Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - performanse & način vožnje

Recommended Posts

6 minutes ago, italiano said:

@Ivan

Ili bolje otvori temu: " Očajne performanse motora 1.4 Fire 16v/95ks" :pirate:

Bezveze je ovakvo pisanje. Nema Forum od toga koristi.

100 puta je već napisano da se treba praviti razlika između motora (performansi), i auta (performansi)...jer isti motor u različitim autima ne daje iste performanse auta.

I sve ovo ti odlično znaš, pa zašto onda uporno odgovaraš na nešto što niko nije pisao (da je 1.4 16v motor loš)?

 

Nema 1.4 16v loše performanse, nego npr. Fiat 500L sa tim motorom. To je moj stav.

Tvoj stav je da 500L sa tim motorom ima odlične performanse jer si, kako kažeš, prezadovoljan.

Šta utiče na naša dva različita stava o istom autu? Utiču karakteri, lične želje oko toga klako auto treba da ide, prethodna vozačka iskustva...i 1.001 faktor. 

 

Baš zato što nije moguće svima udovoljiti, fabrike i prave isti auto sa različitim kombinacijama motora/menjača. Pa, čak i sad kad se prelazi na struju, opet postoje i postojaće isti auti na struju sa različitom snagom/ubrzanjima...i jedni će biti skuplji od drugih.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, italiano said:

Nemam nista licno protiv tebe, moj predlog shvati kao konstruktivan.

Ni ja protiv bilo koga, niti bilo koje motorizacije :D .

Opet ti kazem - vrati se unazad i pogledaj da je cela prica bila odgovor na 3 stvari koje su drugi pokrenuli ili potencirali. A ja sam sigurno zlurad, pa svakih par dana "pecam" nekoga za raspravu. Ili npr. mislis da mi je super sto sam ko zna koliko puta do sada postavljao neki sadrzaj, a onda ti dodje neko i kaze da to ne postoji :) ? Voleo bih da zamenimo mesta na par nedelja, pa da onda cujem komentar. Zao mi je sto totalno pogresno tumacis apsolutno dobronameran pristup i necije zanimanje za tehniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

A ti kao ne kapiras da je to bila sala???

Evo samo na ovoj stranici njih nekoliko je napisalo da taj motor ne valja...

Da li smo na istom forumu???

@Ivan

Ok, a kako ti onda ne dosadi?

Meni jeste...

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, italiano said:

jer zeli da kupi Tipo ili 500L, i ima novca za jeftiniju, citaj baznu, motorizaciju.

Sta ocekuje da ce naci? Kvarove, potrosnju, udobnost, prostranost, odrzavanje, ili dijagrame koji ga porede sa jacim verzijama???

Ja bih od ozbiljnog foruma očekivao baš sve to!

Možda je bolje da pročita naručen tekst nekog "novinara" i očekuje čuda?

Ja sam recimo godinu dana doživljavao i prijatne i neprijatne situacije sa 1.6vvti, iako sam imao dve test vožnje, u dva različita grada i u različitim uslovima!

Nažalost retko kad od nas ima love ili želi da da toliki novac za auto koji bi želeo da vozi, te pravimo kompromise! Zato je važno da izvagamo čega ćemo se odreći!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, italiano said:

Evo samo na ovoj stranici njih nekoliko je napisalo da taj motor ne valja...

A, realnost tih postova je:

 

On 1/1/2021 at 9:00 PM, debelizmaj said:

Inace, 1.4 motor je raga, trpi sve i nikad nisam imao probleme sa njim.

1 hour ago, neshaoct said:

1.4 16v atmosferac je odličan.

1 hour ago, horvat said:

nigde nije napisano da je taj motor los, da je za izbegavanje, pogotovo u smislu pouzdanosti i neke svoje svrsishodnosti...

1 hour ago, Ivan said:

Niko nije napisao da je motor los, sto se tesko moze reci i za bilo koji motor grupacije u zadnje dve decenije.

