Jump to content
FAS Goran
Nesa1993

Fiat Idea 1.9 JTD - check engine

Recommended Posts

Imam Fiat idea 1.9 jtd 100ks. Prijavio je gresku engine failure. Nakacen na dijagnostiku, izbacio gresku air flow temperature. Majstor kaze protokomer. Pita me kakve simptome ima auto, kako se ponasa itd. Ja reko sve normalno bukvalno nista se nije ni promenilo, potrosnja 5L kao i ranije, ne trza, ne dimi, bukvalno nista. Vuce ko lud. Kupim ja na otpadu polovan protokomer za 2000, zamenimo, ugasi gresku na kompu, nakon 10km opet ista greska, opet lampica. 

 

Sta moze biti?

Unapred hvala svima koji odvoje vreme da pomognu. 

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nesa1993

 

A, i taj drugi put (sa polovnim protokomerom) auto se ponaša skroz isto (ide normalno, vuče normalno) i sija check engine, ili sada ima i nekih simptoma uz lampicu?

Kakvo je kućište filera vazduha, nije napuklo negde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve normalno i sa polovnim samo lampica isto sija. Auto se skroz normalno ponasa. Za to kuciste nismo gledalo, ali mali servis je radjen pre oko 2000km, gde je menjan filter vazduha, jedino da se nije on sjebao, ili zagusio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekom logikom nema poente da izbacuje air flow temperature i da kvar bude u MAF senzoru (osim ako nisu integrisani u sta sumnjam jer je skuplje) kao ni da je u problemu filter vazduha. 

Pre mislim da je MAP senzor problem (mass air pressure - tj boost pressure sensor). Mislim da on ima integrisan senzor za temperaturu. Jedino da nema veze sa temperaturom rashladne tecnosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

Nekom logikom nema poente da izbacuje air flow temperature i da kvar bude u MAF senzoru (osim ako nisu integrisani u sta sumnjam jer je skuplje) kao ni da je u problemu filter vazduha. 

Pre mislim da je MAP senzor problem (mass air pressure - tj boost pressure sensor). Mislim da on ima integrisan senzor za temperaturu. Jedino da nema veze sa temperaturom rashladne tecnosti...

Guglao sam sad kako izgleda mass air sensor, i mislim da je integrisam na protokomer, tj to je onaj deo gde ide dzek u njega ako se ne varam? To je sve zajedno na protokomeru, a kontam da je to ta skuplja varijanta jer novi boshov je oko 12 000. 

 

Da li mogu biti problem creva na turbini? Da nisu negde flisovala, i da pustaju vazduh, iako se nista ne cuje da sisti. 

 

Ne znam koliko mi je pametno da dugo vozim ovako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad, kod mene na bravu (verovatno i na stilu, pa tim zakljucujem i na Idei) da je MAP senzor odvojen od MAF senzora i izgleda drugacije. (prilog slika). Kod Brava je maltene malo ispod odvoda zavodu u centralnom delu iznad motora. Logicno mi je jer zamenom protokomera nisi dobio nista, greska je ostala, a auto normalno ide. 

To je moje nagadjanje. Ako imas šiftu/kod problema koji ispisuje dijagnostika dosta bi pomoglo da "lokalizujemo" kvar. 

 

Svakako bi sačekao još stručnije kolege da se jave. @Ivan

U principu taj senzor ulaznog vazduha neočitava tačnu temperaturu istog.  Mislim da se po netu nalazi kao air intake temperature sensor i uglavnom izbacuje kao MAP senzor. Imaš VIN za svoj auto (br šasije) pa ukucaj u ePer radi provere kompatibilnosti dela. U principu mislim da je ovaj broj dela: 77363792

unnamed.jpg

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR. EGR. EGR.

 

Zatvaranje, gasenje, eliminisanje, sta god...

 

PS - Svako prijavljivanje problema sa protokomerom ili ti MAF senzorom (ako je problem u njemu) MORA da se pokaze i losim radom motora. Ako automobil radi/ide kako treba, i pored dijagnostike koja pokaze "air flow sensor" - nije do njega.

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ISV_01 said:

E sad, kod mene na bravu (verovatno i na stilu, pa tim zakljucujem i na Idei) da je MAP senzor odvojen od MAF senzora i izgleda drugacije. (prilog slika). Kod Brava je maltene malo ispod odvoda zavodu u centralnom delu iznad motora. Logicno mi je jer zamenom protokomera nisi dobio nista, greska je ostala, a auto normalno ide. 

To je moje nagadjanje. Ako imas šiftu/kod problema koji ispisuje dijagnostika dosta bi pomoglo da "lokalizujemo" kvar. 

 

Svakako bi sačekao još stručnije kolege da se jave. @Ivan

U principu taj senzor ulaznog vazduha neočitava tačnu temperaturu istog.  Mislim da se po netu nalazi kao air intake temperature sensor i uglavnom izbacuje kao MAP senzor. Imaš VIN za svoj auto (br šasije) pa ukucaj u ePer radi provere kompatibilnosti dela. U principu mislim da je ovaj broj dela: 77363792

unnamed.jpg

Dijagnostiku sam radio pre par nedelja , pa se ne secam bas greske, tj sifre, ali mislim da je bila ***p0101**** i u nastavku pisalo air flow temperature. 

 

Probacu da lokalizujem gde se nalazi map senzor pa cu videti sa majstorom da i to zamenimo a da vratimo protokomer koji je izgleda bio ispravan. 

 

Svakako probacu i sa zatvaranjem ili ciscenjem EGR ventila.

 

Mnogo vam hvala svima na pomoci, javicu se kada resim problem i ako ga resim.

10 hours ago, Milutinac said:

EGR. EGR. EGR.

 

Zatvaranje, gasenje, eliminisanje, sta god...

 

PS - Svako prijavljivanje problema sa protokomerom ili ti MAF senzorom (ako je problem u njemu) MORA da se pokaze i losim radom motora. Ako automobil radi/ide kako treba, i pored dijagnostike koja pokaze "air flow sensor" - nije do njega.

Hvala na sugestiji i novom prenetom znanju, svakako cu pogledati oko EGR ventila da se to resi. 

 

Javljam se nakon sto resim problem. Pozdrav 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoja Fiat idea je prva generacija multiJet masina, to sam pisao xx puta na forumu. Imao sam je 3 god.

Kod nje se EGR mora softwerski iskljuciti. Izvaditi komp, prikaciti na racunar i srediti. Rade to u NS-u i ne kosta puno. Odradi to i resices problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,

 

kvar je resen. U pitanju je bio egr ventil koji je vec bio zatvoren, odnosno zagusen. Nakon ciscenja uspostavila se ravnoteza protoka vazduha i vise se kvar ne pojavljuje.

 

Zelim jos jednom da se zahvalim svima, koji su odvojili svoje vreme da odgovore i pomognu. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...