Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - performanse & način vožnje

Recommended Posts

Samo da se ispravim, hteo sam reći obrtni moment da na 3.000 nije značajno ispod max, tako da nakon šaltanja vraćanje na 3.000 je sasvim dovoljno. Za ostalo ne bih da ulazim u raspravu jer to je samo moje mišljenje, kao što neko ima drugačije, i iskustvo u vožnji koja je daleko od samo lagane na vrh gasa sa ciljem što manje potrošnje, ja ga vozim kako zahteva put pa koliko potroši, zato i ne merim čep čep i sl zamajavanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Bas si lepo sve objasnio svaka cast, objektivni podaci su jedno, a subjektivan utisak moze da vara, moze biti da je razlog zato sto nakon 4500rpm pada obrtni moment i onda se stice utisak da se dernja, a slabo ubrzava, pa se presalta.

 

Neko naravno ima subjektivan utisak da je auto od 50ks brz i startan, a neko ima utisak da je auto od 200ks lenj i spor, meni su oba ekstrema nerealna i neobjektivna.

 

Smatram da je 1.4 atmo u tipu slab, kao i mnogi, ne znam zasto se ljudi ljute, natezu da demantuju i slicno kada je to cinjenica.

 

Slab ili nejak, ne znaci da je neupotrebljiv ili da ne moze da se zaleti i vozi brzo, to niko ne tvrdi, ali tesko da na nekog ostavlja utisak da je snazan/jak i da snazno ubrzava itd.

Dakle ako ne ostavlja utisak snage, zasto je tesko prihvatiti da na nekog ostavlja utisak slabosti?

wykres_power_por (4).jpg
 

p.s. pogledati razliku snage 1.4 i 1.6 mjet na 1000rpm i na 2000rpm, a deklarativno je razlika u maksimalnoj snazi samo 20ak procenata/konja i 10ak kmh maksimalne brzine

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, vagenovac said:

objektivni podaci su jedno, a subjektivan utisak moze da vara, moze biti da je razlog zato sto nakon 4500rpm pada obrtni moment i onda se stice utisak da se dernja, a slabo ubrzava, pa se presalta.

Upravo tako :thumbup: , to i jeste bila jedina poenta... Vec sam pisao da sa turbo benzincem i dalje imam utisak da slabije ubrzava od bivseg 1.9 dizela. A u praksi (kada gledas kilometar sat i vreme), benzinac je u medjubrzanjima bolji i po 2.5 sec, ali je "linearniji" u utisku. Da ne off-ujem, posto mi to nije namera.

29 minutes ago, djole81ar said:

Samo da se ispravim, hteo sam reći obrtni moment da na 3.000 nije značajno ispod max

Na 3000 rpm FIRE ima cca 115 Njutna, a max je 127 Njutna na 4500 rpm. Tu si apsolutno u pravu da je mala razlika, jer je i raspon obrtnog mali.

Jedino sto se za performanse gleda kombinacija krivih snage i torque, nisu u pitanju dizelasi sa 400 Njutna pa da se oslonis iskljucivo na torque i potapanje gasa. Zato sam te ovo iznad i pitao, cisto da kao ozbiljan forum budemo tehnicki precizni ;) .

19 minutes ago, djole81ar said:

zato i ne merim čep čep i sl zamajavanja

Pa zamajavanje ti je ono sto pokaze board :) (u najvecem procentu slucajeva). Cep-cep metoda upravo i sluzi da dobijes koliko toliko tacnu sliku o potrosnji auta, njegovom stanju, ispravnosti, kvalitetu goriva, itd... A svaki ce trositi koliko ga stisnes, nasi mali benzinci su pogotovo osetljivi na desno stopalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/29/2020 at 11:58 PM, vagenovac said:

Slab ili nejak, ne znaci da je neupotrebljiv ili da ne moze da se zaleti i vozi brzo, to niko ne tvrdi, ali tesko da na nekog ostavlja utisak da je snazan/jak i da snazno ubrzava itd.

 

Niko ne kaže da je on jak, ali ne slažem se sa tim ni da je slab. Vozio sam dosta slabijih autobila, kojima ne možeš da upališ klimu na usponu, to je po meni slab auto, Tipo je daleko od toga, pa bih samo da budem objektivan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, ovu priču smo x puta već prošli sa 500L!

Ako uzmemo u obzir cenu, veličinu, pa i opremu Tipo 1.4 je bestbuy, ali daleko od onog šmeka Brava i Stila.