50 minutes ago, MS PK said:

Nigde niko nije pisao da je motor los kako si shvatio, pisano je samo da je losiji izbor za neki model auta, opet u smislu performansi koje taj auto nudi sa tom motorizacijom. Znaci motor je dobar...

48 minutes ago, horvat said:

Motor nije los, niti za izbegavanje. Ima dovoljno snage da uopste moze da nosi tu karoseriju, logicno, cim se uopste ugradjuje...

40 minutes ago, bane1321 said:

Pri tom nikad nisam rekao da je taj motor loš, kao ni 1.4 fire koga imamo na službenim 500l-ovima i da je dobro što su nuđeni na našem tržištu, jer su modeli bili pristupačniji no sa turbacima...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Kad vec citiras, ne propusti i sve ono lose sto pisem na svakih nedelju dana, "pecajuci" druge :D :

On 1/1/2021 at 7:29 PM, Ivan said:

Niko ovde ne spori da je auto izuzetno upotrebljiv, a s obzirom na cenu i ono sto nudi mozda cak i best-buy medju novim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

 

Pa, citirao sam SVE ljude koje si pomenuo, kao i sebe.

 

Još jednom:

- Performanse motora = jedna stvar. Motor 1.4 16v smatram odličnim motorom.

- Performanse auta = druga stvar. Motor 1.4 16v u Puntu/Pandi/500/Ypsilon daje mnogo bolje performanse auta nego isti taj motor u Stilu/Bravu/Tipu/500L-u.

 

Da li su te performanse auta dovoljne u Tipu/500L sa 1.4 16v motorom? Tebi jesu. Gomili kupaca jesu. :thumbup: 

Meni nisu. Al' baš zato što svaka fabrika zna da će postojati ljudi kojima bazni motor ne daje dovoljne performanse auta, onda pakuju i druge motore ispod haube tog istog auta. Naravno, pakuju, i skuplje naplaćuju te bolje performanse. Tako je jedno poslednjih 100 godina u autoindustriji, a vidimo po ovim novim na struju da će tako biti i u budućnosti.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Nisam pominjao manje modele.

Ajde ovako: koliko vas bi izabralo taj motor da danas kupujete auto?

 

P.S. o da, Ivan je poznat kao najodusevljeniji baznim motorom :D:D:D

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, italiano said:

Nisam pominjao manje modele.

Što nisi kad je isti motor u pitanju? Mis'im, pričamo valjda o motoru ovde, o njegovim performansama?

Treba jasnije da odvojiš priču o motoru, i priču o performansama auta. 

 

1.4 16v odličan motor, i kad se stavi u Punta ili Pandu daje i odlične performanse tim modelima. Sa tim motorom to je bila najjača Panda u ponudi, a i Punto mk.2 (nakon ukidanja 1.8 16v iz ponude) sa tim 1.4 16v motorom je bio najjači benzinac.

Međutim, kad se stavi u teži i veći auto iako motor i dalje ima iste performanse, auto nema jer je sada u pitanju veći/teži/manje aerodinamičan. Zato kod tih modela to nikako nije vrh ponude (kao što jeste kod manjih modela), nego uglavnom početni nivo ponude tog većeg modela.

 

Zna to i fabrika.

Zato uvek pored početne, postoje i jače verzije. Svaka od njih ima svog kupca. Neko ga kupuje jer je najpovoljnija cena. Neko jer novi vozači (njegov sin ili ćerka) i ne može da vozi jači auto u pojedinim državama Evrope. Neko jer mu je veoma bitno što jeftinije održavanje...itd, itd. 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno je neko pitao za Bravo, koji motor izabrati, nekoliki vas je napisalo da je bazni 1.4 za izbegavanje...

@neshaoct

Gresis:

Prethodno napisano:

"Ako mi nadjes da je Ivan samo jednom pohvalio taj motor, u 500L ili Tipu (ne u Puntu!) povlačim reč!"

