Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Paketi opreme automobila na pretplatu

Recommended Posts

BMW će vam otključavati funkcije ako to platite

 

bmw oprema.jpg

 

Obično bi u premium automobilima trebalo da imate bogatu opremu, ali znate i sami pogledom na cenovnik (ako ništa drugo), da to uglavnom nije slučaj. Sve što je doplata zahteva i veliki finansijski izdatak. BMW je sada otkrio nekoliko novih karakteristika za automobile koji pokreću najnoviju verziju iDrive 7 infotainment sistema što će sa vremenom uključivati mogućnosti uključivanja raznih opcija, poput pretplate na grejana sedišta. Dakle, novca nikad dosta.

 

Od jula svi novi BMW-ovi modeli sa iDrive 7 sistemom imaju mogućnost ažuriranja. Kao deo besplatnog ažuriranja BMW planira da postepeno proširi liniju svojih digitalnih ponuda nakon prodaje, uključujući određene komforne funkcije poput grejanih sedišta, što znači da će kupci koji ih nemaju u opremi moći da otključaju putem aplikacije ili kroz infotainment sistem, ali uz određenu cenu. Razne funkcije biće već ugrađene u automobil, a na vlasniku će biti da ih nabavi odmah ili se pretplati na period od jedne do tri godine. Ipak, kako bi sve te funkcije vozači mogli da isprobaju BMW-i će biti dostupni sa besplatnim probnim periodom od prvih mesec dana. Ažuriranje, za koje BMW kaže da je do sada najcelovitija nadogradnja softvera za vozila, uključuje i ažuriranu navigaciju, redizajn BMW-ovog ličnog asistenta i dodatak bežičnog Android Auta za povezivanja pametnih telefona kao i niz drugih funkcija i asistencija.

 

Za vlasnike plug-in hibridnih BMW modela, ažuriranje uvodi eZones, koji koristi pozicionirane podatke za prepoznavanje kada se vaš automobil nalazi u kojoj zoni emisija izduvnih gasova. Automobil će, kada uđete u centar grada, gde je dozvoljena niska emisija, automatski pokrenuti čisti električni pogon bez intervencije vozača. BMW kaže da će se usluga predstaviti u 80 evropskih gradova kada ažuriranje bude pokrenuto. Takođe, kao deo ažuriranja je i predstavljanje BMW-ovog digitalnog ključa, što znači da Apple-ovi vlasnici iPhone uređaja mogu da koriste svoje mobilne telefone kao potpuno digitalni ključ za vozilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda ste kupili BMW sa grejačima sedišta, ali ćete grejanje ubuduće morati dodatno da plaćate

 

https://www.telegraf.rs/auto/auto-vesti/3209665-bmw-grejaci-sedista-grejanje-placanje

 

Opcije, kao što su grejanje sedišta ili adaptivni tempomat, bile bi dostupne u vozilima, ali vlasnici ne bi mogli da ih koriste ako ne plaćaju pretplatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodži da ti načipujem tempomat...

Verovatno samo pitanje vremena kada ćeš plaćati za dodatnih 50ks ili tako nešto...

 

Zlotvori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate koji je jedini automobil koji u serijskoj opremi ima ugrađen usisavač?

 

usisivac honda 02.jpg

 

Odmah ćemo rešiti nepoznanicu - to je Honda Odyssey koji se prodaje u Americi. Sa modelskom godinom 2019. i višim nivoima opreme Touring i Elite, Odyssey ima ugrađeni usisavač, koji je spakovan u bočnoj strani prtljažnika.

 

honda-odyssey 01.jpg

 

Cev usisavača se izvlači 2.5 m i navodno može da dohvati sve delove kabine vozila. Usisavač može da radi do osam minuta bez pokretanja motora, a dolazi s dva nastavka a ima zamenjivi filter i kesice. Može da radi čak i bez kesica pa se usisani sadržaj izbacuje van vozila. Ako ste mislili da se samo Škoda hvali pametnim rešenjima u svojim vozilima, evo vam jedan dokaz da Česi nisu sami.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW funkciju grejanja sedišta naplaćuje 18 evra mesečno

 

bmw sedista 01.jpg

 

Već izvesno vreme kruže priče da će sistem pretplate postati standard u automobilskoj industriji, ekvivalentan onome iz sveta video igara, kao što je slučaj kada želite da preuzmete dodatni sadržaj.

