Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Španija 2020

Recommended Posts

Idemo dalje, vec ovog vikenda ceka nas cuvena Katalunja.... Poznata po tome sto timovi na njoj vrse predsezonska testiranja i sto je, sem startno-ciljnog pravca, poprilicno teska za preticanja. Tako da za pitanje plasmana u vrhu, bitnu ulogu uvek ima rezultat Q3.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 ARAMCO GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2020

Lokacija: Circuit de Catalunya, Montmelo, Španija

Datum: 14.-16. avgust 2020.

 

Petak 14.08.2020.

Prvi trening: 11:00h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.30h

Subota 15.08.2020.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 16.08.2020.

Trka: 15:10h

 

1043363718_VN-panije-e1579431353825.thumb.png.f895032628095c3d1b0d91191835e043.png

 

Broj krugova:     66
Dužina staze:     4.655 km
Dužina trke:       307.104 km
 

Staza u Barseloni dobro je poznata svim timovima F1 i jedna je od najčešće korišćenih staza u godini, jer pored mnogobrojnih serija koje se održavaju na njoj, predsezonska testiranja F1 daju inžinjerima dobar uvid u bolid i same performanse.

Kako je prva trka na Evropskom kontinentu, većina timova dolazi na ovu stazu sa novim paketima i novim rešenjima u nadi da će njihov bolid dobiti još koju desetinku neophodnu za pobedu.

Kada je napravljena 1991. godine, staza je bila poznata po čestim preticanjima i zanimljivim trkama. Zadnje dve krivine bile su idealno mesto za preticanje jer je auto koji je iza mogao da se približi dovoljno da napadne kad izadje na ciljni pravac.

Medjutim, kako je aerodinamika uzimala sve veći mah u F1 tako je i preticanje postalo sve teže jer bolidi više nisu mogli da budu tako blizu jedan drugom zbog turbulencije koju stvara bolid ispred. Poslednji sektor staze je redizajniran 2007. godine, pa se tako umesto brze krivine dobila šikana, koja je trebala da poveća broj preticanja, ali taj broj se nije drastično uvećao.

Vetar je jedan od važnijih faktora na stazi, jer u jednom delu staze se može desiti da je izuzetno jak, dok na drugom delu staze može biti normalan, a to predstavlja ogromne probleme inžinjerima koji pokušavaju da nadju najbolji set-up za trku. Često se dešavalo da u testiranjima timovi imaju odlične performanse, ali kad dodje trka stvari se potpuno promene.

 

F1_Circuit_de_Catalunya_-_Tribuna-300x217.jpg.27c7557b0198e00150ea01cbb859224b.thumb.jpg.bff71fa63eaab4023cfe92bdbc31eeeb.jpg 96ES-A161-300x217.jpg.0a563de80d251278e3e292876595090e.thumb.jpg.8eb62e404413c43960432bffea1ff954.jpg 

 

U istoriji staze vidjeni su mnogi veliki dueli i zanimljive trke. Senna i Mansel su vodili 1991. lavovsku borbu do samog cilja, Schumachera koji je 1994. uspeo da završi na 2 mestu iako je imao samo 5 brzina, 1999. kada se na celoj trci desilo samo 1 preticanje, 2001. kada je Mikka Hakkinen u poslednjem krugu predao Schumacheru pobedu zbog kvara na kvačilu i mnogih drugih zanimljivih dogadjaja.

Legendarni vozači poput Ayrtona Senne, Michaela Schumachera, Nigel Mensela, Mike Hakkinena, Alana Prosta, samo su neki od imena koji su se popeli na najviše pobedničko postolje u Barseloni.

 

ESP-map.jpg.b02df6cb0be142a0a2e05705ece6c146.thumb.jpg.b900e1827dd41110b2336758ad4b41bf.jpg

 

 

Koriscen materijal sa ES19@FLCS

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sema prolaza Katalunje - sektori, ostvarene brzine i stepeni prenosa, mesta kocenja, DRS zone detekcije i aktivacije...

 

Catalunya-circuit-layout.jpg.38221d13a005380cb454513bb206da38.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda nekome bude interesantno da pogleda... Simulacija i analiza kruga u Katalunji, iz ugla tima Force India 2018. godine (tj. danasnji Racing Point):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve OK, prebacicemo konstruktivnu diskusiju u "Tehnika" podforum ;) .

 

Hamilton pobedio Bottasa za pola desetinke

 

1597488061.jpg.a2f7275c27de55e37e03bb999d106afb.jpg

 

Britanac je tokom celih kvalifikacija diktirao tempo.
Hamilton je prvi deo kvalifikacija završio na prvoj poziciji. On je na mekim gumama vozio 1m16.872s, dve desetinke brže od Pereza i tri od Verstappena.

Svi su po dva puta izlazili na stazu s obzirom da se staza dosta ubrzala do kraja Q1, a na kraju su ispod crte ostali Magnussen, Grosjean, Russell, Latifi i Giovinazzi.

