Jump to content
FAS Euroauto Goran
ISV_01

Nuova Bravo - brzine ventilatora hladnjaka

Recommended Posts

Pozdrav ekipa. Naime i ranije sam primecivao 'problem' da se veliki ventilator hladnjaka pali kad upalim klimu i to povremeno (na neki kraci intenzitet vremena) pa stane, pa opet se upali pa stane i tako..eto radi. Nikakvih problema sa radom klime, pritiscima, manjkom freona, kompresorom i dr nemam, a ne znam ni da li je ovo problem. Brzine ventilatora kabine rade u svim rezimima.

 

Takodje primetih da mi je unazad par dana ocitavanje punjenja akumulatora pri ukljucenim osnovim potrosacima (svetla, ventilator kabine) oko 13.3-13.4, sto je mislim manje od nekom minimuma od 13.6V koji pratim duze vreme. Akumulator pri kontaktu pokazuje 11.8-9V snage na prvom paljenju i duzeg stajanja, a posle krace voznje i gasenja, na drugom bude 12V.

 

Auto je upravo u auto servisu Rasa u Novogradskoj gde sam otisao da izmere napon punjenja akumulatora, gde se pri jacim potrosacima (klima, svetla,maglenke, zadnji grejac) napon malo bori da se odrzi u granici 13.5-13.6 ali varira dosta kada se upali pomenuti ventilator gore. Konstatacija je da se pali 2.brzina tog velikog ventilatora a ne i 1, koja bi trebala, po recima majstora, da se aktivira na nizim temperaturama i da manje optereti auto u smislu napona.

 

U temama o digitalnoj klimi vidim da se spominje reostat...pretpostavljam da je to moguc problem ?

Svakako sam odvezao da i pretresu alternator, ionako mi je bio u planu da ga resim obzirom da auto ostaje duze kod mene.

 

Svaki info dobrodosao.

 

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, ISV_01 said:

Konstatacija je da se pali 2.brzina tog velikog ventilatora a ne i 1, koja bi trebala, po recima majstora, da se aktivira na nizim temperaturama

Ostavio sam ovde objasnjen princip kako sistem brzina treba da radi. Setio sam se jer sam nedavno pokusao da pomognem koleZi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81065-stilo-16-16v-problem-sa-ventilatorom-motora-2-brzina/&do=findComment&comment=1555688

 

Doduse, ovo je za Stilo 1.6, ali je u principu dosta slicno. Kod tebe postoji jos i senzor temperature rashladne tecnosti i naravno pinout na motornom ECU je drugaciji. Ali videces sustinu, a i na jednoj od fotki imas putanju gde u eLearn to isto mozes da nadjes za svoj auto. Spojicemo ovo sa nekom od tema i povaditi dokumentaciju, ako se slucajno vec i sam ne snadjes ;) .

 

EDIT: Ako ti je hitna informacija za servis, evo prve pomoci za Bravo 1.9 8v ):

 

198000299.thumb.png.64a155fb3e65d0c3c6d99f76a684e5be.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Reostat...
Ali na dijagnostici (MES) mozes vrlo lako da proveris njihov rad, ili njegov, ja imam jedan veliki ventilator sa 2 brzine. Nisam siguran kako je na 1.9 iskreno.
Imas aktivaciju fan 1 i fan 2, pa se lako da proveriti.

Jos jedna info. Reostat ti jeste isti kao na stilu 1.9 ali je drugaciji konektor, bar kod mene tako. Hocu kazem ako je za probu, moze da posluzi i stilov 1.9, samo se rastvori konektor, posle vrati. Ja sam nesto petljao sa tim reostatima, i uzeo sam jedan na probu od stila 1.9 koji je bio dosta jeftiniji nego bas za brava 2.0mjet. Na kraju sam vratio svoj reostat koji je radio kako treba a zamenio ceo ventilator koji je nesto pocinjao da brljavi...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bre reostat je, menjao i ja na Bravu 1.6, raspao se ovaj zeleni deo maltene skroz a isto je palio samo drugu brzinu. Menjaj to i gaaaaazzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nasao sam u elearn celu shemu, no meni ta elektronika kao nuklearna fizika...valjda oni u servisu znaju sta valja raditi. Svakako mogu im pokazati doticnu semu ako im zatreba. Kod mene je sve ispravno kao kod doticnog clana koji je imao isti problem - rashladna, ulje, hladnjak..sve ok. E sad vidim da se i cep spominje i taj reostat, pa cemo videti.
Da li je ovo reostat za brava (preko fona je bas zeznuto kad nemas adbloker) ?

Screenshot_20200730-114253.jpg

E dok ja odgovorio...to je to sigurno. Jos da vidimo punjac akumulatora da li ce da mi izbija lovu za letovanje
 

Edited by Ivan
Skinuti visestruki Tapatalk potpisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, javio majstor, reostat 2 crvene u steti. Sad krece skidanje alternatora... Suma varira od 7-12K zavisno sta se sve menja..
Ijahaha, odrobijace me djevojka...

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde sve će to poravnati "jorgan-planina".
Ja kraći za devestajura za amorte, a da sam još plać'o majstora... kukuuuu
Skini-montiraj, skini-montiraj...


tt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ti menjas jer te svrbe dlanovi, izes sporta bez sportskih amorta

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01

Tema je prebacena u tehnicki podforum ;) . Maltene identicnu temu imamo i za Stilo, kome zatreba moze i to da pogleda:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/50622-stilo-jtd-prva-brzina-ventilatora-brzine-ventilatora-hladnjaka/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...