Milos1 43 Posted August 11, 2020 (edited) Do skoro je sve radilo najnormalnije. Ovih dana je isla na malo duzi put i naprasno je posle ~300km kazaljka sa preko polovine pala na cistu nulu i upalila se lampica za rezervu. Rezervoar kasnije napunjen do cepa, kazaljka je i dalje stojala na nuli i sledecih ~300km, lampica je svetlela. Sutradan se lampica za rezervu ugasila i kazaljka popela za crtu-dve iznad nule, treceg dana je dosla do crte ispod polovine i odatle vise skoro da ne mrda... mozda pola crte gore- dole ali tu stoji. Rezervoar ponovo napunjen do cepa, uz +18l kazaljka nije mrdnula. Nasao sam pumpu na kojoj je ujedno i plovak(stoji u blizini rezervnog tocka): Deblje zice su za napajanje pumpe a tanje za pokazivac. Znajuci da se sam plovak ponasa kao reostat(promenljivi otpornik) na punom rezervoaru bi on trebao da ima oko nula ohma. Prepojio sam parcetom zice direktno da bih proverio ostatak instalacije: I kazaljka je otisla na maximum: Dakle iz toga se da zakljuciti da je ostatak instalacije u redu ali da je sam plovak nesto poceo da zeza. Pa me sad interesuje da cujem od onih koju su skidali da li tu ima pomoci bez zamene kompletne pumpe koja je dobra, da li moze od nje da se odvoji samo sam plovak? Ima li to da se kupi uopste kao rezervni deo ili da jurim nesto polovno? I nije mi jasno gde je inzenejrima bila pamet kad pumpu umesto da stave na sredinu rupe oni je stavili da bude dostupna samo polovina pumpe o.O Jel su bili pijani ili sta? Moze li ona da se izvuce bez spustanja rezervoara dole? Edited August 11, 2020 by neshaoct prebacio slike na FLCS server / precizirao naslov Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted August 11, 2020 (edited) @Milos1 I meni je davač na Libri pravio sličan problem, on postoji kao poseban deo i u mom slučaju je Bosch proizvođač. Naručio sam ga od uvoznika preko jedne online prodavnice auto delova. Nažalost još mi stoji u kutiji. Što se tvog slučaja najpametnije da po broju šasije proveriš u ePER-u. Generička pretraga daje ovaj broj dela: 46520339. Lično sam baš jurio nov davač mada uvek postoji mogućnost da se proba sa čišćenjem samog klizača, možda pomogne. Edited August 11, 2020 by BGMilos 1 Milos1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 43 Posted August 11, 2020 (edited) @BGMilos Hvala Nista onda, nadam se da ce se javiti jos neko ko je skidao kod konkretno ovog modela. A ja da vidim ovih dana da izvadim pumpu pa izvestavam kakva je situacija. Koliko je tebe inace izasao preko uvoznika? Edited August 11, 2020 by neshaoct dodao tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 11, 2020 On 3/17/2010 at 8:35 PM, saleTIPO said: ...moguce je da se radi o tome da je potencioni otpornik (mislim da se tako zove) koji se nalazi u samom plovku u rezervoaru ostecen. Ja sam imao takav problem i to kada bi nivo benzina u rezervoaru pao ispod 1/3. Posto mi benzin uglavnom bio na neki nivo od 1/3 pa do 0 tu se najvise taj otpornik i pohabao i onda nema dovoljan kontakt pa nastaju skokovi kazaljke (kad dobije kontakt kazaljka krene sa pokazivanjem nivoa onda odmah izguba pa pocne da pada i tako u krug)... ...Ja sam ovaj problem posle rasturanja plovka i provanjivanja problema resio tako sto nivo benzina drzim izmedju 1/2 i punog. Ako se tebi to ludovanje desava pri svakom nivou benzina onda ti zamena plovka ne gine. Nemoj da me drzis za rec ali mislim da je drugar za polovnu pumpu,zajedno sa plovkom dao 40e tako da bi samo plovak bio 10-15e link ka ovom postu@FLCS 1 Milos1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