 

Novi primer je ConnectedDrive prodavnica u Južnoj Koreji, gde vlasnici ''Bembare'' mogu da plate mesečnu nadoknadu za funkciju grejanja sedišta. To košta 24.000 vona, ili oko 18 evra. Postoji opcija jednogodišnje pretplate za 176 evra ili trogodišnje koja košta 283 evra. BMW ConnectedDrive Store je portal koji koriste postojeći vlasnici BMW-a, gde mogu preuzimati različite aplikacije. Sve se naravno obavlja ''kroz etar'', bez potrebe da se fizički poseti prodajno-servisni centar da bi se instalirao softver. Što se tiče funkcije grejanja sedišta, BMW je spreman da korisnicima pruži mesec dana testiranja bez naplate, a oni koji žele da im funkcija bude permanentno ''otključana'', treba da plate vrednost ekvivalentnu 406 evra.

 

Sličan plan pretplate je u ponudi za grejanje obruča volana i košta 10 evra mesečno, 92 godišnje i 161 evro na trogodišnjem planu. Oni koji žele ovu funkciju zauvek moraće da izdvoje protivvrednost od 222 evra u vonima. Želite i Apple CarPlay? To košta 305 evra, a prodavnica takođe omogućuje vlasnicima BMW-a da unaprede farove sa asistencijom dugačkog snopa, priušte dodatne bezbednosne sisteme i Driver Recorder baziran na kameri. Jedna od najneobičnijih stvari koju možemo pronaći u BMW ConnectedDrive prodavnici, zove se IconicSounds Sport. U suštini, radi se o veštačkim zvucima motora koji dolaze iz zvučnika, a oni koji žele da priušte ovo zadovoljstvo, moraju da izdvoje 138 dolara, bez bilo kakvog vremenskog ograničenja. Ako se pitate kako potencijalna pretplata izgleda iz poslovne perspektive, treba istaći da Stellantis procenjuje da će ovim putem ostvarivati neverovatne 23 milijarde dolara godišnje do kraja ove dekade. Dakle, plaćaćete za funkcije s kojima vozilo dolazi u prvi mah, bar kada govorimo o grejanju sedišta, volana...

 

Da li se i vama kao i nama nameće sledeća misao, a ona se odnosi na nešto što se u slengu naziva ''krekovanje'' ili ''otključavanje''? Uopšte nemamo dilemu da će mnogi posegnuti za takvim ''rešenjem'', bez da plate proizvođaču ono što on potražuje. Naravno, to će automatski ukinuti garanciju, ali čak ako neko bude voljan da čeka do njenog isteka, sve su šanse da će već prvog dana nakon garancije ''hakovati'' automobil i preuzeti sve dostupne funkcije. Naravno, to nije ništa novo, jer su ažuriranja kroz OBD port prisutna već godinama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW misli da ćete se naviknuti na pretplatničke usluge

 

bmw enterijer.png

 

Čini se da potrošači imaju vrlo malo interesa za pretplatničke usluge u svojim automobilima. To, međutim, nije sprečilo mnoge proizvođače da ugrade takve usluge u svoje buduće planove prihoda. Sada BMW nudi mali uvid u to zašto misli da će se kupci naviknuti i svejedno platiti.

 

Usluge pretplate nisu nova ideja. Naprimer, Tesla već neko vreme naplaćuje mesečnu nadoknadu za neke od svojih naprednih tehnologija za pomoć vozaču. I Ford i Volkswagen su javno pomenuli da zamišljaju budućnost u kojoj su pretplatničke usluge za njih veliki generator prihoda. Razlika je u tome što BMW planira da naplaćuje male karakteristike poput grejanja sedišta. Nije prvi put da je marka zahvaćena negativnom reakcijom zbog takvog poteza. U prošlosti je BMW počeo da naplaćuje mesečnu nadoknadu za pristup Apple CarPlay-u. Ne samo da su neki korisnici pronašli hack da bi zaobišli ono što su smatrali bespotrebnim softverskim sistemom plaćanja, već je i sam BMW na kraju odustao. Vremena se ipak menjaju.