 

 

 Naravno da je bolji u 2-300 kg laksem autu

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, italiano said:

Nedavno je neko pitao za Bravo, koji motor izabrati, nekoliki vas je napisalo da je bazni 1.4 za izbegavanje...

Nisam video te postove, ali svejedno se slažem sa tim. Naravno, razlog je isti kao kod novog Tipa. Ali, ovde je ta argumentacija posebno jača zbog razlike u ceni kad se kupuje polovnjak.

Kao što znamo, kad se kupuje nov auto ozbiljna je razlika u ceni između bazne i jače verzije. Meri se u hiljadama evra i to samo u odnosu na prvu jaču varijantu, a u odnosu na one još jače ta razlika je i znatna. Međutim, kad se kupuje polovnjak (što stariji to je više izraženo), ta razlika je mizerna.

 

Koliko god ušteda prilikom kupovine novog auta može da opravdava kupovnu bazne verzije motora (naročito na tržištu kao što je naše), toliko ta ušteda ne opravdava kupovinu takve bazne verzije kod polovnjaka koji ionako košta oko 4k evra.

 

12 minutes ago, italiano said:

Naravno da je bolji u 2-300 kg laksem autu

Nije bolji.

Nije ni gori.

Motor je isti.

 

Bolje su performanse auta. Počni više da razlikuješ te dve stvari. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

 

Ja ne bih kupovao nijedan nov auto C segmenta za 10-11-12-13k evra. Naravno, to je samo moj stav i uopšte ne tvrdim da je jedino ispravan, da je nekakva univerzalna istina upisana u kamenu. :thumbup: 

''Namaknuo'' bih još para i kupio polovnu Giuliu, ali ne onu sa 150 konja. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, italiano said:

Tema se non stop ponavlja, i uvek je Ivan sa jedne i neko drugi sa kontra strane.

A moglo bi se i drugacije gledati :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Samo da pitam da li si video da je Debelizmaj pre nekoliko sati predlozio isto sto i ja, tj.da se otvori posebna dijagram-tema?

 

@horvat

Na sta mislis?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, italiano said:

Samo da pitam da li si video da je Debelizmaj pre nekoliko sati predlozio isto sto i ja, tj.da se otvori posebna dijagram-tema?

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - performanse & način vožnje

 

Može da se doda u naslov i 500L, ionako je ista potencijalna priča. :thumbup: Mogu sutra i nešto od ovih postova da prebacim tamo. 

Takođe od ranije postoje teme o tom 1.4 16v u Puntu, ili Stilu...jer se priča o performansama auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kao sto vidim, niko od vas ne bi izabrao baznjak, jel tako?

Da je danas ono što će mi (trebalo bi) biti za 15-ak godina, ja bih

 

Čak bi mi više igrala neka Panda npr. i to ona 1.2, zbog još jeftinije registracije.

Ne zezam se, ali bih u toj situaciji i Sandero 1.2 kupio

 

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stvarno ne vidim sto ga tupimo i dalje :D

 

Jel’ ima kupaca L baznjaka? Ima

Jel’ ima onih kojima ne odgovara? Ima, kupili su nesto drugo.

 

Sto mora svima da se svidja isto?

 

Bitno da vama odgovara to sto vozite i tu se cela muka zavrsava.

 

Ja vozim motor od 125ccm i ok mi je. Steta sto je trom posle 100km/h,  ali do 100 mi se svidja.
 

Nakon kupovine mi je jedno 20 ljudi iz “drustva” prislo da mi objasni sta da uzmem jer to ne valja. Pa  drugi model, motor, menjac, cak i da ga zamenim za elektricni trotinet :lol:

 

A meni smesno, sad ce neko da šacne motor i da zna sta meni vise odgovara. Sve i da zna bolje, odlucio sam i teram svoje :D

 

Ako sutra Ivan izvaci grafik da je taj mogor go*no koje ubrzava 14s 0-100, vozicu ga i dalje i necu da se ljutim. Iznecu moje Mislienje da je ubrzanje ok jer se npr lako provlacini izmedju kola ili je mala duzina motora pa se preticanje brzo zavrsi i kraj rasprave.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, italiano said:

Ajde ovako: koliko vas bi izabralo taj motor da danas kupujete auto?