Hamilton je nastavio da diktira tempo i u Q2. Najbolje vreme je iznosilo 1m16.013, što je bilo desetinku bolje od Bottasa, dok je prednost u odnosu na ostale ponovo skočila na pola sekunde. Hamilton, Bottas i Verstappen nisu ni izlazili na drugi put na stazu, a nakon velike borbe u samom finišu drugog dela kvalifikacija, Vettel je ostao ispod crte za svega dve hiljaditinke, a van prvih deset su ostali još Kvyat, Ricciardo, Raikkonen i Ocon.

U Q3 je očekivano viđena dobra borba između dva mercedesa. Hamilton je nakon prvog izlaska na stazu držao vreme 1m15.584s, svega pola desetinke brže od timskog kolege.

Bottas je bio na dobrom putu da u drugom pokušaju dođe do pol-pozicije, ali je napravio grešku na izlasku i šikane, dok Hamilton nije popravio svoje vreme. Iza njih je Verstapen ostao treći ispred vozača Racing Pointa predvođenih Perezom. Albon je nakon lošeg prvog pokušaja uspeo da se nekako dokopa šestog mesta ispred Sainza i Norrisa, dok su Leclerc i Gasly kompletirali plasman prvih deset.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav će im biti tajer menadžment posle Silverstona,živo me zanima....kada počinje?

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton lako do pobede na VN Španije

 

ham_span_trka_pobeda.jpg.04b9d73dcc496292e350d574f4e8d87c.jpg

 

Vozač Mercedesa uspeo da bez problema zabeleži trijumf na stazi Katalunja.

Vremenski uslovi pred početak VN Španije bili su topli, ali ne kao u predhodna dva dana, jer temperatura staze bila 43 stepena, 7 stepeni manje nego juče a temperatura vazduha je 28 stepeni. Naime, Honda je otkrila probleme na Verstappenovom motoru, pa je tako rešila da ga vrati na staru pogonsku jedinicu koja je korišćena na Silverstonu. Zbog toga je Holanđanin prošao bez kazne. Posle kvalifikacija znamo da prvih deset vozača startuje na mekim gumama, ali su Vettel, Ricciardo, Raikkonen, Ocon, Grosjean, Latifi i Giovinazi odlučili da krenu sa medijum penumatikom, a temperatura staze već ne narasla na 50 stepeni.

 

Hamilton je dobro startovao, poveo kolonu a iza njega nalazio se Verstappen dok se Stroll probio na treće mesto ispred Bottasa. Perez je posle prvog kruga držao pet mesto ispred Albona, Sainza, Galsya i Leclerca. Bottas je odmah krenuo da pritiska Strolla a Hamilton je već imao sekundu i po prendosti nad Verstappenom. Vettel se nije pomerio poziciju u odnosu na start, pa je tako bio na 11. mestu. Ipak, u petom krugu Bottas obilazi Strolla na prvoj krivini, u momentima kada se Vettel branio od Kvyatovih napada.

Od tada Finac u Mercedesu nastavio je da beleži brze krugove kako bi se približio drugoplasiranom Verstappenu. Holnađanin se od 9. kruga približio vodećem Britancu na samo 1.2 sekunde dok je Bottas za njim kasnio oko 2 sekunde. Zbog toga Hamilton je podigao tempo i povećao razliku na 3 sekunde. Kvyat koji je startovao sa mekim pneumaticima u 14. krugu je pokušao napad na Vettela koji je bio na medijum komponenti, ali se vozač Ferrarija uspešno branio. U 18. krugu Albon je prvi otišao na zamenu i stavio tvrde gume a dva kruga kasnije Ocon je uspeo da fantastičnim manevrom na prvoj krivini obiđe Raikkonena i dođe do 14. mesta.

 

U 22. krugu Verstappen je otišao na servis i svoje meke zamenio za medijum komponentu, pa se tako po povratku na stazu vratio odmah ispred Strolla. Sainz je bio sledeći na zameni pa je on tako uzeo istu komponentu kao i Holanđanin, dok su Hamilton i Bottas, jedan za drugim u 24. krugu otišli na servis i uzeli medijum komponentu. Sada je vodeći Mercedes imao samo 4.1 sekundu prednosti nad Verstappenom. Magnussen je zubima i noktima držao devetu poziciju a iza njega stvorila se kolona od čak četiri vozača. Stroll je u 27. otišao do mehaničara i uzeo medijum pneumatik u momentima kada su gume izdale Magnussena pa su Ocon i Albon uspeli da ga obiđu. 30. krug bio je rezrevisan za zamenu guma kod Pereza i Leclerca, pa su tako vozači Racing Pointa i Ferrarija uzeli meku komponentu.

