Jump to content
FAS Goran
debelizmaj

Fiat 500L Cross - komplet rezervnog točka

Recommended Posts

Ljudi pomagajte, 

Imao sam starog 500L trekkinga koga sam prodao i pre neki dan kupio 500L Cross 1.3 dizel. 

Auto je godinu dana star i fali mu rezervni tocak i komplet za opravku. U ak kole mi traze oko 300e za sve a na oglasima su svi rasprodati. 

Da li neko zna nekog ko moze da mi pomogne ili bar savet sta se od drugih modela moze iskoristiti... Mozda grande punto... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@debelizmaj

 

Ne može sa GP.

 

Kupi jednu novu čeličaru kineza, stavi polovnu gumu i dokupi dizalicu i ključ.

Screenshot_20200828-174239_Chrome.jpg

https://www.autodragstor.rs/univerzalni-delovi/felne-i-ratkapne/celicne-felne

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje / dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@debelizmaj

 

Ne moze, GP je "Opelas", PCD 4x100, CB 56.6 mm.

Dok je 500L sa CB klasican Fiat, 58.1 mm, ali mu je PCD 5x98. Mozes da juris i od Tipa npr., takodje je na Small Wide i 5x98.

Zvrcni po otpadima, Maki Sabac, Pedja Indjija, imali su i nove komplete (tocak sa dizalicom i alatom unutra)... Jesu za 5x98 malo skuplji jer su retki, ali opet dosta jeftinije od navedene cifre kod ovlascenih. Za klasicne Fiate (4x98, 58,1mm) se gadjaju sa njima i cene su bagatela, ali dzaba kad ne pasuje na Tipo i 500L.

Da, mozes da juris i sa Alfi iz prosle decenije (147 i sl.), one takodje imaju 5x98...

Srecno sa novom masinom ;) !

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, debelizmaj said:

U ak kole mi traze oko 300e za sve a na oglasima su svi rasprodati

To je još i jeftino za ovlašćene :) Za aktuelnu Corollu HB i SW je kod dilera 740e ćopavac i alat.

Verujem da je po dimenziji koje su ljudi gore naveli moguće naći ćopavi. Možda ne baš isti dan, ali, ako se malo sačeka, naleteće ono što treba.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imali su po Sapcu nove i delove i sve zivo, kada se 500L tek pojavio tamo 2013. :) . A kamoli sada posle 7 godina, kada je model pri kraju zivotnog veka... Samo treba sacekati.

4 hours ago, neshtry said:

@Ivan
500L je 5x98?

Upravo tako, napisao sam u nekom postu iznad tvog pitanja. PCD 5x98, CB 58.1 mm.

ET za klasicne felne za L (u zavisnosti od colaze/sirine) ide od 35 do 41 mm. Za 16'' copu ET je 15 mm, siroke su 4'' (neko vec pomenu, 135/70 guma).

Za Fiat/Alfu (58.1 mm), kod Pedje su bili po 10 EUR 15'' copa, 10 EUR alat.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I 500L i Tipo su na varijacijama Small Wide koja je davno u startu razvijana sa GM.

Ali su sto se PCD tice na 5x98.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee hvala svima na odgovorima. Sad znam sta da kopam. Idem da pojurim sa alfe 147.

Ima ih bas puno, nasao sam komplet u Smederevu. 

Pita me covek samo za velicinu kljuca koji da mi posalje. To moram da izvalim. 

16 hours ago, Drasko bgd said:

Ima u Šapcu,meni je stigao u utorak brzom poštom,6500 din nikad korišćen sa sve alatom i onim stiroporom,135/70/16 5x98.Ima i u Omoljoci od Alfe 15" sa alatom 40e.

Koju velicinu kljuca su ti poslali? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ključ je ok17,točak je od 500L-a,meni treba za tipa jer dolazi sa setom za krpljenje a točak im košta 100e,za resto uzmem patosnice ili već šta bude!

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, debelizmaj said:

Ljudi pomagajte,

Ja reko treba ti dva litra krvi koliko kukas.....dodji vadi ovaj moj rezervni..koj ce mi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, debelizmaj said:

Pita me covek samo za velicinu kljuca koji da mi posalje. To moram da izvalim.

