Jump to content
FAS Goran
moron

Dizalica ''krokodilka'' - iskustva/saveti oko kupovine

Recommended Posts

Imam dilemu oko izbora nove dizalice "krokodilke".

 

Već godinama koristim i dizalicu "krokodilku" maksimalne nosivosti 2 tone (to mi je druga takva po redu, jer je prva počela "da pušta" posle par godina), a osim nje, pri radu, kao obezbedjenje, koristim i dizalicu "žabu" (nosivosti 1,5 tona), a nekada čak i "tronošce" ( nosivosti 2 tone). Uglavnom, "krokodilkom" podignem, a onda ispod kola ubacim i "žabu" (pa oslonim i na nju, tako da obe dizalice budu opterećene), a tronožac samo postavim kao obezbedjenje (bez da na njega zaista spustim kola).

 

Elem, kao što je prva krokodilka vremenom počela "da pušta", mislim da polako dolazi do slične pojave i sa drugom. I hteo bih da je "zamenim", čime dolazim i do moje dileme.

"Krokodilka" od 2T ima maksimalnu visinu podizanja na oko 37 cm (minimalna visina je oko 13,5 cm). Ta maksimalna visina podizanja mi je bila sasvim u redu "za normalna kola" ( 307, 308, 500L ... ). Ali, tih oko 37 cm mi nije dovoljno da podignem SUV ( osim da na "stopu" dizalice stavim i neku drvenu kocku). I razmišljam o dizalici "krokodilci" od 3T. One dižu do oko 47-50 cm ( kako koja ), što je mi je ok, a neke od 3T čak imaju i manju maksimalnu visinu dizanja od onih od 2T.

 

Ono što mi je "problem", jeste i težina dizalice. One dizalice do 2T imaju masu od 12 do 15 kg, dok ove do 3T imaju masu i i po 32-35 kg. Daleko su teže "za nositi", a u mojim "garažnim uslovima" ne mogu baš uvek "da vučem" dizalicu na točkićima. Dizalice od 2T su, zbog male mase, dosta lagane za "garažnu manipulaciju", dok ove od 3T već nisu ...

I prosto nisam pametan. "Treba" mi veća maksimalna visina dizalice, deluje mi zato bezbednije da uzmem dizalicu od 3T, nego da koristim "drvenu kocku" kao "ekstenziju" za dizalicu od 2T.

A, izludjuje me ideja "duplirane težine" dizalice od 3T.

 

Takodje, nije mi jasna tolika razlika cene dizalice od 2T i 3T (razlika je najmanje 4-5 puta), odnosno, počinjem da se pitam da li su ove od 2T uopšte bezbedne za bilo šta ili je i njihova mala masa posredan dokaz da je to "običan djubar" ... Bez razlike da li ih kupiš u "Uradi sam" ili drugde ...

I prosto ne znam šta bih ...

 

IMG_20200627_105233.jpg IMG_20200622_202723.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ovi prednji točkovi su 8"  :) To ne bi moglo ni da se podvuče pod većinu pragova/sajtni normalnih automobila. Ja hoću dizalicu koja može i pod normalno vozilo, a i za SUV.

Dizalice krokodilke od 3T (sa normalnim rolerima na prednjoj osovini), to mogu bez prooblema, jer im je veoma širok raspon dizanja, npr. od 138 do 520 mm ( ta ukupno diže za 382 mm ), a postoje i od 4T kod kojih je minimalna visina samo 100 mm ( što ne može nijedna od 2T, bar da ja znam ).

 

dizalica prnt.png

https://www.kupujemprodajem.com/automobili-delovi-i-alati/alati-i-oprema-za-autoservise/dizalica-hidraulicna-3-5-tona-sa-noznom-pedalom-geko-poljska/oglas/93756831

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izabrah ... Do 3 tone je. Deluje "na oko" veoma solidno (ima 26 kg), raspon dizanja je od min. 14 do max. 47 cm.

Fascinantno je sa kakvom lakoćom podiže kola.

U odnosu na nju, ona stara (do 2T) mi sada deluje kao dečija igračka.

 

IMG_20200717_192303.jpg IMG_20200717_193531 (1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

još nisi kupio, pade mi na pamet, da na vrhu ove od 2T, gde je mesto za oslanjanje na vozilo, napraviš umetak, koji se zašrafi, a da ima visinu koja ti odgovara.