U novom izveštaju Bloomberga, portparol BMW-a Torsten Julich je rekao: ''Od naših kupaca znamo da njihovi zahtevi za mobilnošću nisu tako statični kao što su bili. Donekle je to razumljivo. Neki od nas retko putuju budući da sada rade od kuće, tako da jednogodišnja pretplata ili plaćanje hiljada dolara za karakteristiku poput Tesline Full Self Driving ima manje smisla od plaćanja jednokratne mesečne nadoknade kada idemo na putovanje''. Grejana sedišta su ipak drugačija vrsta karakteristike i BMW tu ne staje. Uz grejana sedišta, stvorena je pretplatnička usluga za grejani volan, automatska duga svetla i prilagodljivi tempomat. Za sada su te pretplate ograničene samo na ''odabrane države'', ali šta sprečava BMW da to proširi u budućnosti?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepota za BMW.

Naplate ti pri kupovini auta, a posle ti dodatno naplacuju mesecne potrebe.

Sve je do kupaca, ako prihvate ovo naplacivanje, toliko im bese.

A hakeri, oni ce se svakako ovajditi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznaju oni svoje kupce vrlo dobro, kao i sns svoje biracko telo :D Ne kazu mnogi dzaba za bmw da je porez na budale :D
Jeste pucaju me kompleksi sto ne vozim bmw, jeste ne znam nisam nikad seo, provozao ni prisao istom, i tako , da skratimo pricu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes nudi više snage za svoje EV modele kroz godišnju pretplatu

 

mercedes eqs 112.jpg

 

Uz godišnju pretplatu, otključavaju se dodatna snaga i performanse EQE i EQS električnih limuzina i SUV-a.

Ponuda izvesnih karakteristika vozila kroz uslugu pretplate je prilično kontroverzna praksa u automobilskoj industriji, a Mercedes je među proizvođačima koji eksperimentišu sa ovom mogućnošću. Još ranije je ova nemačka kompanija započela s ponudom upravljanja na zadnje točkove kroz godišnju pretplatu za EQS luksuznu limuzinu u Kini. Uskoro će Mercedes podići stvari na viši nivo nudeći ažuriranja na planu performansi, kao deo usluge pretplate.

 

U ''online prodavnici'' nemačkog proizvođača se najavljuje usluga ''poboljšanja ubrzanja'', koja će uskoro biti dostupna kupcima Mercedesa EQE i EQS sedana i SUV-a kroz godišnju pretplatu od 1.200 dolara (plus porez). Ova mogućnost, obezbeđena kroz Mercedesov ''me connect'' servis, povećava  maksimalni obrtni moment i snagu vozila, otključavajući dodatne performanse. Štutgartski proizvođač kaže da podešavanje krive obrtnog momenta i maksimalne snage donosi značajno poboljšanje u sprintu do ''stotke'', za 0.8 do 1.0 sekunde, u zavisnosti od modela. Poboljšano ubrzanje će biti dostupno kroz ''Dynamic Select'' programe vožnje. Fino podešavanje elektromotora povećava i maksimalnu izlaznu snagu EQE/EQE SUV-a i EQS/EQS SUV-a za 20% do 24%, u zavisnosti od prvobitne fabričke vrednosti.

 

Primera radi, snaga Mercedesa EQE 350 4Matic raste sa 292KS na 354KS, što rezultira za sekundu boljim sprintom do 100 km/h, sa 6.4 na 5.4 sekunde. Slično važi i za SUV verziju. Povećanje snage će biti značajnije kod EQS 450 4Matic i EQS SUV 450 4Matic modela, sa 360KS na 449KS, što u prevodu znači da će sedan ubrzavati do stotke za 4.8 sekundiM a SUV 5.6 u odnosu na standardne vrednosti od 5.6 odnosno 6.4 sekunde. Dakle, sviđalo se to nama ili ne, pretplata na veću ''vatrenu moć'' je nešto što je definisano softverom, i čini se da ćemo ovakvih primera imati još više u budućnosti. Da li je vredno plaćati dodatnih 1.200 dolara (1.140 evra) godišnje za skidanje jedne sekunde u sprintu do stotke? Za nekoga verovatno jeste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo odbacuje pretplatu na grejanje sedišta

 

volvo ex 01.jpg

 

BMW je prošle godine bio žestoko kritikovan kada je uveo plan pretplate za grejanje sedišta. Sa druge strane, Volvo neće ići tim putem, jer je glavni operativni direktor kompanije Bjorn Annwall rekao za Bloomberg da nije planirana pretplata za grejanje sedišta.

