Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Belgija 2020

Recommended Posts

Stize nam na red za mene mozda i najlepsa F1 staza u kalendaru. Prava vozacka, zahtevna, brza, sa interesantnim trkama, cesto sa varljivim vremenskim prilikama, smestena u zelenom okruzenju prirode kroz koju vijuga. Napravljena daleke 1920., originalno je povezivala gradove Francorchamps, Malmedy i Stavelot. Naravno, redizajnirana vise puta, mozda najpoznatiji izmena je bila 1979. kada je "prepolovljena" sa cca 14 km na 7 km.

Dodacu kasnije standardnu najavu sa terminima, ali da pocnemo temu bas ovako retro ;) - sa (opet meni) mozda i najlepsom i najpoznatijom krivinom u F1. Cuveni Eau Rouge, koji se prolazi punim gasom, a da iz njenog "bunara" ne vidite gde cete izaci. Osim lepote i adrenalina, upravo zbog takve konfiguracije bila je mesto kobnih udesa.

 

a9nciae4oqg51.jpg.2bb857f84242ca6b8f16aeddd0361967.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično ime: FORMULA 1 ROLEX BELGIAN GRAND PRIX 2020

Lokacija: Circuit de Spa-Francorchamps, Spa, Belgija

Datum: 28.-30. avgust 2020.

 

Petak, 28. avgust 2020.

Prvi trening: 11:00 – 12:30

Drugi trening: 15:00 – 16:30

Subota, 29. avgust 2020.

Treći trening: 12:00 – 13:00

Kvalifikacije: 15:00 – 16:00

Nedelja, 30. avgust 2020.

Trka: 15:10

 

VN-Belgije-e1579431271496.png.1e4c4d75d8b9f6963fbb274bdd90dd99.png (256×141)

 

Broj krugova:     44
Dužina staze:     7.004 km
Dužina trke:       308.052 km
Broj trka:            61
Prva trka:           1950.

 

Dizajnirana od strane Jules de Their i Henri Langlois Van Ophem, staza je napravljena 1920. godine, staza je koristila javne puteve izmedju Belgijskih gradova Francorchampa, Malmedua i Stavelota. Prva trka je trebala da se održi 1921. godine, ali je ukinuta jer se za trku prijavio samo jedan učesnik. Prvi put je na stazi održano jedno takmičenje 1922. godine, a 2 godine potom je održana i prva (sad već legendarna) 24 sata Spa Francorchampa. U to vreme vozači su obožavali Spa jer je nudila vožnju pri mnogo većim brzinama od većine staz u Evropi.

Verovatno najupečatljiviji deo staze je krivina Eau Rouge koja se vozi pod punim gasom, a posle nje se izlazi na najduži pravac na stazi gde bolidi dostižu najveće brzine. Čar ove krivine je u tome dok vozite punim gasom i prolazite i levu u desnu krivinu zapravo ne vidite gde ćete izaći jer je krivina u usponu i zbog te karakteristike je velika većina vozača obožava.

Za prolaz kroz krivinu punim gasom potrebno je dosta vozačkog umeća, a dobar izlaz iz krivine može vam doneti priliku za preticanje na pravcu. Bivši šampion F1 Žak Vilnev je jednom objasnio da što brže vozite kroz Eau Rouge bolje ćete je proći, dok Fernando Alonso kaže da je ta krivina “misterija” jer iz kokpita vi zapravo ne vidite gde ćete izaći, ali i da je to najveća draž te krivine.

Ali postoji i tamna strana Eau Rouga. Ukoliko izgubite kontrolu nad bolidom to obično vodi ka veoma teškom udesu. Stefan Bellof vozač Poršea, Guy Renard iz 24 sata Spa Alex Zanardi samo su neke od žrtava Eau Rouga, doke Žak Vilnev opisao svoje izletanje 1999. u kvalifikacijama kao “njegov najbolji udes u karijeri”. Krivina je malo modifikovana 2002. godine, ali ta modifikacija nije uticala na draž Eau Rouga koji i dan danas fascinira sve vozače koji prodju kroz nju.

