Jump to content
FAS Goran
moron

Fiat 500L - način rada automatske klime

Recommended Posts

On 7/26/2020 at 12:26 PM, Ivan said:

Temperatura uvek stoji podesena dok uredjaj radi, a ti na dugme mozes da palis/gasis kompresor klime - pitanje je samo da li ce onda zadata temepratura moci da bude postignuta.

Da, to tako zvuči, naizgled jednostavno:) Ugasiš auto klimu tako što klikneš na AC, ali "moraš" i na "Auto". I on automatski nastavi da duva onim intenzitetom kako je duvao. I, samo na one duvaljke na koje je do tog trena automatika podesila ( npr. leti na prednje, samo to ostane da svetli ta dioda ). Ali, ako ti posle toga samo promeniš smer tog duvanja (bez klime), npr, hoćeš da taj "običan" (nekimatizovani) spoljni vazduh duva i ka gore, onog trena kada ti klikneš dugme i za gore, on ti automatski odmah upali i klimu ( u ručni mod).

Zašto takav "idiotizam"? Ako sam ja "jednom" ugasio klimu i to, na žalost, sa dva klika ( klikom na "AC" i klikom na "Auto" ), a posle hoću da duva "običan" vazduh "svuda" (gore/dole/napred), zašto on meni sam upali klima uredjaj ako sam mu promenio ranije zadati režim smera duvanja (gore/dole/napred)?

Taj alogoritam je "debilan".

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tom slucaju, slazem se da je malo zbunjujuce.

Npr. poredim sa generaciju starijim Sportakom - gasenjem kompresora klime, automatski se izlazi iz "Auto" moda, ali ostaju sva ostala dotadasnja Auto podesavanja (nema potrebe za dva klika). Nadalje nema nikakve automatike ili ponovnog samostalnog paljenja kompresora - sve radis manuelno (temperatura, usmeravanje, ventilator, kompresor,...). Ocigledno da je logika upravljanja onda iz nekog razloga promenjena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što ti pominješ kao algoritam rada auto klime ( u smislu načina isključenja ) je uobičajen način. I meni normalan. Jer je krajnje jednostavno. Jedan klik za paljenje klime u auto mod i jedan klik za njeno potpuno gašenje. Meni je tako bilo i na dva pežoa, a tako je i na hondi. Ovo kod fiata 500L ne razumem "zašto". Hajde i "pomozi Bože" što su mi potrebna "dva klika" za gašenje klime u automodu (i na A/C i Auto), ali, to što on posle takvog gašenja klime i zapamćenih parametara (smera i jačina duvanja) odmah upali klimu u manuelni mod ako ja na bilo koji način promenim samo smer duvanja (ne i jačinu), to je za mene ludo zamišljen algoritam  :) Jer, prosto, ja nekada (u jesen, proleće, zimu) ne želim i da upalim klimu, već samo da promenim smer duvanja, a on odmah upali i klimu ...

A da ne govorim da mi je tek blesavo postojanje posebnog dugmeta za potpuno gašenje sistema klimatizacje (za "gašenje svega" ili kako piše "Dugme za uključivanje/isključivanje kontrolnog sistema klime"), kako sam primetio da moje dete gasi klima uredjaj koji je prethodno bio uključen u auto modu. Jer, kada se tako "ugasi sve", onda osim klime uredjaja, odmah prestaje i potpuno da radi ventilator, pa tako ostaje hladan i zbog kondenza potpuno mokar isparivač i eto ih onda ubrzo "pečuraka koliko hoćeš". Šta će im to dugme? Kada jednostavno klimu možeš da ugasiš na "A/C", ako baš hoćeš - ventilator da ugasiš na točkić za ventilator, a imaš i posebno dugme za recirkulaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Jer, kada se tako "ugasi sve", onda osim klime uredjaja, odmah prestaje i potpuno da radi ventilator, pa tako ostaje hladan i zbog kondenza potpuno mokar isparivač i eto ih onda ubrzo "pečuraka koliko hoćeš". Šta će im to dugme? Kada jednostavno klimu možeš da ugasiš na "A/C", ako baš hoćeš - ventilator da ugasiš na točkić za ventilator, a imaš i posebno dugme za recirkulaciju.

Na A/C gasis samo kompresor. To OFF dugme postoji sigurno vise od dve decenije, za Stilo znam sigurno :D .

Niko te ne tera da ga koristis ;) , kada ugasis auto on ce se sam ugasiti uredjaj i namestiti podesavanja u OFF. Kod mene tada zatvara i klapnu recirkulacije, tj. kako kaze u upustvu "izoluje kabinu od okoline". Ako nisi pipao OFF dugme pre gasenja auta, sistem se automatski pali na zadnje zadata podesavanja. Ako jesi, klikom na OFF se pali i opet vraca na zapamcena podesavanja.

