Jump to content
FAS Goran
Sasa_NS

Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)

Recommended Posts

Razmišljam da idem na belog sedana u Lounge opremi i da doplatim ono automatsko kočenje - moderan auto više nekako ne mogu da zamislim bez toga - a doplatio bih takođe i za zatamnnjena stakla (to je samo 100€) tako da bi ta crno- bela kombinacija mogla jako lepo izgledati, plus beli auto deluje i nekako veći. :D Što se tiče doplata, radije bih dao tih 350 evra za sistem aktivne bezbednosti nego 400 evra za metalik boju. :)

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sasa_NS

Koliko će ti to realno koristiti? Koliko sam čitao nije među najboljim rešenjima u konkurenciji. Meni bi lično to dosta smetalo u vožnji, bar mislim.?  Q7A paket je po meni jedino vredan doplate, izuzev jačih motora na Lounge. Nav, Mirror, usb koji puni telefon, verovatno i dab. Ovo je po meni trenutno mnogo korisnije od toga da ti auto sam koči do 50km/h. Opet, tvoj je izbor.

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spaad

Imam u firmi RAV4 hibrid nekih godinu dana koji ima takav sistem (doduše sigurno napredniji) i već nas je jednom spasao čukanja u koloni i od tada sam poželeo da tako nešto imam u autu. Jako korisna stvar u kreni-stani situacijama, kolonama, pri korišćenju telefona (nažalost, zbog njega se to najčešće i dešava) i u drugim situacijama kad ti nešto jednostavno odvuče pažnju ili si dekoncentrisan. Auto sa takvim sistemom tada mnogo brže odreaguje nego što bi bio sam u stanju. Preko 50 km/h mi realno i ne treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 ima jedan od najboljih sistema za automatsko kočenje (u ovom testu dole su pešaci u pitanju).

Fiat Tipo je neka sredina (da kažemo) kad je taj sistem u pitanju, tako da u RAV4 sistem sigurno bolje radi nego u Tipu. Najgori je BMW X1 gde taj sistem uopšte ne radi.

Mitsubishi Outlander je u jednom prolazu pregazio pešaka i bio bi najgori...da nije BMW-a X1 koji je u sva tri prolaza pregazio pešaka:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78641-bmw-x1/

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hatch čiji si snimak NCAP testa stavio ima opciju doplate i adaptivnog tempomata, dakle ima i integrisan radar, tako da taj sistem mora korektno raditi. A dok ja realizujem kupovinu sedana nadam se da će to biti dostupno i za njega. Uostalom taj sistem aktivnog kočenja mora od 2020.te da ima svaki nov auto koji se prodaje u EU, pa se nadam da će to biti slučaj i sa Tipom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto na testu ima full opremu  PACK SAFETY A (Adaptive cruise control (acc) + autonomus emergency braking city + speed limiter) , ako sam dobro pročitao? Zato je i dobio 4 zvezdice u odnosu na onaj bez opreme koji je dobio 3. Samo u sedan ide  PACK SAFETY (Autonomus emergency braking city +speed limiter )

Kako god, samo sam hteo da pomognem. Mislio sam da sad kupuješ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav... od pre 20 dana sam vlasnik Fiat Tipa 1.4 Forte i do sada sam uglavnom upoznao mogucnosti auta... Ostaje mi samo jos da otkrijem kako da podesim gradsku kocnicu. U meniju sam podesavao sve tri opcije (daleko, srednje i blizu), ali na parkingu pri brzini vecoj od 10 km/h nisam uspeo da podesim da se aktivira gradska kocnica pri nailasku na prepreku (veca kartonska kutija). 

Da li ima jos neka opcija ili..... treba jos nesto podesti? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Tipis@Novajlij@ said:

...ali na parkingu pri brzini vecoj od 10 km/h nisam uspeo da podesim da se aktivira gradska kocnica pri nailasku na prepreku (veca kartonska kutija). 

Da li ima jos neka opcija ili..... treba jos nesto podesti? 

Nije potrebno da se bude samo iznad 7 km/h da bi sistem reagovao, već i da prepreka ima odgovarajuće gabarite da tako kažem.

Sistem ne registruje pešake, životinje ili druge prepreke koje se nalaze u pravcu kretanja vozila, ili suprotno. Tu kutiju sistem u najboljem slučaju vidi kao životinju. Sistem je pomoćni, pomaže vozaču da izbegne direktni udes sa vozilima koja se nalaze ispred njega. Ne zamenjuje vozača i svakako nije sistem za pomoć prilikom parkiranja.