Sa druge strane u vremenu kad se pojavio ni ostali proizvođači nisu nudili jače bazne motore: Reno Megan je imao 1.6 sa 115ks, Kia i Hyundai 1.4 sa 100ks, Toyota je Auris nudila sa 1.33 motorom sa čini mi se 100ks, za koji, recimo na Toyota forumu govore da je kao munja! Čak ni onaj 1.6 od 136ks nije pojam agilnosti (ruku na srce izvlači ga fantastičan menjač). 

Ustvari najbolje je da svako proba za sebe, pa da doživi auto i onda da sudi.

Objektivne testove je postavio

@Ivan, tako da je malko glupo da se i jedni i drugi ubeđuju. Ja verujem da novac nije ograničavajući faktor, bar 80% vlasnika 1.4 bi rado posedovalo 1.6 mJet!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djole81ar Samim tim sto opisne atribute smatras objektivnim te cini neobjektivnim :D

 

Ja ne htedoh juce da se nadovezujem, ali ajd’ sad: to sto majstori kazu da je 1.4 uglavnom unisten kao polovnjak zbog slabog motora jeste mana i razlog za izbegavanje za mene. I to rece  vlasnik Fiat servisa u koga ja imam maksimalno poverenje za izbor i odrzavanje automobila (i na forumu je).

 

Imao sam tu cast da vozim 1.4 Brava i L do Nemacke od BG i bas sam se namucio sa Bravom. L je bio nesto bolji zbog kilaze. Bilo je vracanja i u 4.brzinu na usponima i onda udri u 4oj pun gas. 
 

Ko vozi lagano, nece mu to smetati, ali ko zeli da bezbedno pretice, ima razloga da se razmotri i jaci motor.

 

Da me ne shvatis pogresno, ja imam motor od 125ccm koji ima 0-100 malo bolje od pomenutih modela. Izvlaci ga menjac koji udaris i u vecoj brzini si, ali cak i za 1.7m prostora preticanje nekad bude problem. I mene nekad zamara da racunam kako cu da ubrzavam.

 

A pobornik sam da kola ne treba maltretirati i vaditi im dusu cime ne ostaje mnogo na tom 1.4.

 

Neka te u zdravlju sluzi i srecno sa njim, ali treba da razmenjujemo misljenja na forumu, a ne namecemo :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se vecinom vozi u gradu kao prevozno sredstvo od tacke A do tacke B po meni sasvim dovoljan. Svakako prosecna brzina ne prelazi 20kmh tako da ce i 4 brzinu u gradu retko videti. Nije auto za magistralu, auto put ali ako nekome ne smeta da ide u koloni i da solo voznjom stigne na odresdiste tu ce svakako posluziti. 

Koga zadovoljava ovakakv vid prevoza, njemu je ovaj motor sasvim dovoljan. Naravno ovo je moje misljenje i ne mora niko da se slozi sa njime ali Tipo sa ovim motorom je itekako upotrebljiv automobil u gore spomenutim uslovima. Kome ipak ovakav vid prevoza ne odgovara, on ce preskociti ovu motorizaciju. Meni je i 1.3 mjtd savrseno zavrsavao posao po Bg. u i stvarno nisam osetio potrebu za necim jacim dok je na magistrali bila neka sasvim druga prica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, bane1321 said:

Objektivne testove je postavio

@Ivan,

Ja nisam nigde video testove? Uporedni grafikon 1.4 i 1.6 motora šta pokazuje, da je 1.6 jači, to niko ne spori. A test 1.4 kako se ponaša u vožnji ja nigde nisam video. A pošto se smatra subjektivnim mišljenjem mišljenje nekog ko vozi taj motor svaki dan, onda ne znam čemu služi forum, i vraćemo se uvek na to da je bespredmetno i biti ovde... Sve najbolje u novoj godini! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djole81ar

Ne moš ti šumadinca d'ubediš i to ti je!! :D

Zemljače, ja sam prošao put od turbo dizela, preko atmosferca, do "nejakog" turbo dizela, tako da mene ne moraš da ubeđuješ! 

Na proleće planiram, Bože zdravlja, do rođaka na Bukulju, pa se javljam za test vožnju, praćenu nekim voćnim napitcima! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321  :) Zemo, ne ubeđujem ja tebe, niti ostale koji imaju suprotno mišljenje, samo onom ko pita za mišljenje kažem svoje. A ja sam sa mojim stilom JTD prešao  preko 150.000km tako da znam šta je i druga strana. Tu sam ja pod Bukuljom, izvoli da nazdravimo, i provozamo, ne moramo baš uz Bukulju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

Ja nisam nigde video testove? Uporedni grafikon 1.4 i 1.6 motora šta pokazuje, da je 1.6 jači, to niko ne spori. A test 1.4 kako se ponaša u vožnji ja nigde nisam video.

