Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Velika Britanija 2020

Recommended Posts

U onom Netflix serijalu 'drive to survive' u jednoj epizodi ima snimljena scena kako je jedan inzenjer Renoa pre pocetka trke (ne secam se koje), rekao da ce se Grozan spucati u prvom krugu i zaista je tako i bilo, pa su snimili i smejanje kasnije :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima toga gomila, uz Kimija mi je mozda i najjaci likus trenutno u cirkusu :D . Znam tacno o cemu pricas, ima i u ovoj spr*nji na njegov racun, na 1:40 :

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes je u kvalifikacijama u Britaniji imao na raspolaganju 1022 KS

 

v2_large_30eccd35d1d58493c512bc0fc43fd7000eeeb1ea.jpg.9efd766e6d57664d901d641a4e97db7d.jpg

 

Prema pisanju sajta Motorsport.com, W11 je tokom kvalifikacija u Velikoj Britaniji razvio najvišu snagu motora.
Od samog početka kvalifikacija je bilo jasno da je Mercedes u potpuno drugom univerzumu u odnosu na ostale. U Q3 je Hamilton bio za punu sekundu brži od sledećeg najbržeg tima.

Sajt Motorsport.com je obavio merenja na stazi Silverston i zaključio da je Mercedes na raspolaganju imao 1022ks tokom kvalifikacija. Ta cifra je bila kod Hamiltona, dok je Bottas imao 2ks manje. To znači da je za razliku od konkurenata, Mercedesov motor jači nego prošle godine.

Honda je najbliža po pitanju sirove snage i japanski proizvođač ima zaostatak od 28ks, Renault je sledeći sa 37, dok Ferrari zaostaje 42ks za Mercedesom.

Nemački tim je ovo unapređenje navodno postigao zahvaljujući novom gorivu koje je odobreno pre prve trke, ali i različitoj strategiji sa stanovišta hibridnog motora. Ove dve stvari zajedno su stvorile „iznenađujući spoj“ koji u telemetriji FIA za sada ne pokazuje ništa sporno. Međutim, ukoliko se ovako nastavi, sve su šanse da ćemo videti zvanični protest od strane drugih timova.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesi izgleda konstantno u ubeturi, od pocetka sezone :D .

Evo sta kaze Pirelli (nista pametno), kakvo djubre ja drzim na autu :stuart: ...

 

Pirelli ne zna tačan uzrok raspadanja guma u finišu trke na Silverstonu

 

Lewis-Hamilton-tyre-failure-British-GP-Pirelli.jpg.71e1cd2af9fba0eedf3c7f6b53f4f372.jpg

 

Italijanski proizvođač guma je najavio istragu povodom dešavanja u finišu jučerašnje trke.
Nekoliko vozača je u finišu VN Velike Britanije doživelo potpuno raspadanje prednje leve gume, a čini se da je problem sredinom trke imao i Kvyat, samo sa zadnjim pneumatikom.

„Naravno, sprovešćemo istragu povodom jučerašnjih dešavanja. Još je rano da bilo šta zaključimo. Može biti da je problem bila velika potrošnja, ali i krhotine koje su ostale na stazi nakon što se Raikkonenu raspalo prednje krilo. Zato ćemo pregledati ne samo gume koje su pukle, već i one koje su preživele do kraja. Ne želimo da isključimo ni jedan scenario i želimo da budemo 100% sigurni da smo došli do pravog zaključka. Ono što je sigurno je da potrošnja jeste bila visoka, pogotovo kada pogledamo Grosjeanove gume iz prvog stinta. On je bio gotovo na limitu kada je otišao u boks, ali nije imao problem. Zato moramo pažljivo da pregledamo sve i vidimo da li je neophodno napravimo neke promene“, izjavio je šef Pirellijevog odeljenja za Formulu 1 Mario Isola.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma britanci ludi se napijali pa razbijali flase,pa bacali po stazi:D

nisam gledao race,samo danas najzanimljivije trenutke,eto ferari loš,ni kriv ni duzan zavrsio na trecem mestu i to Leklerk,a vetelinka deseti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dugo nisam gledao F1 zato što nemam SK :( 

Sad gledam na RTL u :)  ali, reklame, ima ih više nego na pinku.

