širina u mm srednjeg otvora na felni),

- PCD: 5x98 (5 šrafova x 98mm prečnik na kome su šrafovi),

- šraf je M12x1,25 (prečnik šrafa u mm x hod/navoj šrafa u mm),

Ovo sve stoji, tako je. Bitno je da gledaš i ET, tj uvučenost / izbačenost centra felne koji leže na glavčinu. Kod 500L varira zavisno od dimenzije felne, pa tu obavezno obrati pažnu. Ofc, nije opasno ni pogrešno ako je ET +/- do nekih 10mm ali ne treba baš preterivati.

 

Imaš ovde dobar info, da ne idem u off (ima tema dimenzija felni i guma).

 

500L Cross dimenzije felne i guma

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nebek

 

Imaš li u tom 500L-u HI-FI BeatsAudio?

Ako auto ima takav audio sistem, jedino tada ne može točak manjih dimenzija jer prostor za njega pojede vufer u gepeku...

 

Ili, možda te 17-ce koje si doplatio (ne znam koje si, vidim da ih ima 3 u ponudi) dolaze sa run-flat gumama, pa zato ne može doplata za ćopavac...ali nisam našao u cenovniku da određena felna veže run-flat gumu...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je razlika između ćopavca za Alfu 147 i 500L?
Pitam za savet,da li može?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

a. mislim da nema taj HIFi... ali ću proveriti

b. šifra 17" alu felni je 415... a prilikom napomene za rezervni točak prodavac nije ništa rekao po tom pitanju... pretpostavljam da je on trebao da naglasi da ne može zbog toga i toga (run-flat i sl....)...

 

@neshtry

Po meni, ako imaju iste promere felni (pcd 5x98 i cb 58,1) onda može i isti ćopa

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Nebek said:

OK... da rezimiramo što se tiče šrafova za točkove odnosno felne za 500L, koliko sam shvatio i ukoliko sam bio pažljiv na času!:

- CB: 58,1 (širina u mm srednjeg otvora na felni),

- PCD: 5x98 (5 šrafova x 98mm prečnik na kome su šrafovi),

- šraf je M12x1,25 (prečnik šrafa u mm x hod/navoj šrafa u mm),

- oblik šrafa: konusan ili ravan ili radijalan?

- koliko se razlikuju šrafovi za alu felne od šrafova za čelične felne?

 

- A DUŽINA ŠRAFA?

 

Samo neka neko pažljivo pročita i da me ispravi ako sam negde pogrešio.

Sve si lepo izdeklamovao oko felni :D

Srafovi su ti isti, konusni. Duzina navoja 20 mm, a do konusa 23 mm. Ili ako preferiras praksu, moze i ovako :) , kacio sam vec nekome ranije:

 

IMG_20210317_134009.jpg.05e9f35abaed6387883daa3eba8a4ed2.thumb.jpg.118c12ccdf972458abbda02f538598cd.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada smo već kod ove teme da li neko tačno zna šta je sadržaj kompleta rezervnog točka?

A možda i nije loše da bude i zasebna tema(najbolje da admin odluči) da ljudi znaju šta tačno da traže i šta treba da dobiju kupovinom istog.

Da rezimiram:

- felna+guma (svejedno ćopa ili punih dimenzija),

- obla kutija plastična u kojoj je sve to lepo poslagano i koja se nalazi u felni,

i sada šta dalje...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa gledas da je popunjeno sve sto ima od mesta u plastici :D .

Zavisno od modela, kod mene su tu: dizalica, njena poluga, kljuc za odsrafljavanje, kuka za slepanje, ravni/krstasti srafciger, crveni klin za pomoc pri montiranju alu-felni, plasticna ekstenzija za lakse usrafljavanje srafova...

Takodje i preporuka ako neko slucajno nabavlja naknadno, a polovno - da vas slucajno ne "zavrnu", trazite sve sto ide u komplet. Vrlo cesto pokusaju da prodaju bez ovih sitnica, koje iako vrlo retko zatrebaju, itekako pripomognu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan said:

...crveni klin za pomoc pri montiranju alu-felni, plasticna ekstenzija za lakse usrafljavanje srafova...

Može li pojašnjenje za ove dve "bimbocne"... kako se koristi i sl.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod celicnih felni obicno bude onaj celicni "pipak" usrafljen u glavcinu. Na koju se celicara pri montazi okaci i lakse pozicionira i srafi.

Alu felna naravno nema te otvore - tako da u kompletu dolazi dosta veci, crveni klin, koji se usrafi u poziciju srafa. Na njega se onda okaci felna, montiraju srafovi i onda na kraju umesto klina ubaci preostali sraf. Zgodno pogotovo za vece tockove, koji i nisu tako lagani.