 

481px-Eau_rouge_kurve-300x217.thumb.jpg.05218ecbd1c0551804df942ae6aaf401.jpg 800px-2000_Belgian_Grand_Prix-300x217.thumb.jpg.512b51af594d0d35f366fa71d394b4bc.jpg

 

Redizajn staze je započeo je 6. novembra 2006., a 2007. je završen u maju, i koštao je oko 19 miliona dolara.

F1 se vratila na Spa 2007. godien sa modifikovanim izgledom. Bus Stop šikana je nazad prema Blanchimontu, a La Source je pomeren napred. Ove modifikacije su donele više mesta za pit lane, ali takodje su dale i duži startno ciljni pravac.

 

Sematski prikaz staze:

 

image.png.6d0336e3fbf5b7799e4b5e067bd9b576.png

 

 

Koriscen materijal sa: B2018@FLCS

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelepa konfiguracija staze...

Eau Rouge sa gornje strane, jos jedna retro:

 

abjwkAz.jpg.8455294e2afbc37982e44b962bebb4f9.jpg (1920×1079)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuu, šta se dešava sa Ferarijem?!?!
Meni nije jasno da neko dozvoljava da se Binoto & CO ovako sprdaju sa reputacijom ikone Formule 1. Ja da sam vlasnik FIATA/Ferarija, me nebi se okrenuli. Leteli bi naglavačke iz ekipe.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na brzoj stazi a bez motora...to se dešava. :D 

Biće im još gore u Monci, plus i Imola je isto jedna od bržih staza...tako da biće njima najgore na domaćem terenu. Možda ''odvrnu'' turbo preko maksimuma pa se i razlete motori na tim stazama, bolje to nego da se bore za Q2 kao danas na Spa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Ivan said:

Prelepa konfiguracija staze...

Da, i meni je jedna od najlepših, definitivno.

 

Dobar je Nirbunburg, ali ova je bolja. Ako se ne varam i Suzuka nije loša.


Amerika mi je bezveze i Monca, mada Monca ima neki trip, oni brodići, grad ... ali nema preticanja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis, Monaco ;) , a kakva god da je - kombinacija je tradicije, glamura i prestiza. Monza mi je takodje jedna od omiljenih - brza, prava trkacka, sa cuvenom Parabolicom. A Suzuka mi je ostala urezana u secanje po resavanju sampionata krajem 80-ih :) , takodje odlicna staza i cuvene "S-curves", "130R" i "Casio Triangle".

 

Kvalifikacije, na stazi tipa Spa Francorchamps - sasvim ocekivano:

 

Pcu8uIlzQaqeJaAFJonnpw.png

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanična vest:

 

Hamilton osvojio pol poziciju u Belgiji sa novim rekordom staze

 

hamilton belgija 2020.jpg

 

Kako prenosi RTS, Britanac Luis Hamilton startovaće sa prve pozicije u trci za Veliku nagradu Belgije, koja se vozi u nedelju. Botas će krenuti sa druge pozicije, Ferarijev dvojac tek na 13. i 14. mestu. Hamilton je u Belgiji bio najbrži na zvaničnom treningu i rekordom staze od 1.41,252 ostvario pravo da u nedeljnoj trci startuje sa pol pozicije. Društvo u prvom redu na startu trke praviće mu klupski kolega Valteri Botas, Maks Ferštapen iz Red Bula i Danijel Rićardo iz Renoa startovaće iz drugog reda.

Vozači Ferarija Šarl Lekler i Sebastijan Fetel počeće trku sa 13, odnosno 14. startne pozicije. Hamilton je vodeći u generalnom plasmanu, a u karijeri je zabeležio 88 pobeda iz 256 trka i samo mu pobede nedostaju da se izjednači sa Mihaelom Šumaherom na prvom mestu večne liste pobednika. Trka za Veliku nagradu Belgije vozi se u nedelju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje nemoj , još jedna u nizu dosadnih.