''Nećemo tražiti od ljudi koji su kupili automobil za milion kruna (88.800 evra) da plate još 10 kruna (0.89 evra) da biste dobili dodatnu toplotu u sedištu.'' On tvrdi da naplata nakon kupovine za funkciju ima smisla samo za velike nadogradnje, pominjući da bi sistem za samostalnu vožnju bez upotrebe ruku bio jedan od takvih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia ''bocnula'' BMW zbog naplaćivanja grejanja sedišta i ponudila besplatne termofore

 

dacia t02.jpg

 

Dacia je u određenim britanskim salonima ponudila besplatne termofore čime je ''bocnula'' BMW i još neke proizvođače zbog njihove ''pretplate na grejanje sedišta''.

 

Dacia promoviše termofore pod nazivom ''Heated Seat Saviors'' kojim ismeva odluku BMW-a i drugih kompanija sa sličnom politikom, koje su odlučile da naplaćuju grejanje sedišta tokom hladnih zimskih dana. Kompanija ističe da je poznata po svojim jednostavnim rešenjima kojim se izbegavaju dodatni troškovi za kupce. Proizvođač pristupačnih automobila ističe da top verzije modela Sandero Stepway, Duster i Jagger imaju grejače prednjih sedišta u standardnoj opremi. Termofori će biti dostupni u Dacijinim salonima u Brent Crossu (London), Trinity Wayju (Mančester) i Fendrod Wayu (Svonsi) 1. i 2. februara do 16 sati. Svaki salon će pokloniti 25 termofora onima koji budu najbrži, bez uslova ikakve kupovine.

 

dacia t01.jpg

 

''Heated Seat Saviors termofori su šala, ali oni zaista ističu smer šire industrije koji se odnosi na pretplatu za pristup funkcijama. Tražiti od nekoga da plati dodatno da bi aktivirao fabrički ugrađenu opremu definitivno nije Dacijin stil'', izjavio je direktor Dacije za Veliku Britaniju Luke Bread.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes nudi 60 KS za 50 evra mesečno

 

mercedes eqe 01.jpg

 

Budući da se nova električna vozila sve više oslanjaju na softver, proizvođači automobila pokušavaju da izvuku što više novca od svojih kupaca putem karakeristika koje mogu da se otključaju.

 

Na primer, Mercedes je objavio da je nadogradnja za povećanje performansi na zahtev dostupna za korisnike modela EQE i EQS putem OTA (over-the-air) ažuriranja, naravno uz pretplatu. Nije da Mercedes menja ili dodaje bilo kakve komponente da bi automobil bio brži. Sve se radi pomoću koda i softvera. Potrebna vam je samo internetska veza za pristup prodavnici robne marke. Ovaj trend će verovatno postati još popularniji u automobilskoj industriji, jer smo već videli slične ponude u drugim električnim vozilima poput BMW-a koji nudi grejana sedišta uz mesečnu pretplatu.

 

Ažuriranje je dostupno za kupce modela EQE 350 4Matic, EQS 450 4Matic Sedan i SUV vozila u Severnoj Americi. Povećava snagu vozila do 60 KS dok ubrzava 0-100 km/h za sekundu brže. Mercedes tvrdi da plaćena poboljšanja neće imati uticaja na domet EV-a. Konkretno, modeli EQE imaće povećanu snagu sa 288 KS na 348 KS. Što se tiče cena, za EQE kupci koji žele da iskoriste dodatnu snagu moraće da plate 60 USD (53 evra) za dodatnih 60 konjskih snaga na bazi mesečne pretplate, 600 USD (530 evra) za godišnju pretplatu ili jednokratnu naknadu od 1.950 USD (1.740 evra), osiguravajući da će imati nadogradnju za celi životni vek vozila. Vlasnici EQS-a moraće još više da isprazne svoj bankovni račun i plate 90 USD (80 evra) mesečno, 900 USD (800 evra) godišnje ili 2.950 USD (2.630 evra) za doživotno otključavanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...