Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Klima u Bugattiju je toliko jaka da može ceo stan da hladi

Recommended Posts

bugatti air-conditioning 01.jpg

 

Inženjering koji stoji iza automobilskih klima uređaja nije tako jednostavan kao što bi se moglo pretpostaviti. Sistem za klimatizaciju vozila može zvučati kao jednostavna stvar jer prvi auto koji je imao klima uređaj je napravljen davne 1933. godine. Zato nije neobično što mislimo da je ugradnja klima danas, skoro 100 godina kasnije postala prosta stvar, standardna kao što je npr. ugradnja sedišta. Ali, baš kao i sedišta i komponente klima uređaja moraju biti specifične za automobilsku funkciju. To je slučaj sa Bugattijem, a Julie Lemke je u okviru fabrike zadužena za za klima-uređaje, i baca nam novo svetlo na to koliko rada stoji iza toga da bi klima radila kako treba. Lemke radi u automobilskoj industriji od 2013. godine, u Bugattiju je četiri godine. Ona objašnjava da je jedan od izazova prilikom instaliranja klima uređaja za Bugatti činjenica da svaka osoba ima svoju optimalnu temperaturu. S tim u vezi, njen posao je da napravi da klima uređaj radi brzo, efikasno i bez buke. Važno je da klima radi u pozadini, tj. da se putnici osećaju prijatno bez da uopšte primete na bilo koji način rad klime.

 

bugatti air-conditioning 03.jpg

 

Druga važna prepreka je brzina. Pošto Bugatti automobili, tačnije Chiron, Divo i Chiron Pur Sport dostižu neverovatne brzine, A/C sistem je drugačiji od konvencionalnih. Menja se njegov rad u skladu sa brzinom, tako da kabina prihvata samo spoljni vazduh tek na brzini od 250 km/h i više.

 

bugatti air-conditioning 02.jpg

 

Najvažnija prepreka je činjenica da su Bugatti šoferke skoro ravne, odnosno da imaju samo 21.5 stepeni nagiba za razliku od uobičajenih kompaktnih automobila od 30 stepeni. Tolika zakošenost šoferke dodaje više sunčeve toplote koja ulazi u kabinu, a da ne spominjemo i popularnu opciju ''Sky View'' na Bugatti automobilima, tj. krov preko kojeg se pojačava efekat staklene bašte u autu. Da bi se to rešilo Lemke kaže da kompresori klime u Bugatti automobilima imaju kapacitet hlađenja do 10 kW (13 konjskih snaga). To je dovoljno za hlađenje celog stana...

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...