17 je kljuc, a srafovi M12x1.25 klasika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

On 8/28/2020 at 5:51 PM, Ivan said:

Dok je 500L sa CB klasican Fiat, 58.1 mm, ali mu je PCD 5x98. Mozes da juris i od Tipa npr., takodje je na Small Wide i 5x98.

Molim za  objašnjenje šta znači: CB, PCD, Small Wide?

 

Edited by Ivan
Sredjen citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaista mi nije jasno što FIAT ne nudi rezervni točak normalnih dimenzija.

Neka nudi i ćopavca i set za reparaciju ali neka nudi i točak normalnih dimenzija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Nebek said:

Molim za  objašnjenje šta znači: CB, PCD, Small Wide?

- CB: Center Bore, precnik centralne rupe felne. Klasican fiatovski je 58.1 mm;

- PCD: Pitch Circle Diameter, broj srafova i precnik njihove ose. Klasican fiatovski je 4x98. Kod 500L i Tipa je sraf vise na istom precniku ose, tj. 5x98;

- dodao bih ovde i ET (offset) kao bitan parametar: rastojanje izmedju ose kacenja i ose same felne, izrazava se u mm i predstavlja izbacenost felne. Sto manji broj, felna izbacenija "napolje";

- "Small Wide": nema toliko veze sa tockovima - u pitanju je varijacija "Small" platforme, koju su pre deceniju i po razvijali Fiat i Opel. Na kojoj su prvobitno krenuli Subcompacti oba proizvodjaca, tj. Grande Punto i Corsa. Na njenim varijacijama je kasnije koncipirano prilicno modela, medju kojima upravo i 500L i Tipo;

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK... da rezimiramo što se tiče šrafova za točkove odnosno felne za 500L, koliko sam shvatio i ukoliko sam bio pažljiv na času!:

- CB: 58,1 (širina u mm srednjeg otvora na felni),

- PCD: 5x98 (5 šrafova x 98mm prečnik na kome su šrafovi),

- šraf je M12x1,25 (prečnik šrafa u mm x hod/navoj šrafa u mm),

- oblik šrafa: konusan ili ravan ili radijalan?

- koliko se razlikuju šrafovi za alu felne od šrafova za čelične felne?

 

- A DUŽINA ŠRAFA?

 

Samo neka neko pažljivo pročita i da me ispravi ako sam negde pogrešio.

 

 

Edited by neshaoct
dopunjen po želji Nebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puno pitaš  :) A sva pitanja su ti "na mestu". Recimo, kod pežoa 307/308 (mk1), ako si uzimao kola sa alu felnama, ti fabrički šrafovi su mogli i za čeličnu felnu. Ali, ako si uzimao kola sa čeličnim felnama, oni nisu mogli na OEM alu felnu.

Jer su prvi bili "ravni", za alu (ali su odmah ispod, "na stablu" imali i konusan deo za Fe felnu), dok su drugi ( za Fe felne) bili samo konusni.

Koliko se ja sećam, kod 500L su šrafovi za alu felne konusni. Ali, kako fabrički imam i Fe ćopavac, oni očito (oblikom konusa) pokrivaju i Fe felne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Nebek said:

A DUŽINA ŠRAFA?

Ni malo različita za alu / čelične felne. Ako je OEM tj fabrička felna, bila aluminijumska ili čelična za taj model, dužina šrafa je ista za određeni model. Ovo važi za Fiat vozila. Što znači, da ti sa 500L sa fabričkih čeličnih felni za taj model pređeš na fabričke alu felne koje su išle fabrički za taj isti model, bilo da su te fabričke felne iste ili različite dimenzije (colaža +/-), dužina šrafa je ista. Proveravano više puta kod vlasnika Stila, Nuova Bravo i ostalih fiat vozila. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

A šta ću... moraš da se pripremiš.... rezervni točak ne dobijam pa dok ga nađem, pa da li ćopa ili fulić, pa dizalica da li žaba ili navijača, pa ključ, pa sigurnosni šrafovi...

Samo jedan mali promašaj u ovom nizu i da se zapališ...

Edited by Nebek

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Nebek said:

- koliko se razlikuju šrafovi za alu felne od šrafova za čelične felne?

Gore navedeno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...