 

Meksikanac je odmah uspeo da se probije do 6. mesta dok je četvrti bio Ricciardo ali on još nije bio na obaveznom stajanju. U brobu za petu poziciju međusobno su se upustili vozači Racing Pointa dok je Leclerc za 11. mesto napadao Norrisa. Ricciardo je poslednji koji je otišao na zamenu guma, pa je tako Australijanac svoje medijum pneumatike sa kojima je startovao zamenio za meke koje bi trebalo da mu traju 30 krugova. U 37. krugu imamo izbačenu žutu zastavu jer se Leclerc okrenuo na izlasku iz 15. krivine, posle čega je morao da propusti čitav karavan i padne na poslednje mesto. Vozač Ferrarija je odmah kasnije otišao u garažu a trka je ponovo bila aktivna. Albon je odmah za Leclercom išao na još jednu zamnu guma gde je uzeo medijum komponentu a za njim je otišao Verstappen koji je takođe uzeo isti izbor kao i svoj timski kolega. Holnađanin se vratio na treću poziciju sa zaostatkom od 19 skundi za Bottasom.

Sainz je takođe rešio da ide na drugi servis, gde se po povraku na stazu morao braniti od Albanovih napada, ali je Španac uspeo da zadrži 10. mesto. Stroll je u 44. krugu uzeo meku komponentu, kao i Galsy ali je se Francuz odlučio za medijum verziju. Norris je dva kruga kasnije takođe odradio stajanje (meidjum pneumatik). U 49. krugu Bottas je uzeo meke gume, ali je izgubio drugo mesto od Maxa Verstappena a krug kasnije Hamilton je montrao medijum pneumatik.

 

Bottas je krenuo da smanjuje zaostatak za Verstappenom koji je pao na ispod sedam sekundi. Sa druge strane Perez i Kvyat dobili su kaznu dodavanja pet sekundi na završno vreme zbog ignorisanja plavih zastava, dok je Stroll sustigao Vettela u borbi za peto mesto i lako ga obišao na prilazu za prvu krivinu na samo 10 krugova do kraja. Sainz je bio naredni vozač koji je krenuo na preostalog vozača Ferrarija, pa je tako Španac uspeo da dođe do 6. mesta. Bottas je na dva kruga do kraja otišao na preventivnu zamenu guma.

Hamilton je sigurno priveo trku kraju sa skoro 20 sekundi prednosti u odnosu na Verstappena dok je treći bio Bottasa. Četvrto mesto pripalo je povratniku Perezu ali je zbog kazne on izgubio ovo mesto od Strolla. Sainz je prošao kroz cilj na šestom mestu ispred Vettela i Albona a do bodova su još došli Galsy i Norris.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, neshtry said:
Još gledm,tek sam stigao do crkavanja Leklerovog bolida

Baš te trenutke gledao sam sa Leklerove kamere, gde je konstantno uključen ton razgovora sa boksom. Nije bilo crkavanje bolida, nego je bio problem sa sigurnosnim pojasom, pa su ga iz tog razloga povukli iz trke. Čak su mehaničari i dok je bio u boksu i posle izlaska Leklera u garaži iz bolida, pokušavali da osposobe mehanizam.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg, Fiat... Sigurno kontakti ispod sedista :lol: .

Valjda citaju forum, za iducu trku najbolje da iseku dzek i preleme kontakte direktno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclec: Moj motor se jednostavno isključio

 

lec_trka_spanija.jpg.ebfc3a5833c87e28a5221ceabf0f6aa6.jpg

 

Vozač Ferrarija bio je jedini koji nije završio trku za VN Španije.

Charles Leclerc izjavio je da se njegov agregat jednostavno isključio, što ga je kasnije navelo da ranije završi trku. U tim momentima momak iz Monaka žestoko se borio na stazi, kada se prilikom ulaska u poslednju šikanu okrenuo i prijavio da mu se motor ugasio. Posle nekoliko pokušaja on je uspeo da upali bolid ali je posle jednog kruga rešio da odustane.

“Tu smo imali dva problema.” kazao je Leclerc za Sky Sports. “Prvi je bio da se motor ugasio i ja sam pokušavao ponovo da ga pokrenem. Kada sam video da se to možda neće desiti ja sam krenuo da izlazim iz bolida i odvezao moje pojaseve. Tada sam odlučio da još jednom pokušam, upalio sam bolid ali nisam imao pojaseve pa sam zbog toga morao u garažu.”

On je dodao da do tog momenta trka nije bila loša za njega.

“Da budem iskren, trka nije bila tako loša. Imao sam dobre šanse da završim na šestom ili sedmom mestu. Bili smo dosta brzi na mekoj gumi, ali kada sam bio na medijum pneumatiku uhvatila me je gužva na stazi, jer smo planirali taktiku sa jednim zaustavljanjem sa moje strane i ona je išla poprilično dobro sve do ovog problema.” dodao je vozač Ferrarija.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/13/2020 at 5:33 PM, silenci said:

ja se kladim da ce Ferari  da uzme barem 6 poena,tj Leklerk.

A neka pobedi bilo ko osim cigana,Botasa i Maksa:animier:

eto Ferari uzeo na trci 6 poenčića:D,al nije Lekler,nego vetelinka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...