Slazem se da je u neku ruku visak, ali 'leba ne jede. Licno mi je OK i koristim ga, jer pre gasenja vozila, gasim sve potrosace sigurno minut-dva ranije. Sem kada je pre toga radio kompresor klime, pa susim instalaciju dokle god auto radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, "leba ne jede". Zato ga ja nisam ni koristio pet godina (iako sam znao čemu služi), a zaprepastih se kada sam video (nakon što je sin vozio kola) da je prekidač za "sistem klime" na OFF. A onda sam u razgovoru sa njim i shvatio zašto. Jer je njemu komplikovano da se klima uredjaj ( kada je uključen na "auto režimu", a samo tako ga i koristimo (ako ga koristimo)), mora gasiti sa dva klika uzastopno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem u to sto pricas, samo mi nije jasno otkud to da su ubacili da pored gasenja kompresora (A/C, pahulja, kako god), moras da ugasis i funkciju Auto. Ovo prvo bi automatski trebalo da uradi drugo :) , kod mene tada podesavanja zatrepcu par sekundi, skine natpis Full Auto na Auto, iza toga gasi Auto i vraca na rucna podesavanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što prosto kad može komplikovano :)

 

Recimo, na opelu, kad ugasiš auto, posle par sekundi, zatvara sve, da ne ulazi vazduh od spolja, ali, to radi tek kada se ugasi automobil, recimo, 30 ak sekundi.

 

Šta ja tu imam da razmišljam, da li sam upalio ovo ili ono. Ako mi treba klima, ona mora odmah da bude uključena u auto mod, a ti podesi kako ti odgovara, ako hoćeš da ti bude mnogo hladno, ti spusti temperaturu i onda dok ne postigne to, on će da vrti na maks i gotovo. 

Ako hoću da mi ventilator radi, bez klime, isto tako, imaš dugme, upališ ventilator i ćao zdravo.

Ovako, ja moram da razmišljam, klikni ovde, klikni onde, da bi dobio ovo i ono. Baš me briga. U suštini, to je trend u auto industriji, sa jedne strane, automatska svetla, brisači, senzori a sa druge strane, ubacuju neke funkcije, kao, da bude korisno, upotrebljivo ... nije nego.

 

A opet, sa druge strane, možda i nije loše rešeno. Recimo, dok se ne uključi ventilacija, on ništa ne radi, uostalom, kao i kućni klima uređaj. AKo mu zadaš funkciju, samo će da vrti ventilator i da pokuša da postigne odgovarajuću temperaturu. Ako to nije dovoljno, moraš da upališ kompresor. 

 

Šta znam, prijatan je vazduh, dobro radi ventilacija.

 

Čak, čini mi se, da ja imam u novoj verziji i neki drugačiji filter, antibakterijski ... To ću saznati na prvom servisu, kada me budu oladili za par hiljada više :) zbog kvalitetnije vazduha u kabini :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, ortakov said:

Čak, čini mi se, da ja imam u novoj verziji i neki drugačiji filter, antibakterijski

Da nije sa aktivnim ugljem ili neka NASA tehnologija :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

 

Pričaš li o ovakvim komandama:

 

klima 500l komande.jpg

 

Iz vlasničke knjižice:

 

klima 500l 02.jpg klima 500l 03.jpg klima 500l 04.jpg

klima 500l 05.jpg klima 500l 06.jpg klima 500l 07.jpg

klima 500l 08.jpg klima 500l 09.jpg klima 500l 010.jpg

 

Koliko vidim, sve se pali samo jednim klikom na AUTO:

- Za ponovno uspostavljanje automatske kontrole uključivanja kompresora, pritisnite ponovo dugme C ili pritisnite dugme AUTO.

Sistem pamti da je kompresor isključen, čak i pošto se motor ugasi. 

- Za ponovno startovanje kontrolnog sistema klime u potpuno automatskom načinu rada, pritisnite dugme AUTO.

Kontrolna jedinica kontrolnog sistema klime memoriše podešene temperature pre gašenja sistema i ponovo ih uspostavlja pritiskanjem bilo kog dugmeta ovog sistema (izuzev dugmeta D). 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

MOPAR GLAVNI DELOVI ZAŠTITITE SVOJE ZDRAVLJE INOVATIVNIM FILTEROM PROTIV POLENA KOJI PROIZVODI MOPAR ® NOVI SISTEM KOJI POVEĆAVA KVALITET VAZDUHA U KABINI I NEUTRALIZUJE ALERGENE KORISTEĆI BIOLOŠKE OBRADE.

 

Mislim da to imam ...

 

https://www.fiatsrbija.rs/500L-Cross/brosura-novi-fiat-500L.pdf

 

@neshaoct

 

Imao sam zastavnika, Milas, tako se prezivao čovek, i sad, pošto nam je držao predavanje o nekim relejnim uređajima, kaže čovek, pročitaj, prvo pročitaj. 

Kaže, naš čovek, kupi frižider, postavi, uljuči i onda shvati da nešto ne radi. E tek onda uzme da pročita ... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...