miljanxXx 26 Posted August 12, 2020 (edited) @Milos1 moras da skines komplet, pa tek onda mozes plovak da odvojis od pumpe, ima jednu kao zabicu koju pritisnes i izvuces ga od kucista pumpe... Edited August 12, 2020 by neshaoct dodao tag 2 neshaoct and Milos1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted August 12, 2020 @Milos1 Platio sam 3050, al opet em je drugi model, em mislim da nije ni isti proizvođač. 1 Milos1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 43 Posted August 13, 2020 Hvala ljudi, otici cu ovih dana svakako do "italia auto" u Smederevu da se raspitam da li moze da se nadje samo plovak, naruci bar(s vlasnikom sam godinama okej tako da bi mi izasao u susret sigurno ako je ikako moguce), ako ne otvaram ovako, probacu da ocistim kontakte, predjem blago vodneom smirglom, savijem deo koji se krece zajedno sa plovkom tako da malo jace naleze i nadam se da ce proraditi. Razmisljao sam posle, s obzirom da se auto retko vozio na relacijama preko 200km u mahu u poslendjih 2-3god(nije jedini), uglavnom se vozi od 1/3 do nesto preko polovine rezervoara. Pa nije iskljuceno da je gornji deo zapatio oksidaciju(iliti nije navikao da bude napunjen do cepa, a ukoliko su kontakti bakarni znam kako to ume da pozeleni, oksidira itd ) pa je bas zato sad poceo da zeza... sve u svemu nista dok se ne otvori. Hvala jos jednom, nije da je hica(zna se koliko uglavnom ima na osnovu dnevne potrosnje) pa ne garantujem kad cu se time dublje pozabaviti bas u najkracem roku ali cim to otvorim bice dokumentovano slikama i resenje problema na kraju. S obzirom da mi je elektrotehnika struka oko drugih stvari ne bi trebalo da bude problema, jedino sto me muci iskreno je to vadjenje same pumpe bez ostecenja. A onda unimer na otpor, laganica na stolu pa provera, ciscenje itd... mozda napravim neki alat od flaha, malo aprat, malo brusilica... bicete izvesteni u svakom slucaju pa se nadam da cu sebi resiti problem i ujedno nekad nekome u buducnosti pomoci kao sto je i meni brdo starih tema s ovog foruma mnoooogo pomoglo Lep pozdrav svima ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 43 Posted August 16, 2020 (edited) Danas je iscupana pumpa. Prvo skinuti dzek i brzu spojku(ima dve zakacke sa strane, pritisnu se prstima i izvuce se). Pozeljno je pre toga otvoriti cep rezervoara da se rastereti pritiska(da bi sto manje goriva izaslo) ali mala poplavica je svakako neizbezna Zatim treba gedorom 8-icom odvrnuti jedan sraf koji drzi drugo crevo i samo se svuce. Zatim odviti veliku plasticnu maticu koja drzi celu pumpu. To je moguce na vise nacina, ja sam se odlucio za srafciger + cekic nacin koji se pokazao kao efikasan i odvijeno je bez vecih problema. Ocistio sam koliko je bilo moguce prljavstinu odozgo da bi sto manje upalo u rezervoar prilikom skidanja... malo gore- dole, koji okret i pumpa izlazi napolje Ovako to izgleda: A ovo je taj famozni plovak koji zeza: Prstima se pritisnu zabice sa strane i samo izvuce iz kucista na gore, a buksne se samo svuku(osiguravajuce su tako da istovremeno treba i pritisnuti osigurac): Uz pomoc unimera i 4 ruke proveren. Definitivno je imao neke skokove. Krene od 290, pa kako ide prema punom npr sa 70 skoci na 130ohma, pa se vrati na 60, pa opet prekid itd... Sam plovak se skine tako sto se samo svuce na gore, ali pazite da ne polomite jednu zabicu kao ja. Do duse nije nikakva greda jer plovak bukvalno ne mrda i bez nje(tesno ulazi dole i u svom zljebu je). Mislio smo da ga zalepim ali apsolutno nije bilo nikakve potrebe. On je ujedno i osigurac za civiju koja drzi mehanizam. Ja sam se posluzio spic kljestima koje su bila podloga(da bi civija mogla da prodje izmedju njih) a ekserom i malim cekicem je izbio. To sada izgleda ovako: Kontakti jesu malo oksidirali ali odokativno nista strasno. Uzeo sam finu vodenu smirglu i presao i jednu i drugu stranu dok nije zasijala. Sam limcic sam malo nakrivio tako da cvrsce naleze na plocicu. Delovalo je sve cvrsto, napetije, kao sve top. Sklopio obrnutim redosledom i situacija je bila znatno bolja. Povezali smo je samo ovako i probao na "stolu" kako radi. Ovde ne moze samo da se pomera gore/dole jer u samoj instalaciji