Sto rece Bane, prica razglabana vec 1000 puta :D . Posto sam pomenut u kontekstu "nepostojecih" podataka - ako malo pretrazis forum, videces gomilu parametara koje sam za svo ovo vreme postavljao. I na ovoj temi i na temama vezanim za druge modele.

Detaljnu specifikaciju, gomilu podatka iz eLearn, medjuubrzanja 60-100 km/h, pa 80-120 km/h. Pa overtaking parametri u istoj brzini, overtaking parametri sa promenom stepeni prenosa (najefektnije preticanje). Ostavljao sam i ista ta poredjenja izmedju razlicitih motorizacija na istom modelu, izmedju razlicitih modela slicnih tezina (konkretno izmedju Tipa/500L/Brava/Stila), prenosne odnose, potrosnje... Tj. ono sto svi gledamo i sto je nas zanima u realnoj i svakodnevnoj voznji.

Na kraju, uopste ni meni ne pada na pamet (niti se trudim) da ulazim u pricu da li je nesto nekome odgovarajuce - svako bira prema svojim potrebama. Nego sam se cisto nadovezao na tekucu diskusiju, kada sam naleteo na poprilicno pogresne podatke o dostupnosti snage za FIRE motor. I potkrepio pricu i teoretski sa fabrickim grafikonima, a i iz svoje prakse sa tim motorom. I sa prilicno starijih 1.4 modela (kakav je to Fiatista bez ubijene kilometraze sa legendarnim 1.2, 1.4 ili 1.3 i 1.9 :D) - kao i sa Euro 6 verzijom na nasem Sumadincu, koji sam izvozao kao sluzbeni. Svi zajedno se valjda trudimo da budemo ozbiljan tehnicki forum, koji cita prilicno korisnika, a i gomila zainteresovanih ljudi sa strane ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam upravo imao deja vu iz 2012-3e kada se pojavio L i krenula masovna prodaja 1.4 motora u Nacionale opremi.

 

Tada je bezmalo Ficko proglasen sportskim vozilom od strane odusevljenih vlasnika :lol:

Nekako mi se cini da isto i Tipa ocekuje ovim tempom.

 

Treba imati u vidu da saobracaj nije kao nekada. Ide se brze, ogranicenja su visa, kola imaju klimu, vise kg, vece gabarite, vece gume,.. nikako nije isto 55ks na 790kg i 1200kg, kao ni 95ks.

 

Iskreno mi cela prica kako je 1.4 atmo agresivan / zivahan deluje neozbiljno. Ja bih za 150ks u mom 2.0 motoru rekao da je ok i zivahan, ali ne neki ultra-sportski motor.

 

zasto? Ne zato sto sam neki sportista za volanom, vec jer sam vozio 3.0tdi, 2.0 tubo benzinjare, motor od 1000 kubika i jos stosta sto je daleko brze od 2.0tdi. 
Zbog toga umesto “brzo”, “zivahno” i “sporo” volim da govorim u brojakama kao sto je @Ivan naveo.

 

Naravno, za prosecnog korisnika dsleko vise znaci ubzranje na pola gasa i sa 2000rpm nego sa punog na 4500rpm pa sami procenite :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Osim toga, cak i kada je rec o subjektivnim utiscima performansi, uvek se postavlja pitanje "konteksta".

Recimo, kada vozim maminu Pandu 1.1, po nekim uskim ulicama i stani-kreni situacijama, deluje (a moguce da zaista i jeste), brze od Gie Tjet, al to je zato sto je prosto sve prilagodjeno takvim scenarijima, mali tockovi, nizak prenos, mala masa (sto rotirajuca, sto samog vozila) i eto recepta za agilnost tu do nekih ~30-40 km/h. Ofc, ne kazem da bi dobila u bilo kom opsegu da se potegnemo, nego samo kazem da je to utisak iz realne voznje u takvim uslovima. A takav scenario veoma brzo prodje, cim je ulica malko sira, eto je vec jedva da moze da prati saobracaj a kamoli da nesto obilazi itd...

