PremieRacing 5297 Posted January 5, 2022 Reglaža... 1 1 Mijailović P. and Branislav reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 Zar mislis da nisam bio par puta na reglazi? Sve u zelenom bude auto ne vuce u stranu u voznji zna @ISV_01 probao je, samo prilikom kocenja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 (edited) Kopka me to sto se cuje lupanje u zadnje vreme tako da tipujem na letvu koju moram skinuti cim reg auto. Bukv jedina stvar koja nije ispitana @Mijailović P. Bio sam i na reglazi i na optici i tamo gde me je Horvat slao na svuda. Auto ide pravo kao strela i ne vuce u stranu dok se ne primeni sila na prednje tockove, eto unazad uopste ne pomera volan dok kocim Edited January 5, 2022 by Branislav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted January 5, 2022 Branislave brate, Jope' neki fantomski kvar. Ajmo redom. Kada stisneš papučicu kočnice, točak ima tendenciju da krene u nazad osno u odnosu na geometriju auta. Ako su veze između karoserije i viljuške/lafete loše, točak krene ka spoljnoj strani, auto zabada i vuče u stranu. Loš kraj spone slično uzrokuje. Letva se tako ne manifestuje. Imao bi trešenje pri većim brzinama i ne bi auto vukao uvek u istu stranu. Zavislilo bi od stanja puta i načina vožnje. Distribucija sile kočenja može i uglavnom je pravi uzrok opisanih simptoma i kada je auto geometrijski u optimumu. Na kraju, ja više ne znam šta si sve uradio ali kreni polako ispočetka. 2 1 djomla, MS PK and Branislav reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 (edited) Promenio sam na trapu sve sto postoji, znaci obe viljuske, stabilizatore, amorte, solje, opruge. Nisam dirao letvu, kraj spone i balans stanglu. Znaci sve sam uradio i nema poboljsanja nikakvog kocnice su uradjene i napred i nazad cak sam i kljesta menjao zadnja. Nazad seleni i amorti menjani. Kada stisnem kocnicu volan odmah krece u levo da se pomera naravno u zavisnosti koliko jako stisnem kocnicu toliko jako se i on pomera, ako seckam onako stiska brzo on se pomeri pa stane dok opet ne stisnem. Auto ima tokom kocenja nenormalnu tendenciju da ide iskljucivo u levo, ja bi cak rekao da se uvija u tu stranu ne znam kako bih to opisao, ako okrenem volan u kontru dok kocim on nece ici u stranu jer ga na volanu vracam. Ali je to dosta nesigurno i neuverljivo Edited January 5, 2022 by Branislav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted January 5, 2022 Meni se tako ponasala libra prilikom ubrzavanja. Nabijes gas, auto ubrzava i vuce na levo, pustim gas, vrati na pravac. Veca je zategao srafove na levoj viljusci i auto se ponasao normalno posle toba. Mozda ti ova informacija nesto znaci... Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted January 5, 2022 Znaci ajd da probamo ovako, slikovito, uprosceno. Kada ides napred, stisnes kocnicu, pod pretpostavkom da oba prednja kljesta rade isto (ista sila kocenja), tada se desava sledece : tezina auta se nabija na prednja dva tocka i u tom procesu, stiskaju/sabijaju sve sto je savitljivo. A sta je sve savitljivo? Gledano od spolja ka unutra, to su guma/pneumatik, opruga, amortizer, silen blok... ne znam sta jos? Balans stangla u toj situaciji ne pruza otpor. Solja amortizera isto mislim da ne radi u toj situaciji, samo drzi gornji deo amorta u mestu (ona se okrece kad okreces volan). Iz nekog razloga, tebi se leva strana lakse sabije i onda iako je ista sila kocenja, ona prva udje unutra/ode gore i volan se okrene. Eto, iz svega navedenog, meni se cini da je situacija takva kakvu sam je opisao, ali naravno, ne mogu da znam iz ove pozicije... Druga, jednostavnija pretpostavka bi bila da prosto nije ista sila kocenja, sto bi mnogo pojednostavilo situaciju, ali to kazes da si proverio i da je ista. Treca potencijalna mogucnost koja mi pada na pamet: mozda je ista sila kocenja na oba prednja tocka, ali mozda momenat hvatanja nije isti? Mozda iz nekog razloga desni okasni u odnosu na levi. Ne znam da li si diskutovao o tome sa ljudima sa tehnickog pregleda gde si merio silu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Šajbi 43 Posted January 5, 2022 (edited) 3 minutes ago, horvat said: ali mozda momenat hvatanja nije isti? Mozda iz nekog razloga desni okasni u odnosu na levi. Mislim da bi se ovo dešavalo ako mu je oštećeno ili zapušeno crevo kočionog fluida, ali bi se nakon kratkotrajnog kašnjenja izjednačilo i vozilo bi skretalo samo u prvom trenutku kočenja. Edited January 5, 2022 by Šajbi 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 (edited) Bio sam na tehnickom i nasli su problem u zasnjim kljestima koja su blokirala, za prednja su mi rekli da su savrsena sto se grafikona tice. Ja sam zadnje sanirao i sad je to ok. Kada idem 40km na sat auto se napred naginje ravnomerno dok kad idem 130 on krene da se uvija i bezi u levo. Postavljo sam u temi grafikone a i imam ih u kolima ja mislim. Sad ako kraj spone ima lufta da li je moguce da toliko vuce u stranu na velikim brzinama? Evo ga grafikon za prednje, nema ni kasnjenja ni odstupanja Edited January 5, 2022 by Branislav Quote Share this post Link to post Share on other sites