 

Sad je Merc, kao Ferari nekada, ubedljivo dominantan, imaju dobre vozače, dobro vozilo ... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne gledam direktan prenos preko neta i SKY Sport gde si voditelji bivsi vozaci i direktno na stazi sa najnovijim vestima, odavno bih prestao da gledam :D Ja ne kontam ovo sa gumama, vau sta se desilo, desilo se to da je vecina filozofirala da vozi sa jednom zamenom guma i to je to. Polako mi ide na zivce da prica da gume nisu ok zato sto mora vise od jednog puta da se ide u pitstop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne bi se Pirelli toliko trudio da sve objasni, pokusavao da se opravda i organizovao detaljnu istragu da je sve OK ;) . Jednostavno ta tvrda komponenta nije izdrzala ni blizu onoliko za koliko je projektovana. Ne zaboravi koliko se krugova vozilo iza SC, taj vek guma je bio kraci bar 20% od ocekivanog.

Slozicemo se da se ne desava svakog vikenda da bas trojica zavrse sa isecenim gumama maltene istovremeno. Od toga dvojica iz sezonama unazad vrhunske ekipe, gde sve radi kao svajcarski sat. Sem blamaze od Nemacke prosle godine, kada su dodatno glumeli ludilo u onim retro odelima i uradili ovo :lol: :

 

 

Bilo je i drugih trka gde je ta komponenta bez problema izdrzavala, ali ocigledno da su im Silverstone i pogotovo ovogodisnji Mercedesi dosli glave, pre nego sto su svi projektovali. Ispitivali su i sta se desilo sa Kvyatom, koji je doduse u trenutku izletanja bio na meksoj komponenti.

Meni recimo mnogo vise smeta tolika zavisnost bolida od pneumatika svih ovih zadnjih sezona. A slazem se sa tobom, sto vise zamena guma - interesantnije trke :) . Ili svojevremeno dolivanje goriva, ihaaaa.

 

43 minutes ago, ortakov said:

Sad gledam na RTL u :)  ali, reklame, ima ih više nego na pinku.

Sto nekada rece jedan moj drugar, koji je takodje pratio preko RTL - je*o ih vise "Krombacher" :lol: .

 

Krombacher-logo-5895B3158E-seeklogo_com.thumb.png.ff0e31dabebc12d9314a7d626349d374.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam dal je neko spomenuo ali ovo su gume za proslu sezonu, bolidi su ove sezone brzi i jaci tako da nije cudno sto se ovo desilo :)

 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema to veze, ne treba da se raspada guma, odnosno, treba mnogo pre tačke propadanja strukture da izgubi svojstvo prianjanja, a to se ovde nije desio. 

 

Na desnom krugu je najviše opterećena prednja leva guma, a ovde su bočne sile oštetile strukturu. Pukla je po obodu, tako što se gazeći sloj odvojio od bokova, što bi značilo da je ona u trenutku pucanja imala i dalje odlično prianjanje, nadživela strukturu.

 

Pirelli je postala šalabajzerska firma otkad su im vlasnici u Kini, ako mene pitate. Meni se vozilo preporodilo kad sam se rešio (the) P-Zero gume uz koju je stigao auto i prešao na PS4S. Nisam planirao taj trošak u tom momentu, ali posle prvog kilometra je bilo jasno ko tu kosi, a ko vodu nosi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjace je kad dodjete na forum i poredite gume za putnicke i gume koje koristi F1 i u tome pronalazite razlog zasto su se raspale, jer eto putnicke su djubre sto objasnjava zasto se u f1 raspadaju gume. 

Naravno da ima veze sto su gume dizajnirane za proslogodisnje bolide. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se slozio da je iznenada propala guma, zalili su se na degradaciju gazne povrsine tj pregrevanje, Botas se zalio i da ima problem sa vibracijama. To da li guma traje ili ne traje koliko se ocekivalo je upravo poenta, ocekivano i stvarnost. I motori se ocekuju da traju ne znam koliko trka, pa ne traju. Licno mislim da su gume sasvim ok, timovi malo fantaziraju ko nasi ljudi da voze gume dok zice ne krenu da izbijaju...

 

Ako se ocekuje da gume traju 30 krugova, to je mozda prosek, ali bolidi i vozaci imaju razlicite uslove koriscenja guma i ne moze se ocekivati da svakome isto traju. Uostalom vidjamo konstantno da jedno manje izletanje satre gumu do kraja i to je to. Mercedes je godinama vazio kao bolid koji je tezak po gume, a ako se nevaram Meklaren je isto dal prosle ili godinu ranije isto imao problem sa potrosnjom guma, ne znam kako je sad ali ima drugih bolida koji su isto forsirali pa nisu imali defekte na gumama.

 

Uostalom cinjenica da je vozeno iza SC je upravo mozda i problem da su gume imale dodatne cikluse grejanja i hladjenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, dekirs said:

Najjace je kad dodjete na forum i poredite gume za putnicke i gume koje koristi F1 i u tome pronalazite razlog zasto su se raspale, jer eto putnicke su djubre sto objasnjava zasto se u f1 raspadaju gume. 