Slicno mogu da kazem i za 1.4 Tjet. On nekako deluje kao da je "svoj na svome" otprilike od nekih ~40 pa do mozda max ~120 km/h, sto bi bio grad/magistrala, tu je subjektivni osecaj kao da je malo jaci auto u pitanju, al cim se izadje na AP (ili jace potegne na magistrali), odma opada taj utisak, pa cak deluje i slabije nego sto jeste...

Zato je glupo pricati o tim subjektivnim utiscima jer osim sto su jel, subjektivni, oni jako zavise od tog konteksta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, zato su u takvim diskusijama tu konkretna merenja, koja non stop potenciram. Da li od strane korisnika, fabrike, trecih institucija - sve se relativno lako vidi... Cisto da uporedimo ono sto nas sve kao prosecne korisnike zanima, a ne da se frljamo sa rekla-kazala ili pogresnim podacima. Bar je ovaj forum prepoznatljiv po pouzdanim informacijama, tehnickoj pismenosti i iskustvu dobrog dela korisnika, po tome da nije "sektaski" i gde se ne velica brand koji se vozi. Secamo se svi kako su prolazile "Bimax" i slicne teme :) ...

41 minutes ago, horvat said:

Recimo, kada vozim maminu Pandu 1.1, po nekim uskim ulicama i stani-kreni situacijama, deluje (a moguce da zaista i jeste), brze od Gie Tjet, al to je zato sto je prosto sve prilagodjeno takvim scenarijima, mali tockovi, nizak prenos, mala masa (sto rotirajuca, sto samog vozila) i eto recepta za agilnost tu do nekih ~30-40 km/h

Ne treba zaboraviti opet ni klasu vozila... Veca i bolja vozila su mnogo ususkanija, sa boljom izolacijom. Kada se vratis u klasu ispod, deluje kao da se vozis na klupici :) . Sto se u narodu kaze - u njima se nema toliko osecaja brzine, sve dok se ne pogleda na cajger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/30/2020 at 11:21 AM, Ivan said:

- ako malo pretrazis forum, videces gomilu parametara koje sam za svo ovo vreme postavljao. I na ovoj temi i na temama vezanim za druge modele.

Detaljnu specifikaciju, gomilu podatka iz eLearn, medjuubrzanja 60-100 km/h, pa 80-120 km/h. Pa overtaking parametri u istoj brzini, overtaking parametri sa promenom stepeni prenosa (najefektnije preticanje). Ostavljao sam i ista ta poredjenja izmedju razlicitih motorizacija na istom modelu, izmedju razlicitih modela slicnih tezina (konkretno izmedju Tipa/500L/Brava/Stila), prenosne odnose, potrosnje... Tj. ono sto svi gledamo i sto je nas zanima u realnoj i svakodnevnoj voznji.

I? Ziasta nisu potrebne nikakve tabele da bi se zaključilo da je 1.6mj snažniji od 1.4 atmo. A šta je npr sa 1.3 mj,  kako on stoji? Njega niko ne kudi, svi se uvatili za ovaj 1.4 kao da je ne znam šta, 20 sekudi do 100... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto je utisak velike vecine ljudi da je motor slab, taj motor je lepo nosio punta mk2 koji je lagan i ima male tockice, a fiat tipo je ipak znacajno veci i tezi, a ima isti motor.

 

Razlike su monstruozne, pogotovo kad pogledas opseg 1000-2000rpm, sto je ono kretanje iz mesta, normalna voznja itd.

 

Pre samo 10-12 godina su v8 motori sa 4.000 kubika bili zverski za svaciji pojam, oni su imali oko 390-400NM, a kao sto vidimo sa ler gasa fiat tipo 1.6mjet ima vise snage i obrtnog momenta od v8 benzinca od 4000 kubika iz 2008 godine.

Meni je to fascinantan napredak tehnologije, da u 1.6 dizelu imas makar u nekom opsegu snagu i obrtni moment v8 4.000 kubika benzinca, a pogotovo u najkorisnijem (za vecinu ljudi) za normalnu voznju.

 

Samim tim je jasnija neverovatna razlika u ponasanju izmedju tipa 1.4 atmosferca i 1.6mjet, jer je nov automobil, solidno ususkan, izolovan, a velik i tezak, a jedan motor se ponasa do 2000rpm kao 1.4 benzinac, a drugi kao 4.0 v8 benzinac.

 

kriva1.thumb.png.deb850d57f0f616634701c096af0236d.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, djole81ar said:

I? Ziasta nisu potrebne nikakve tabele da bi se zaključilo da je 1.6mj snažniji od 1.4 atmo.