spaad 240 Posted January 5, 2022 Bilo kakav luft na letvi volana i njegovim delovima se oseti stalno. To su kočnice ili vešanje. Nema treće. To što je rađeno , ne znači da je i uraćeno kako treba. Proveri sve ponovo. 2 1 Branislav, djomla and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted January 5, 2022 18 minutes ago, Branislav said: Evo ga grafikon za prednje, nema ni kasnjenja ni odstupanja Ovo je dobar grafikon. A imas nesto sa treskalice? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 Nemam sa treskalice jbg, posle nje sam menjao sva 4 amortizera i to je bilo to. Medjutim i nakon svega sto sam menjao nista se nije poboljsalo ni 2% bukv pola stvari sam menjao bez potrebe Quote Share this post Link to post Share on other sites
spaad 240 Posted January 5, 2022 (edited) Proveri glavni kočioni i abs uređaj na njemu. Nemam pojma kako se zove tačno, ali kolega na korsi je imao takav problem. Zamenio i tačka. Znaće stručni ljudi ovde na šta mislim. Srećno. Edited January 5, 2022 by spaad 2 Mijailović P. and Branislav reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 Sta mu se tacno desavalo na korsi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
spaad 240 Posted January 5, 2022 Kad naglo koči ide na stranu. Ovo nije radilo kako treba. 1 Branislav reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 Kako to nije mi jasno a sile kocenja podjednake? Quote Share this post Link to post Share on other sites
spaad 240 Posted January 5, 2022 (edited) Pa nisu oni merili kod naglog kočenja. Da, jesu ? To oni rade polako da ne aktiviraju ABS. Ovo propušta i reguliše pritisak kod naglog kočenja i proklizavanja. Edited January 5, 2022 by spaad 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 Ok ja razumem to ali meni pomera volan i pri blagom kocenju, sto kratkim sto kontinuiranim. Do duse padalo je meni na pamet to ali ono sta znam nisam isao da proverim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
spaad 240 Posted January 5, 2022 (edited) Proveri ovo, komplet kočnice i prednje vešanje još jednom. Ne kupuj ništa dok se ne utvrdi šta se dešava. Edited January 5, 2022 by spaad Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted January 5, 2022 Nisam utvrdio vezu, mada mi se javlja da je negde spominjano sledeće. Proveri na dijagnostici koliko je odstupanje upravljača u odnosu na točkove, odnosno ima li razlike u % između točkova i senzora ugla upravljača. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 4 minutes ago, Mijailović P. said: Nisam utvrdio vezu, mada mi se javlja da je negde spominjano sledeće. Proveri na dijagnostici koliko je odstupanje upravljača u odnosu na točkove, odnosno ima li razlike u % između točkova i senzora ugla upravljača. Videcu to sa Ivanom kad budem u zemunu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 721 Posted January 5, 2022 Jedan detalj sam zaboravio da napomenem, kada malo agresivnije kocim i on krene da se gubi u stranu upali sam sva 4 zmigavca dok drzim pedalu, eto mozda to nesto znaci a zab sam da spomenem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted January 5, 2022 Kod mnogih vozila se automatski pale 4 zmigavca cim se aktivira ABS. 1 Branislav reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted January 5, 2022 31 minutes ago, Branislav said: upali sam sva 4 zmigavca Hazard lights, sto kaze dale, paljenje i treperenje zadnjih kocionih svetala i migavaca u slucaju naglog kocenja. 1 Branislav reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5297 Posted January 8, 2022 On 1/5/2022 at 12:34 PM, Branislav said: Zar mislis da nisam bio par puta na reglazi? Sve u zelenom bude auto ne vuce u stranu u voznji, @ISV_01 samo prilikom kocenja Nisam uopšte mislio da radiš reglažu već da ti dobar majstor na reglaži proveri trap do detalja. A ovo sa ABS centralom i glavnim kočionim što je neko pomenuo, ima smisla... Quote Share this post Link to post Share on other sites