5 hours ago, dach@ said:

Rikardo najbrži krug.Izgleda da je Reno konačno napravio dobar motor,još da naprave bolju šasiju

 

EgrTiG9WsAA-HOy.jpeg

ili su nešto smuljali do sledećeg vikenda. Samo mi to pada na pamet kada neko odjednom odskoči ili kao Ferari potone. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanična vest:

 

Hamilton nedodirljiv, dvostruki trijumf Mercedesa u Spa

 

Mercedes f1 team01.jpeg

 

Kako prenosi Sport Klub, Luis Hamilton ubedljivo je slavio na Velikoj nagradi Belgije, sedmoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Britanac je na stazi ''Spa Frankošamp'' došao do petog trijumfa ove sezone, a 89. u karijeri, što znači da ga sada samo dva dele od rekorda svih vremena koji drži Mihael Šumaher. Drugo mesto, sa osam sekundi zaostatka, zauzeo je Valteri Botas, koji je upotpunio dvostruku pobedu Mercedesa. Njima dvojici se na podijumu pridružio Maks Ferstapen iz Red Bula, koji je bio još sedam sekundi dalje.

 

Šestostruki svetski šampion je vodio od starta do cilja, pošto se odlično odbranio na samom početku i nijednog trenutka nije bio ugrožen na prvoj poziciji. Botas se neko vreme držao sekundu i po iza svog timskog kolege, tada je timu poručio da želi da pritisne Hamiltona, ali mu je poručeno da nije takav dogovor. Ferstapen je vodio prilično usamljenu borbu na trećoj poziciji, pošto ga je vozač Renoa Danijel Rikardo pritiskao u prvih nekoliko krivina, ali je potom izgubio korak. Australijanac je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, što mu je najbolji rezultat ove sezone, ali i najbržim krugom koji je u poslednjem trenutku preoteo Hamiltonu.

 

Pored Hamiltonove apsolutne dominacije trku na legendarnoj stazi obeležio je incident u 11. krugu u kojem su učestvovali vozač Alfa Romea Antonio Đovinaci i Džordž Rasel u Vilijamsu. Đovinaci je izgubio kontrolu nad bolidom, okrenuo se na stazi i udario u zaštitnu ogradu, da bi njegov točak pogodio Rasela koji nije imao kud. Na stazu je izašlo bezbednosno vozilo, koje se na njoj zadržalo pet krugova, pa su gotovo svi vozači otišli po nove pneumatike, a mnogima je to bio jedini odlazak u boks. Pošto je trka nastavljena, nije bilo mnogo uzbuđenja, a najzanimljivija je bila borba za peto mesto u kojoj je pobedu odneo vozač Renoa Esteban Okon. Francuz je u samom finišu posle niza pokušaja pretekao Aleksandera Albona u bolidu Red Bula, a u dok je vozač Meklarena Lando Noris bio sedmi, pošto nije ni dobio priliku da ih napadne. Osmi je bio Pjer Gasli u bolidu Alfa Taurija, verovatno akter najvećeg broja preticanja tokom trke, pošto nije otišao u boks kada i svi ostali, a osvajače bodova kompletirao je dvojac Rejsing Pointa Lens Strol i Serhio Peres.

 

Uz dve to treba pomenuti i vikend za zaborav ekipe Ferarija, i to godinu dana pošto je Šarl Lekler u Spa pošle sezone došao do prvog trijumfa u karijeri. Mladi Monegašanin je na kraju bio 14, na poziciji iza Sebastijana Fetela, pošto je italijanski tim imao različite taktike za svoje vozače, ali izuzetno konfuzne. Ferari je Leklera dva puta zvao u boks, iako je on istakao da nema potrebe za time, dok je Fetel tražio upravo suprotno, ali mu tim nije dozvolio da ode po nove pneumatike. Još goru trku imao je vozač Karlos Sains junior, koji nije ni startovao, pošto mu je pola sata pre početka, prilikom izlaska na stazu nešto puklo na bolidu. Posle petog trijumfa ove sezone Hamilton na čelu generalnog plasmana ima 157 bodova, 50 više og Botasa.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se već sledeće nedelje Velikom nagradom Italije u Monci.