Sto se mene tice, apsolutno nepotrebno ulazis u diskusiju ;) . To sto sam napisao da postoji gomila podataka i poredjenja izmedju razlicitih motorizacija/modela, koje smo za sve ove godine ostavili na forumu - cisto je odgovor na tvoju konstataciju da nista od toga ne postoji ovde. A ne da bih tebe ili bilo koga ubedjivao u nesto sto je ovde prezvakano 1000 puta, dokazano i empirijski i teoretski godinama unazad.

I nece me mrzeti da po 3. put ponovim - u trenutnu pricu sam se ubacio iskljucivo po tehnickom pitanju, kada si izneo potpuno pogresne podatke oko dostupnosti i krive snage za FIRE motor. Da je blizu maksimalne snage u opsegu od 3000 rpm (gde on u praksi ima samo 50% od te cifre, tj. 50-ak KS), da je kriva snage ravna u visim obrtajima (a strmo raste maltene do pika snage na 6000 rpm). I to sve za motor koji je, upravo suprotno, konstruisan tako da voli da se zavrti za performanse.

Cela poenta mog posta su bile ispravne tehnicke informacije (koje cita prilicno ljudi i smatra forum za pouzdan izvor istih). A ne da bilo koga ubedjujem u nesto sto se vidi vec posle par stotina metara voznje. Uopste nemam potrebu da ulazim u poredjenja te vrste ili bilo ciji izbor pri kupovini.

 

On topic: Apsolutno se slazem sa ovim sto kaze Vagenovac :thumbup: , hteo sam isto to vec par puta da pomenem (umesto sto po ko zna koji put "razvlacimo" grafikone decenijskih motorizacija o kojima i vrapci sve znaju). O kvalitetu i trajnosti pojedinih (kao i za dosta savremenih stvari) moze itekako da se diskutuje - ali je krajnje interesantno sta se danas izvlaci iz downsized turbo motora (i dizelskih i benzinskih). Upravo u tom opsegu neke svakodnevne i normalne upotrebe, responzivnosti u tim uslovima, potrosnje... Poredeci sa starijim tehnologijama pogotovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, djole81ar said:

A šta je npr sa 1.3 mj,  kako on stoji? Njega niko ne kudi, svi se uvatili za ovaj 1.4

1.3 je jako redak jer se ljudi većinom odlučuju za kupovinu ili najjeftinije motorizacije 1.4 fire, ili najjače 1.6 mJet. Ne znam razliku u ceni, koliko se isplati ta varijanta slabijeg dizela. Kad sam pre par godina gledao 500l za sebe, znam da je ista cena bio 1.4 tJet i 1.3 mJet.

Voleo bih da @Ivanponovo okači uporedne grafikone, ali ovako ugrubo, deluje da će prosečnom korisniku koji "ne tera u obrtaje" motor više odgovarati 1.3 jer isporučuje mnogo veći moment na skoro duplo manjem broju obrtaja (posebno nove varijante sa 95ks).

Meni je tu pitanje isplatljivosti tog motora, sa aspekta cene kao novog.

Iskreno nisam ga probao, ali kapiram da se u 500l ne ponaša mnogo lošije od 1.5 u Scenicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Ivan said:

to sve za motor koji je, upravo suprotno, konstruisan tako da voli da se zavrti za performanse.

Cela poenta mog posta su bile ispravne tehnicke informacije (koje cita prilicno ljudi i smatra forum za pouzdan izvor istih).

Prosečan građanin koji ovo čita će razumeti da ovaj motor neophodan da se vozi izmedju 4 i 6 000 obrtaja da bi iole išao, što nije tačno, zato i pišem, da se malo napravi realnija slika. Ako neko bukvalno sluša te savete to je ludost nadimati ga stalno tako. Zato sam napisao da u većini slučajeva vožnja do 4_4.500 obrtaja daje optimalnu vožnju finih performansi, stalna nadimanja nemaju opravdanja ni po perfomanse ni potrošnju. Ja nisam napisao da treba da se vozi 6om na 2 000 i da se pretiče jer je to nemoguće već da se drži između 3 i 4.500 obrtaja. To su moja iskustva u vožnji ovog motora, ako je suprotno pravilima da se iznosi mišljenje onda neka se zaključa forum, okače grafovi uporednih perfomansi, mada to već ima na drugim sajtovima, i gotovo.

6 hours ago, vagenovac said:

Ni blizu, bukvalno je od ler gasa duplo jaci, a tako je sve do nekih 2500rpm, a slozices se i to je ogromna razlika.

