Jump to content
FAS Goran
brdaus

Fiat Freemont 2.0 JTDm - koje ulje u menjač?

Recommended Posts

Pozdrav,

moj poznanik je kupio frimont 2.0 JTDm sa manuelnim menjacem. Ne mozemo nigde da pronadjemo podatak koliko ulja ide u menjac. Radice veliki servis pa hoce i menjac da seredi. Zna li neko ?

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@brdaus

 

Manuelac u Freemontu uz taj dizel je "stari dobri" FPT C635, u njega ide SAE 75W, API GL4 ulje, i trebalo bi da staje ~1.8L.

 

Ako nema problema sa menjačem, i ne sumnjate na to da je neko pošteno strugao transmisiju neadekvatnom upotrebom, u principu nema razloga da se menja ulje, eventualno da se proveri ima li ga dovoljno u menjaču...

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@brdaus

 

Da, automatika je izvedena kroz Chrysler Ultradrive 62TE, u koji mora da ide Fiat 9.55550-AV4 sertifikovano ulje. Optimalni izbor u našim uslovima je Ravenol ATF+4.

 

Kapacitet je između 8 i 9 litara ali se ne puni do vrha. Tipično ide između 4.5 i 5.5L ulja, zavisno od stanja transmisije i temperature koju dostiže.

 

Ako se radi kompletna zamena ulja (a što se preporučuje na svakih 90.000 km ili 72 meseca, pogotovo u uslovima česte urbane vožnje na kratkim relacijama i/ili redovne vuče težeg tereta; sâmo ulje ima deklarisan maksimalni životni vek 10 godina ili 160.000 km), i ako se skidaju i čiste obe posude za ulje (donja koja je samo rezervoar i gornja koja je spremnik za ulje u cirkulaciji), nakon što se očiste i vrate na mesto prvo se sipa nekih 3.5 do 4 litre, pa se startuje auto u leru i drži tako 2-3 minute. Nakon toga se meri temperatura i nivo ulja, i koristi se posebna tabela sa grafikom gde je na x-osi temperatura a na y-osi visina nivoa ulja. Ulje se doliva (ili u retkim prilikama istače) dok za datu temperaturu ne dosegne nivo iz tabele. Koristi se merač poput onog za nivo ulja u motoru, a postoji posebna (normalno začepljena) cevčica koja vodi do spremnika.

 

Fiat/Chrysler serviseri verovatno dobro znaju ovo, ali eto, ako poželiš ovo raditi u svojoj izvedbi... Izvor ovog infoa u zakačenim slikama.

 

sshot-2020-07-24-[04-08-37].pngsshot-2020-07-24-[04-08-57].png

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/23/2020 at 4:55 PM, McSteel said:

@brdaus

 

Manuelac u Freemontu uz taj dizel je "stari dobri" FPT C635, u njega ide SAE 75W, API GL4 ulje, i trebalo bi da staje ~1.8L.

 

Ako nema problema sa menjačem, i ne sumnjate na to da je neko pošteno strugao transmisiju neadekvatnom upotrebom, u principu nema razloga da se menja ulje, eventualno da se proveri ima li ga dovoljno u menjaču...

 

Za C635 na googleu pronalazim samo mjenjac pa duplim kvacilom.

U koje sve fiate je isao manualac iz freemonta? 

Bi li bilo dobro Tutela ZC 75 synth ili Tutela tehnix?

 

 

On 7/23/2020 at 4:55 PM, McSteel said:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TCT je robotizovana verzija C635 manuelca, ima duplo kvacilo i mehatroniku za saltanje i ta kvacila, ali je 'iznutra' (u smislu zupcanici, lezajevi, osovine), isti kao C635 manuelac. Barem sam ja tako razumeo to... 

 

U C635 ide jednogradno ulje, 75w, mislim da je standard GL4, a Fiatova specifikacija je ono nesto sto se zavrsava na MZ6... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

TCT je robotizovana verzija C635 manuelca, ima duplo kvacilo i mehatroniku za saltanje i ta kvacila, ali je 'iznutra' (u smislu zupcanici, lezajevi, osovine), isti kao C635 manuelac. Barem sam ja tako razumeo to... 

 

U C635 ide jednogradno ulje, 75w, mislim da je standard GL4, a Fiatova specifikacija je ono nesto sto se zavrsava na MZ6... 

Tutela ZC 75 synt je api gl 5 jeli to ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pise da prevazilazi specifikacije proizvodjaca, ali ne pise da ima tu specifikaciju. Nisam siguran. Najbolje da pogledas u korisnickom uputstvu (ima i na internetu ako nemas stampanu)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam prirucnik na njemacko i ne pise nista koja gradacija ulja ide u mjenjac. Vjerojatno nije predviđena zamjena nego samo kontrola.

