Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Izuzetno sam miran i nisam nestrpljiv, ne mogu vise pregoreo sam za ovih godinu ipo (verovao sam svo vreme da je neka glupost, nadam se da ce tako i biti sutra kad centriram trap). Ono sto znam sig je da se volan mnogo lepse ponasa. Ne znam kako da opisem. Volan  jako lose stoji sredina je na 45 stepeni udesno tako da ono stoji kao pijan. Videcemo sve sutra pa ako Bog da da se  pozdravimo sa tim problemom i da ovom forumu ovo ostane u amanet od mene -_-

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vagenovac said:

Boktemazo, novi bravo star 15g, jos par godina i punoletan, a jos uvek je previse nov model za otpade iako se kod nas fiat vozi za sve pare... Tuga

Ovaj konkretno je bio 2013., a trazio se isti broj centrale. Generalno po otpadima najvise dovlace i kupusaju prve serije Brava i 1.9 dizele. Ako ti zatreba nesto karakteristicno za restyle (tipa farova ili nesto za novije motorizacije), vec je dosta ogranicenije. Bas sa Andrejom pricam pre neki dan, apropo ovoga sto pominjes - sto je jos gore, oni kao da su vecinom jos u vremenu Stila i 147.

Delta i Bravo su em ukupno slabije prodavani, em ih i kod nas ima dosta manje. Delta jeste egzoticnija, ali ni Brava nema ni priblizno kao npr. kao Stila tamo pocetkom prosle decenije. Dodatno sto je i dosta stvari ispeglano sto se kvarova tice, sigurno da i ovi po otpadima imaju svoju racunicu. Moze da se iscacka, ali uz dosta vise truda nego ranije za Stilo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam za centrale sve skinute sa Bravaca 2007, tako da je @Ivan skroz u pravu sto kaze u postu iznad. Steta za bravca sto se tako malo proizveo... Po otpadima ako se trazi nesto konkretno za restyle sigurno je problem poprilican pronaci a i cena je sig paprenija. Da ne spominjem kad ti treba neki deo TJET motora... Osim kod Makija u Klenku ostali samo odmahuju glavom

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i pricam iz iskustva sa oba modela.

Stilo sam imao jos dok se kod nas mogao na prste prebrojati, a posle sam svedocio i njegovoj "eksploziji" :D na ulicama 6-7 godina iza, tamo od 2012.

Tako se kretala i ponuda delova, dok Bravo kod nas nije prosao ni priblizno tako kao polovnjak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde sto je lose prosao, nije ni na nekom glasu Bog zna sta... A po meni je mnogo bolji od stila i za pare nudi bas dosta i sto se motora tice i sto se opreme i izgleda tice. E sad izgleda da drugi ne misle tako pa kupuju trule golfove sa losim glavama i slicno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabari su sami krivi za svoju reputaciju u Evropi, pa i kad naprave korektan model. Ako vec pricamo o Compact klasi, videces koliko ce tek ovde biti prisutan Tipo, dovoljno ti govori interesovanje nas entuzijasta i forumasa za isti. A u maju ce i taj aktuelni model napuniti vec 8 godina. Cak i ja kao ljubitelj Italijana sam sasvim slucajno natrcao na ovaj malo interesantniji primerak, ali vec sam se video u drugoj grupaciji zbog ponude modela takva kakva jeste. Ako slucajno ne iznenadi neka Alfa od zadnjeg sto su izbacivali, to ce sa iducim autom verovatno i biti slucaj. Mozes misliti tek onda izbor ostalih ljudi, koji nisu ljubitelji njihove istorije, dizajna, sporta, motorizacija kao mi ovde...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trap centriran i konacno imam pravu sliku sta se sa autom desava, a slika nije bas lepa. Evo ovako auto ne vuce vise u stranu kao sto je vukao, na malim i srednjim brzinama je savrsen. Ali ima jedno ali non stop mi pali Hazard Lights cim stisnem papucicu malo jace i tockovi proklizavaju i pali se abs ali kao da ne radi dobro auto plese po putu malo levo malo desno, prosto ne zna gde ce kad stisnem kocnicu. Ne znam kako Esp funk dok se ne koci ali kod mene kao da ga nema u voznji nekako ne znam kako bi objasnio. Ali samo kocenje u 80% slucajeva znaci abs koji ne zna gde ce i hazard lights i totalna zbrka sa autom gde ce, do duse sada se ne borim toliko sa njim vec on sam plese dok ne uspori na malu brzinu pa je to onda lako kompezovati. Sve mi deluje da je kod mene Modul zavrsio svoj posao. Sve ovo nisam mogao videti do sada jer je vukao u stranu i nije bio zategnut kao sada. Trap inace sve u zelenom nema problema nikakvih. Ali neverovatno mi je da i na mokrom i na suvom pali hazard lights a ne stiskam jako kocnicu. Bukv non stop 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, horvat said:

Jesi probao na ravnom putu? Bez rupa, talasa, uvijanja itd? 

Da probao sam, cim se upali abs auto ne zna gde ce, kao da se gubi dok pokusava da kompezuje proklizavanje ili sta vec

 

Nisam probao @Ivan Brava ali sam sig da ne pali abs tako lako cim pipnes kocnicu kao kod mene. Uglavnom def je auto pogubljen dok koci, e sad ne znam Esp kako funk ali verovatno i on ne radi kako treba 

 

Napredak je vidljiv u tome sto ne bezi u levo vise kao nekad jer je sad puska u trapu ali ipak plese dok radi Abs. Opet kazem mozda i Esp ne radi kako treba ali ne znam kako on funk pa ne mogu da tvrdim 

 

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

ESP se jako retko aktivira, a ABS u zavisnosti od situacije, guma, podloge ...