Kao kada bi dodao neko malo panjče, tj podigao, samo jedno sigurno i bezbedno rešenje. To bi ti bila manja strugarska obrada kod nekog.. cca 10eur rešenje....

 

ako se razumemo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/22/2020 at 7:40 AM, shuxx said:

još nisi kupio, pade mi na pamet, da na vrhu ove od 2T, gde je mesto za oslanjanje na vozilo, napraviš umetak, koji se zašrafi, a da ima visinu koja ti odgovara.

Kao kada bi dodao neko malo panjče, tj podigao, samo jedno sigurno i bezbedno rešenje. To bi ti bila manja strugarska obrada kod nekog.. cca 10eur rešenje....

 

ako se razumemo

Naravno da se razumemo. Postoje čak i dizalice krokodilke koje imaju takav umetak/produžetak, koji je montažno-demontažni. Ali, to mi uopšte ne uliva poverenje, u smislu stabilnosti, a ta dizalica (sa i bez produžetka na sebi) uvek ima jednak "radni hod" (samo se sa produžetkom razlikuje minimalna i maksimalna visina, za dužinu produžetka). Inače, čak i kada podmentem drvenu kocku od bukovine ( stranice oko 10 cm ) na moju staru dizalocu od 2T, to je jedino stabilno kada mogu tu kocku da oslonim na ravan deo kraka šasije, što kod mene i može da se nadje bllzu prednjeg točka. Pozadi su razne plastične obloge poda i tu dolazi u obzir samo dizanje na "zub" praga/sajtne, a to traži maksimalnu stabilnost i nikakve produžetke, jer ih je gotovo nemoguće centrirati. Možeš i 10 puta da počneš da dižeš (sa tim produžetkom/kockom), a da jedno 9 puta zaredom počne da se samo krivi posle dizanja do neke granice. A takav rizik mi u životu ne treba.

 

dizalica 01.jpg dizalica 02.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas mi pri podizanju auta oblajznula "žaba" dizalica... Inače je teško podizala... Jel su te dizalice iz kompleta sve tako lošije ili sam samo ja imao takav slučaj... Čisto da znam kakvu dizalicu da kupim sad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitao sam negde da i sve "fabričke dizalice" (kao deo opreme uz kola) imaju "programiran" životni vek, na odredjeni broj podizanja vozila. Što i ima logike, jer to nije profi alat. Taj problem koji si ti imao, desi se ljudima. Moj brat je imao taj problem sa fabričkom dizalicom opel astre. Par godina je menjao zimske i letnje setove uz upotrebu te dizalice i onda je dizalica "riknula".

Ja sam sličan problem imao i sa prvom "krokodilkom" nosivosti do 2T koju sam imao, a i istovrsna koja je došla kao njena zamena, počela je da pokazuje slične simptome, u početnoj fazi. Zato sam se i odlučio ne samo na dizalicu veće nosivosti, već i kvalitetniju, masivniju, a što znači i - par puta skuplju. Dizalica u lošem stanju (ili neodgovarajuća dizalica) je potencijalno veoma opasna stvar, koliko i pokvarena bomba kašikara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, ne bi valjalo da mi se ovo desilo negde u putu... Ovako sam samo ostao bez dizalice :)
A imao sam dve odlične i dao ih uz prodaju automobila...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nekom treba ovaj dodatak za dizalicu krokodilku . Tražim to već par godina nema gde nisam pitao,uvek poturamo parče drveta. Kupi mi burazer pre neki dan u Auto Mika u Zemunu,da nije bilo gužve nebi ni video stoji u rafu. Ovo je najmanja 500 din a imaju i one kao ciglica za veće dizalice mada može i za ovu krokodilku ako je potrebno 10 cm više da se podigne bila je treća kombinacija ali nije zagledao 

Screenshot_20221023-102359.png

Screenshot_20221023-102344.png

Screenshot_20221023-102332.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videh ovo pre 100 godina da im stoji u rafu sa leve strane od vrata, nisam ni zagledao za sta sluzi :D. Kod njih bi trebalo da imamo i klupski popust. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako taj prodavac uoči nagli rast tražnje, odoše preko noći te gumene podloške na 5.000 dinara po komadu :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

S obzirom na nestasicu cipova neophodnih za njihovu proizvodnju, realno je ocekivati poskupljenje od minimum 100%. Naravno, zbog aktuelnog sukoba, dodatno treba uracunati i troskove dostave. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja imam pneumatsku dizalicu staru 30ak godina i u zadnje vreme pocela da se sjebava isto ova gume gore, samo je kod nje drugacije reseno nije guma navucena vec umetnuta i ne znam sta bi tu moglo da se nabudzi sad....

