Jump to content
FAS Goran
Djordje0508

Fiat punto mk2b HGT 1.9 JTD

Recommended Posts

Da predstavim i ja svog ljubimca posle duzeg vremena kuknjave na forumu zbog njega :D

Evo ovako u pitanju je restajling verzija punta mk2b sa 1.9 jtd motorom ovaj motor je snage 74 kw ili 100 ks ravno,godiste je 2004 sa orginalnom kilometrazom koja je proverena kako  u servisnoj knjizici tako i na dijagnostici ukupno je presao 196.000 km u mom vlasnistvu je oko 2-3 meseca i presao je oko 340 km ja sam treci vlasnik nadam se da cu barem imati malo srece sa njim :D citao sam i po drugim forumima da su ovo odlicni motori koji mogu da predju bas veliku kilometrazu stoga sam se odlucio bas za ovaj motor. Ja imam samo reci hvale za ovaj auto samo tokom jedne voznje kada sam naglo skrenuo na parking samo se culo neko trzanje auta i nije vise hteo da upali a ko za neki baksuz taj dan sam ga i isplatio prethodnom vlasniku ali sve je proslo uredu jer je bio u pitanju samo dotrajali spaner.U mom vlasnistvu na automobilu je radjen veliki i mali servis motor je proveren da li je uredu i sa njim cela izduvna grana.

Sada cu priloziti neke slike doticnog automobila da pogledate kako izgleda ps. mada verujem da su svi skoro videli ovakve modele bas su cesta pojava kod nas

I izvinjavam se svim ljudima koji budu citali ovaj post sto nisam opisao nesto detaljnije jer mi je ovo prvi automobil pa se ne razumem bas toliko,ali ako neko ima pitanje slobodno pitajte pokusacu da odgovorim sto bolje 

Srdacan pozdrav svima.

 

20200818_141218.jpg 20200818_141249.jpg 20200818_141234.jpg 20200818_141629.jpg 20200818_141516.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Djordje0508 said:

restajling verzija punta mk2b sa 1.9 jtd motorom ovaj motor je snage 74 kw ili 100 ks ravno,godiste je 2004

Mislim da ovo nije JTD, nego prva verzija MultiJet koji su krenuli upravo 2004. Ako je 74kW, onda bi trebalo da je 8v sa povecanim obrtnim od 260 Njutna, u odnosu na starije JTD 80/85 koji su se vrteli na oko 200 Njutna. Ako je oznaka tog motora M30, onda je to to. M25 je nosio JTD 85 u Mk2b Puntu.

Svakako odlican motor koji lagano nosi karoseriju te tezine. Fin autic, odlican za pocetnika, da te lepo sluzi i da ga u zdravlju teras ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam bas jer i majstora sam pitao i proverio sam na onim sajtovima po broju sasije ali eto koji god da je samo neka ide znam samo da je jak u vožnji danas sam ga probao lagano do 70 u 3 moze da izvuce bez da mi trazi da promenim brzinu sve u svemu zadovoljan sam sa njim :D a i da ne lupam glavu dzaba punto je punto nije kragujevacki ali italiano originale :D

Edited by Djordje0508

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadao sam se da neces pomenuti poklopac motora ;) .

2004. je prelomna godina, kada je 1.9 MultiJet krenuo u produkciju. Zato su ga u prvim verzijama te godine jos uvek i zvanicno "krstili" kao JTD, iako u sustini nije to vise bio (veci broj taktova ubrizgavanja, veci pritisci ubrizgavanja, veci obrtni, mirniji rad, itd...). Najlakse se vidi u specifikacijama auta - ako je kod Puntica to tih 260 Njutna umesto starih oko 200 Njutna, u pitanju je MultiJet.

Taj prelaz na 1.9 se najbolje vidi na primeru Stila - 1.9 16v motori (140 KS) su iskljucivo MultiJet i krecu takodje od 2004. (JTD je bio iskljucivo 8v). Ali su te prve serije takodje imale ispisano JTD (16v) na poklopcu motora, JTD je jos uvek pisalo i u ePer... :

 

Pokrywa-oslona-silnika-FIAT-STILO-1-9-16V.thumb.jpg.97e6d4b0321e996c4845085d8c7dd02c.jpg Untitledzz.thumb.png.53ff9accee300b9c82c01a2b9ad27924.png

 

Evo poredjenja M25 i M30 motorizacija (JTD vs MultiJet) za Mk2b Puntice, cisto da imas:

 

Untitledss.thumb.png.6f1f3b49713c656d626b72f22bc48eed.png Untitleddd.thumb.png.04e283ab233b96fd53fadc7b298d5f8c.png

 

Itd. da te ne gnjavim - poenta je, ako ne gresim, da mislim da imas moderniji i bolji motor od tog koji navodis ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej izvini stvarno si bio upravu ovo jeste onaj M30 sto si pomenuo u postu gore  :D a sto se tice poklopca i ja sam pogresio jer sam sad listao forum i naisao na istu temu bukvalno mozda su italijani imali visak ovih poklopaca Ppa su mislili ajde da ih stavimo mozda ne provale :D elem ne gnjavis me ja ionako trazim da se upoznam malo sa svojim vozilom jer ja o ovome pojma nemam :D izgleda da je bolje da sam zavrsio za automehanicara srednju nego programiranje faks :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi MultiJet motori su bili 1.3 i krenuli su nesto ranije, 2003. godine, novi 1248 ccm blok i sve sto uz to ide...

Dok je kod 1.9 na postojecem bloku od 1910 ccm, 2004. godine uradjena "transformacija" sa JTD na jos moderniju verziju Common Rail tehnologije, koja ce omoguciti bolje performanse, mirniji rad... I taj motor je i dalje neko vreme formalno vodjen kao JTD, iako je u sustini vec bio MultiJet. Pa dok je nova nomenklatura zazivela, a i Zabari nisu bas poznati kao preterano pedantni generalno :D . 

Takodje ces recimo videti i da su prve MultiJet 140 Alfe cak nosile znackicu "JTD 16v M-Jet" pozadi, koja je posle samo promenjena dodavanjem slova "m" na kraju (JTDm). Dok je kod Fiata i Lancie ista tehnologija nosila ime MultiJet.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obican entuzijasta, ima nas koliko hoces takvih ovde ;) .

PS: Evo pomenute znackice za Alfu:

 

41MKovwj0BL._AC_SY400_.thumb.jpg.c5a96596b8ffe6824e810b86778fb378.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze, nisi hendikepiran nista sa 8v. To je odlican i pouzdan motor. Uz normalno i kvalitetno odrzavanje trebalo bi da te sluzi dugo dugo.
Sto se tice ostalih stvari, preporucio bih ti da odradis zamenu ulja u menjacu, kocnicama (to posebno, jer se skuplja vlaga vremenom), i antifriz (ako ga niste menjali na velikom servisu). Takodje bih ocistio i zatvorio EGR.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice zamene ulja samo na menjacu je jos ostala a antifriz je odradjen na velikom servisu kako si naveo :D a sto se tice ERG filtera cuo sam da zadaje teske muke ako se zacepi ali hvala bogu ni u servisnoj knjizici koju imam nikad nije bilo problema sa njim ako nije i izvadjen vec nemam pojma iskreno :D a ovo za v8 iskreno neka sala mada sam se ziv pojeo za njega drag mi je auto iskreno bez obzira sto ga imam 2-3 meseca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...