postoji nesto sto ga usporava(da se ne bi kazaljka tek tako talasala u voznji, preko rupa itd) tako da kad se plovak pomeri pravo stanje pokaze tek kad se oduzme i da ponovo kontakt. Probao na punom, polovini, cetvrtini, praznom... sve je bilo savrseno. Onda zajebancija oko vracanja. Ako gumu prvo stavite na plovak necete je sigurno ubaciti... malo ulja i prvo ona ide na rezervoar, onda uz dosta zezanja pumpa(zajedno sa plasticnom maticom jer posle nema sanse da se nabaci), lagano maticu unazad dok ne klikne(da bi se dovela na pocetak navoja i da bi lepo krenula), onda rukom koliko moze i ponovo nakucavanje srafcigerom. Vracena creva, dzek... rezultat: Na prvi pogled sve super, od punog ~150km cisto gradske voznje, to je kao to. Nista, malo rad u leru da se proveri da negde ne curi, prva voznja namerno agresivnija po rupama da se to lepo izmucka da proverim da ne pusta izmedju pumpe i rezervoara- sve suvo. Ugasim auto sa kazaljkom u tom polozaju, vratim sve i ostavim tako neko vreme... Pomislim to je to- operacija uspela, al ne da vrag... malo kasnije palimo auto, on opet oko polovine Poludeo sam... Sta li mu se ponovo desilo... nemam pojma. Na kraju ne preostaje nista drugo nego da se raspitam da li moze da se nadje nov ili da se nadam da cu naici kod ovih koji rasturaju na neku neispravnu pumpu koja ima ispravan plovak pa da kupim samo njega polovnog jer nema potrebe da menjam celu pumpu koja je odlicna... Edited August 16, 2020 by Milos1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zexy 0 Posted September 23, 2020 Sta bi ljudi, jel moze da se nadje samo plovak ili mora cela pumpa? najgore mi je, ja sam celu pumpu, sa kucistem menjao u februaru, i sad mi kazaljka za gorivo luduje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 43 Posted September 23, 2020 (edited) @Zexy Provereno ne moze. Zvao sam i na par mesta da potrazim polovan, pitao da li moze da se naruci nov - ne moze, samo cela pumpa. Na kraju se ispostavilo da je problem bio u kontaktima u samoj pumpi. Edited September 23, 2020 by neshaoct dodao tag 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zexy 0 Posted September 23, 2020 2 hours ago, Milos1 said: @Zexy Provereno ne moze. Zvao sam i na par mesta da potrazim polovan, pitao da li moze da se naruci nov - ne moze, samo cela pumpa. Na kraju se ispostavilo da je problem bio u kontaktima u samoj pumpi. koji kontakti? i sta si im uradio, samo ocistio ili sta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 43 Posted November 24, 2020 (edited) Nisam video pitanje do sad, bio sam ubedjen da niko nije ni pisao. Pa pritegnute buksne, kontakti, onaj reostat ponovo ociscen i to je kao radilo neko vreme i onda opet ista pesma. Kako, zasto, sve ocisceno, "na stolu" i u startu bude okej i opet pocen da zeza. Vise je kazaljka bila na nuli nego sto je ista pokazivala. I nadjem za 25e polovnu kompletnu pumpu(samo pokazivac je nemoguce naci, nema koga nisam zvao) sto je stvarno povoljno(s obzirom da je nova preko 20K a za polovne traze i po 80-100e). Montirana danas i za sad konacno fercera odlicno bez ikakvih oscilacija, sipano jos 20ak l goriva, popela se na ocekivanu meru preko polovine kao i uvek dok je bilo sve isrpavno... Samo ne smem ja ipak nista da tvrdim i da hvalim s obzirom da mi je informacija o stanju goriva postala privilegija, ureci cu ga https://www.polovniautomobili.com/auto-delovi/17194282/pumpa-za-gorivo-za-fiat-500-500l-brava Kupljena je inace preko ovog oglasa, mozda nekome bude od koristi Sve je dogovoreno u 3 reci sto se kaze i dobio sam to sto je i bilo dogovoreno, samo je tutnuo i za sad rade i pumpa i davac korektno A stara nek cuci na stolu pa sad kad auto nije raskupusan mogu nekad natenane da se poigram a ne sve s brda- s dola zureci da upakujem nazad Edited November 24, 2020 by Milos1 Quote Share this post Link to post Share on other sites