 

Hamilton: Nije ovo bila najlakša trka...

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton još jednom je ponovio da bi voleo da trke u Formuli 1 budu neizvesnije, ali je dodao da nije njegova krivica što to nije tako. 

''Nije ovo bila najlakša trka. U jednom momentu sam pomislio da bi moglo da se dogodi isto šta i u Silverstonu sa pucanjem gume. Ali na kraju je sve bilo kako treba'', rekao je Hamilton. ''Znam da ne žele svi da vide Mercedes na vrhu, ali bez obzira na to koliko uspeha imamo, mi ne prestajemo da radimo. Niko ne slavi ovu pobedu, svi već razmišljaju o narednoj trci. Neverovatno je ono što radimo zajedno. Zaista bih voleo da se više nadmećemo, ali nisam ja kriv što nije tako''.

 

Ferstapen: Bilo mi je dosadno

 

Vozač Red Bula Maks Ferstapen istakao je da nije mogao da zapreti dvojcu Mercedesa - Luisu Hamiltonu i Valteriju Botasu tokom trke za Veliku nagradu Belgije. ''Bilo mi je baš dosadno. Nisam mnogo togao mogao ni da uradim, nisam mogao da pratim njihov tempo. Poslednjih osam krugova sam samo razmišljao da treba da sačuvam pneumatike'', priznao je Maks. ''Nisam mogao da uživam u trci. Bio sam usamljen''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

'bem ti sampionat, kad je trka na Spa Francorchamps dosadna :thumbdown: ... Steta sto bar nije zviznula kisa, cisto da se malo promesaju karte. Kad se setim kakve sam sve trke kao klinac gledao na toj stazi... Max je sve lepo objasnio, a takav osecaj smo imali i mi kao gledaoci.

Gasly se malo "koprcao" i proglasen je za vozaca dana, Giovinazzi se okrenuo i usput izbacio Russella, Ferrari se mucio cak i sa Haas-om i na kraju malo vatre izmedju Albona, Ocona i Norrisa. To je ono sto ja jedva zapamtih. Da, i vodonosa koji po ko zna koji put "trazi" dozvolu da pretekne Hamiltona :lol: .

Rendzule dobre, sa 4. i 5. mestom nabrali su 23 boda i duvaju za vrat Ferrariju koji je kuci poneo krompiric. Fale im 2 boda da gurnu Scuderiu na cak 6. mesto u plasmanu konstruktora.

Vec za 5 dana stize nam Monza, ponovo prava vozacka i brza staza i ukoliko ne bude nekih nepredvidjenih okolnosti - opet isti scenario koji smo gledali i danas.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crkoh od dosade...biće bolje u nedelju, nadam se...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srecom po njih, pa naredna 2 vikenda ne voze Monzu i Mugello pred Tifozima :) .

Uz Imolu, koja je vracena u kalendar kao 3. trka u Italiji za ovu nakaradnu sezonu, ali je ona tek za 2 meseca.

 

Kada je vec trka bila dosadna, da se bar na trenutak podsetimo nekih interesantnijih vremena i velikih sampiona - pre 28 godina, upravo na Spa Francorchamps, Schumacher je sa Benetton-Fordom ostvario svoju prvu pobedu u F1. Ispred cuvenog Brke :D (koji je te '92. sa dominantnim Williams-Renault FW14B obrisao patos sa konkurencijom) i Patresea:

 

118509380_3301111713360458_4433204313143963240_n.jpg.223bd3e5a75556e477bde6598f65ff98.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...