Naravno da ima veze sto su gume dizajnirane za proslogodisnje bolide. 

 

 

Mislim da su itekako uporedive stvari u pitanju, a na to gledam kao kapacitet da određena kompanija iznese kako dolikuje izazov kao što je najviši segment takmičarske ili najviši segment putničke gume. 

 

Sve te gume koje pucaju na stazi većem broju vozača, na isti način, govore o strukturnom nedostatku. Desi se da guma pukne, ali to ne treba da bude normalna stvar, čak i da celu trku čovek odveze sa jednim setom guma. Ona prosto mora mnogo ranije da izgubi prianjanje, da te na adekvatan način prisili da je zameniš, a ne da ti stavlja glavu u torbu.

6 minutes ago, dekirs said:

@vicent Timovi su odbili novu specifikaciju guma i odlucili se za proslogodisnju. 

 

Ovo je tačno, međutim, nije tema bilo pucanje gume, već degradacija prianjanja. Timovima se nisu svidele nove gume na testu, zahtevale su ozbiljnu promenu setapa vozila, koja ih svakako čeka za 2021.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne slazem se nikako, ali dobro. Mislim da to nema veze sa vezom, jer se desava da postoji razlika u kvalitetu cak za pojedina trzista a ne za Formulu i putnicki auto.. Ali ok.

Te gume su bile stare skoro 40 krugova i oni su bili svesni da su istrosene, Grozanu su ustanovili da su gume bile potrosene skroz posle 36 krugova, da ne pricam o snazi Mercedesovog bolida, konstantno vozenje brzih krugova od strane Botasa a samim tim i Hamiltona.. itd itd. Razliciti setup bolida, milion stvari utice, da su te gume lose, pukle bi skoro svima ili bar vecini na stazi, ovako su samo dva tima imala problem.

 

Sto se tice odbijanja timova, svakako ne verujem da su dosli u situaciju da testiraju kada ce biti pucanje gume, zalili su se na degradaciju i zato su odbili kao sto kazes, ali generalno sigurno je drugacija smesa i prilagodjenija bolidima koji su definitivno jaci ove sezone. Po meni Pireli se pokrio tu, jer verovatno su timovi na svoju odgovornost doneli tu odluku.

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

Meni recimo mnogo vise smeta tolika zavisnost bolida od pneumatika svih ovih zadnjih sezona...

Meni je to ok. :) 

Ili će gume biti glavni faktor, ili aerodinamika. Ako je aerodinamika to je pitaj Boga koliko sati u tunelu koje mogu da plate samo najveći koji imaju svoje vazdušne tunele. Bolje onda da je za ležanje više zadužena guma nego aerodinamika jer barem gumu svi imaju istu...

 

20 minutes ago, nidza said:

Sve te gume koje pucaju na stazi većem broju vozača, na isti način, govore o strukturnom nedostatku. Desi se da guma pukne, ali to ne treba da bude normalna stvar, čak i da celu trku čovek odveze sa jednim setom guma. Ona prosto mora mnogo ranije da izgubi prianjanje, da te na adekvatan način prisili da je zameniš, a ne da ti stavlja glavu u torbu.

A, tu situaciju je imao Michelin, seti se Američke trke pre 15 godina...ono kad je startovalo samo njih 6 koji su koristili Bridgestone, a svi ostali na Michelin gumama nisu jer su se prethodnih trka i tokom treninga u Idijanapolisu lupali jer su im pucale gume svima redom...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nidza said:

Pirelli je postala šalabajzerska firma otkad su im vlasnici u Kini, ako mene pitate. Meni se vozilo preporodilo kad sam se rešio (the) P-Zero gume uz koju je stigao auto i prešao na PS4S. Nisam planirao taj trošak u tom momentu, ali posle prvog kilometra je bilo jasno ko tu kosi, a ko vodu nosi.

 

55 minutes ago, nidza said:

Mislim da su itekako uporedive stvari u pitanju, a na to gledam kao kapacitet da određena kompanija iznese kako dolikuje izazov kao što je najviši segment takmičarske ili najviši segment putničke gume. 

 

31 minutes ago, nidza said:

 

Toliko su se stvari izmenile u poslednjih ~15 godina ili teorija ne valja? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oval je anomalija u F1 kalendaru, a ovaj konkretno još se vozi u kontra smeru, tako da na vozilo i gume deluju sile sa kojima je japanski proizvođač očigledno imao više iskustva. Propust je napravljen, a kulminirao je napuštanjem F1 naredne sezone.

 

@horvat, komentar se odnosi isključivo na trenutno direktno i indirektno iskustvo sa dotičnom kompanijom. :) Do kraja dana bi trebali da dobijemo i zvanično saopštenje.

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...