 

A i kad se aktivira tj. dok radi, ne sme da bude nikakvog šovrdanja, odstupanja od putanje ni slučajno. Jer upravo to mu je posao, da spreči blokiranje točkova prilikom kočenja odnosno omogući upravljanje i izbegavanje prepreka tokom kočenja. Znači oseti se lagano pulsiranje na papučici i čuje "drndanje" kad se aktivira, al' mora apsolutno da zadrži pravac, ukoliko ne skrećeš, naravno.

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa onda @Rasta moj abs ne radi 

Da imam F1 gume bez sare na blagi potisak papucine ne sme da upali abs a on pali i Abs i sva 4 

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Rasta said:

Radi, ali očigledno loše radi...

Ovo je mozda i najbolji odgovor na to kako moj auto koci prilikom proklizavanja (ako se tako moze nazvati blago kocenje pri brzini od 50kmh ili manje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami moras dooobro da nabodes kocnicu da bi aktivirao ABS i ESP... ESP je za proklizavanje, tako da verujem da se upali jer ABS blokira tockove a on sam ne zna gde da raspodeli silu kocenja jer neki deo u ABS modulu ne radi svoj posao... Mozda zato i plese. 

 

Pisem nako laicki, mozda se neko i nasmeje.. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, Branislav said:

Nisam probao @Ivan Brava ali sam sig da ne pali abs tako lako cim pipnes kocnicu kao kod mene.

ABS ne secam se da se ikada aktivirao, sem kada sam se zezao po snegu i ledu. Kada ostrije prikocim na asfaltu, naravno da drzi pravac bez problema. I kada se aktivira ABS (na klizavom), secka pedala i opet drzi pravac.

ESP ti je dinamicka kontrola stabilnosti koja se pali kada pneumatici krenu da gube prianjanje, uz signalizaciju na tabli (zuti trouglic sa strelicom okolo).

Posto me mrzi da opet kuckam, evo da ponovim svoje skromno misljenje i 3. put :) :

On 1/11/2022 at 11:42 PM, Ivan said:

Setices se da sam ti u prvoj prici na druzenju rekao da je moguce da je nesto oko centrale ili kocionih creva/sape, u restyle je to peglano. Bravo ima EBD (raspodelu sile kocenja), u visim verzijama asistenciju pri kocenju (pojacava silu pri prepoznavanju naglog kocenja), ASR moze da automatski koci tocak ukoliko prepozna proklizavanje suprotnog, meni je sumnjivo ako se (kako kazes) nepotrebno pale Hazard Lights, itd., itd...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se ESP leti pali samo kad preteram s gas ... i sad zimi kad ga zaebavam ponekad po snegu (opet gas) :lol:

 

Al' što je nizaaak ... ovde slabo čiste a ume lepo da padne, i kad se naprave kolotrazi u snegu, pa se još zamrzne bljuzga u sredini ... osećam da ostaje crni trag iza dok šucpleh-plastika drlja po njoj ... :mellow:

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno nesto nije uredu sa Abs/Esp modulom i moracu da ga menjam, neverovatno je da tako nesto moze tako da se pokvari i da ti upropasti 20000km voznje... Neverovatno ali istinito, Grande nikad sa kocenjem i Abs nije imao problem, ovaj me sahrani. Nista trazim modul posto svi pasu ne bi trebalo da bude problem samo cenu da nadjem povoljnu i da se pomolim po ko zna koji put. Cudi me da Bosch napravi modul abs koji se pokvari ali eto i internet kaze da je to moguce stoga ostaje modul kao poslednja stanica mog putovanja 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obzirom da se situacija po svemu još i pogoršala a znajući da je vrlo izvestan epilog sa zamenom sentrale ne košta te ništa da probaš jedan "hard reset".

Ako ni to ne pomogne, ja bih još preko dijagnostike proverio "steering angle" pa ako nije kako treba tu potražio rešenje problema.

Doveo bih točkove u nulu sa upravljačem jer je to jedan od uslova rada sistema kontrole proklizavanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, Mijailović P. said:

Obzirom da se situacija po svemu još i pogoršala a znajući da je vrlo izvestan epilog sa zamenom sentrale ne košta te ništa da probaš jedan "hard reset".

Ako ni to ne pomogne, ja bih još preko dijagnostike proverio "steering angle" pa ako nije kako treba tu potražio rešenje problema.

Doveo bih točkove u nulu sa upravljačem jer je to jedan od uslova rada sistema kontrole proklizavanja.

Probacu to nije sporno mada mislim da mi ne gine zamena centrale. Fakticki problem se nije pogorsao nego je dosao do izrazaja jer sada nema sta da mi odvalaci paznju 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, MiloshBg said:

Mozda sam prevideo negde u temi, ali te moram pitati. Jel si pokusao da raskacis abs? 

Nisam ali bi voleo da probam. Kako da ga raskacim? Samo dzek ispod haube?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dovoljno je da raskacis senzor samo jednog tocka i nista nece raditi, ni abs, ni esp. Kada dignes haubu, onako gore negde u cosku (blize kabini) bi trebalo da se nalazi. Spoj bi trebao da bude bas negde kod koseva i samo otkacis, mozes i dok radi auto, nema problema, i vidis da li ce ti se popaliti lampice na tabli i ako je to to, probaj tako, ali budi oprezan jer meni se recimo Giulietta zanosila bez toga. Ali ne na nacin na koji se tebi desava, nego zadnjicom, kao da sam povukao rucnu... 

 

edit: kasnije kad budes spojio, moras da ugasis i upalis auto opet da bi ti radio abs/esp :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...