Dok plasticna ekstenzija sluzi da se u nju umetne sraf i lakse dodje do pozicije za zavrtanje/odvrtanje. Cisto da se ne lome prsti u rupi za sraf :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

@Nebek

Kopam po gepeku, pa te se setih ;) :

 

IMG_20210320_140026.thumb.jpg.1041f83be5dbf74a7953cf9e0a423194.jpg IMG_20210320_141224.thumb.jpg.8cef779d6112731b40c6bcbdb7e88cfb.jpg

Kod 500L u kompletu nema taj klin-šraf (za "centriranje"), a ni taj držač za šraf ( leva slika)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno, moja poenta nije ni bila da su isti.

Covek pita sta sve moze da ide u kompletu. A moj odgovor je da sva mesta treba da budu popunjena :) , sta je vec kod kog modela predvidjeno.

Posto prica u temi ide i oko naknadne kupovine kompleta (koliko sam skapirao iz price, u ovom slucaju kolega ne moze da ga dobije uz nov auto) - jos jedan razlog vise da se obrati paznja. Da se za svoje pare dobije sve sto treba (posto cesto "uvale" nekompletan). Takodje proverite za svaki slucaj da li kuka pasuje u vase otvore za slepanje, da li je dobra duzina, itd... A moje slike su cisto usputna prica sta sve moze da se nadje tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko pouzdano zna da li točak od 17" (felna+guma) punih dimenzija (17/225/45) može nesmetano stati u mesto u gepeku koje je predviđeno za ćopu/reparator set?

Po rečima prodavca može ali će zbog debljine podići dno gepeka za par cm.

Kakva su iskustva forumaša? :ermm:

Edited by Nebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je kako ti je prodavac rekao. Obimom će ti svaki puni točak stati "u rupu" (bez razlike da li je 15", 16" ili 17" ), ali će da "viri iznad" u svakoj varijanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

U tom slučaju bolje je 17/205 nego 17/225, jer bi teoretski trebalo manje da viri za 2cm, ako je uopšte ta razlika značajna? I smanjiti J broj felne, sa na pr. 7 na 6.5?

Edited by Nebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nebek

 

Onda stavljaš ćopavac ako već nećeš da ti štrči malo, tj. da bude rezervni točak punih dimenzija.

Ne vidim logiku da svakako bude manji od punih dimenzija, ali da eto ne bude ćopavac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćopa me iritira do bola i svakako ću nastojati da isti izbegnem pa neka i viri.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ali i taj koji si pominjao gore sa užom gumom je takođe onda ćopavac - samo malo manje ćopav. :D

U tom smislu kažem da ako se već ide na užu gumu, onda je logičnije staviti ''full size'' ćopavac koji će manje mesta zauzeti i manje nepotrebne mase biti, nego stavljati nešto što nije ni pun profil točka, a nije ni klasični ćopavac...i to sve pod uslovom da drugačija felna uopšte može zbog kočionih klješta (da ne kače o nju)...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem tvoju želju da imaš "puni" rezervni točak, ali, prosto, nepraktično je, u smislu nesrazmernog gubitka dela gepeka (pošto "diže pod"). Veruj - ako je neko "bolesnik" za rezervnim točkom - taj sam. Nikada nisam privatno posedovao kola bez rezervnog točka, a 500L mi je bio prvi automobil u životu sa "ćopavim". Ali, "preživeo sam" sam tu revolucionarnu promenu. Spoznao prednosti rezervnog točka koji "štedi prostor" (uz poštovanje nesporne mane - da sa njim, ako ga staviš kao zamenu, nećeš smeti "da letiš"). Budi srećan da je 500L vozilo koje ima prostor za smeštaj ćopavog (neka kola ni to nemaju ), kao i da mu je ćopavi smešno jeftin kao opcija ( kod nekih ti suze na oči krenu od cene te opcije ), mada jeste tužno što više nije deo standardne opreme kao pre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

... kao i da mu je ćopavi smešno jeftin kao opcija ( kod nekih ti suze na oči krenu od cene te opcije ), ...

@moron

Jeftin je ili nije? Nisam baš razumeo, pretpostavljam da nije?

 

Za sada sam u fazi potpune negacije ćope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što bi uopšte uzimao 17" za rezervni točak?! Čini mi se da 195/65/15 i pogotovu 205/55/16 odgovara za 500L. 

To je rezervni točak, služi da se odvezeš do prvog vulkanizera i nazad u gepek. 

 

Nove čelične felne 15"-16" su tipa od 25-30 eur za fiata + guma; polovno možeš da nađeš dobar kompletan točak za 30tak eur. Ako te već nervira ćopavac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...