 

ovakva je moja, na ovoj je skroz spala guma koja treba da stoji u sredini ovog kruga i ta guma je pobedblja cca 10mm, neka tvrda ali vremenom pocinje da se kruni od starosti.....

pneumatska-vulkanizerska-dizalica_slika_

a sad vidim da ovi noviji modeli furaju fazon navucene gume slicno krokodilki...

a8bdbd21e138ffff4328e230da34e8d8.jpeg

Moracu nesto tako na probam da nabudzim ili samo navucem preko kad ova moja skroz otpadne....

Inace nema bolje stabilnosti od ovih pneumatskih, jedino u nju imam poverenja kad radim nesto oko auta,  jedina mana im je sto kad je nizi auto ili ima plasticne pragove da se podbaci dizalica ispod, onda mora neko da malo podigne auto kako bi mogla da preskoci prag i udje ispod, najvise sam se mucio sa 156icom koja je bila niska i imala pragove, na GP sad prolazi knap

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako podižete dva točka "istovremeno" ( npr. dva leva ili dva desna )?

Sa jednom ili sa dve dizalice ? 

Ako je sa samo jednom dizalicom, da li je to u kombinaciji sa nekim "tronošcem" ili nekim drugim "osloncem" ( npr, da li najpre dignete zadnji točak, pa "spustite" kola na "tronožac" ili drugi "oslonac", pa onda dizalicom podižete prednji točak )?

Ako je sa dve dizalice, budu obe krokodilke ( ili pneumatske ) ili kombinujete i sa žabom, kamionskom dizalicom ili nečim trećim ?

 

Ja oba točka podižem ( uglavnom ) sa jednom krokodilkom, u kombinaciji sa nekim zakošenim drvenim osloncem ( deo drvene grede, poprečnog preseka 16 x 18 cm, na koju spustim "osovinu" (donje rame)).

 

Taj drveni zakošeni deo ( dva komada ) koristim i kada samo želim da navezem kola na njega (njih), kada želim samo da malo "podignem pod vozila" ( a bez namere da skidam točkove). Mada, ako npr. podižem tako prednji deo kola (oba prednja točka), neka kola ( npr. pežo 308) i se nerado penju na tih dodatnih 16 cm visine :) Jer, nije uvek lako naići na kosi deo odgovarajućom brzinom i gasom i obrtajima ( uz očuvanje obrtaja gde treba pri penjanju), a onda blagovremeno ukočiti kada se popnete na ravni deo :) A ako su gume mokre (jer je napolju padala kiša), to zna biti i nemoguća misija, pošto gume počnu da proklizuju "kao blesave" :) I vrlo brzo se oseti miris paljevine, drveta koje gori :) Fiat 500L se veoma lako penje, jer 1,6 MJ ima visok obrtni moment i na leru ...

 

Strah me tronošca. Da će da isklizne ( posebno, da su kola na njega oslonjena jednim delom, a da se onda na drugom delu kola podižu dizalicom ) i/ili da ošteti kola (zbog male kontaktne površine, mada uvek izmedju njega i kola podmćem parče gume ili drveta).

1.jpg

2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dignem jednu stranu, postavim podupirac ( klocnu, tronozac, kako ih ko zove), dignem drugu stranu i ponovim postupak.  Kada skinem gume, podmetnem i njih za svaki slucaj sto se kaze, mada do sada nikada nisam imao ni najmanjih problema. 

Generalno mi nikada dizalica ne drzi auto dok sam pod njim. Uvek postavim podupirace.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

A kako podižete dva točka "istovremeno" ( npr. dva leva ili dva desna )?

Sa jednom ili sa dve dizalice ? 

 

Ja samo sa ovom jednom pneumatskom, skroz je stabilno zato i kazem da je ona prava stvar sta god da radis, nema potrebe za dodatnim osiguranjima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osloncem na jednu "tačku" ( jednom dizalicom) dižeš jednu stranu vozila ?

500L može tako, ima jednu "dobru gredu", dobro pozcioniranu u smislu težišta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...