 

tipo.thumb.jpg.c80a5ffcb5395bc474cb52354496d763.jpg

I, kako sad tolike razlike daju iste rezultate u ubrzanju, čak mislim da je 1.4 brži, po ovom grafiku neko da gleda rekao bi ih kako poteže 1.3....

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, djole81ar said:

Prosečan građanin koji ovo čita će razumeti da ovaj motor neophodan da se vozi izmedju 4 i 6 000 obrtaja da bi iole išao, što nije tačno. Ako neko bukvalno sluša te savete to je ludost nadimati ga stalno tako.

Opet interpretiras pricu onako kako tebi odgovara, okrecuci u kontekst koji niko ovde nije ni napisao ni pomislio.

Ja lepo napisah u kom opsegu taj motor ima najvecu snagu, reagujuci na apsolutno pogresno iznete podatke o raspodeli snage. A sigurno ne da se tako vozi stalno "da bi iole isao" :blink: . Posto si (slucajno ili namerno) zaboravio od cega je konkretno moja prica krenula i spinujes konstantno - evo jos jednom na sta sam reagovao:

On 12/29/2020 at 9:36 PM, djole81ar said:

- ali mu je isto tako na npr. 3.000 obrtaja snaga veoma bizu maksimalne, ta kriva se značajno ravnja na kraju.

- nema smisla ni efekta auto voziti više od npr 4.000 obrtaja, jer će se ubzanje, tamo gde je moguće, postići šaltanjem u viši prenos

Po tebi:

- snaga FIRE motora blizu maksimalne iznosi 50 KS (prva recenica)

- u preticanju nema smisla ni efekta koristiti vise od 60 i kusur KS (druga recenica)

 

Iz svog iskustva, kao i sa fabrickog grafika, objasnio sam zasto to nije tacno, a nadovezalo se jos par kolega. Nemoj sada okretati pricu na to u kom se opsegu najcesce vozi, posto je to prilicno individualno. A i uopste nije bila tema, da bi me vec vise puta citirao o onome o cemu nisam ni pricao. Niko ovde ne spori da je auto izuzetno upotrebljiv, a s obzirom na cenu i ono sto nudi mozda cak i best-buy medju novim. Ali malo realnosti i tacnih informacija stvarno ne skodi. A i svako ko sedne da ga vozi, skapirace vec posle par stotina metara sta treba da radi, na stranu sto maltene da nema Fiatiste koji nije vozio FIRE benzince.

 

59 minutes ago, djole81ar said:

To su moja iskustva u vožnji ovog motora, ako je suprotno pravilima da se iznosi mišljenje onda neka se zaključa forum

Forum i sluzi da se druzimo, pomognemo i razmenimo misljenja - u suprotnom ne bi ni imao ovoliko clanova i posecenost. Moje skromno misljenje je da je cak i jedan od "liberalnijih" - u smislu da nije sektaski, ne velica se brand koji se vozi, ima kolega sa puno iskustva sa drugim proizvodjacima, gomila nepristrasnih i korisnih informacija i saveta na jednom mestu... Opusti se i uzivaj, mislim da apsolutno nema potrebe da na svakih par meseci potezes pricu o nekakvoj nemogucnosti iznosenja misljenja, zakljucavanju foruma i sl. Koji btw postoji vec deceniju i kusur ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, vagenovac said:

Ni blizu, bukvalno je od ler gasa duplo jaci, a tako je sve do nekih 2500rpm, a slozices se i to je ogromna razlika.

 

tipo.thumb.jpg.c80a5ffcb5395bc474cb52354496d763.jpg

I, kako sad tolike razlike daju iste rezultate u ubrzanju, čak mislim da je 1.4 brži, po ovom grafiku neko da gleda rekao bi ih kako poteže 1.3....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djole81ar

 

Na pogrešnom mestu tražiš razliku. :)

1.3 MJet u Tipu će dati iste performanse kao 1.4 atmo u Tipu (i to samo ako gledaš ubrzanje do stotke i maksimalnu brzinu)...ali će pri tom trošiti 3-4 litre manje na svakih 100 kilometara. Razlika je u potrošnji. A, ako gledaš cifre međuubrzanja, tu će Tipo 1.3 MJet biti i bolji od 1.4 atmo varijante u Tipu.

 

Razlika je dakle u manjoj potrošnji i boljim međuubrzanjima (što u praksi znači lakšu, ''komforniju vožnju'' jer se manje radi sa menjačem i takoreći kad god se stisne gas eto više Nm nego kod atmosferca).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...