Znam i da na npr. Superbu starom par godina isto ne registruje kartonsku kutiju. :) 

 

Ne treba se oslanjati na njega, tj. čekati po svaku cenu da on sam koči. Kao što kažu u vlasničkoj knjižici ''nemojte čekati upozorenje o direktnom udesu da biste smanjili brzinu: u slučaju da ne stanete na papučicu kočnice može doći do udesa''.

Zvučni i vizuelni signali koje ste verovatno nekada do sada primetili su vam dovoljan dokaz da sistem radi...a, i to što ne sija njegova greška. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro, shvatio sam da je to samo pomoc vozacu i da se ne treba oslanjati na nju...ali to sam znao i pre postavljana pitanja. 

Da li neko moze konkretno da mi kaze da li se vrse podesava samo u meniju TRIP-a (dalje, srednje i blizu) ili je potrebno jos nesto aktivirati...

Da li je neko imao "situaciju" i kojoj se ovaj mehanizam aktivirao? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Tipis@Novajlij@ said:

Da li neko moze konkretno da mi kaze da li se vrse podesava samo u meniju TRIP-a (dalje, srednje i blizu) ili je potrebno jos nesto aktivirati...

Klik OVDE. Od 75. strane vlasničke knjižice:

 

Full Brake Control se može isključiti (a potom ponovo uključiti) preko menija na instrument tabli. Sistem se može isključiti i kada se kontakt brava postavi u položaj MAR. Status sistema se može izmeniti samo kada je vozilo zaustavljeno.

 

Full Brake Control može se podesiti preko menija, odabirom jedne od 3 sledeće opcije:
- Sistem uključen: sistem (ako je aktivan), osim vizuelnih i zvučnih upozorenja, vrši i ograničeno kočenje, automatsko kočenje i dodatnu pomoć u fazi kočenja, ako vozač ne koči dovoljno u prisustvu potencijalnog čeonog sudara sa vozilom ispred;
- Sistem delimično uključen: sistem (ako je aktivan), osim vizuelnih i zvučnih upozorenja, vrši i ograničeno kočenje, automatsko kočenje ili dodatnu pomoć u fazi kočenja, ako vozač ne zakoči dovoljno ili uopšte ne zakoči u prisustvu potencijalnog čeonog sudara;

- Sistem je isključen: sistem ne isporučuje ni vizuelna i zvučna upozorenja, ni automatsko kočenje i dodatnu pomoć u fazi kočenja. Znači sistem ne pruža nikakvu signalizaciju mogućeg sudara.

 

Aktivacija / Deaktivacija
Ako se pravilno uključi preko menija, Full Brake Control se aktivira se prilikom svakog pokretanja motora.

Sistem je aktivan samo ako:
- je pravilno aktiviran preko menija;
- je kontakt brava u položaju MAR;
- je brzina vozila između 7 i 200 km/h;
- sigurnosni pojasevi prednjih sedišta su vezani.

 

Promena senzibilnosti sistema
Preko menija može se izmeniti senzibilnost sistema biranjem jedne od sledeće tri opcije: "Near", "Med" ili "Far". Za izmenu podešavanja pogledajte ono što je navedeno u dodatku Uconnect 5" o 7" HD.

 

Podrazumevana podešena opcija je "Near". Ovo podešavanje čini da sistem obavesti vozača o mogućem sudaru sa vozilom ispred onda kada je ta razdaljina smanjena. Ovo podešavanje daje vozaču manje
vremena da reaguje u odnosu na vreme za opcije "Med" i "Far", u slučaju mogućeg sudara, ali omogućava dinamičniju vožnju automobila.

Kada se senzibilnost sistema podesi na "Far", sistem će obavestiti vozača o mogućem sudaru sa vozilom koje je ispred njega kada se to vozilo nalazi na većoj udaljenosti. Time se ostavlja mogućnost da se ograničeno i postepeno pritiska kočnica. Ovo podešavanje omogućava vozaču puno vremene da reaguje kako bi se izbegao mogući sudar.

Promenom ove opcije u „Med“, sistem će obavestiti vozača o mogućem udesu sa vozilom ispred onda kada se nalazi na standardnoj razdaljini, srednjoj između dva moguća podešavanja.

 

Podešavanje senzibilnosti sistema pamti se u memoriji prilikom gašenja motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...