 

IMG-20210518-195111.jpg

 

Tu kod biraca brzina je malo masno. Jeli to na osovini biraca pusta ili na ovom kvadratnom poklopcu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, vujasin said:

Tu kod biraca brzina je malo masno. Jeli to na osovini biraca pusta ili na ovom kvadratnom poklopcu?

Ne znam kako je kod tebe, ja imam neki odusak na menjacu, vidi se kad se otvori hauba, i kroz njega malo izadje ulja, valjda da li dok jurcam, skakucem, ne znam ni ja i uvek je masno a ne curi mi nigde ovako po semerinzima, dihtunzima i slicno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, horvat said:

Ne znam kako je kod tebe, ja imam neki odusak na menjacu, vidi se kad se otvori hauba, i kroz njega malo izadje ulja, valjda da li dok jurcam, skakucem, ne znam ni ja i uvek je masno a ne curi mi nigde ovako po semerinzima, dihtunzima i slicno... 

Da i meni je tu odusak moguce da na njega malo baci. Jeli se tebi turbina cuje na nekih 1500okretaja. Kao hitna pomoc se zna cuti. Samo na tim okretajima, ni prije ni poslije se ne cuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina ne treba uopste da se cuje, kada je skroz ispravna.

Sa druge strane cak i kada se cuje i kada je potrosena i ispala iz idealnog balansa opet zna da traje i traje desetinama hiljada km.


Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasvim slucajno videh temu - slobodno koristi pretragu foruma, FPT-ov C635 je krenuo 2010., deklarisan na 350 Njutna, isao je u gomilu modela i najrazlicitijih motorizacija. Od turbo benzinaca, do turbo dizelasa. Licno ga takodje imam vec 4. godinu u MA Bravu, pisao sam bas dosta.

23 hours ago, vujasin said:

Vjerojatno nije predviđena zamjena nego samo kontrola.

Bez obzira sto pojedini tvrde suprotno, obavezno promenim menjacko ulje na svakom svom polovnjaku. Iako istoceno uglavnom na oko izgleda dobro, cisto i zuckasto, vidljivi su benefiti zamene. Mozes da dodas i neki MOS2 aditiv, tipa Liqui Moly ili nesto slicno:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/33155-selenia-ili-koje-ulje-sipati/&do=findComment

&comment=1508034

 

Trosak je smesan za 2l ulja (20 EUR). Konkretno ovde Tutele Transmission Gerforce 75W, koju Petronas preporucuje bas specificno za C635 MT i C635 DDCT menjace (procitaces to i na pakovanju). A radi se jednom dok je auto u tvom vlasnistvu, zameni se uz veliki ili neki mali servis. Utisci posle mesec dana od sipanja novog menjackog ulja:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/33155-selenia-ili-koje-ulje-sipati/&do=findComment&comment=1513271

 

Vidjao sam da su odlicne rezultate sa ovim menjacima imali i sa Fusch Titan menjackim uljima (FE 75, tako nesto, pisao sam ranije). Posto se nekima desavalo da imaju zadrsku pri ubacivanju (najcesce u prvu brzinu) sa ranim serijama ovih menjaca.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutela gearforce se tesko nade kod nas, ako ne nadem stavit cu neko drugo 75w api gl4.

Jeli na mjenjacu ima kao na svakom drugom gornji i donji vijak i na gornji se puni do ruba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da se puni po 'specifikaciji'. Ja sam procitao koliko ide, i toliko doneo majstoru da sipa - 2L. Ostalo mislim da je tako kako si napisao. Nisam licno srafio ali sam stajao pored i ima donji i gornji vijak. 

 

Sto se tice izbora, ja sam kupio Liqui Moly 75W sa tom Fiatovom MZ6 specifikacijom i jos sam kupio 2 tubice Liqui Moly MOS2 aditiva, svaku umesao sa 1L ulja, i to tako sipao. Osetio sam promenu odmah, pogotovo po hladnom vremenu u prvu i drugu. Pre toga je unutra bilo neko 75w-80 Ravenol, koje nije po specifikaciji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/19/2021 at 7:12 PM, MiloshBg said:

 

freemont manual.JPG

Ulio sam 2L. Izlio sam vise od 2L starog. E sad je li ovo sigruan podatak da ide 1.7L?

Ima gornji cep dosta visoko, ne znam da li treba do njega uliti. Stalo bi jos nesto ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MiloshBg said:

To je slika iz Elearn-a. Tako fiat kaze.

Ako tako kaze bas za freemont onda je prije bilo vise ulja nego treba. Cep je na vrhu pa se lako ulije vise ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, vujasin said:

Ako tako kaze bas za freemont onda je prije bilo vise ulja nego treba. Cep je na vrhu pa se lako ulije vise ulja.

U knjizici mi pise od dna rupe za ulijetanje do 4mm ispod dna rupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...