Za auto težine 1300+ kg - lično nikad. Treba se razgraničiti potreba i želja svakog korisnika i prevashodna namena vozila. ali i toga šta će novi vlasnik "oprostiti autu sa osnovnim motorom u ponudi shodno nekom boljem paketu u mizerno višem cenovnom rangu, posebno ako prelazi iz jačeg". Tipičan primer za to je bio Tipo HB Street. Najbolji best buy koji je mogao da se nađe za te pare kao novi auto. 

Taj auto ide odlično - nenatovaren, samo sa vozačem i eventualno suvozačem, 

 

Da taj auto dobijem na nagradnoj igri ili da mi ga neko pokloni - zadržao bi ga, ali kupio ne. Moji afiniteti nisu toliko oprema, koliko mi je bitno da, kada je natovaren, dam gas i završim obilaženje bez neke preterane kalkulacije. Taj bi auto birao da želim jeftino (u bukvalnom smisliu) održavanje motora, bez neprijatnih iznenađenja, bez zamajca i turba ali i da se pomirim sa time da mora ići 1-2 brzine niže i da se zavrti motor da potera. 

 

1 hour ago, italiano said:

Nedavno je neko pitao za Bravo, koji motor izabrati, nekoliki vas je napisalo da je bazni 1.4 za izbegavanje...

Plastično da se objasni i zašto. Taj auto (kao i Tipo) je već oko 250-300kg teži od Punta, Pande. Ubaci 3je ljudi u kola, upali klimu, natovari ga i pikni put Divčibara (već si isti i spomenuo), ali možeš i preko Baba pa na Parcane i slično što je opet blizu, čisto da vidiš zašto je većine ljudi, koji voze turbake ili jače atmosferce  (npr 1,6/1,8/2,0) kažu da je taj motor slab. On će završiti posao ali mučno. I onda negde trebaš uz uzbrdicu da obiđeš sporu mašinu (npr kraći šleper ili traktor sa prikolicom koji se takođe vuku) i sve dođe na svoje. 

Ne, ja ne kudim taj motor. Motor, konstrukcijski je odličan, pisano, dokumentovano i previše puta. Samo zavisi od onoga sa čim se miriš da imaš ispod haube, šta taj motor može u tom autu (sa/bez opterećenja) i njegove prednosti i mane. Taj 500L ima i 1,6mjet. Auto, kao auto, isti, malo teži ali 320Nm i 120Ks. Potpuno drugačiji osećaj. Ofc, za mnogo više para. 

 

1,2 HTP Fabija 3 cilindra, 60ks, nas 3jcu iz Smedereva do Gorcke je vukla u 3b uz brdo. Nemre bato, mora niže (5b menjač).  

 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jako je bitno da se razgranici da to sto kazemo da 1.4 nije za preporuku jer ima slabije performanse ne znaci da je motor kao motor los. Slabe performanse ne znace da je motor los.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, italiano said:

Upravo ti si napisao da je odlican ali slabo ide?

To je onda odlicno???

 

Bio sam rešen da se ne mešam u temu jer Novi Tipo nisam lično vozio a taj 1.4 16V 95CV (843A1000) sam provozao "do ćoška i nazad" u koleginom 500L, tako da ne bih preterano pametovao na tu temu.

 

Ono gde moram da odreagujem je tvoj rezon na nivou osnovca koji još nije otišao od učiteljice. Apsurd tog "kako može biti odličan ako slabo ide" sa sve tri upitnika je na nivou čekanja Godoa. Ono što se dešava na poslednjih par strana ove diskusije je izvinjavanje iskusnih članova sa objektivnim poznavanjem materije tebi koji se vređaš jer zle čike na forumu loše pričaju o motorizaciji tvog mezimca, koju si sebe ubedio da je fantastična bilo iz nedostatka iskustva, bilo iz nedostatka novca za nešto jače, bilo iz realnog odsustva potreba za nečim jačim.

 

Život će svima biti lakši, a tebi posebno, ako usvojiš sledeće životne istine:

 

1) Ti nisi svoj odabir auta. Ne identifikuj se sa onim što voziš, jer to što voziš je proizvod okolnosti i mogućnosti u momentu kupovine, izvaganih nasuprot željama i potrebama, a bogami i emotivnim reakcijama na ono što dati auto predstavlja. Sve to čini da liči da je prevozno sredstvo koje si odabrao odraz tvoje ličnosti, ali to je samo delimično tako, i ni slučajno u dovoljnoj meri da nečije loše mišljenje o autu ili nekom njegovom delu ili karakteristici shvatiš kao kritiku ili još gore uvredu upućenu tebi kao osobi.

 

2) Motor nije jedino što određuje performanse auta. Nije čak ni snaga motora dovoljna da se stekne adekvatan utisak. Niko ovde nije rekao da je 843A1000 motor za izbegavati generalno. Rečeno je da je za izbegavati ako se može izbeći u Tipu i 500L, jer da bi te karoserije nosio bez zadrške, mora da se eksploatiše na višim obrtajima u nižim stepenima prenosa. To sâmo po sebi možda nije loše, ali potpuno menja karakter upotrebe u odnosu na to kako se vozi npr. Punto sa istim motorom i sličnim menjačem.

 

3) Razlika u tumačenju i vrednovanju činjenica ni najmanje ne menja njihovu istinitost. Neslaganje nije napad; mišljenje se "brani" argumentacijom a ne kontra-napadom na onoga ko je drugačije rekao. Ako želiš biti ozbiljno shvaćen, ne upiri prstom u to ko je i kako izneo činjenice i lične stavove, već svoja izlaganja usmeri na prezentovani materijal, ne na osobu koja ga prezentuje. Umesto "Ivan stalno ovako" i "Neša stalno onako", pozabavi se time što su oni zapravo rekli. Ako na to imaš zamerke, pokušaj pokazati da su zaista pogrešni ti strašni grafikoni sa tehničko-naučnog aspekta. Ako ne možeš ili ne želiš, u redu, imaš pravo i da tvoj stav bude čisto emotivan. Niko ne brani da kažeš "baš me briga za činjenice, ja volim svoj auto takav kakav je, meni je najbolji" ali budi spreman da prihvatiš usamljenost u svom stavu i da te to ne pogađa na ličnom nivou.

 

4) Sebi je svako centar sveta, ali nije nikome drugom. Možda - ako imaš mnogo sreće u životu - imaćeš još 1, 2, 3 bliske osobe kojima si takođe centar sveta (mahom familija). Svakako to neće biti ćlanovi ovog foruma. Zašto bi onda očekivao da na osnovu tvog prevashodno emotivnog poimanja priče o Tipu, 843A1000 motoru, 500L i drugim raspravama koje su se ovde odvile i razvile, moderatori foruma prekroje teme samo da ugode tebi, da se ne osetiš ugroženo "lošom" pričom o nečemu što je tebi lično najbolji izbor? Nastojanja da nađeš "sapatnike" koji su bili "sa druge strane Ivanove gvozdene pesnice power/torque/RPM dijagrama" i time učiniš manje egocentričnim svoj zahtev barem u svojim očima samo dodatno stvaraju nepotrebno trenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau, koliko si ti zivotnih mudrosti izneo na jednom mestu, svaka cast!

Opusti se malo, nije toliko ozbiljno kao sto izgleda...:ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...